Öner Kurukuz 17 Kasım Paylaş 17 Kasım Durduk yere kaşıntı tuttu, arabayı değişelim dedim. 2013 model Focus 3 Titanyum+tekno paketli 1.6tdci aracımı 6 yıldır kullanıyorum. 149 bin km ye geldi. Dedim ki aracın kilometresi daha da yükselmeden satalım ve daha güncel bir araç bakalım. Hay demez olaydım. Önce Hybrid araçlara baktım. MG nin 2021 model 1.5 motorlu hybrid aracı hoşuma gitti. Her ne kadar SUV araçlara pek kanım ısınmasa da ailenin diğer fertleri için bakalım dedik. Araç güzel, Donanımları bol. (luxury paket). Ancak bu araçlar sadece ilk 100 km de 2 lt yakıt tüketiyor, sonraki km lerde normal benzinli aracın tükettiği kadar tüketiyor. Tamam menzil sorunu yok ama ben 400 km yola gideceğim zaman ilk 100 de 2 lt, sonraki 300 de 6.5 veya 7 lt tüketeceğim. Benim dizel aracım 4.5 lt tüketiyor... Ne anlamı kaldı. Aynı şey BYD Seal U için de geçerli. Sonuçta bu araçları ekonomik diye alıyoruz. Hadi tam elektrikli bakalım dedik. Yine MGnin bir aracı var MG4 diye.. Fena sayılmaz ama o iç dizayni tasarlayanı elime geçirsem biliyorum yapacağımı... Ön konsol diye kızımın tabletini koymuşlar ön tarafa. Ayrıca bir de max hız 160 km.. Bu ne ?? Şehir içi 550 km leri gördüğü iddia ediliyor ama uzun yolda 400 km civarı gidiyor. Ama aracın içi hoşuma gitmedi. Elektrikli araçlarda "off işte bu" diyeceğim bir araç BYD nin HAN modeli ama henüz gelmedi. Muhtemelen de çok pahalı olacak. Dedim ne varsa eskilerde var, yine dizel bakayım... Yeni nesil tüm dizellere adblue eklemişler, ford, citroen, peugeot, renault, mercedes, vs. hepsinde bu lanet adblue var. 2012-2013 model BMW 5.20 dizellere bakıyorum, onların da km maşallah 200 bin üzerinde. Yaklaşık 3 haftadır izlemediğim video kalmadı, bakmadığım araba kalmadı. Tam elektrikli araç aslında benim için daha iyi, kendi garajım var eve gelince takarım elektriğe ucuza gezerim. Ancak tam elektrikli araçların gerek tasarımı gerekse donanımı bi noktada beni tıkıyor. BYD nin yeni araçlarını bekliyordum ama onlar da beklenenden pahalıya geldi. Ne yapacağımı şaşırdım. Eldekini kullanmaya devam mı etsem acaba? Aracımın hiç bir sorunu yok, sadece güncel bir araç bakmak istemiştim... 2 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 17 Kasım Paylaş 17 Kasım Cok karmaşık sürec.. İcine en fazla sinen hangisiyse al gitsin.. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 17 Kasım Paylaş 17 Kasım Önce beklentiyi belirlemek lazım. hacim mi, ekomomi mi, konfor mu? Model yenilenecekse , benzinli octavia öneririm. Birçok talebi karşılıyor. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 17 Kasım Paylaş 17 Kasım Aynı sorun herkeste var. Piyasada envai çeşit araç ve fiyat var. Kararsız kalmanız normal. Aralıkta yıl sonu kampanyaları olabilir, onlara bakmak lazım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Kasım Paylaş 17 Kasım Kullanım periyodu da önemli. Şehir içi ise. Battaniyem var dersen hibrit. Uzun yolun çoksa dizel Evin müstakil ise elektrikli 1 1 Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 17 Kasım Yazar Paylaş 17 Kasım Mehmet Ozyurek yazdı: Kullanım periyodu da önemli. Şehir içi ise. Battaniyem var dersen hibrit. Uzun yolun çoksa dizel Evin müstakil ise elektrikli İşte bunların hepsi var Şehir içi kullanımım bir İstanbul, Ankara gibi değil. Köy yeri ve ilçe merkezine 7 km uzaktayız. Şehir merkezine ise 40 km. Buralarda şehir içi kullanımımda benim focusla 5 - 5.5 lt arası geziyorum. Ne kadar şehir içi sayılırsa artık.. Erhan Doruk yazdı: Önce beklentiyi belirlemek lazım. hacim mi, ekomomi mi, konfor mu? Model yenilenecekse , benzinli octavia öneririm. Birçok talebi karşılıyor. Açıkçası benzinli araç düşünmüyorum. Şu an beklediğim araç Togg T10F. Eğer 1.800.000 civarı bir fiyatla çıkarsa onu düşünebilirim. Yazılım sorunlarını T10X ile epey bi çözdüler. İlk elin günahı olmaz derler. Yazılım hataları ilk araçta gözardı edildi ama ikinci araçta bunu düzeltmişlerdir diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Kasım Paylaş 17 Kasım Öner Kurukuz yazdı: Yaklaşık 3 haftadır izlemediğim video kalmadı, bakmadığım araba kalmadı. ana sorun burada bence, siz temel ihtiyacı beklentiye karşılıklı nasıl bir şey sizi memnun eder ona odaklanın, yoksa tüm seçenekelr çok, jiçbiri kendince kötü değil lakin bekletiler farklı Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 17 Kasım Paylaş 17 Kasım Öner Kurukuz yazdı: MG nin 2021 model 1.5 motorlu hybrid aracı hoşuma gitti. Her ne kadar SUV araçlara pek kanım ısınmasa da ailenin diğer fertleri için bakalım dedik. Araç güzel, Donanımları bol. (luxury paket). Ancak bu araçlar sadece ilk 100 km de 2 lt yakıt tüketiyor, sonraki km lerde normal benzinli aracın tükettiği kadar tüketiyor. Tamam menzil sorunu yok ama ben 400 km yola gideceğim zaman ilk 100 de 2 lt, sonraki 300 de 6.5 veya 7 lt tüketeceğim. Benim dizel aracım 4.5 lt tüketiyor... Ne anlamı kaldı. Aynı şey BYD Seal U için de geçerli. Sonuçta bu araçları ekonomik diye alıyoruz. Bu ne demek tam anlamadım ama Yaris Cross Hybrid'lere baktınız mı? 4.5LT ortalama ile geziyorlar. Ya da Corolla Cross'lar 5.5LT ortalama ile? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Kasım Paylaş 17 Kasım Mevcut yakıt masrafınız aylık nedir? Yakıt masrafınız yeni bir araç almanıza neden olacak kadar yüksek olmasa gerek. sadece mtv farkı bile tüm yakıt gideriniz olur gibi geliyor bana. hyundai ionic 5 nasıl? Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 17 Kasım Yazar Paylaş 17 Kasım (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: ana sorun burada bence, siz temel ihtiyacı beklentiye karşılıklı nasıl bir şey sizi memnun eder ona odaklanın, yoksa tüm seçenekelr çok, jiçbiri kendince kötü değil lakin bekletiler farklı İşte sorun da tam burda başladı. Durduk yere kaşındık. Daha doğrusu elimdeki parayı bir yere bağlayayım istedim. Hem aracımı yenilerim hem parayı kullanmış olurum dedim ama baktıklarım da en fazla benim araçtaki donanımlar var. Ekstrası az. Ben genelde sedan severim, SUV lara çok ekstra uygun düşerse alırım diye baktım. Sani Gerşon yazdı: Bu ne demek tam anlamadım ama Yaris Cross Hybrid'lere baktınız mı? 4.5LT ortalama ile geziyorlar. Ya da Corolla Cross'lar 5.5LT ortalama ile? Plug-In hybrid olanlar yola çıkıldığında genellikle elektrik ile yol alıyorlar, bu da 2 lt gibi benzin tüketimi demek, ama şarj bitince geri kazanımları az olduğu için yolun kalanında benzin motorunu kullanıyor. Ya da durup şarj edin, ama zaten en fazla 50-60 km götürecek bataryası oluyor bu araçların. Toyotalarda şarj da edilmiyor, onlar plug-ın değiller. sürekli geri kazanımla doluyorlar diye biliyorum. Mehmet Göktürk yazdı: Mevcut yakıt masrafınız aylık nedir? Yakıt masrafınız yeni bir araç almanıza neden olacak kadar yüksek olmasa gerek. sadece mtv farkı bile tüm yakıt gideriniz olur gibi geliyor bana. hyundai ionic 5 nasıl? Oğlum ehliyet alana kadar aylık 1 depo civarı oluyordu, şimdi 1.5 depoyu geçiyor. Yani kabaca 50-75 lt arası kullanıyorum buralarda. Yola çıkarsam yolun uzunluğuna göre değişiyor. İşin iyi tarafı, aracımdan memnunum. bir şikayetim yok masrafı yok, yakıtı az. Elimdeki birikimi değerlendireyim hem de güncel bir araç olsun dedim. Sanki eldekini tutmak daha mantıklı gibi geliyor bana. 17 Kasım tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 17 Kasım Paylaş 17 Kasım Öner Kurukuz yazdı: İşte bunların hepsi var Şehir içi kullanımım bir İstanbul, Ankara gibi değil. Köy yeri ve ilçe merkezine 7 km uzaktayız. Şehir merkezine ise 40 km. Buralarda şehir içi kullanımımda benim focusla 5 - 5.5 lt arası geziyorum. Ne kadar şehir içi sayılırsa artık.. Açıkçası benzinli araç düşünmüyorum. Şu an beklediğim araç Togg T10F. Eğer 1.800.000 civarı bir fiyatla çıkarsa onu düşünebilirim. Yazılım sorunlarını T10X ile epey bi çözdüler. İlk elin günahı olmaz derler. Yazılım hataları ilk araçta gözardı edildi ama ikinci araçta bunu düzeltmişlerdir diye düşünüyorum. Arkadaşımın 1 aylık togg unsa bazı parçaları değiştiler sorun kalmadı, diğer arkadaşımın ki 500 km ye yaklaşan menzili var düzce içinde. Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 17 Kasım Yazar Paylaş 17 Kasım (düzenlendi) Evren Erakçora yazdı: Dizel gereksiz olur o kmlere. Tam tersine Lt / TL 1 lt ile gidilen mesafe km / Tl Aylık mazot 43,25 18 km 2,4 tl 2.883 TL benzin 43,27 11 km 3,9 tl 4.720 TL Fark 1.837 TL dizelde 5 lt yaktığım yerde benzinde 8 veya 9 yakacağım... biri ile km de 2.5 tl diğeri ile 4 tl yakacağım. 17 Kasım tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Kasım Paylaş 17 Kasım ayda 2 bin lira için senede 10 bin lira fazla MTV vereceksiniz. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 17 Kasım Paylaş 17 Kasım Öner Kurukuz yazdı: Tam tersine Lt / TL 1 lt ile gidilen mesafe km / Tl Aylık mazot 43,25 18 km 2,4 tl 2.883 TL benzin 43,27 11 km 3,9 tl 4.720 TL Fark 1.837 TL dizelde 5 lt yaktığım yerde benzinde 8 veya 9 yakacağım... biri ile km de 2.5 tl diğeri ile 4 tl yakacağım. Arabayı değiştirmemek mantıklık o zaman sizin hesaba göre. Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 17 Kasım Yazar Paylaş 17 Kasım Mehmet Göktürk yazdı: ayda 2 bin lira için senede 10 bin lira fazla MTV vereceksiniz. Yeni araç alınca ondan kaçış yok. Ancak bir gün mutlaka araç yenileyeceğim, o zaman yine yüksek MTV lerle karşılaşacağım. Sadece elimdeki birikmiş parayı adamakıllı bir araca yatırayım diye yola çıktım ama iki ucu da pis bu deyneğin. Sonuçta bu ülkede araç da bir yatırım ürünü. Saçma bir durum ama böyle maalesef. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 17 Kasım Paylaş 17 Kasım Öner Kurukuz yazdı: Plug-In hybrid olanlar yola çıkıldığında genellikle elektrik ile yol alıyorlar, bu da 2 lt gibi benzin tüketimi demek, ama şarj bitince geri kazanımları az olduğu için yolun kalanında benzin motorunu kullanıyor. Ya da durup şarj edin, ama zaten en fazla 50-60 km götürecek bataryası oluyor bu araçların. Toyotalarda şarj da edilmiyor, onlar plug-ın değiller. sürekli geri kazanımla doluyorlar diye biliyorum. plug-in'lerde elektrikli mesafe bittiğinde araç normal hibrit gibi kullanılıyor. Toyota'lar gibi yani. Yani benzinli araç gibi kullanmıyorsunuz. Yorum bağlantısı
Mertol Kip 17 Kasım Paylaş 17 Kasım Bence arabana bin, eldeki parayı harcayacağım diye endişe ediyorsanda yengeye iki üç bilezik al hem o sevinsin hem de paran cebinde kalsın 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Kasım Paylaş 17 Kasım Öner Kurukuz yazdı: .. Sonuçta bu ülkede araç da bir yatırım ürünü. Saçma bir durum ama böyle maalesef. Artık değil. birçok ürün var. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Kasım Paylaş 18 Kasım Byd için yanlışlık var hocam uzun yolda pil kapasitesini atıyorum %60 diye sabitliyorsunuz. Üstü serbest. Altına inmiyor. Araç hibrit gibi gidiyor. Atlinson çevrimli olduğu için de diğerlerinden az yakıyor. Dizel gibi yakar. Güç lazım olunca pilinden destek alır. Turbolu gibi kullanırsınız. şehir içinde pili %30’a sabitlersiniz. Evde şarj edince elektrikli gibi kullanırsınız. Menzili boyunca. MG’nin çift kavrama şanzımanı var. Yetmemiş, elektrik motoruna 4 ileri şanzıman koymuş. Yetmemiş turbo koymuş. Yabancı internet sitelerine bakın. Yumakla sorun yaşayan var. byd içi de lüks sayılır. Ama çok ağır. 1,9 ton. Yorum bağlantısı
Ali Çanakçı 18 Kasım Paylaş 18 Kasım Demiş ki büyükler " otur oturduğun yerde" Daha sorunsuz yüzlerce km gidecek fordun var. Kaşınmak iyi değil. Seni bu yöne sevk eden düşünceleri kafandan silip devam et. 3 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Kasım Paylaş 18 Kasım Hanıma bilezik fikri mantıklı geldi bana da. 4 Yorum bağlantısı
Muhammed Lokman Tosun 19 Kasım Paylaş 19 Kasım Sani Gerşon yazdı: Bu ne demek tam anlamadım ama Yaris Cross Hybrid'lere baktınız mı? 4.5LT ortalama ile geziyorlar. Ya da Corolla Cross'lar 5.5LT ortalama ile? Plug-in'ler için muhtemelen. Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 19 Kasım Paylaş 19 Kasım Aynı Kaşıntı bendede başladı 2008 diyordum vazgeçirdiler. Aklımdan 1,3 TCE Megane Skoda Scala ile Focus geçiyor.1,0 motor araçları araştırıyorum baktıkça aklım dahada karıştı. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts