İçeriğe Yönlendir

Motor Yağında Antifriz (Conta mı Yağ Soğutucu mu?)


Behlül Baş

Recommended Posts

Behlül Baş

250.000 km civarındaki aracımda korktuğum şeylerden biri başıma geldi malesef.

 

Aslında bunu sezdirecek bir durum yoktu ama en son antifriz yenilemesi yapınca bugün gördüm ki yağ kapağı çok az da olsa tahinimsi olmuş. Sanırım antifriz çürüyen yerleri çözdü.

 

Arabanın yağ soğutucusu 2 ay önce KALE marka ile değişti. İçime sinmemişti ama o a mecbur değiştirdik. Yağ soğutucu patladığında genelde suya yağ veriyordu bende tam tersi oldu o yüzden conta mu acaba diye düşünüyorum.

 

Yaklaşık 90.000-100.000 km önce conta yaptırdığımda contanın yandığını egzozdan çıkan bol beyaz dumandan anlamıştım bunda beyaz duman yok. Var gibi de yok gibi de emin değilim çünkü bugün Karlı ve yağmurlu idi buhar gibi daha çok.

 

Perşembe günü ilk iş çekici ile sanayiye götüreceğim zaten de şimdiden tecrübelere danışmak istedim. Yağ soğutucu mu yoksa conta mı nasıl anlayabilirim diye

 

Tam uzun yola çıkacaktım neyse ki yolda değil şimdi fark ettim.

 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
(düzenlendi)

Yağ dolum kapağının içinin tahin renkli yağ olması yağın suya karıştığına delalet değildir. Soğuk havalarda kısa mesafe kullanılan araçlarda bu durum gözlemlenebilir.

 

Yağ soğutucu bozulunca hangi tarafta basınç çoksa o tarafa doğru gider yağ basıncı yüksek olduğu için genelde yağı suya basar.

 

Contanın hangi kısmının yandığı önemlidir.

- Eğer su kanalı ile silindir arası yanarsa silindire su gelir ve egzozdan bembeyaz duman atar yada suya kompresör basar yalancı hararet yapar hortumları patlatır vs.

 

- Eğer yağ kanalı ile su kanalı arası yanarsa yağ ve su birbirine karışır.

 

- Eğer yağ kanalı ile silindir arası yanarsa motora yağ basar ama bu ihtimal çok zayıftır.

 

Su da yağ yok ise aracı kullanabilirsiniz. 

 

 

 

tarihinde Furkan Bakırel tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Geçmiş olsun,

 

Anladığım kadarı ile yağ soğutucu değişmeden önce antifriz yoktu. Soğutucuyu değiştiniz ve şuanki durum oldu. 

 

Yağ soğutucunun 2 ayda bozulma ihtimali düşük, şuanda aktif bir karışma var mı bundan emin olmak lazım. Çünkü 2 ay önce değişirken temizlik çok iyi yapılsa dahi kalorifer peteği, borular vs vs kalıntılı olabiliyor. Zamanla kullandıkça o kalıntılar bir yerde görülüyor. 

 

Conta için test yapılabilir, eğer sağlam çıkarsa doğrudan soğutucu yerine sistemi tekrar temizletip yeni yağ ile yine gözlemleyin. Eğer bütçe uygunsa orjinal soğutucu bu temizlik sırasında takılabilir çünkü su ve yağ değişecek 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Behlül Baş yazdı:

Yağ soğutucu mu yoksa conta mı nasıl anlayabilirim diye

kompresyon testi ile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Furkan Bakırel yazdı:

Yağ dolum kapağının içinin tahin renkli yağ olması yağın suya karıştığına delalet değildir. Soğuk havalarda kısa mesafe kullanılan araçlarda bu durum gözlemlenebilir.

 

Yağ soğutucu bozulunca hangi tarafta basınç çoksa o tarafa doğru gider yağ basıncı yüksek olduğu için genelde yağı suya basar.

 

Contanın hangi kısmının yandığı önemlidir.

- Eğer su kanalı ile silindir arası yanarsa silindire su gelir ve egzozdan bembeyaz duman atar yada suya kompresör basar yalancı hararet yapar hortumları patlatır vs.

 

- Eğer yağ kanalı ile su kanalı arası yanarsa yağ ve su birbirine karışır.

 

- Eğer yağ kanalı ile silindir arası yanarsa motora yağ basar ama bu ihtimal çok zayıftır.

 

Su da yağ yok ise aracı kullanabilirsiniz. 

 

 

 

 

Cevap için çok teşekkür ederim hocam. Suda yağ yok buna eminim fakat su eksiltmiş araba. Ve kalorifer sıcak üflemiyordu ayrıca sanırım hava yaptı sistemdeki sıkıntı buna sebep oldu. Ve OBD’den harareti takip ettiğimde malesef sürekli yükseliyordu arabayı park edip rölantide çalıştırdığımda. Öncesinde 5-6 km yol gelmiştim.

 

O yüzden durum ciddi diye düşünüp arabayı stop ettim ve orda bıraktım. Eğer yağda su varsa yağı iyice inceltip şimdi bir de yatak sarmayayım diye.

 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Geçmiş olsun,

 

Anladığım kadarı ile yağ soğutucu değişmeden önce antifriz yoktu. Soğutucuyu değiştiniz ve şuanki durum oldu. 

 

Yağ soğutucunun 2 ayda bozulma ihtimali düşük, şuanda aktif bir karışma var mı bundan emin olmak lazım. Çünkü 2 ay önce değişirken temizlik çok iyi yapılsa dahi kalorifer peteği, borular vs vs kalıntılı olabiliyor. Zamanla kullandıkça o kalıntılar bir yerde görülüyor. 

 

Conta için test yapılabilir, eğer sağlam çıkarsa doğrudan soğutucu yerine sistemi tekrar temizletip yeni yağ ile yine gözlemleyin. Eğer bütçe uygunsa orjinal soğutucu bu temizlik sırasında takılabilir çünkü su ve yağ değişecek 


Sağ olun teşekkür ederim.

 

Evet. 2 ay kadar bir süre sadece su ile kullandım aracı. Çünkü kaçak vardı ve kaçağın tamamen bittiğinden emin olana kadar su ile devam edeyim istedim. Antifrizi koyarken de yüzde 30u antifriz olarak şekilde karışımlı koydum yavaş yavaş antifrize geçeyim diye ama yine de demek ki asit çözdü.

 

Şöyle bir durum var fakat 2 ay önce yağ soğutucusunun değişme sebebi yağ ve suyun birbirine karışmasından dolayı değil yağ soğutucu kütüğünden egzoz manifolduna yağ damlıyordu yani yağı dışarı veriyordu o yüzden değişti. Motora hiçbir zaman yağ ve su birbirine karışmadı.

 

Orijinal soğutucuyu atmadım hocam bu mala güvenemediğim için. Orijinal soğutucu duruyor ileride yine sorun çıkarsa oring ve contaları kaliteli bir markayla değiştirip yoluma devam ederim diye düşünmüştüm. Umarım yağ soğutucudur. 2 ayda kale markayı cortlatan Cruze kullanıcıları var aslında. 
 

Silindir kapak contasının yanında yağ pompa contasının da olma ihtimali var sanırım şimdi aklıma o geldi.


 

Çağlar Bayur yazdı:

kompresyon testi ile.

Perşembe günü ilk iş bunu yapacağım Çağlar abi

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

yağ kapağındaki köpük pek sorun değil, lacettide de soğuk aylarda şehiriçi kullanımda köpükleniyordu yinede içiniz rahat etsin bi kompresyon testi veya conta yanık testi yaptırın geçmiş olsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Benim konuya baksana. Yağ soğutucu değiştim. Ustam kale onermedi ve komple değişim önermişti. Bende GM aldım 64 bin km oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

arkadaşlara katılıyorum, kompresyon ve CO2 kaçak testi yaptırın,  yağdanda olabilir, yağda sahtelik falan olmasın?

Not: krtik parçalarda orjinalden şaşmayın, soğutucu krtik mesela...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

kompresyon testi ile.

vaka ciddiyse hortumlar görülür şekilde şişer zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

arkadaşlara katılıyorum, kompresyon ve CO2 kaçak testi yaptırın,  yağdanda olabilir, yağda sahtelik falan olmasın?

Not: krtik parçalarda orjinalden şaşmayın, soğutucu krtik mesela...

o co2 tester ı TÜrkiye de ilk deneyenlerdenim, beni tatmin etmedi, yani tek başına buna güvenip motorumu açtırmam, ilave onay verici olabilir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Motor yağı ne koydun. Kastrol motor yağı kısa km yolda kullanıldığında kapakta köpük yapıyordu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

o co2 tester ı TÜrkiye de ilk deneyenlerdenim, beni tatmin etmedi, yani tek başına buna güvenip motorumu açtırmam, ilave onay verici olabilir

katılıyorum, zaten ön teşhis bu, olumsuz sonuç alırsak o zaman evet sorun var detaya inelim deriz, yok iyi çıkarsa detaya inmeye gerek kalmaz,  sadece bu testle direk sök olurmu canım, nerde ol rahatlık, emin olmadan sokmek falan yok,  artık bu işler çok pahalı oldu :)

 

ben ilk intiba yağdan şüphelendim, Kastrol olmasın Castrol yerine ...

sqny1295360215.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Metin Akbal yazdı:

Benim konuya baksana. Yağ soğutucu değiştim. Ustam kale onermedi ve komple değişim önermişti. Bende GM aldım 64 bin km oldu.


Metin hocam aslında vakit yeterli olsa ve sanayide olsaydı o an orijinal oring ve contalarla eski yağ soğutucu kütüğünü kullanacaktım ama malesef işte. İçime sinmemişti benim de o yüzden eski soğutucu duruyor hatta. 
 

Mehmet Cihat yazdı:

yağ kapağındaki köpük pek sorun değil, lacettide de soğuk aylarda şehiriçi kullanımda köpükleniyordu yinede içiniz rahat etsin bi kompresyon testi veya conta yanık testi yaptırın geçmiş olsun. 

 

Sağolun teşekkür ederim. Eğer öyleyse içim rahatladı çünkü bugün cidden soğuk ve nemliydi. Ama bu yine de su eksiltmesini ve hararetin sürekli yükselip kaloriferin soğuk üflemesini açıklamıyor sanki 😞


 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

arkadaşlara katılıyorum, kompresyon ve CO2 kaçak testi yaptırın,  yağdanda olabilir, yağda sahtelik falan olmasın?

Not: krtik parçalarda orjinalden şaşmayın, soğutucu krtik mesela...


Evet şaşmamak lazımmış hocam. Umarım yağ soğutucudur. Yağ da sahte olmadığına yüzde yüz emin gibiyim uzun zamandır aldığım yerden alıyorum sürekli. 
 

Ali Darbaz yazdı:

Motor yağı ne koydun. Kastrol motor yağı kısa km yolda kullanıldığında kapakta köpük yapıyordu. 


 

Ali abi yağ Shell. Uzun zamandır bunu kullanıyorum. Kastrol hiç kullanmadım 😁 Mobil Liqui Moly motül ve Shell kullandım sadece bu zamana kadar

 

https://www.onlineyedekparca.com/urun/shell-heliz-ultra-pro-ag-5w-30-5-litre-dexos2-c3-dpf-onayli-motor-yagi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...