İçeriğe Yönlendir

Turbo Kızarması


Yücel YILDIZ

Recommended Posts

Yücel YILDIZ

Merhaba Araçla bir süre gazladıktan sonra sağa çektiğimde aşağıdaki manzara ile karşılaştım 

3-4 km gazlanmıştır maksimum. Konu hakkında bilgisi olan var mıdır ? 

Turbo yeni turbocuya götürdüğümde , turbodan kaynaklı bir sorun görünmediğini yağlamasının iyi oldugunu söyledi.

 

 

 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Eksoz manifoldunu komple kızartmışlığım var. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bana normal gelmedi. 3-4km'de böyle olmamalı.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Yücel YILDIZ yazdı:

Merhaba Araçla bir süre gazladıktan sonra sağa çektiğimde aşağıdaki manzara ile karşılaştım 

3-4 km gazlanmıştır maksimum. Konu hakkında bilgisi olan var mıdır ? 

Turbo yeni turbocuya götürdüğümde , turbodan kaynaklı bir sorun görünmediğini yağlamasının iyi oldugunu söyledi.

 

 

 


Normal

Sani Gerşon yazdı:

Bana normal gelmedi. 3-4km'de böyle olmamalı.


3-4 dk çok bile. 
 

şehir içinde 240 ile giderken video çekiyor insanlar. İşler çığrından çıkmış durumunda

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ

Dizel bir aracın rolantide egzoz gazı 200-300 derece, normal kullanımda 400-500 derece, yük altında 600-700 dereceye çıkar. Metal aksamın kızarması için 450 derece yeterlidir. Yani gördüğünüz durum normal, gece olduğu için fark etmişsiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

Dizel bir aracın rolantide egzoz gazı 200-300 derece, normal kullanımda 400-500 derece, yük altında 600-700 dereceye çıkar. Metal aksamın kızarması için 450 derece yeterlidir. Yani gördüğünüz durum normal, gece olduğu için fark etmişsiniz. 

evet aslında zifiri karanlık bir noktada baktım bir miktar ışık oldugunda belli olmuyor 

Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

Dizel bir aracın rolantide egzoz gazı 200-300 derece, normal kullanımda 400-500 derece, yük altında 600-700 dereceye çıkar. Metal aksamın kızarması için 450 derece yeterlidir. Yani gördüğünüz durum normal, gece olduğu için fark etmişsiniz. 

elm ile kontrol ettiğimde 550 derece idi o kızarıklık esnasında

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Normal


3-4 dk çok bile. 
 

şehir içinde 240 ile giderken video çekiyor insanlar. İşler çığrından çıkmış durumunda

kuzey marmara yolu idi . hızım maksimum 160.

Sani Gerşon yazdı:

Bana normal gelmedi. 3-4km'de böyle olmamalı.

sebebi ne olabilir acaba ? kat. tıkalı olabilir mi peki ?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
İlkay Başaran yazdı:

Eksoz manifoldunu komple kızartmışlığım var. 

nasıl becerdiniz onu ? :) tıkalımıydı acaba.

İşin şakası bende bir kaç yerde insignia nın turbosunun kırmızı olduğu video ve fotolar gördüm %99 u dpf tıkalı olduğundan kaynaklı olduğu için diyorlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Öngür yazdı:

nasıl becerdiniz onu ? :) tıkalımıydı acaba.

İşin şakası bende bir kaç yerde insignia nın turbosunun kırmızı olduğu video ve fotolar gördüm %99 u dpf tıkalı olduğundan kaynaklı olduğu için diyorlar

Hatta biri ford escorttu. lise yılları arabalar ne kadar giderse o kadar basardık cahillik. Hiç unutmuyorum o sahneyi kapışmalar bitti arabaar kızgın ütü gibi kokuyor. Kaputları açar bakardık (gece) tüm eksoz manifoldu kıpkırmızı. Şimdiki telefonlar falan olsa ne videolar çekerdik..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
İlkay Başaran yazdı:

Hatta biri ford escorttu. lise yılları arabalar ne kadar giderse o kadar basardık cahillik. Hiç unutmuyorum o sahneyi kapışmalar bitti arabaar kızgın ütü gibi kokuyor. Kaputları açar bakardık (gece) tüm eksoz manifoldu kıpkırmızı. Şimdiki telefonlar falan olsa ne videolar çekerdik..

escort :) bende de vardı 1,6 cl 96 model karbiratörlü ne giderdi be :) sınıfının en iyi yol tutan arabasıydı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Öngür yazdı:

escort :) bende de vardı 1,6 cl 96 model karbiratörlü ne giderdi be :) sınıfının en iyi yol tutan arabasıydı

Arabaları alır almaz toplanır hava filtrelerini sökerdik. filtreler bagajda.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
İlkay Başaran yazdı:

Arabaları alır almaz toplanır hava filtrelerini sökerdik. filtreler bagajda.

ee o filtresiz arabaların motora giren tozlar ne oluyor du ?  :shok:

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Öngür yazdı:

ee o filtresiz arabaların motora giren tozlar ne oluyor du ?  :shok:

Tarlada gezmiyorduk ya temelli ama tabi bişeyler oluyordur. Şimdiki arabalar o eziyetlere dayanabilir mi bilmiyorum filodaki arabalar,

ford escort 1.6 clx
ford escort 1.8 clx

96 mk 1 mondeo 2.0

96 marea

114lük corolla

156 1.6 alfa
vay be gençlik. İyi ölmemiş ve kimseyi öldürmemişiz amaorganize sanayide gece yapardık bunları bomboş.

Yorum bağlantısı
Emre Demir

En çok sevdiğimiz dizel araba egzos kaputdan çıkacak .

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

Çözüm için var mıdır fikri olan ?

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Yücel YILDIZ yazdı:

Çözüm için var mıdır fikri olan ?

Turbo kızarır normaldir.

97 Passat’ta da kızardığını hatırlıyorum.

Yağlama devam etsin diye az bekleyin stop etmeden önce.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Yücel YILDIZ yazdı:

Çözüm için var mıdır fikri olan ?

Çözümlük birşey yok normal bu olanlar.

Kızarmasın diyorsanız sakin gidilecek o kadar.

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
İlkay Başaran yazdı:

Tarlada gezmiyorduk ya temelli ama tabi bişeyler oluyordur. Şimdiki arabalar o eziyetlere dayanabilir mi bilmiyorum filodaki arabalar,

ford escort 1.6 clx
ford escort 1.8 clx

96 mk 1 mondeo 2.0

96 marea

114lük corolla

156 1.6 alfa
vay be gençlik. İyi ölmemiş ve kimseyi öldürmemişiz amaorganize sanayide gece yapardık bunları bomboş.

yazdıklarının arasında alfa hariç hepsi dayanıklı , iyi ki alfa nın krangını kırmamışsınız :)  

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Siz yine de kontrol ettirin. Turbo yapğlaması, katalizör, yağın markası gibi şeyler buna etmen. Araçta yazılım var mı yok o da önemli. Bir sürü etmen var. 160 ile sabit hızda kızarması da çok normal değil. Yüksek devir lazım birsz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Öngür yazdı:

yazdıklarının arasında alfa hariç hepsi dayanıklı , iyi ki alfa nın krangını kırmamışsınız :)  

Hiç duymadım alfada krank kırılması. Varyatör arızası oluyordu ama.

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
İlkay Başaran yazdı:

Hiç duymadım alfada krank kırılması. Varyatör arızası oluyordu ama.

yeğenimde vardı krang kırmıştı 159 ile aracı park ederken , sonra başka bir alfa aldı alfa 145 oda yolda giderken yağlamayı kesmiş fark etmedi motor gitti :) krang kırma olayını bir kaç kişiden daha duydum. Alfa kullanacak kişi sağlam iyi anlayan ustasını bulmak şart ve mutlaka kaliteli motor yağı kullanmak lazım

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Fakir karışım olursa yapabilir yahut avans geriyse. Ama araç vw güncel galiba durum normaldir.

Yağla ilgisi yok konunun

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Ama araç vw güncel galiba durum normaldir.

 


daha korkması gerekmez mi :) mesela hangi markanın turbosu kızarırsa korkmalı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


daha korkması gerekmez mi :) mesela hangi markanın turbosu kızarırsa korkmalı 

Turbo kızarır basınca. Ben kızarmayanını görmedim. Jeneratör, kepçe, kamyon. Eksoz gazından tahrikli sonuçta.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Turbo kızarır basınca. Ben kızarmayanını görmedim. Jeneratör, kepçe, kamyon. Eksoz gazından tahrikli sonuçta.


vw kızararısa normal. Diğerleri kızarırsa sıkıntı olabilir. vw turbonun kızarmasını düşünmüştür. diğerleri biraz şey 

 

:) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Her turboyu kızartma yapmak kolay. Yüksek performans kullanımı ile 5 dakikada kor olur çıkışı. 800-900 dereceyi geçiyor çıkış hattı manifoldun

Sani Gerşon yazdı:

Bana normal gelmedi. 3-4km'de böyle olmamalı.

1000 dereceyi geçer benzinli aşırı beslemeli veya bol hacimli motorda.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...