İçeriğe Yönlendir

Stage1 Yazılım


Öner Kurukuz

Recommended Posts

Öner Kurukuz
(düzenlendi)

Merhaba.

 

1.6 TDCİ aracıma oğlumun yuksek baskıları sonucu stage1 yazılım atmayı düşünüyorum.

115 hp ve 270 nm değerler 140 hp ve 340 nm oluyor.

Araştırdığım firma burada ford, reno ve vw firmalari ile çalışıyor. Sanırım yazılım konusunda destek veriyor.

Bu nedenle guvenilir gibi geldi.

Katalizör, dpf, egr gibi parça iptali yok, sadece km yi ve aracın bakimli olup olmadığını sordular. 

 

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? 

Fiyat olarak 4000 tl istediler. 

 

Aracımı degistirecektim ama incelediğim araçlar eldekini çıkarmaya deymedi. Bu nedenle aracımı kullanmaya karar verdim.

 

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Ben 1.6 TDCI Grand C-Max aracıma yaptırmıştım ve çok memnun kalmıştım. 

Araç ağırdı ve alt devirlerde hantaldı. Yazılımdan sonra inanılmaz rahatlamıştı.

Ben de aynı değerleri almıştım.

Kullandığım süre zarfında herhangi bir sorun yaşamadım.

Duman sorunu yoktu.

Sadece otoparkta ilk çalıştırmada egzoz kokusu rahatsız ediyordu.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

stage denen şey cetvel gibi bir ölçü birimi değildir, önce onu açıüa çıkaralım, parça değişimi olmadan yazılım değişimi ile yapılan bir uygulamadır, yani 10 firma varsa 10 ayrı programı olabilir hatta olur yani.

iptal derken genelde egr yi iptal eder bu yazılımın içeriği zaten. vaat beygirine ben bakmam, bakılmamalı da, örnek max beygir 4000d/d da geliyor olsun, 3750 ye kadar normal değerleri çalışsa son 250 devirde püskürtmeyi açsam dyno da ps görürürm iddiayı da kazanırım söylem de doğru çıkar. müşteri beklentisini soran benim için makbüldür, mesela biri der ki şehir içindeyim alt devri canlandır 140 lardan sonrasını kullanım tarzım ve şehrimde %1 gün görürüm bence önemsiz der, diğeri hayatım yollarda geçiyor uzun yol önemli üst devirler mühim diyebilir.

yazılım öncesi 0-100 60-120 gibi denemelr yapar not alırdım, sonrasında yine dener karşılaştırırdım, beklentimi karşıladı ise mutlu olurdum. 100-120 usd arası fiyat gayet normal

  • Beğen 12
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aydın Sert
Çağlar Bayur yazdı:

stage denen şey cetvel gibi bir ölçü birimi değildir, önce onu açıüa çıkaralım, parça değişimi olmadan yazılım değişimi ile yapılan bir uygulamadır, yani 10 firma varsa 10 ayrı programı olabilir hatta olur yani.

iptal derken genelde egr yi iptal eder bu yazılımın içeriği zaten. vaat beygirine ben bakmam, bakılmamalı da, örnek max beygir 4000d/d da geliyor olsun, 3750 ye kadar normal değerleri çalışsa son 250 devirde püskürtmeyi açsam dyno da ps görürürm iddiayı da kazanırım söylem de doğru çıkar. müşteri beklentisini soran benim için makbüldür, mesela biri der ki şehir içindeyim alt devri canlandır 140 lardan sonrasını kullanım tarzım ve şehrimde %1 gün görürüm bence önemsiz der, diğeri hayatım yollarda geçiyor uzun yol önemli üst devirler mühim diyebilir.

yazılım öncesi 0-100 60-120 gibi denemelr yapar not alırdım, sonrasında yine dener karşılaştırırdım, beklentimi karşıladı ise mutlu olurdum. 100-120 usd arası fiyat gayet normal

Ağzına sağlık abi, nokta atışı.:good1:

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

stage denen şey cetvel gibi bir ölçü birimi değildir, önce onu açıüa çıkaralım, parça değişimi olmadan yazılım değişimi ile yapılan bir uygulamadır, yani 10 firma varsa 10 ayrı programı olabilir hatta olur yani.

iptal derken genelde egr yi iptal eder bu yazılımın içeriği zaten. vaat beygirine ben bakmam, bakılmamalı da, örnek max beygir 4000d/d da geliyor olsun, 3750 ye kadar normal değerleri çalışsa son 250 devirde püskürtmeyi açsam dyno da ps görürürm iddiayı da kazanırım söylem de doğru çıkar. müşteri beklentisini soran benim için makbüldür, mesela biri der ki şehir içindeyim alt devri canlandır 140 lardan sonrasını kullanım tarzım ve şehrimde %1 gün görürüm bence önemsiz der, diğeri hayatım yollarda geçiyor uzun yol önemli üst devirler mühim diyebilir.

yazılım öncesi 0-100 60-120 gibi denemelr yapar not alırdım, sonrasında yine dener karşılaştırırdım, beklentimi karşıladı ise mutlu olurdum. 100-120 usd arası fiyat gayet normal

 

Telefonda görüştüğüm kişi de benzer şeyler anlattı ve bana bu yazılımı neden yaptirmak istiyorsun, ne gormek istiyorsun aracın neyini degistirmek istiyorsun gibi kisaca "beklentin ne" tarzı sorular sordu.

Demek ki bu konuda iyiler, bu hoşuma gitti.

Açıkçası ben hep "beygir çoğalırsa yakıt da artar" mantığı ile baktığım için bu yazılım işlerine hep uzak durdum. Şimdi oğlum çok sıkıştırıyor beni.

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hibritte şanzıman var yok çözülür,, yazılım ile yakıt artar azalırı çözülmez :) arge yüksek merdiven müyendisi olmaya olmaya gerek yok, ivem artmış tatlı koltuğa yapışmışım hızlanıyorum yakıt elbet artar, ekrandaki tüekitm değeri doğru de doğru göstermez sapma olacaktır, uzun yolda azalma ihtimali de var o srüşü tarzı ayrı, yani totalde artar, 1 biirim artar, 5 birim keyif gelir o önemli. doğru yazılım insana, şimdiye kadar neden yaptırmamışım ki dedirtir.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben 2.0 vw motorlu dodge journey de yaptırmıştım. epey de pahalıydı yapan yer. araç cansızdı alt devirde yine cansız kaldı. pek birşey fark etmedim, çünkü yarı otomatik hemen vites büyütüyordu. ne zaman üst devire çıkıp yardırdım o zaman aradaki farkı gördüm. 140 hp araç yaklaşık 170 hp gibi olmuştu ve bunu araç feci şekilde yüklüyken hala gidebilsin diye yaptırmıştım.  amaç hızlı gitmek filan değildi yani. 

 

bana göre, küçücük motorda araç devir çevirmeyecekse hiç bir anlamı olmayacak. devir çevirirse de gürültü ve tüketim artacak. formül basit. dizelin benzinli araçtan farkı çekişin, yakıt miktarı ile belirleniyor olmasında. devirlensin diye yakıt veriyoruz, yanabilsin diye de turbo ile daha fazla hava basıncı üretiyoruz.

 

5 6 silindirli büyük dizel  olsa mesela, 3.0 3.5 vs kazancın etkiside tüm devir bandında daha belirgin olacaktı. dizel motoru yapanlar bu tüm olumsuzluklar için iki hatta 3 turbo koyuyorlar ki az devirde orta devirde yüksek devirde de yeterli hava basılabilsin.

 

yine de her türlü daha keyifli olacaktır, paraya değer.

Yorum bağlantısı
Murat Öngür

Merhaba 

aracın km si de önemli nerede hangi firmanın yaptığı da çok önemli.

ama araca ekstra ne katacak ? değecek mi ? 

çok çok üst düzey bir performans olacağını zannetmiyorum.

bir de ekstra olarak araca ekstra sürat serilik katacağı için , araca kısa ve uzun vade de ne gibi zararları olabilir ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Takipteyim yakınlarda ise olabilir.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

hibritte şanzıman var yok çözülür,, 


çözebildiniz mi :) 

 

byd seal u dmi şanzıman var mıymış :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


çözebildiniz mi :) 

 

byd seal u dmi şanzıman var mıymış :)

çoktan çözdük, şanzımantrak var. rusya dan gagılla gelenler yayacaktır bunu, 3 aya kadar seyret yutubu

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Öner Kurukuz yazdı:

"beygir çoğalırsa yakıt da artar"

 

Mantığınız gayet doğru. Sadece hava emiş miktarı artırılarak o beygirlere ulaşamaz. Emilen yakıt da artacak, haliyle tüketim de artacak. Fazla yakıt özellikle dizellerde daha fazla kurum demek. Egr daha çabuk dolacak. Enjeksiyonlar, valfler vb bağlantılı paraçalar normalden fazla hava-yakıt karışımından dolayı ekstra mesai yapacak, daha çabuk yorulacaklar.

 

Seçim sizin. 

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Tercih meselesi tabi ama ben olsam aracımın orjinal ayarları ile oynatmazdım. Dizel motor zaten riskli ve komplike, denklemi daha da karmaşıklaştırmamak lazım.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Çağlar Bayur yazdı:

stage denen şey cetvel gibi bir ölçü birimi değildir, önce onu açıüa çıkaralım, parça değişimi olmadan yazılım değişimi ile yapılan bir uygulamadır, yani 10 firma varsa 10 ayrı programı olabilir hatta olur yani.

iptal derken genelde egr yi iptal eder bu yazılımın içeriği zaten. vaat beygirine ben bakmam, bakılmamalı da, örnek max beygir 4000d/d da geliyor olsun, 3750 ye kadar normal değerleri çalışsa son 250 devirde püskürtmeyi açsam dyno da ps görürürm iddiayı da kazanırım söylem de doğru çıkar. müşteri beklentisini soran benim için makbüldür, mesela biri der ki şehir içindeyim alt devri canlandır 140 lardan sonrasını kullanım tarzım ve şehrimde %1 gün görürüm bence önemsiz der, diğeri hayatım yollarda geçiyor uzun yol önemli üst devirler mühim diyebilir.

yazılım öncesi 0-100 60-120 gibi denemelr yapar not alırdım, sonrasında yine dener karşılaştırırdım, beklentimi karşıladı ise mutlu olurdum. 100-120 usd arası fiyat gayet normal

benim mondeoda DPF ve egr iptal edilmiş. büyük ihtimal ufak bir yazılım da yapılmıştır dedi geçen biri . zaten dpf yi flan beyinden iptal ederken bişeler değiştiriliyor heralde 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

benim mondeoda DPF ve egr iptal edilmiş. büyük ihtimal ufak bir yazılım da yapılmıştır dedi geçen biri . zaten dpf yi flan beyinden iptal ederken bişeler değiştiriliyor heralde 

onca uğramışken pek de fiyat değişmez iken illa gıdıklanmıştır, çok nadiren gıdıklamadan bırakırlar

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
(düzenlendi)
Selim Bilgin yazdı:

Hangi firma?

Dr.Ecu firması. Sakaryadaki bayi ile görüştüm.

Dr.Ecu

 

Şehir içi sakin kullanımda bir miktar azalır tüketiminiz ama uzun yolda ivmelenme çok tatlı ve insan biraz gaza basıyor. Dolayısı ile biraz tüketim artabilir dedi.

Şu an 4000 tl, yeni yılda zam geleceğini söyledi.

Reno, Vw, Ford bayilerine biz gidiyoruz yazılım ile ilgili diye de not düştü.

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
Link eklendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dynoda sabit hızda orjinal yazılım ile sonrası aynı hızda test yapan çıkmadı gitti. Ben yapacam en sonunda yakıt farkı için. Mutlaka artacaktır yakıt

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Aynı motora sahibim bir dönem çok düşündüm aynı bayi için sonra vaz geçtim. Uzun yolda sıkıntı yok zaten 150 radar için yeterli, şehir içinde kırmızı ışıkta farklımolxbilşr ama araba 1664 kg bir faydası olmaz zaten her yerde eds, radar var. Aracın orjinalliğide bozulacak  yol bilgisayarı şu an bire bir tutuyor bu gibi nedenlerden caz geçtim.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
(düzenlendi)
Metin Uzunoğlu yazdı:

Aynı motora sahibim bir dönem çok düşündüm aynı bayi için sonra vaz geçtim. Uzun yolda sıkıntı yok zaten 150 radar için yeterli, şehir içinde kırmızı ışıkta farklımolxbilşr ama araba 1664 kg bir faydası olmaz zaten her yerde eds, radar var. Aracın orjinalliğide bozulacak  yol bilgisayarı şu an bire bir tutuyor bu gibi nedenlerden caz geçtim.

 

Metin hocam bir yanlışlık olmasın. Araç 1400 kg, 1660 degil.

 

Bizim buralarda eds yok. Zaten çok kalabalık bir yer değil. Şehir merkezine de çok nadir iniyorum. İlçe merkezinde de eds yok, o yuzden bu tarz sorunlarım olmayacak. Uzun yolda da aslında sakin gidiyorum ama kuzey marmara otoyoluna girince bazen 200 lere çıkıyorum ☺️

 

Aracın kullanımındaki değişiklik bana keyif verir mi? Yakıtta aşırı yukselme olmadıktan sonra yine kabulüm. Buralarda 5 - 5.5 lt civarı tüketiyorum, olsun olsun 6 lt olur sanirim. 

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Öner Kurukuz yazdı:

Metin hocam bir yanlışlık olmasın. Araç 1400 kg, 1660 degil.

Mk5 mondro ruhsatta 1664 kg, mk4 mondeo kantarda tarttım 1540 kg dı.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Servet Aydın yazdı:

Dynoda sabit hızda orjinal yazılım ile sonrası aynı hızda test yapan çıkmadı gitti. Ben yapacam en sonunda yakıt farkı için. Mutlaka artacaktır yakıt

Clioda sadece yazılım (donanıma müdahale yok) 1, 1.5 litre artıyordu. 

Yol bilgisayarına bakarsan azalıyordu o ayrı. :)

Keşke vermeden almak olsa. Yani 100 lük makinayı daha az yakıt vererek 140 yapsak. Hatta hiç vermeden 500 yapsak. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Byegirler daha çok koşacak daha az yorulacak mantığa ters zaten. 

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Evren Erakçora yazdı:

Byegirler daha çok koşacak daha az yorulacak mantığa ters zaten. 

 

Benim mantığım şöyle:

Daha çok beygirin varsa daha fazla saman vermen gerek.

 

Onların mantığı ise şöyle:

Aynı ağırlığı 115 tane atın çekmesi yerine 140 tane atın çekmesi durumunda atlar daha az yorulur, daha az yeme ihtiyaç duyar.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Öner Kurukuz yazdı:

 

Benim mantığım şöyle:

Daha çok beygirin varsa daha fazla saman vermen gerek.

 

Onların mantığı ise şöyle:

Aynı ağırlığı 115 tane atın çekmesi yerine 140 tane atın çekmesi durumunda atlar daha az yorulur, daha az yeme ihtiyaç duyar.

Yeni focusta spor mod var , alt devirlerde sanki araç 150-180 ps lik bir araç gibi oluyor ama aslında maksimum güç artmıyor sadece gaz tepkisi artıyor. Bu bile insanı memnun edebilir. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...