İçeriğe Yönlendir

Ford Focus Tekleme Problemi


Bircan Sezgin

Recommended Posts

Bircan Sezgin

Merhabalar,

 

KKTC’de yaşıyorum ve 2005 model Ford Focus MK1 manuel kasa aracım var. Araç **167,372 km (104,000 mil)**de. Bir süredir aracımda tekleme ve devir düşmesi gibi problemler yaşıyorum. Aracımda şu anda MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W-40 motor yağı kullanıyorum. Sıcak iklim nedeniyle ustam bu yağı önerdi.

 

Bu sorunların giderilmesi için şu işlemleri yaptırdım:

 

4 adet Hella marka buji

Yeni ateşleme bobini

4 yeni buji kablosu

Külbütör kapak contası

Yeni V kayışı

Benzin filtresi değişimi

Hava filtresi değişimi

Gaz kelebeği ve potansiyometre sensörü temizliği (benzinle)

Rölanti motoru temizliği (benzinle)

Motor takozu değişimi

 

Aklıma gelmeyen daha nice şeyler.... Bunlar ustam tarafından yapıldı. İlk başta sorun ciddi şekilde azaldı ancak birkaç gün sonra tekrar eski haline döndü.

 

İlk ustam, aracı test etmeden direkt “subap yanık olabilir” dedi. Fakat bu işlemleri yaptıktan sonra sorun çözülmedi ve bu süreçte yaklaşık 15-20 bin TL harcadım. İçime sinmediği için başka bir ustaya gittim. İkinci usta araca kompresyon testi yaptı ve şu sonuçları aldı:

 

1., 2. ve 3. piston: 12-14 PSI

4. piston: 7-8-9 PSI

 

Bu ustaya göre, 4. piston segman kaçırıyor ve motorun sökülüp segmanların yenilenmesi gerekiyor. Bu işlemin maliyeti ise 45 bin TL’den başlıyormuş. Ancak, aracın değerini (80 bin TL) göz önünde bulundurarak “Böyle kullan, masraf yapma. Zorlama ve dikkatli kullan,” dedi. Ayrıca yağ değişimi geldiğinde yine 10W-40 koymamı önerdi.

 

Benim sorularım şunlar:

 

1. Yağ tercihi: 10W-40 yağı segmanı daha çok zorlamaz mı? Fabrika, Mobil Süper 3000 Formula Fe 5W30 Full Sentetik tam sentetik yağı öneriyor. Acaba bunu kullansam daha mı iyi olur? Çünkü segman daha az mı zorlanır daha rahat çalışır tam anlamıyorum. Ancak ustam, zamanla bu yağın da kaçırıp yakabileceğini söyledi. Siz ne düşünüyorsunuz? Şu anda aracım yağ eksiltmiyor veya yakmıyor.

2. MAP sensörü ve diğer parçalar: MAP sensörü gibi diğer sistemleri de temizletip aracı “kötünün iyisi” bir hale getirmek istiyorum. Bu konuda başka önerileriniz veya tecrübeleriniz var mı?

 

Aracı 4 aydır kullanıyorum ve son 1 aydır bu sorunlar ortaya çıktı. Daha önce böyle problemler yaşamamıştım. Sizin önerilerinizi ve tecrübelerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim.

 

Teşekkür ederim!

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bircan Sezgin yazdı:

için başka bir ustaya gittim. İkinci usta araca kompresyon testi yaptı ve şu sonuçları aldı:

 

1., 2. ve 3. piston: 12-14 PSI

4. piston: 7-8-9 PSI

 

güzel bilgi , bir çalışma daha gerkityor, 4. silindire bir daha test yapılacak ancak test önceki buji değiliğinden içeri çok az yağ damlatılsın, 4-5 damla, bardak değil tabiii. eğerki yağlı ölçümde bu rakam 1011 e çıkarsa, segman sorunlu, değişmez ise subap sorunlu, o zaman sadece üst kapak açıllacak daha ucuza mal olacak. geçmiş olsun

Bircan Sezgin yazdı:

Ancak, aracın değerini (80 bin TL)

kobrısta tamir yapmanın diğper zorluğu bu, normal şartlrda yeni araba alınır bu rakamlar toplanırsa, mantık o

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin
Çağlar Bayur yazdı:

güzel bilgi , bir çalışma daha gerkityor, 4. silindire bir daha test yapılacak ancak test önceki buji değiliğinden içeri çok az yağ damlatılsın, 4-5 damla, bardak değil tabiii. eğerki yağlı ölçümde bu rakam 1011 e çıkarsa, segman sorunlu, değişmez ise subap sorunlu, o zaman sadece üst kapak açıllacak daha ucuza mal olacak. geçmiş olsun

kobrısta tamir yapmanın diğper zorluğu bu, normal şartlrda yeni araba alınır bu rakamlar toplanırsa, mantık o

Tesekkurler Motor yagı konusunda ne diyorsunuz

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bircan Sezgin yazdı:

Tesekkurler Motor yagı konusunda ne diyorsunuz

kalın yağ ile kompresyonu 1 birim artırıken diğer öngörülemeyen yerelre 3 birim hasar verilebilir, krank yatağı çizilir ise o masraf 80 bin olur

Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin
Çağlar Bayur yazdı:

kalın yağ ile kompresyonu 1 birim artırıken diğer öngörülemeyen yerelre 3 birim hasar verilebilir, krank yatağı çizilir ise o masraf 80 bin olur

Yani Tavsiyeniz Kalın olan 10-40 yağ devam mı edeyim yoksa 5-30 a mı geçeyim
hangisi daha Güvenli en azından iyinin kötüsü ömrünü uzatmak olur! 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bircan Sezgin yazdı:

Yani Tavsiyeniz Kalın olan 10-40 yağ devam mı edeyim yoksa 5-30 a mı geçeyim
hangisi daha Güvenli en azından iyinin kötüsü ömrünü uzatmak olur! 

teknik tavsiye, yaşadığınız coğrafya rakamlarına bakınca değişir, mantıklı tavsiyey dönüşür, 5/30 a katkı atın

https://www.opetfuchs.com.tr/tr/urun/ekonomizer

bunun gibi, lakin önce teşhis doğru yapılmalı, egzosdan duman atıyor mu bu motor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin
Çağlar Bayur yazdı:

teknik tavsiye, yaşadığınız coğrafya rakamlarına bakınca değişir, mantıklı tavsiyey dönüşür, 5/30 a katkı atın

https://www.opetfuchs.com.tr/tr/urun/ekonomizer

bunun gibi, lakin önce teşhis doğru yapılmalı, egzosdan duman atıyor mu bu motor

Yag yakma duman atma yok ama 7 bın devire falna gelince bırt diye ufak gri duman atıyo duruyo klasik her araçta olan gibi ben 4.pistonun daha rahat çalışmasını istiyorum fakrikada 5-30 koy diyor mobilin fakat bilmiyorum eksantiriklerin olduğu yerden

çıkırtı gibi sesler geliyor soğuken çok ısınınca azalıyor. şimdi contası değişiyor kürbütorkapağının fotoğrafıda var. durum bu 5-40 ta olabilir 5-30 da olabilir 10 40 motulde olabilir ama motorumun daha sorunsuz daha duzgun optimumum lazım.

395196898_WhatsAppImage2024-11-21at11_07_24.jpeg.87b7d8f2affe50f743a07c43b8732aa0.jpeg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bircan Sezgin yazdı:

şimdi contası değişiyor kürbütorkapağının fotoğrafıda var. durum bu 5-40 ta olabilir 5-30 da olabilir 10 40 motulde olabilir ama motorumun daha sorunsuz daha duzgun optimumum lazım.

10/40 koyun önce manevi olarak içiniz ve usta rahat etsin

Bircan Sezgin yazdı:

Yag yakma duman atma yok

olmalı idi, 7 kompresyon ile

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Bircan Sezgin
×
×
  • Yeni Oluştur...