İçeriğe Yönlendir

Ford Focus Tekleme Problemi


Bircan Sezgin

Recommended Posts

Bircan Sezgin

Merhabalar,

 

KKTC’de yaşıyorum ve 2005 model Ford Focus MK1 manuel kasa aracım var. Araç **167,372 km (104,000 mil)**de. Bir süredir aracımda tekleme ve devir düşmesi gibi problemler yaşıyorum. Aracımda şu anda MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W-40 motor yağı kullanıyorum. Sıcak iklim nedeniyle ustam bu yağı önerdi.

 

Bu sorunların giderilmesi için şu işlemleri yaptırdım:

 

4 adet Hella marka buji

Yeni ateşleme bobini

4 yeni buji kablosu

Külbütör kapak contası

Yeni V kayışı

Benzin filtresi değişimi

Hava filtresi değişimi

Gaz kelebeği ve potansiyometre sensörü temizliği (benzinle)

Rölanti motoru temizliği (benzinle)

Motor takozu değişimi

 

Aklıma gelmeyen daha nice şeyler.... Bunlar ustam tarafından yapıldı. İlk başta sorun ciddi şekilde azaldı ancak birkaç gün sonra tekrar eski haline döndü.

 

İlk ustam, aracı test etmeden direkt “subap yanık olabilir” dedi. Fakat bu işlemleri yaptıktan sonra sorun çözülmedi ve bu süreçte yaklaşık 15-20 bin TL harcadım. İçime sinmediği için başka bir ustaya gittim. İkinci usta araca kompresyon testi yaptı ve şu sonuçları aldı:

 

1., 2. ve 3. piston: 12-14 PSI

4. piston: 7-8-9 PSI

 

Bu ustaya göre, 4. piston segman kaçırıyor ve motorun sökülüp segmanların yenilenmesi gerekiyor. Bu işlemin maliyeti ise 45 bin TL’den başlıyormuş. Ancak, aracın değerini (80 bin TL) göz önünde bulundurarak “Böyle kullan, masraf yapma. Zorlama ve dikkatli kullan,” dedi. Ayrıca yağ değişimi geldiğinde yine 10W-40 koymamı önerdi.

 

Benim sorularım şunlar:

 

1. Yağ tercihi: 10W-40 yağı segmanı daha çok zorlamaz mı? Fabrika, Mobil Süper 3000 Formula Fe 5W30 Full Sentetik tam sentetik yağı öneriyor. Acaba bunu kullansam daha mı iyi olur? Çünkü segman daha az mı zorlanır daha rahat çalışır tam anlamıyorum. Ancak ustam, zamanla bu yağın da kaçırıp yakabileceğini söyledi. Siz ne düşünüyorsunuz? Şu anda aracım yağ eksiltmiyor veya yakmıyor.

2. MAP sensörü ve diğer parçalar: MAP sensörü gibi diğer sistemleri de temizletip aracı “kötünün iyisi” bir hale getirmek istiyorum. Bu konuda başka önerileriniz veya tecrübeleriniz var mı?

 

Aracı 4 aydır kullanıyorum ve son 1 aydır bu sorunlar ortaya çıktı. Daha önce böyle problemler yaşamamıştım. Sizin önerilerinizi ve tecrübelerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim.

 

Teşekkür ederim!

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bircan Sezgin yazdı:

için başka bir ustaya gittim. İkinci usta araca kompresyon testi yaptı ve şu sonuçları aldı:

 

1., 2. ve 3. piston: 12-14 PSI

4. piston: 7-8-9 PSI

 

güzel bilgi , bir çalışma daha gerkityor, 4. silindire bir daha test yapılacak ancak test önceki buji değiliğinden içeri çok az yağ damlatılsın, 4-5 damla, bardak değil tabiii. eğerki yağlı ölçümde bu rakam 1011 e çıkarsa, segman sorunlu, değişmez ise subap sorunlu, o zaman sadece üst kapak açıllacak daha ucuza mal olacak. geçmiş olsun

Bircan Sezgin yazdı:

Ancak, aracın değerini (80 bin TL)

kobrısta tamir yapmanın diğper zorluğu bu, normal şartlrda yeni araba alınır bu rakamlar toplanırsa, mantık o

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin
Çağlar Bayur yazdı:

güzel bilgi , bir çalışma daha gerkityor, 4. silindire bir daha test yapılacak ancak test önceki buji değiliğinden içeri çok az yağ damlatılsın, 4-5 damla, bardak değil tabiii. eğerki yağlı ölçümde bu rakam 1011 e çıkarsa, segman sorunlu, değişmez ise subap sorunlu, o zaman sadece üst kapak açıllacak daha ucuza mal olacak. geçmiş olsun

kobrısta tamir yapmanın diğper zorluğu bu, normal şartlrda yeni araba alınır bu rakamlar toplanırsa, mantık o

Tesekkurler Motor yagı konusunda ne diyorsunuz

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bircan Sezgin yazdı:

Tesekkurler Motor yagı konusunda ne diyorsunuz

kalın yağ ile kompresyonu 1 birim artırıken diğer öngörülemeyen yerelre 3 birim hasar verilebilir, krank yatağı çizilir ise o masraf 80 bin olur

Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin
Çağlar Bayur yazdı:

kalın yağ ile kompresyonu 1 birim artırıken diğer öngörülemeyen yerelre 3 birim hasar verilebilir, krank yatağı çizilir ise o masraf 80 bin olur

Yani Tavsiyeniz Kalın olan 10-40 yağ devam mı edeyim yoksa 5-30 a mı geçeyim
hangisi daha Güvenli en azından iyinin kötüsü ömrünü uzatmak olur! 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bircan Sezgin yazdı:

Yani Tavsiyeniz Kalın olan 10-40 yağ devam mı edeyim yoksa 5-30 a mı geçeyim
hangisi daha Güvenli en azından iyinin kötüsü ömrünü uzatmak olur! 

teknik tavsiye, yaşadığınız coğrafya rakamlarına bakınca değişir, mantıklı tavsiyey dönüşür, 5/30 a katkı atın

https://www.opetfuchs.com.tr/tr/urun/ekonomizer

bunun gibi, lakin önce teşhis doğru yapılmalı, egzosdan duman atıyor mu bu motor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin
Çağlar Bayur yazdı:

teknik tavsiye, yaşadığınız coğrafya rakamlarına bakınca değişir, mantıklı tavsiyey dönüşür, 5/30 a katkı atın

https://www.opetfuchs.com.tr/tr/urun/ekonomizer

bunun gibi, lakin önce teşhis doğru yapılmalı, egzosdan duman atıyor mu bu motor

Yag yakma duman atma yok ama 7 bın devire falna gelince bırt diye ufak gri duman atıyo duruyo klasik her araçta olan gibi ben 4.pistonun daha rahat çalışmasını istiyorum fakrikada 5-30 koy diyor mobilin fakat bilmiyorum eksantiriklerin olduğu yerden

çıkırtı gibi sesler geliyor soğuken çok ısınınca azalıyor. şimdi contası değişiyor kürbütorkapağının fotoğrafıda var. durum bu 5-40 ta olabilir 5-30 da olabilir 10 40 motulde olabilir ama motorumun daha sorunsuz daha duzgun optimumum lazım.

395196898_WhatsAppImage2024-11-21at11_07_24.jpeg.87b7d8f2affe50f743a07c43b8732aa0.jpeg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bircan Sezgin yazdı:

şimdi contası değişiyor kürbütorkapağının fotoğrafıda var. durum bu 5-40 ta olabilir 5-30 da olabilir 10 40 motulde olabilir ama motorumun daha sorunsuz daha duzgun optimumum lazım.

10/40 koyun önce manevi olarak içiniz ve usta rahat etsin

Bircan Sezgin yazdı:

Yag yakma duman atma yok

olmalı idi, 7 kompresyon ile

Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin
Çağlar Bayur yazdı:

10/40 koyun önce manevi olarak içiniz ve usta rahat etsin

olmalı idi, 7 kompresyon ile

5000 kmde yaklasik 750ml ile 1.5lt eksiltiyor bu arada normal mi bu 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Bircan Sezgin yazdı:

5000 kmde yaklasik 750ml ile 1.5lt eksiltiyor bu arada normal mi bu 

Baya anormal bu değeler sağlıklı bir motor için.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bircan Sezgin yazdı:

5000 kmde yaklasik 750ml ile 1.5lt eksiltiyor bu arada normal mi bu 

bu bilgi tek başına en başta olsa iyi olurdu. yağ ile falan uğraşmayın zaten kısa km sonra o motor marşa bile tepki vermeyecek

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

10 15bin km de 1 litreye kadar performanslı sürüşe göre 5w30 eksiltme yapabilir der fabrika..

 

10w40 da bu az olmalıydı yada hiç. Tabi yağın kalitesi de önemli.

 

Soğuk motor sabahları egsozdan Duman var mı

 

Segman işi karışık.

 

Bir de belli bir km sonra tekrar kompresyon ölçmek gerek. Ama bu sefer ilk ölçumdeki sıralamadan farklı 1234 değilde 4321 diye.

 

Akü bile etkiliyor. Eğer zayıfsa 4. Pistonu ölçene kadar

 

Bir de gaz kelebeği açık olduğundan emin olunacak ölçümde. Yine o da bir etmen. İlk silindir ile son silindir arasındaki farkta

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

 

 

 

Tekleme için ateşleme ve enjektörlerdi iyi kontrol etmeli.

 

Buji bobin ve kablo orijinal değil. O bile etmen olabilir.

 

Beyinde silindir tekleme hatası var mı varsa hangi silindirde onu iyi okumalı. Ve tavsiyem enjektör ve bujinin  yer değişerek hata varsa verdiği silindirde yer değişme yapıp yapmayacağını görmek.

 

LPG yok sanırım ama LPG de benzer bir sorunu enjektör yeri değişerek tekleme hatasının yer değiştirdiğini tespit etmiş ve sorunu çözmüştüm 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Belki de subap değişimi hatalı.. Direk sekman demek yanlış.. 

Yağlı ve yağsız olarak silindir kompresyon testi tekrar yapılmalı. 

Önce yağsız olarak yapılmalı, değerler not edilmeli. Sonra buji deliğinden 2-3 damla yağ damlatıp test tekrar yapılmalı. Değerler yükselirse sekman kaçırıyor demektir. Değer değişmedi ise subap hatalı demektir. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Soğuk motor sabahları egsozdan Duman var mı

5000 km de 1.5 lt su eksiltiyormuş.... sanırım olay belli oldu

Mehmet Ozyurek yazdı:

Değer değişmedi ise subap hatalı demektir. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin
Çağlar Bayur yazdı:

5000 km de 1.5 lt su eksiltiyormuş.... sanırım olay belli oldu

 

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

 

 

 

Tekleme için ateşleme ve enjektörlerdi iyi kontrol etmeli.

 

Buji bobin ve kablo orijinal değil. O bile etmen olabilir.

 

Beyinde silindir tekleme hatası var mı varsa hangi silindirde onu iyi okumalı. Ve tavsiyem enjektör ve bujinin  yer değişerek hata varsa verdiği silindirde yer değişme yapıp yapmayacağını görmek.

 

LPG yok sanırım ama LPG de benzer bir sorunu enjektör yeri değişerek tekleme hatasının yer değiştirdiğini tespit etmiş ve sorunu çözmüştüm 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Belki de subap değişimi hatalı.. Direk sekman demek yanlış.. 

Yağlı ve yağsız olarak silindir kompresyon testi tekrar yapılmalı. 

Önce yağsız olarak yapılmalı, değerler not edilmeli. Sonra buji deliğinden 2-3 damla yağ damlatıp test tekrar yapılmalı. Değerler yükselirse sekman kaçırıyor demektir. Değer değişmedi ise subap hatalı demektir. 

 

 


 

Merhaba arkadaşlar,

 

Aracımla ilgili genel bir özet paylaşmak istiyorum. Araçta duman atma veya su eksiltme gibi bir sorun bulunmuyor. Ancak geçtiğimiz günlerde yapılan basınç testi sırasında, 1, 2 ve 3. pistonlar 12-13 psi basınç gösterirken (test sırasında orada değildim), 4. pistonun basıncı 7-9 psi arasında ölçülmüş.

 

Bu durumu ustama danıştım ve “Bu segman mı, subap mı, nasıl anladınız?” diye sordum. Bana “Teknikleri var, biliyorum.” dedi. Ardından sağlamasını göstermek için şunu belirtti: Şarj dinamosunun arkasındaki MAP sensörü tamamen yağ içinde kalıyor ve 4. piston basıncı, yağı aşağıdan çekerek manifolta gönderiyor. Ancak, bunun şu an için “ölümcül” bir durum olmadığını, aracı bu şekilde kullanabileceğimi ve gidebildiğim yere kadar gitmemi söyledi.

 

Kuzey Kıbrıs’ta araçların %90’ının 5000 km’de bir motor bakımı gördüğünü de ekledi. Genel olarak, aracım 5000 kilometrede yağ çubuğunun maksimum seviyesinden 75-50 arasında eksilme yapıyor. (Sonradan öğrendiğim bir bilgiye göre, yağ çubuğu aslında sadece 1 litreyi gösteriyormuş; bunun doğruluğunu bilmiyorum.)

 

Ek bir bilgi olarak, 4. pistonun bujisi tamamen siyahken, diğer bujiler beyaz durumda. Araç bazen dengesiz çalışıyor, ardından toparlanıp normal şekilde devam ediyor. Özellikle sabahları, cold start sırasında motor 2 silindirli bir motosiklet gibi çalışıyor ve 2-3 saniye içinde 1500 devire ulaşıp toparlanıyor.

 

Şu an aracımı yaptıracak ya da büyük parçalarını değiştirecek bir bütçem yok. Bu yüzden, sorunun segman ya da subap kaynaklı olduğunu düşünerek bunu en aza indirerek kışı atlatmaya çalışıyorum. Eğer segmanlarda bir problem varsa, kullandığım 10W-40 yağın kalın gelebileceğini düşündüm ve aracı 5W-30 yağa çevirmek gibi bir fikrim var. Böylece segmanların biraz daha rahat çalışabileceğini umuyorum. Elbette, bu konuda tam bilgiye sahip değilim; ustalardan duyduklarım ve sağdan soldan öğrendiklerime dayanarak böyle düşünüyorum.

 

Amacım, şu an için segman ya da subap sorununu minimum seviyeye indirerek araca herhangi bir ek masraf yapmadan bu kışı geçirmek. Çünkü mevcut durumda bütçem tamamen tükendi. Tavsiye ve önerilerinizi bekliyorum.

 

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin

Merhaba Arkadaşlar,

 

Ford Focus MK1 kasa, 2005 model 1.6 benzinli aracımla ilgili yaşadığım sorunlar ve yaptırdığım işlemler hakkında fikirlerinizi almak için bu konuyu açıyorum. Öncelikle, aracın motor videosunu izlemek isteyenler için bir link paylaşıyorum. Videoyu izledikten sonra yorumlarınızı yazarsanız çok sevinirim.

Aracın videosu için tıklayınız. Egzoz

 

Araç Özeti:

 

Model ve Kasa: 2005 Ford Focus MK1

Kilometre: 170.000 km

Yakıt Türü: Benzin

Genel Durum: Duman atma veya su eksiltme gibi sorunlar yok. Ancak araç zaman zaman tekleme, performans kaybı ve dengesiz çalışmayla dikkat çekiyor.

 

Sorunlar:

 

Devir dengesizliği

Tekleme

Performans kaybı

Sabahları “cold start” sırasında 30 saniye süren sesli ve düzen olarak dengesiz çalışma

Motor çalıştığında sesli ve düzensiz bir çalışma

 

Bu sorunları çözmek için birçok işlem yaptırdım, ancak istediğim sonucu alamadım. İşte bu süreçte yapılan işlemler:

 

Yapılan İşlemler:

 

4 adet Hella marka buji değişimi

Ateşleme bobini yenilendi

4 buji kablosu değiştirildi

Külbütör kapak contası değiştirildi

Yeni V kayışı takıldı

Benzin ve hava filtresi değiştirildi

Gaz kelebeği ve potansiyometre sensörü temizlendi

Rölanti motoru temizlendi

Motor takozu değiştirildi

 

Yukarıdaki işlemlerden sonra sorunlar bir süre azaldı, ancak kısa süre içinde eski haline döndü.

 

Kompresyon Testi Sonuçları:

 

Sorunların devam etmesi üzerine ikinci bir ustaya danıştım ve araç üzerinde kompresyon testi yaptırdım. Sonuçlar şöyle:

 

1., 2. ve 3. piston: 12-13 psi

4. piston: 7-9 psi

 

Bu sonuçlara göre usta, 4. pistonun segman kaçırdığını ve motorun sökülerek segman yenilemesi gerektiğini söyledi. Ancak bu işlemin maliyeti oldukça yüksek (45 bin TL civarı). Usta ayrıca, mevcut durumda aracı böyle kullanabileceğimi belirtti ve masraf yapmamamı tavsiye etti.

 

Ek Gözlemler:

 

MAP sensörü: Şarj dinamosu arkasındaki MAP sensörü tamamen yağlanmış durumda.

Bujiler: 4. pistonun bujisi tamamen siyah, diğer bujiler beyaz renkte.

Manifolt: Ustam Manifolta yağ geldiğini söyledi. (4. pistondan segmandan dolayı yağ veriyormuş) Ben görmedim.

Yağ Eksiltme: 5000 kilometrede maksimum seviyeden yaklaşık 75-50 birimlik bir eksilme oluyor. Yağ çubuğunun 1 litreyi gösterdiği bilgisi var, ancak emin değilim.

 

Sorularım:

 

1. Yağ tercihi: Şu anda araçta MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W-40 motor yağı kullanıyorum. Sıcak iklim nedeniyle bu yağı tercih ettik, ancak segman sorunu olduğu düşünüldüğünde 5W-30 yağ kullanımı daha doğru olur mu? Bu değişikliğin segmanlara olumlu bir etkisi olur mu?

2. MAP sensörü ve diğer temizlikler: MAP sensörünün tamamen yağ içinde kalması 4. piston basıncıyla ilişkili olabilir mi? Bu konuda ekstra bir işlem yapılmalı mı?

3. Geçici çözümler: Aracı bu kışı masrafsız geçirmek istiyorum. Sorunu daha fazla büyütmemek için dikkat etmem gereken noktalar neler olabilir?

 

Beklentim:

 

Amacım, şu anki bütçem doğrultusunda araca ek masraf yapmadan sorunları en aza indirerek bu kışı atlatmak. Bu konuda tecrübelerinizi, tavsiyelerinizi ve önerilerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim.

 

Şimdiden teşekkür ederim! 🙏


Video : 

 

Video 2 : 
 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bircan Sezgin yazdı:

Eğer segmanlarda bir problem varsa, kullandığım 10W-40 yağın kalın gelebileceğini düşündüm ve aracı 5W-30 yağa çevirmek gibi bir fikrim var. Böylece segmanların biraz daha rahat çalışabileceğini umuyorum.

umduğunuzun tam tersi, 10/40 konur bir süre daha böyle kullanılacak ise

Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin
Çağlar Bayur yazdı:

umduğunuzun tam tersi, 10/40 konur bir süre daha böyle kullanılacak ise

Yenı bır konu açtım oarada aracın videosunuda koydum bir bakabilir misin Çağlar abi 
 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...