Barış Canbazoğlu 25 Kasım Paylaş 25 Kasım EGR iptali yakıtı azaltıp performansı artırır mı? Araç Focus mk2 1.6 TDCi 109 hplik versiyonu Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Yüksek yanma sıcaklığı nox artışı süpap ve turbo vb yüksek sıcaklık sorunları.. 2 Yorum bağlantısı
Barış Canbazoğlu 25 Kasım Yazar Paylaş 25 Kasım Mehmet Göktürk yazdı: Yüksek yanma sıcaklığı nox artışı süpap ve turbo vb yüksek sıcaklık sorunları.. İptal edersek bunlar mi olur Yorum bağlantısı
Murat Öngür 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Mehmet Göktürk yazdı: Yüksek yanma sıcaklığı nox artışı süpap ve turbo vb yüksek sıcaklık sorunları.. + Olarak daha fazla duman hele hele araçta dpf yok ise arkası bedford gibi olabilir Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Cevap net. yakıt artar , performans artar. Bir miktar siyah dumanın olur. 1 Yorum bağlantısı
Zafer Bakar 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Dpf off Egr off Limitor off 2CR Stage 1 software K&N airfilter 33-2393 Ford mondeo 1.6 tdci (115) yapılan işlemleri yukarıda yazdım . Duman artışı oldu, yakıt şehir içi sakin ve yer yer maksimum 140 km/h geçmeyecek şekilde olmak üzere şuan 3.x TL'den 2.5-6 TL'lere indi. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Yücel YILDIZ yazdı: Bir miktar siyah dumanın olur. en güzeli. 1 Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Zafer Bakar yazdı: Dpf off Egr off Limitor off 2CR Stage 1 software K&N airfilter 33-2393 Ford mondeo 1.6 tdci (115) yapılan işlemleri yukarıda yazdım . Duman artışı oldu, yakıt şehir içi sakin ve yer yer maksimum 140 km/h geçmeyecek şekilde olmak üzere şuan 3.x TL'den 2.5-6 TL'lere indi. 1. Egzoz muayenesinden geçiyor mu? 2. Beygir gücü 115 den kaça çıktı? 3. Devirdeki ivmelenme ne kadar değişti? 4. Ortalama tüketim lt bazında ne kadar oldu? Yorum bağlantısı
Zafer Bakar 25 Kasım Paylaş 25 Kasım Öner Kurukuz yazdı: 1. Egzoz muayenesinden geçiyor mu? 2. Beygir gücü 115 den kaça çıktı? 3. Devirdeki ivmelenme ne kadar değişti? 4. Ortalama tüketim lt bazında ne kadar oldu? Merhaba, 1-Egzoz muayenemiz mevcutta var lakin ben geçeceğini düşünüyorum. Hiç riske etmeye vakit kaybetmeye gerek olmasın diye ben muhtemelen muayeneye özele sokarım. 2- Beygir gücünün yazılım bazında sağladığı güç 50 beygir ve 70 tork gücü . Motorun ve yürüyenin önemli elemanlarının vereceği verime göre bu kuvvet değişkenlik gösterebilir. 3- Devir ivmelenmesi konusunda açıkçası beyan edecek bir fikrim yok zira işlemler çok yeni henüz 1 aylık süreçten bahsediyoruz. Benim gözlemim aracın eskisinden daha seri hareket hızı kazandığı ve vites değişimlerinde turbo basıncının ve yine yanan yakıtın kaliteli olmasından dolayı aracın atikleşmesidir. 4- Ortalama tüketimi litre bazında hesap etmedim, yol bilgisayarında da devamlı anlık tüketimi seyrederim. Pompadan aldığım yakıt ücreti ve gittiğim KM bazında hesap ediyorum. Halihazırda da az yakıt tüketen bir kullanımımız var ve aracın tek şoförü ben değilim. 1 Yorum bağlantısı
Osman Yavuz 26 Kasım Paylaş 26 Kasım EGR avrupanın egzoz standartları neticesinde ortaya konulmuş daha düşük egzoz emisyonu sağlayabilmek için yanmış gazın tekrar yanma odasına döndüren bir sistem. Ustaları daha iyi bilir ancak yanmış gaz filtrelenmeden motor içinde tekrar dolaşması soba bacası misali motor içinde kurum birikmesine neden olur, yanma olayı için temiz hava + yakıt gerekir, yine soba misali bacadan çıkacak dumanı tekrar soba içine verseydik, temiz hava girişini azalacağından veriminde düşmesi kaçınılmaz olurdu. EGRnin iptal edilmesi yanmanın sürekli temiz havayla yapılarak yanma verimliliğinde artış sağlar, motor içinde kurum birikmesini minimize eder, yakıtı düşüreceğini sanmam. Tabi ben basit mantıkla düşünüyorum, o motoru tasarlayan mühendisler illaki bir şeyleri göz önünde bulundurmuşlardır. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Osman Yavuz yazdı: EGR avrupanın egzoz standartları neticesinde ortaya konulmuş daha düşük egzoz emisyonu sağlayabilmek için yanmış gazın tekrar yanma odasına döndüren bir sistem. Ustaları daha iyi bilir ancak yanmış gaz filtrelenmeden motor içinde tekrar dolaşması soba bacası misali motor içinde kurum birikmesine neden olur, yanma olayı için temiz hava + yakıt gerekir, yine soba misali bacadan çıkacak dumanı tekrar soba içine verseydik, temiz hava girişini azalacağından veriminde düşmesi kaçınılmaz olurdu. EGRnin iptal edilmesi yanmanın sürekli temiz havayla yapılarak yanma verimliliğinde artış sağlar, motor içinde kurum birikmesini minimize eder, yakıtı düşüreceğini sanmam. Tabi ben basit mantıkla düşünüyorum, o motoru tasarlayan mühendisler illaki bir şeyleri göz önünde bulundurmuşlardır. Sobada amacın ısınmak motorda ısınmamak. Sadece emisyon değil. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Soğuk motorun erkenden ısınıp yanma verimini arttırır egr. Yakıt sisteminde sorun yoksa egr kurum yapmaz. Kuru buhardır kendisi. Kurum oluşumu ise; karter buharı dönüşü ile birlikte sağlıklı yanma olmayan her motorda manifoldun kurum yapmasına sebep olur. 1 Yorum bağlantısı
Osman Yavuz 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Mehmet Göktürk yazdı: Sobada amacın ısınmak motorda ısınmamak. Sadece emisyon değil. Anlatılmak istenen o değil ama zaten anladığınızı düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Servet Aydın yazdı: Yakıt sisteminde sorun yoksa egr kurum yapmaz. yanan her fosil yakıt geride kurum bırakacaktır, yani sıfır sorun olsa da , az olur fazla olur ama olur Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Çağlar Bayur yazdı: yanan her fosil yakıt geride kurum bırakacaktır, yani sıfır sorun olsa da , az olur fazla olur ama olur Güzel bir yere degindiniz Çağlar abi geçenlerde arkadaslarla bunun muhabbeti oldu. Dizel araçlarda kurum oluştuğu herkesin malumu ama ben benzinli araçlarda da oluşuyor dediğimde olmaz dediler. Hatta 1.4 TSI larda bu durum mevcut dediğimde çok olur almadım. Sonuç olarak benzinli araçlarda durum nedir abi? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Mehmet Yeter yazdı: çok olur almadım. alıştım ben ona, tsi için ek bilgi: segmanların arası bile kurum dolar, ondan sonra Aaaa yağ yaktı kitledi patlattım muaabeti başlar. önce segmanı anlatacan da falan.... neyse... Mehmet Yeter yazdı: Sonuç olarak benzinli araçlarda durum nedir abi? mazot zaten pislikitir, yani teknik olarak çamur, ona bir de kurum eklenince iyice aşure gibi bir şey olur , ondan göze, kozmetik olarak fena gelir, benzin temizler, eski parçalar benzinde yıkanır mesela, o yüzden göze kozmetik olarak temiz gelir. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Kasım Paylaş 26 Kasım Çağlar Bayur yazdı: yanan her fosil yakıt geride kurum bırakacaktır, yani sıfır sorun olsa da , az olur fazla olur ama olur Öyle olsa egzos sistemi balçık olur. Manifold olayında yağ geri dönüş oyun bozanlık yapıyor. Sağlıklı tasarımı olan sağlıklı blokta egr iptali yanlış Bu arada, sedici egr manifold girişi is renginde egzos çıkışı gibi. Manifold ise yağlı lekeli açık. 125.k için temiz bile hatta. Karter buharını direk egzos hattına vericem de lpg yüzünden yapmadım. Yoksa manifolda havyar dökerim Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Kasım Paylaş 27 Kasım Mehmet Yeter yazdı: Güzel bir yere degindiniz Çağlar abi geçenlerde arkadaslarla bunun muhabbeti oldu. Dizel araçlarda kurum oluştuğu herkesin malumu ama ben benzinli araçlarda da oluşuyor dediğimde olmaz dediler. Hatta 1.4 TSI larda bu durum mevcut dediğimde çok olur almadım. Sonuç olarak benzinli araçlarda durum nedir abi? Hepsinde kurum olur da benzinde az olur. Direkt enjeksiyon sistemi ile düşük devirlerede kurum olayı artıyor. Direkt enjeksiyonun başlıca sorunlarından bu olay emme hattına da egzoz kaçıyor. Yağ buharı giriyor. Egr’den gelen var derken emme hattı fena. Sıralı sistem enjeksiyonda emme hatta bir nebze temiz kalıyor ama. O yüzden atmosferik aldık sıralı yani 1 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 27 Kasım Paylaş 27 Kasım Mehmet Yeter yazdı: Güzel bir yere degindiniz Çağlar abi geçenlerde arkadaslarla bunun muhabbeti oldu. Dizel araçlarda kurum oluştuğu herkesin malumu ama ben benzinli araçlarda da oluşuyor dediğimde olmaz dediler. Hatta 1.4 TSI larda bu durum mevcut dediğimde çok olur almadım. Sonuç olarak benzinli araçlarda durum nedir abi? Kurum diye tabir ettiğimiz karbon kalıntılar yüksek sıcaklıkta yanar, gaz toz halinde egzozdan atılır. Benzinli yada dizel, araç sürekli düşük devirli kullanılıyorsa yada şehir içi kullanılıyorsa kurum birikimi olur. Amiyane tabirle araç sağırlaşır. Bu sebeple devir bandının tamamını kullanmak motor için iyidir. DPF temizlenmesi için dizel araçlarda 3000 devir civarı yaklaşık 30 dakika sürümesi tavsiye edilir misal, amaç parçaları 600 derecenin üzerine çıkarıp oluşan kurumun temizlenmesi. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts