İlkay Başaran 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Öner Kurukuz yazdı: Benim mantığım şöyle: Daha çok beygirin varsa daha fazla saman vermen gerek. Onların mantığı ise şöyle: Aynı ağırlığı 115 tane atın çekmesi yerine 140 tane atın çekmesi durumunda atlar daha az yorulur, daha az yeme ihtiyaç duyar. 140 beygiri tamgazda veriyor ama birde hp devrinde veriyor. Kütleyi atıyorum 100 ile götürmek için gereken kuvvet belli. Yazılımla bunu düşüremezsiniz çünkü evrendeki yasalar aynı. En en en iyi ihtimalle düşük hızda aynı yakar. Mantık bunu diyor zaten ki pompa da fazla yakıyor diyor. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Öner Kurukuz yazdı: Benim mantığım şöyle: Daha çok beygirin varsa daha fazla saman vermen gerek. Onların mantığı ise şöyle: Aynı ağırlığı 115 tane atın çekmesi yerine 140 tane atın çekmesi durumunda atlar daha az yorulur, daha az yeme ihtiyaç duyar. 115 atın yaptığı işi 1 ton samanla yaparken 140 at için kayıplar ile ( saman taşıyan atın yükü arttı ) 1.3 ton saman gerekir Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Şunu diyorsanız o ayrı. 1500 kg lik kütleyi 100 hp motor 140 km ile götürmek için yarım gazdan fazla ister canı çıkar ama 300 hp lik 8 silimdirli motor daha az yüke girerek daha az yakarak güle oynaya taşır o ayrı. Bizim senaryoda blok aynı. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Kasım Paylaş 25 Kasım İlkay Başaran yazdı: Şunu diyorsanız o ayrı. 1500 kg lik kütleyi 100 hp motor 140 km ile götürmek için yarım gazdan fazla ister canı çıkar ama 300 hp lik 8 silimdirli motor daha az yüke girerek daha az yakarak güle oynaya taşır o ayrı O hiç olmaz Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Servet Aydın yazdı: O hiç olmaz 1.2 atmosfetik motoru olan araba 140 hızda 2.0 dan fazla yakmaz mı? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 25 Kasım Paylaş 25 Kasım İlkay Başaran yazdı: 1.2 atmosfetik motoru olan araba 140 hızda 2.0 dan fazla yakmaz mı? Bence de 2.0 daha az yakar, en azından vites oranı uzun olduğu için bağırmadan rahat gider. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Evren Erakçora yazdı: Bence de 2.0 daha az yakar, en azından vites oranı uzun olduğu için bağırmadan rahat gider. 1.2 olan yüzde 90 a yakın gücünü kullanacak hemde belki 5000 devir çevirecek. 2.0 olan ise yüzde 40 gücünü kullanıp 3500 devirde yürüyecek rakamlar sallama Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Kasım Paylaş 25 Kasım İlkay Başaran yazdı: sallama siyah çay yok mu? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Çağlar Bayur yazdı: siyah çay yok mu? Karayip romu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Kasım Paylaş 25 Kasım İlkay Başaran yazdı: Karayip romu? işte aynı dilden konuşuyoruz şimdi , tapayı at 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Kasım Paylaş 25 Kasım İlkay Başaran yazdı: 1.2 atmosfetik motoru olan araba 140 hızda 2.0 dan fazla yakmaz mı? Hacimden ziyade hep başa sardığımız kw hesabı aslolan. İki motorda atmosferik ise küçük hacimli motor ömür beklentisi olan 10 yılda 2.0’dan az yakacak. 140’ta misli ile yakıt içen bebek cc düşük hızda misliyle az yakacak. Aynı kasada iki farklı hacimde ekonomi isteyen düşük cc alıyor zaten 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Kasım Paylaş 25 Kasım 100 km sabit hızda küçük motor az yakar. Ama 100e kadar hızlanmada 2.4 atmosferik daha az yakar gibi. 300 ile giderken 8 silindir, 4 silindirden az yakar. Ama 150 ile tam tersi. Bence böyle 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Çağlar Bayur yazdı: işte aynı dilden konuşuyoruz şimdi , tapayı at Salataya mı dökeceğiz romu bu şişe ne? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Servet Aydın yazdı: Hacimden ziyade hep başa sardığımız kw hesabı aslolan. İki motorda atmosferik ise küçük hacimli motor ömür beklentisi olan 10 yılda 2.0’dan az yakacak. 140’ta misli ile yakıt içen bebek cc düşük hızda misliyle az yakacak. Aynı kasada iki farklı hacimde ekonomi isteyen düşük cc alıyor zaten Evet abi. Tabi biri 150 km hızla kasayı itebilmek için gerekli olan 50 kwtı 5000 devir çevirip 14 litre yakarken üretiyor, büyük olan ise 3500 çevirip 9 yakarken. Ş.içi tam tersi zaten orada işi şanzıman yapıyor oldukça düşük güç lazım. Orada da fındık önde. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Konyakçılar basmış burayı yazılım=yakıt artar, şimdi dağılabilirsiniz, kafada dağıtabilirsiniz tabii Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Servet Aydın yazdı: Dynoda sabit hızda orjinal yazılım ile sonrası aynı hızda test yapan çıkmadı gitti. Ben yapacam en sonunda yakıt farkı için. Mutlaka artacaktır yakıt hele dizel de artmamasi mumkun degil. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Bu yazılımda kafama yatmayan çok şey var. Şimdi 40 gb hdd var. Bunu 50 gb yapmak istiyorum. Bu mümkün değil. Üretici bana 50 gb hdd satsa, ama bunun 40 gb kullanmama izin verse bir şekilde yazılımla bu kalan 10 gb kullanıma açarım. Bu yazılım işi de tam olarak bu şekilde mi oluyor? Bu şekilde olmuyorsa Üreticinin araca yüklediği yazılımı devre dışı bırakıp yada baybas ederek araçta var olmayan beygir gücünü, aracın parçalarını zorlayarak elde mi etmeye çalışılıyor. Eğer böyle ise kısa veya uzun vadede bu yazlım araca zarar veriyor mu? Yani aracımın ömründen yiyor mu? @Çağlar Bayurabi beni bi aydınlat vaktin olursa lütfen. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Fatih Sarıkaya yazdı: Üretici bana 50 gb hdd satsa, ama bunun 40 gb kullanmama izin verse bir şekilde yazılımla bu kalan 10 gb kullanıma açarım. Bu yazılım işi de tam olarak bu şekilde mi oluyor böyle oluyor, enjektörler 10 ms püskürecek ise 12 püskürüyor gibi düşünelim ve musluğu tam açsak zaten 15 lik te püskürür, Fatih Sarıkaya yazdı: Yani aracımın ömründen yiyor mu kullanıma bağlı, fabrikasyon yazılım ile de her ışıktan tam gaz kalkarsak, düşük vites devir yükseltip gidersek o ne kadar iyyecek ise. yazılım olunca insan bir keyfe geliyor biraz daha fazla gazlıyor olabilir, bi arkadaş dedi .... 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 26 Kasım Paylaş 26 Kasım En sevdiğim konu. Ama yazmayacağım. Sadece hazır paket yazılım yaptırmayın. 1 1 Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 26 Kasım Yazar Paylaş 26 Kasım Tamer Topaç yazdı: En sevdiğim konu. Ama yazmayacağım. Sadece hazır paket yazılım yaptırmayın. Yazın, Her türlü görüşe ihtiyacım var. Yapıp sorun yaşadıysanız bunu da yazın, bile bile lades yapmayalım. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Öner Kurukuz yazdı: Yazın, Her türlü görüşe ihtiyacım var. Yapıp sorun yaşadıysanız bunu da yazın, bile bile lades yapmayalım. Yok ben hiç sorun yaşamadım. Paşaoğlu' nda sabahlardık Bilindik, köklü firmaların merkezlerinde yaptırın. Şubelere ve hazır paket yazılım yükleyen yerlere uğramayın. TDCİ ufaktan gıdıklanmayı sever. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Öner Kurukuz yazdı: Yazın, Her türlü görüşe ihtiyacım var. Yapıp sorun yaşadıysanız bunu da yazın, bile bile lades yapmayalım. hocam biraz da işten anlamak gerek. Sonra doğukan manço olayına dönüyor iş. Yazılımcı bana garanti vermişti ama neden böyle oldu ki. normal kullanıcının yaptırması taraftarı değilim. Ama meraklısı iseniz biraz da neyin ne olduğunu biliyorsanız yapılabilir. Yapılırken de yapanın yanında durulur. Sorulur vs Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Fatih Sarıkaya yazdı: Bu yazılımda kafama yatmayan çok şey var. Şimdi 40 gb hdd var. Bunu 50 gb yapmak istiyorum. Bu mümkün değil. Üretici bana 50 gb hdd satsa, ama bunun 40 gb kullanmama izin verse bir şekilde yazılımla bu kalan 10 gb kullanıma açarım. Bu yazılım işi de tam olarak bu şekilde mi oluyor? Bu şekilde olmuyorsa Üreticinin araca yüklediği yazılımı devre dışı bırakıp yada baybas ederek araçta var olmayan beygir gücünü, aracın parçalarını zorlayarak elde mi etmeye çalışılıyor. Eğer böyle ise kısa veya uzun vadede bu yazlım araca zarar veriyor mu? Yani aracımın ömründen yiyor mu? @Çağlar Bayurabi beni bi aydınlat vaktin olursa lütfen. Konu içindeki etmenleri basitçe yazmaya çalışırsam, bir motor üreteceksiniz ve yakıt tüketimi, sağlamlık, performans ve egzoz emisyonuna dikkat ederek bir denge kurmanız lazım. Motorun kapasitesi 10 birim performansa izin veriyor ama dengeyi kurmak için bunun 6 birimini kullanabiliyorsunuz. Yakıt tüketimi, sağlamlık ve egzoz emisyonundan biraz taviz vererek 6 birimi 8 birime çıkarabilirsiniz. Aracınız biraz daha fazla yakıt tüketir, çevreyi biraz daha fazla kirletir, elde ettiğiniz performans beraberinde daha fazla ısınma, daha fazla aşınma, daha fazla stres getireceği için sağlamlıktan da gidecek haliyle. Sonradan yapılacak yazılımın da iyiliği de verdiğiniz tavizlerin dengesine ve miktarına bağlı. 2 Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Öner Kurukuz yazdı: Yazın, Her türlü görüşe ihtiyacım var. Yapıp sorun yaşadıysanız bunu da yazın, bile bile lades yapmayalım. Stage1 yazılım ile dizel motorlarda sadece Rail hattı geri dönüş valfindeki basınç değerleri yükseltiliyor diye biliyorum. Tabiki motora firmaya göre değişiyordur. Burada çok basit bir valf ayarı ile rail hattındaki yakıt basıncı yükseltiliyor (1500 bar yerine 1700 gibi), bu hem aynı enjektör ms süresinde daha fazla yakıt püskürtülmesini hemde yakıtın daha pulverize dağılmasını sağlıyor. En basit yol bu diye biliyorum. Belki bir fikir oluşturur size. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Öner Kurukuz yazdı: Yazın, Her türlü görüşe ihtiyacım var. Yapıp sorun yaşadıysanız bunu da yazın, bile bile lades yapmayalım. yazayım: benim focus, benden önceki sahibinde yazılım yüzünden motor yemiş, sıfır motor takılmış olarak aldım, ben de yazılım yaptırdım. ben yazılım yüzünden motor yemem ama. Vesile ile ,baklava zararlı mı? bir oturuşta 1 kg mı 100 gr mı yendiğine bağlı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts