Bircan Sezgin 11 saat önce Paylaş 11 saat önce Merhabalar, KKTC’de yaşıyorum ve 2005 model Ford Focus MK1 manuel kasa aracım var. Araç **167,372 km (104,000 mil)**de. Bir süredir aracımda tekleme ve devir düşmesi gibi problemler yaşıyorum. Aracımda şu anda MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W-40 motor yağı kullanıyorum. Sıcak iklim nedeniyle ustam bu yağı önerdi. Bu sorunların giderilmesi için şu işlemleri yaptırdım: • 4 adet Hella marka buji • Yeni ateşleme bobini • 4 yeni buji kablosu • Külbütör kapak contası • Yeni V kayışı • Benzin filtresi değişimi • Hava filtresi değişimi • Gaz kelebeği ve potansiyometre sensörü temizliği (benzinle) • Rölanti motoru temizliği (benzinle) • Motor takozu değişimi Aklıma gelmeyen daha nice şeyler.... Bunlar ustam tarafından yapıldı. İlk başta sorun ciddi şekilde azaldı ancak birkaç gün sonra tekrar eski haline döndü. İlk ustam, aracı test etmeden direkt “subap yanık olabilir” dedi. Fakat bu işlemleri yaptıktan sonra sorun çözülmedi ve bu süreçte yaklaşık 15-20 bin TL harcadım. İçime sinmediği için başka bir ustaya gittim. İkinci usta araca kompresyon testi yaptı ve şu sonuçları aldı: • 1., 2. ve 3. piston: 12-14 PSI • 4. piston: 7-8-9 PSI Bu ustaya göre, 4. piston segman kaçırıyor ve motorun sökülüp segmanların yenilenmesi gerekiyor. Bu işlemin maliyeti ise 45 bin TL’den başlıyormuş. Ancak, aracın değerini (80 bin TL) göz önünde bulundurarak “Böyle kullan, masraf yapma. Zorlama ve dikkatli kullan,” dedi. Ayrıca yağ değişimi geldiğinde yine 10W-40 koymamı önerdi. Benim sorularım şunlar: 1. Yağ tercihi: 10W-40 yağı segmanı daha çok zorlamaz mı? Fabrika, Mobil Süper 3000 Formula Fe 5W30 Full Sentetik tam sentetik yağı öneriyor. Acaba bunu kullansam daha mı iyi olur? Çünkü segman daha az mı zorlanır daha rahat çalışır tam anlamıyorum. Ancak ustam, zamanla bu yağın da kaçırıp yakabileceğini söyledi. Siz ne düşünüyorsunuz? Şu anda aracım yağ eksiltmiyor veya yakmıyor. 2. MAP sensörü ve diğer parçalar: MAP sensörü gibi diğer sistemleri de temizletip aracı “kötünün iyisi” bir hale getirmek istiyorum. Bu konuda başka önerileriniz veya tecrübeleriniz var mı? Aracı 4 aydır kullanıyorum ve son 1 aydır bu sorunlar ortaya çıktı. Daha önce böyle problemler yaşamamıştım. Sizin önerilerinizi ve tecrübelerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim. Teşekkür ederim! Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 saat önce Paylaş 10 saat önce Bircan Sezgin yazdı: için başka bir ustaya gittim. İkinci usta araca kompresyon testi yaptı ve şu sonuçları aldı: • 1., 2. ve 3. piston: 12-14 PSI • 4. piston: 7-8-9 PSI güzel bilgi , bir çalışma daha gerkityor, 4. silindire bir daha test yapılacak ancak test önceki buji değiliğinden içeri çok az yağ damlatılsın, 4-5 damla, bardak değil tabiii. eğerki yağlı ölçümde bu rakam 1011 e çıkarsa, segman sorunlu, değişmez ise subap sorunlu, o zaman sadece üst kapak açıllacak daha ucuza mal olacak. geçmiş olsun Bircan Sezgin yazdı: Ancak, aracın değerini (80 bin TL) kobrısta tamir yapmanın diğper zorluğu bu, normal şartlrda yeni araba alınır bu rakamlar toplanırsa, mantık o 1 Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin 10 saat önce Yazar Paylaş 10 saat önce Çağlar Bayur yazdı: güzel bilgi , bir çalışma daha gerkityor, 4. silindire bir daha test yapılacak ancak test önceki buji değiliğinden içeri çok az yağ damlatılsın, 4-5 damla, bardak değil tabiii. eğerki yağlı ölçümde bu rakam 1011 e çıkarsa, segman sorunlu, değişmez ise subap sorunlu, o zaman sadece üst kapak açıllacak daha ucuza mal olacak. geçmiş olsun kobrısta tamir yapmanın diğper zorluğu bu, normal şartlrda yeni araba alınır bu rakamlar toplanırsa, mantık o Tesekkurler Motor yagı konusunda ne diyorsunuz : Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 saat önce Paylaş 10 saat önce Bircan Sezgin yazdı: Tesekkurler Motor yagı konusunda ne diyorsunuz : kalın yağ ile kompresyonu 1 birim artırıken diğer öngörülemeyen yerelre 3 birim hasar verilebilir, krank yatağı çizilir ise o masraf 80 bin olur Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin 9 saat önce Yazar Paylaş 9 saat önce Çağlar Bayur yazdı: kalın yağ ile kompresyonu 1 birim artırıken diğer öngörülemeyen yerelre 3 birim hasar verilebilir, krank yatağı çizilir ise o masraf 80 bin olur Yani Tavsiyeniz Kalın olan 10-40 yağ devam mı edeyim yoksa 5-30 a mı geçeyim hangisi daha Güvenli en azından iyinin kötüsü ömrünü uzatmak olur! Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 saat önce Paylaş 9 saat önce Bircan Sezgin yazdı: Yani Tavsiyeniz Kalın olan 10-40 yağ devam mı edeyim yoksa 5-30 a mı geçeyim hangisi daha Güvenli en azından iyinin kötüsü ömrünü uzatmak olur! teknik tavsiye, yaşadığınız coğrafya rakamlarına bakınca değişir, mantıklı tavsiyey dönüşür, 5/30 a katkı atın https://www.opetfuchs.com.tr/tr/urun/ekonomizer bunun gibi, lakin önce teşhis doğru yapılmalı, egzosdan duman atıyor mu bu motor 1 Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin 9 saat önce Yazar Paylaş 9 saat önce Çağlar Bayur yazdı: teknik tavsiye, yaşadığınız coğrafya rakamlarına bakınca değişir, mantıklı tavsiyey dönüşür, 5/30 a katkı atın https://www.opetfuchs.com.tr/tr/urun/ekonomizer bunun gibi, lakin önce teşhis doğru yapılmalı, egzosdan duman atıyor mu bu motor Yag yakma duman atma yok ama 7 bın devire falna gelince bırt diye ufak gri duman atıyo duruyo klasik her araçta olan gibi ben 4.pistonun daha rahat çalışmasını istiyorum fakrikada 5-30 koy diyor mobilin fakat bilmiyorum eksantiriklerin olduğu yerden çıkırtı gibi sesler geliyor soğuken çok ısınınca azalıyor. şimdi contası değişiyor kürbütorkapağının fotoğrafıda var. durum bu 5-40 ta olabilir 5-30 da olabilir 10 40 motulde olabilir ama motorumun daha sorunsuz daha duzgun optimumum lazım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 saat önce Paylaş 9 saat önce Bircan Sezgin yazdı: şimdi contası değişiyor kürbütorkapağının fotoğrafıda var. durum bu 5-40 ta olabilir 5-30 da olabilir 10 40 motulde olabilir ama motorumun daha sorunsuz daha duzgun optimumum lazım. 10/40 koyun önce manevi olarak içiniz ve usta rahat etsin Bircan Sezgin yazdı: Yag yakma duman atma yok olmalı idi, 7 kompresyon ile Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin 6 saat önce Yazar Paylaş 6 saat önce Çağlar Bayur yazdı: 10/40 koyun önce manevi olarak içiniz ve usta rahat etsin olmalı idi, 7 kompresyon ile 5000 kmde yaklasik 750ml ile 1.5lt eksiltiyor bu arada normal mi bu Yorum bağlantısı
Cem Işık 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Bircan Sezgin yazdı: 5000 kmde yaklasik 750ml ile 1.5lt eksiltiyor bu arada normal mi bu Baya anormal bu değeler sağlıklı bir motor için.. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Bircan Sezgin yazdı: 5000 kmde yaklasik 750ml ile 1.5lt eksiltiyor bu arada normal mi bu bu bilgi tek başına en başta olsa iyi olurdu. yağ ile falan uğraşmayın zaten kısa km sonra o motor marşa bile tepki vermeyecek Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 1 saat önce Paylaş 1 saat önce 10 15bin km de 1 litreye kadar performanslı sürüşe göre 5w30 eksiltme yapabilir der fabrika.. 10w40 da bu az olmalıydı yada hiç. Tabi yağın kalitesi de önemli. Soğuk motor sabahları egsozdan Duman var mı Segman işi karışık. Bir de belli bir km sonra tekrar kompresyon ölçmek gerek. Ama bu sefer ilk ölçumdeki sıralamadan farklı 1234 değilde 4321 diye. Akü bile etkiliyor. Eğer zayıfsa 4. Pistonu ölçene kadar Bir de gaz kelebeği açık olduğundan emin olunacak ölçümde. Yine o da bir etmen. İlk silindir ile son silindir arasındaki farkta Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Tekleme için ateşleme ve enjektörlerdi iyi kontrol etmeli. Buji bobin ve kablo orijinal değil. O bile etmen olabilir. Beyinde silindir tekleme hatası var mı varsa hangi silindirde onu iyi okumalı. Ve tavsiyem enjektör ve bujinin yer değişerek hata varsa verdiği silindirde yer değişme yapıp yapmayacağını görmek. LPG yok sanırım ama LPG de benzer bir sorunu enjektör yeri değişerek tekleme hatasının yer değiştirdiğini tespit etmiş ve sorunu çözmüştüm Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Belki de subap değişimi hatalı.. Direk sekman demek yanlış.. Yağlı ve yağsız olarak silindir kompresyon testi tekrar yapılmalı. Önce yağsız olarak yapılmalı, değerler not edilmeli. Sonra buji deliğinden 2-3 damla yağ damlatıp test tekrar yapılmalı. Değerler yükselirse sekman kaçırıyor demektir. Değer değişmedi ise subap hatalı demektir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 dakika önce Paylaş 13 dakika önce Mustafa Tüfekçi yazdı: Soğuk motor sabahları egsozdan Duman var mı 5000 km de 1.5 lt su eksiltiyormuş.... sanırım olay belli oldu Mehmet Ozyurek yazdı: Değer değişmedi ise subap hatalı demektir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts