Tansu Kalafatoğlu 29 Kasım Paylaş 29 Kasım Başlıktaki gibi bir teklif verilmiş. Güzel haber. Ama her araç kaskolu değil. Ya da kaskosunu kullanmadan pert durumdaki aracın durumunu kim tespit edecek? MHP Kırıkkale Milletvekili Halil Öztürk tarafından Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı’na sunulan Karayolları Trafik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi pert olan otomobillerin trafiğe dönüşünün önüne geçiyor. Kanun teklifi; ▪️“Trafik kazası veya doğal afet sonucu zarar görerek ağır hasarlı olduğu tespit edilen ve ekonomik ömrünü doldurma, eskime, yıpranma, kaza, yanma, tahrip edilme ve benzeri nedenlerle kullanılamaz duruma gelen araçların onarımı yapılarak yeniden trafiğe çıkarılması yasaktır. Bu hükme aykın davranan özel veya tüzelkişiler 500.000 Türk Lirası para cezası ile cezalandırılır.” ▪️"Ağır hasarlı olduğu tespit edilen araçların sigorta şirketleri veya yetkili kurumlarca ihaleyle satışı ancak yedek parçalannm satışı veya aracın hurda olarak satışı ile mümkündür. Ağır hasarlı olduğu tespit edilen araçları bu amaçlar dışında satan veya trafiğe çıkaran sigorta şirketlerinin faaliyet izni 6 ay süre ile askıya alınır." maddelerini içeriyor. 2 Yorum bağlantısı
Ersev Kaya 29 Kasım Paylaş 29 Kasım Bundan 15 yıl kadar önce abimde cmax vardı. 4-5 yaşında. Su birikintisinden geçerken gaza basıyor ve motor bloğu çatlıyor. Araç kaskodan perte çıkıyor ve sonrasında da sandık motor takılıyor. Aracı geri almak istemişti, alamadı ama nedenini hatırlamıyorum. Bu araçta kaza boya değişen yok ama pert kayıtlı. Bu durumu günümüze uyarlarsak; araç trafiğe çıkamayacak mıydı şimdi? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Kasım Paylaş 29 Kasım gündem listesinini arka sayfasında bile yer bulamaz direkt çöpe şut 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Kasım Yazar Paylaş 29 Kasım Ersev Kaya yazdı: Bundan 15 yıl kadar önce abimde cmax vardı. 4-5 yaşında. Su birikintisinden geçerken gaza basıyor ve motor bloğu çatlıyor. Araç kaskodan perte çıkıyor ve sonrasında da sandık motor takılıyor. Aracı geri almak istemişti, alamadı ama nedenini hatırlamıyorum. Bu araçta kaza boya değişen yok ama pert kayıtlı. Bu durumu günümüze uyarlarsak; araç trafiğe çıkamayacak mıydı şimdi? kim bilir hangi kurnazlığa kurban gidecekti Yorum bağlantısı
Hamit inan 29 Kasım Paylaş 29 Kasım Çağlar Bayur yazdı: gündem listesinini arka sayfasında bile yer bulamaz direkt çöpe şut Vardır bir sebebi bulur bir boşluk 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 30 Kasım Paylaş 30 Kasım Bence kesinlikle yapılması gereken bir kanun. Metal bir sefer darbe aldığı zaman mukavemeti zaten kendiliğinden azalır. Malzemeci abiler daha iyi bilir. Bir de üzerine kaynak atıyorlar o bağlantı noktasından yani kaynağın atıldığı yerden kaza sırasında parça kopuveriyor ve sürücünün hayat kafesinden eser kalmıyor. VIN Number dedikleri şasi numaralarını sarı sitede satlığa çıkaranlar var göz göre göre. Bunların ne için yapıldığı elbette tahmin edilebilir. Ben destekliyorum ama mesele kanun değil bir de bunun takibi var. Adam öldürene bir şey yapmayanlar, araba birleştirene ne yapabilirler ki? Şartlı Tahliye. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Kasım Paylaş 30 Kasım Bunun amacı olsa olsa yedek parça ithalatını düşürmek olur. Piyasaya çıkma parça bolluğu sağlamak olur. Arkasından bir yasa daha. Hasarlarda parça değişimi gerektiğinde öncelikle çıkma parça tedarik edilecektir derler. 5 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Kasım Paylaş 30 Kasım Diğer taraftan. Pert işinin de şeyi çıktı. Parça ve işçilik acayip pahalandı. Şu araca 227 bin hasar yazdılar. 80 bin işçilik yazdılar. Böyle oldukça sağlam arabalar hep pert oluyor. 3 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 30 Kasım Yazar Paylaş 30 Kasım Mehmet Ozyurek yazdı: Diğer taraftan. Pert işinin de şeyi çıktı. Parça ve işçilik acayip pahalandı. Şu araca 227 bin hasar yazdılar. 80 bin işçilik yazdılar. Böyle oldukça sağlam arabalar hep pert oluyor. Parça bolluğu olduğunda parça ucuzlar. Bu seferde işlerine gelmez. Piyasa dengesini bulur. bence tüm tamirhanelerin sisteme girmesi, araca yapılan işlemlerin kayıt altına alınması lazım. Müfettişler dolaşıp aykırılık görünce işletmeye ceza falan ama havaya anlatıyorum tabi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Kasım Paylaş 30 Kasım Pert mali bir konu. yola elverişlilik tüvtürk. ikisi farklı konu.. 1 Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 30 Kasım Paylaş 30 Kasım Mehmet Ozyurek yazdı: Diğer taraftan. Pert işinin de şeyi çıktı. Parça ve işçilik acayip pahalandı. Şu araca 227 bin hasar yazdılar. 80 bin işçilik yazdılar. Böyle oldukça sağlam arabalar hep pert oluyor. işçilik kitabına uygun, düzgün yapılsa, oturmuş bir sistemle geriye dönük kontrolü sağlıklı olsa binilmeyecek bir araç değil aslında emmi. adı pert olur veya olmaz, orasını bilemem tabi. ticari değil binek araç olsa bile dert etmem ama bundan daha hafifinde bile yengeç oluyor yolda maalesef insanların arabaları. Yorum bağlantısı
Mertol Kip 1 Aralık Paylaş 1 Aralık Pert araç zaten trafiğe çıkamaz. Bu yasayı teklif eden mevcut yasadan bihaber biri. Kazalı araçlar pert edilmez, trafikten çekilir. tamir ettirip tekrar TUV e girer tekrar trafiğe sokarsın. Pert demek tamir edilemeyecek kadar hasar almış demek. Pert arabayı tamir ettirsen de trafiğe sokamazsın. Onları ancak hurdacıya satarsın. O da geri dönüştürebileceği parçalarını söküp satar, kalanını hurda metal olarak satar. 2 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 1 Aralık Paylaş 1 Aralık Umut Taşlı yazdı: işçilik kitabına uygun, düzgün yapılsa, oturmuş bir sistemle geriye dönük kontrolü sağlıklı olsa binilmeyecek bir araç değil aslında emmi. adı pert olur veya olmaz, orasını bilemem tabi. ticari değil binek araç olsa bile dert etmem ama bundan daha hafifinde bile yengeç oluyor yolda maalesef insanların arabaları. Yok öyle bir ihtimal işte. Bu araba için konuşmuyorum ama örneğin ön şaselerden biri burkulduysa ve onu celeste de falan çektirip yerine getirsen de bir sonraki kazada asla ve asla aynı direnci gösteremiyor. Komple değiştirebileceğin bir parça da değil, volvo parça olarak şase kılıcını satıyor mesela ama o da kaynakla monte edilmesi lazım bizimkiler delik açıp elektrodla kaynatıyor. İyimser tahmin mig tig falan. Çünkü elinde donanım yok. Tabi bir de metal hafızası diye bir şey var ona hiç girmiyorum. Hasarlı araç alınır mı? Ben alırım. Ama şasesi ile oynamak gerekiyor ya da araba dörtgenliğini kaybettiyse bulaşmam. Hasarına ve maliyetine bağlı. Başkasının topladığı arabaya şüpheli bakarım, ya da tamir edilmemiş hali ile satıyorsa o zaman ilgilenirim. Daha önce aldım mı? ohoo defalarca aldım bindim ve hiçbirinde de sorun yaşamadım. Bizdeki hasar mevzu deli saçması zaten. Benim bir önceki kuga ağır hasar kayıtlıydı. Karda kayıp sol arka tarafta refüje vurmuş. Kaportasında boyasında hiçbir şey yoktu. Arka süspansiyonda 2 parça değişti, amortisör jant ve porya dışında hiçbir şey değişmedi. Bu arabayı perte ayıramazsın zaten. Kaldı ki ağır hasar yazılması bile ağır yavşaklık. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 Aralık Yazar Paylaş 1 Aralık Mertol Kip yazdı: Pert araç zaten trafiğe çıkamaz. Bu yasayı teklif eden mevcut yasadan bihaber biri. Kazalı araçlar pert edilmez, trafikten çekilir. tamir ettirip tekrar TUV e girer tekrar trafiğe sokarsın. Pert demek tamir edilemeyecek kadar hasar almış demek. Pert arabayı tamir ettirsen de trafiğe sokamazsın. Onları ancak hurdacıya satarsın. O da geri dönüştürebileceği parçalarını söküp satar, kalanını hurda metal olarak satar. doğru ama ito kelime kargaşıyla mı haber yapmış? https://istanbulticaretgazetesi.com/31-bin-pert-arac-trafikte-dolasiyor Yorum bağlantısı
Mertol Kip 1 Aralık Paylaş 1 Aralık (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: doğru ama ito kelime kargaşıyla mı haber yapmış? https://istanbulticaretgazetesi.com/31-bin-pert-arac-trafikte-dolasiyor Aman oturduğu yerden haber yapan muhabirleri ciddiye almaya gerek yok. Ayrıca derdi gücü 31 bin araçmıymış? Her tarafı çürümüş tofaşların torosların fenni muayeneden geçmesini engellesinler önce. Bi ezberlemişler airbag patlaksa perttir diye oradan oturup sözüm ona haber yapıyorlar. ITO bu işlere çok meraklıysa önce sahipleri üyesi olan servisleri denetleme mekanizması kursun. Avrupadaki araba 200-300 bin km gidiyor da bizimkiler neden 100-150 bin km de muşmulaya dönüyor ona baksınlar. Yetkili servise üreticinin belirlediği yağı koyduramayıp oradan çıkınca dışarıda yağ değiştirttim. Servislerin doğru iş yapıp yapmadığını kontrol eden bağımsız bir kurum yok ülkede bunlar 31 bin aracı kovalıyor. 1 Aralık tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Aralık Paylaş 1 Aralık Mehmet Göktürk yazdı: ne söylediğini kimse bilmiyor. alkışlayan bol olunca, anlamlı olması gerekmiyor tabii söylenenlerin. 2 Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 2 Aralık Paylaş 2 Aralık Mertol Kip yazdı: Yok öyle bir ihtimal işte. Bu araba için konuşmuyorum ama örneğin ön şaselerden biri burkulduysa ve onu celeste de falan çektirip yerine getirsen de bir sonraki kazada asla ve asla aynı direnci gösteremiyor. Komple değiştirebileceğin bir parça da değil, volvo parça olarak şase kılıcını satıyor mesela ama o da kaynakla monte edilmesi lazım bizimkiler delik açıp elektrodla kaynatıyor. İyimser tahmin mig tig falan. Çünkü elinde donanım yok. Tabi bir de metal hafızası diye bir şey var ona hiç girmiyorum. Hasarlı araç alınır mı? Ben alırım. Ama şasesi ile oynamak gerekiyor ya da araba dörtgenliğini kaybettiyse bulaşmam. Hasarına ve maliyetine bağlı. Başkasının topladığı arabaya şüpheli bakarım, ya da tamir edilmemiş hali ile satıyorsa o zaman ilgilenirim. Daha önce aldım mı? ohoo defalarca aldım bindim ve hiçbirinde de sorun yaşamadım. Bizdeki hasar mevzu deli saçması zaten. Benim bir önceki kuga ağır hasar kayıtlıydı. Karda kayıp sol arka tarafta refüje vurmuş. Kaportasında boyasında hiçbir şey yoktu. Arka süspansiyonda 2 parça değişti, amortisör jant ve porya dışında hiçbir şey değişmedi. Bu arabayı perte ayıramazsın zaten. Kaldı ki ağır hasar yazılması bile ağır yavşaklık. ben o araba için konuşuyordum abi işte. bu ve bunun gibi ağır hasar kaydı işlenip, aslında genel olarak parça fiyatı mağduru araçlardan, senin kuga örneği gibi. onun ötesinde dediğin ağır hasarlar ve zaafiyet oluşumu geçerli tabi ki ama ön çapraz veya yandan hasar almış, kafası 1 cm altında kaymış ve ısıtılmadan çektirilmiş araç da, türkiye standardında iyi-kötü iş görecek bir araçtır. araç parkımızın hali ortada, ortalama yaşları belli filolara rağmen. ab ülkesi falan olsak kaldır at tabi hurdaya. keşke Yorum bağlantısı
Serkan Derya 2 Aralık Paylaş 2 Aralık arabayı ortadan arkadan tavandan ayrı ayrı ekleyen ustaların hoşuna gitmez bu konu Yorum bağlantısı
Emrah Altun 2 Aralık Paylaş 2 Aralık Yani bazen öyle durumlarda perte ayrılıyor ki araçlar gülesiniz gelir. Ayrıca işçilik ve parça ücretleri vb arttığı için de perte ayrılan çok araç var. Bu durumdaki araçları perte ayırmak büyük israf olur bence. Bunun yerine pert kriterleri belirlenerek kanun yeniden yazılmalı Özellikle kasa, şasi ve araç bütünlüğüne/doğruluğuna zarar vermiş hasarlarının bu kapsama alınması durumunda daha isabetli olur kanısındayım. Ayrıca MHP bu ara otomobil sektörünün hareketlendirecek kanun teklifleri veriyor. Geçenki hurda araç kanun teklifini de aynı parti vermişti. 1 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 Aralık Paylaş 2 Aralık Mehmet Göktürk yazdı: Pert mali bir konu. yola elverişlilik tüvtürk. ikisi farklı konu.. ikincisine bakmaları lazım o halde. mali konu sahibini ilgilendiri sonuçta. ikincisi güvenlik ile ilgili. olacaksa o olmalı. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Aralık Paylaş 2 Aralık Doğan Arşiray yazdı: ikincisine bakmaları lazım o halde. mali konu sahibini ilgilendiri sonuçta. ikincisi güvenlik ile ilgili. olacaksa o olmalı. Biz land rover işinde olunca anladık hurda arabadan arslan üretiliyor. Sonuçta bu muayeneye giriyor belki araba baştan yaratıldı klasik vb. Pert olmak hasar miktarı arabanın fiyatına göre çok fazla demek sadece. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts