Ali Gülmez 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: kış 3 ay. Contilerimi totalde 10 sene kullanmayı düşünüyorum. Sonrasına bakacağız. yazlıkta eski model lassa lastikleri 50 lastikten 45. Falan oluyordu. Revola serisi var ama hiçbir test sonucunu görmedim. yazlık almama 2-3 sene daha var. O zaman bakacağız artık. lassa snoway4 lerim 2018 üretimi 7. seneye giriyor dişler iyi hafif çatlaklar var o kadar yarık falan balans sorunu yok sadece sertleşmiş o kadar yazlıklarda da lassa üretimi dayton touring 2 aldım Yorum bağlantısı
Koray Demir 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Fatih Sarıkaya yazdı: Çok sonra bridgestone ile tanıştım. İnşaat el arabası alırsam onada bridgeston takarım herhalde Blizzak kışlıkta çok başarılı Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Ali Gülmez yazdı: lassa snoway4 lerim 2018 üretimi 7. seneye giriyor dişler iyi hafif çatlaklar var o kadar yarık falan balans sorunu yok sadece sertleşmiş o kadar yazlıklarda da lassa üretimi dayton touring 2 aldım dayton 2 de girdiği tüm testlerde sonunculuğa oynamış. https://www.tyrereviews.com/Tyre/Dayton/Touring-2.htm Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 benim nokian kışlıklar kılcal çatlaklarla tamamladı 7 seneyi ve bu sene değiştirdim ama arkadaşın yazlık olanlarında yine kılcal çatlaklar olmuştu ve ithalatçı yenisiyle değiştirmişti Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Şirketimizde 2 aracımız var. Senelerdir Nokian kullanıyoruz. Lastik otelinde saklanıyorlar ve 50bin km'de 1 değişiyoruz. Hiç böyle olmamıştı. Şaşırdım. Yorum bağlantısı
Koray Demir 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Mehmet Cihat yazdı: benim nokian kışlıklar kılcal çatlaklarla tamamladı 7 seneyi ve bu sene değiştirdim ama arkadaşın yazlık olanlarında yine kılcal çatlaklar olmuştu ve ithalatçı yenisiyle değiştirmişti 5 yıllık kışlık Continental tam zamanında kılcal çatlaklar başladı ve de lastikler ömrünü doldurdu. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: kış 3 ay. Contilerimi totalde 10 sene kullanmayı düşünüyorum. Sonrasına bakacağız. yazlıkta eski model lassa lastikleri 50 lastikten 45. Falan oluyordu. Revola serisi var ama hiçbir test sonucunu görmedim. yazlık almama 2-3 sene daha var. O zaman bakacağız artık. Kışlıkta lassa öneririm. Snowwaysin tüm serilerini kullandık yıllardır. Sadece snowways eradan pek memnun kalmamıştım ama araba 2000 model symbol idi. Onunla da alakalı olabilir mi bilemiyorum. Yazlıkta yıllardır bridgestone kullanırız. Lassa denemek istedim, kötü değil. Mesela dunlop, good year, petlas ve starmax kullandım egeada (şirkette de 2 tane egea var) ve lassa için pişmanlık hissetmiyorum bu markaları almamış olmakla alakalı. Tabi burada sürüş karakteri, araç karakteristiği, asfalt kalitesi, hava sıcaklığı gibi bir sürü etken var. Benimkinden belirgin şekilde daha performanslı bir araç için önermem, sürüş karakteri benden daha sert sürücü için önermem. Nokianı da babamın focusa hem yazlık hem kışlık aldık, 3. yılı ama bir sorunumuz şikayetimiz yok. Bence nokian zemin koşullarından çok etkileniyor. Furkan Avcı yazdı: Bu forumda kış lastiği olarak Nokian kullandığım için bir çok kez tavsiyede bulunmuşumdur, 8-9 yıl önce Continental i bırakmıştım reklam saçmalığı yüzünden. kışlıkta memnun kalınca yazlıktada Nokian aldım, ilk aldığım seti arkada geniş jant kullanırken diferansiyel sıkınıtsı yaşayınca düşük km de çıkarıp satmıştım. Lakin dün evde garajda kışlıklara geçerken birde ne göreyim 4 lastikten 3 ü bu durumda: (lastikler 37.800 km de ve üretim tarihleri 2022 sonu) Tamam lastik biter de, dişleri biter erir, bu yarıklardan ipler görünüyordu. lastiklerde diş olunca ben zaman zaman otobanda hızlı kullanıyordum, Allah'a şükür korumuş bizi demek ki Selim Bilgin yazdı: Geçen sene deprem günü Nokian Snowproof kışlıklarım yarıldı benim, hadi dedim neyse olabilir, koca Ankara'da aynı lastikten bulamadım. Sonra yazlık set olarak Nokian Powerproof'u kullandım yine, kışlık olarak Michelin alınca arabanın karakteri değişti. Nokian'lar iki yazda acayip yıpranmış arabayı taşıyamıyormuş. Sonuç olarak Nokian benim için de bitti. İkinize de reçeteyi yazıyorum; Continental Sizin araçlarda conti alırken ödenen her kuruşa değer. Reklam falan bilmem 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Zaten bir daha kışlık almayacağım. İstanbulda kışlığa gerek yok. Kışın dört mevsim yazın yazlık olacak. yazlıklar için turanza 6 türkiyede üretiliyormuş. Epey de iyi test sonuçları var. Onu alabilirim Yorum bağlantısı
Süleyman Can 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Furkan Avcı yazdı: Bu forumda kış lastiği olarak Nokian kullandığım için bir çok kez tavsiyede bulunmuşumdur, 8-9 yıl önce Continental i bırakmıştım reklam saçmalığı yüzünden. kışlıkta memnun kalınca yazlıktada Nokian aldım, ilk aldığım seti arkada geniş jant kullanırken diferansiyel sıkınıtsı yaşayınca düşük km de çıkarıp satmıştım. Lakin dün evde garajda kışlıklara geçerken birde ne göreyim 4 lastikten 3 ü bu durumda: (lastikler 37.800 km de ve üretim tarihleri 2022 sonu) Tamam lastik biter de, dişleri biter erir, bu yarıklardan ipler görünüyordu. lastiklerde diş olunca ben zaman zaman otobanda hızlı kullanıyordum, Allah'a şükür korumuş bizi demek ki 2019 üretim snowproof 4lü set lastikleri 2020 den beri her kış kullanıyorum. Çok fazla yol yapmasam da herhangi bir deformasyon yok. (Bodrum da üzeri örtülü muhafaza ediyorum). Lastiklerinizdeki yarıklar sadece tek bir lastikte yok hatta deformasyon gibi de değil. Sivri herhangi bir şeyin üzerinden geçilmiş gibi geldi. Bu şekilde tamamen yarılmaması da side wall dedikleri özellik sayesinde. Yorum bağlantısı
Ali Gök 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Contilerimi totalde 10 sene kullanmayı düşünüyorum. Lombardin motorun romorkuna takmıyoruz o kadar uzun seneler yahu ne yaptın 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Ali Gök yazdı: Lombardin motorun romorkuna takmıyoruz o kadar uzun seneler yahu ne yaptın yılda 3 bin km’den 30 bin. İyi muhafaza ediyorum. 10 sene bozulmaması lazım hamurunun. Umarım bozulmaz yani Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Zaten bir daha kışlık almayacağım. çok iyi fikir derken, Tansu Kalafatoğlu yazdı: Kışın dört mevsim yazın yazlık olacak. nasıl yani? yine 2 takım lastik alınmış oluyor? almana anlatsak garipserdi bu zenginliği 3 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Kasım 2024 Yazar Paylaş 24 Kasım 2024 Süleyman Can yazdı: 2019 üretim snowproof 4lü set lastikleri 2020 den beri her kış kullanıyorum. Çok fazla yol yapmasam da herhangi bir deformasyon yok. (Bodrum da üzeri örtülü muhafaza ediyorum). Lastiklerinizdeki yarıklar sadece tek bir lastikte yok hatta deformasyon gibi de değil. Sivri herhangi bir şeyin üzerinden geçilmiş gibi geldi. Bu şekilde tamamen yarılmaması da side wall dedikleri özellik sayesinde. 4 lastikten 3 ünde var. birde iki lastiğin iki farklı noktasında var yani aynı anda olmamış belli. Bu arada araba benimle beraber ağırlığı 2.250 kg civarı, belki de o ağır geliyordur. kışlıklar 18 jant 103 yük endeski, yazlıklar 19 100 yük endeksli Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Çağlar Bayur yazdı: çok iyi fikir derken, nasıl yani? yine 2 takım lastik alınmış oluyor? almana anlatsak garipserdi bu zenginliği Alman geleceğini düşünmekten kendini unuttu. Top zirvede Teknolojik şirket çıkarmıyorlar 50 senedir şimdi taktık kışlıkları. Aralık sonu hava oldu 15 derece. Yağmur var. Kışlık riskli değil mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Kışlık riskli değil mi? değil, sürücü de bir zahmet bilgi sahibi olsun biraz , 4 mevsim lastiğini üreten zaten yazlık kışluk 2 takım alınması diye tasarlamış olabilir belki? Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 (düzenlendi) Furkan Avcı yazdı: 4 lastikten 3 ünde var. birde iki lastiğin iki farklı noktasında var yani aynı anda olmamış belli. Bu arada araba benimle beraber ağırlığı 2.250 kg civarı, belki de o ağır geliyordur. kışlıklar 18 jant 103 yük endeski, yazlıklar 19 100 yük endeksli Mondeo lastiklerinin orjinal yük endeksi 98 xl, lastikçide yük endeksi 94 olan vardı nasıl uyarmı deyince hava basıncını 3~5 psi artırınca sorun olmaz dedi ve lastikleri almadım. Böyle bir durum olabilirmi? 24 Kasım 2024 tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süleyman Can 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Furkan Avcı yazdı: 4 lastikten 3 ünde var. birde iki lastiğin iki farklı noktasında var yani aynı anda olmamış belli. Bu arada araba benimle beraber ağırlığı 2.250 kg civarı, belki de o ağır geliyordur. kışlıklar 18 jant 103 yük endeski, yazlıklar 19 100 yük endeksli Yarık şekli dışarıdan cisim temasını düşündürdü. Yük endeksi gayet yeterli, o sebep olmamıştır. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Top zirvede Teknolojik şirket çıkarmıyorlar 50 senedir SAP ve temviewer'ın ekmeğini yiyorlar yıllardır. Metin Uzunoğlu yazdı: Mondeo lastiklerinin orjinal yük endeksi 98 xl, lastikçide yük endeksi 94 olan vardı nasıl uyarmı deyince hava basıncını 3~5 psi artırınca sorun olmaz dedi ve lastikleri almadım. Böyle bir durum olabilirmi? Yine bir sanayi hurafesi. Yanal dayanıklılık hava ile artırılırsa gümleme ihtimali de artar. Yük endeksini ekstra tel çekerek yapıyorlar. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 24 Kasım 2024 Paylaş 24 Kasım 2024 Süleyman Can yazdı: Yine bir sanayi hurafesi. Yanal dayanıklılık hava ile artırılırsa gümleme ihtimali de artar. Yük endeksini ekstra tel çekerek yapıyorlar. Tarılan yerler taban ile yanak birleşim yeri, dediğiniz gibi olmuş olabilir, yük endeksi yeterli olmayabilir. 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 25 Kasım 2024 Paylaş 25 Kasım 2024 Mehmet Ozyurek yazdı: Continental al demiştim. Kışlığı hiç çıkarmadan 5 sene bir fiil kullandım. Hala dayanacaktı değişeyim dedim petlas aldım almaz olaydım.5 senelik çıkan lastik onlardan iyi idi. Metin Uzunoğlu yazdı: Tarılan yerler taban ile yanak birleşim yeri, dediğiniz gibi olmuş olabilir, yük endeksi yeterli olmayabilir. 200 İle gider iken araba kasise gelse yada yaylansa kim bilir lastikteki yük kaç kat artıyor. Hele viraja dalar iken. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Kasım 2024 Paylaş 25 Kasım 2024 Çağlar Bayur yazdı: değil, sürücü de bir zahmet bilgi sahibi olsun biraz , 4 mevsim lastiğini üreten zaten yazlık kışluk 2 takım alınması diye tasarlamış olabilir belki? testler öyle demiyor ama. Yazın, yaz lastiği hem kuruda hem ıslakta dört mevsimden çok daha iyi. Burada ama olası kazayı önlemek. Viraja hızlı girme değil. Olası geyik testi senaryosu. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 25 Kasım 2024 Paylaş 25 Kasım 2024 Evet, Nokian lastiklerinde çatlama şikayetleri vardı. Son dönemlerinde yeni bir bitkisel yağ keşfettiklerini ve lastiğin sıcak soğuk değişimlerine çok iyi adapte olduğunu iddia ediyorlardı. Belki bu yeni hamur, uzun vadede çatlamalara yol açmanın nedeniydi. Sanırım Türkiye' den çekildiler. Öneri, her zaman XL (güçlendirilmiş yanak) ve jant korumalı lastik seçin. Yakıt tüketimini etkilese de, Türkiye' de yolların durumu ortada. 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 25 Kasım 2024 Paylaş 25 Kasım 2024 (düzenlendi) Bende araştırıyordum nokian ları fiyatları uygun gelmişti ama bu paylaşımdan sonra şuan üzerindeki eski Riken ler bile daha sağlamdır herhalde https://www.n11.com/urun/nokiantyres-24545-zr18-100y-xl-powerproof-1-yaz-lastigi-2023-53008619?magaza=kormetal 25 Kasım 2024 tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 25 Kasım 2024 Paylaş 25 Kasım 2024 Ben nokian yazlıkta iLine serisinden kullanmıştım. Öyle hatırladığım bir sorun yoktu. Gayet yumuşak, sessiz bir lastikti. Şimdiki ...proof serilerinde daha çok sorun duyuyorum. Belli ki yapılan değişiklik iyi olmamış. Yorum bağlantısı
Murat Öngür 25 Kasım 2024 Paylaş 25 Kasım 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: testler öyle demiyor ama. Yazın, yaz lastiği hem kuruda hem ıslakta dört mevsimden çok daha iyi. Burada ama olası kazayı önlemek. Viraja hızlı girme değil. Olası geyik testi senaryosu. O Değilde farlarda berbatmış maalesef Yorum bağlantısı
Serkan Derya 25 Kasım 2024 Paylaş 25 Kasım 2024 2 kış Nokian WR D3 kullanmıştım geçmişte. Bence kışlık lastik olarak bu markanın çokta üstünde başka seviye yoktur. Michelin - Conti ve Nokian kalitesine gelebilecek lastik azdır. Fakat Nokian lastiklerin sıkıntısı; yumuşak hamurlu olmasından dolayı bizim güzel yollarımıza dayanamıyor oluşu. Bu nedenle yaz kış farketmez nokian alınacaksa, XL yanak alınmalı. Konfordan biraz feragat edip, sesi de biraz yükseltmek gerekiyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts