Fatih Senyuz Pazar 18:06 Paylaş Pazar 18:06 Herkese iyi akşamlar, 2010 Kangoo Multix 1.5 DCI aracım vitesteyken 3000 deviri geçmiyor, vites boştayken geçiyor. Bunu sebebi ne olabilir? Bakımlarını yaptırmak için götürdüğüm tamircide bilgisayara bağlanmıştı. Sol ön abs sensörüyle ilgili hata vardı, onu sildi. Ayrıca araç abs de açmıyor, abs ışığı anahtarı bir kademe çevirdiğimde bile yanmıyor. Bu durum yaşadığım soruna sebep olabilir mi? Bir de biraz araştırma yaptım, EGR valfi tıkanıklığı veya arızası olabilir deniyor. Olabilir mi? Saygılar. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Pazar 18:12 Paylaş Pazar 18:12 Muhtemelen sebep abs dir.. Önce o sorunu çözün, düzelmez ise başka şeylere bakın. Yorum bağlantısı
Fatih Senyuz Pazar 18:15 Yazar Paylaş Pazar 18:15 Cevabınız için teşekkür ederim. En güvenlisi de o sanırım. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon Pazar 19:38 Paylaş Pazar 19:38 Giderken mi yoksa dururken ayak debriyajdayken mi? 3 Yorum bağlantısı
Fatih Senyuz Pazartesi 07:25 Yazar Paylaş Pazartesi 07:25 Çağlar Bayur yazdı: kızdırma bujisi de bunu yapar soğuk havalarda marşa bastığımda geç alıyor. Hatta bir gün aracı hafif eğimli bir yere çekmiştim. Orada çalıştıramadım. Vurdurarak çalıştırmıştım. Bunu o eğimli yerde iki kez yaşadım. Sani Gerşon yazdı: Giderken mi yoksa dururken ayak debriyajdayken mi? Giderken de yapıyor, dururken de. Dururken mesala birinci viteste debriyaj basılıyken gazı dipliyorum 3000’de sabitleniyor. Giderken de fark ediliyor viteste 3000 devri hiç geçmiyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon Pazartesi 07:41 Paylaş Pazartesi 07:41 Dururken yapması gayet normal. Araç beyni müsade etmiyor. Giderken yapıyorsa selenoid valfi bi kontrol edilmeli. Dizel araç asla vurdurarak çalıştırılmamalı. Yüksek kompresyondan motoru kucağa alabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Fatih Senyuz Pazartesi 08:15 Yazar Paylaş Pazartesi 08:15 Sani Gerşon yazdı: Dururken yapması gayet normal. Araç beyni müsade etmiyor. Giderken yapıyorsa selenoid valfi bi kontrol edilmeli. Dizel araç asla vurdurarak çalıştırılmamalı. Yüksek kompresyondan motoru kucağa alabilirsiniz. Giderken de aynı. Türkiye şartlarında bu araç şu anda 130 km hıza zar zor geliyor. Hafif rampalı bir yokuşta aracımda 2 kişi daha varken vitesi 4’e veya 3’e çekmek zorunda kalıyorum. Araç hiçbir şekilde 3000 devri geçmiyor. Yani bunun bir kısıtlama olduğu konusunda kanaatim tam. Evet, aracı vurdurmamalıydım. Mecburdum. Umarım bir şeyler olmamıştır. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Pazartesi 08:58 Paylaş Pazartesi 08:58 Debriyaj pedalında bir sensör oluyor. O olmasın problemli olan? Sanki araba debriyaja basılıymış gibi davranıyor öyle anladım. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Senyuz Pazartesi 11:53 Yazar Paylaş Pazartesi 11:53 İlkay Başaran yazdı: Debriyaj pedalında bir sensör oluyor. O olmasın problemli olan? Sanki araba debriyaja basılıymış gibi davranıyor öyle anladım. Boştayken dip gaz yaptığımda devir saati sona kadar dayanabiliyor ama. Yani boştayken sorun yok. Biraz yabancı forumlarda da araştırdım. Limp mode diye geçiyor. Herhangi bir kritik arıza nedeniyle yazılımsal olarak motorun kısıtlandığı bir durum. Öğrendiğim ve anladığım kadarıyla birkaç sebebi var bunun, 1. Fren sistemindeki arızalar 2. EGR valfi tıkanıklığı ve arızası 3. Kızdırma bujisi arızası 4. Map Maf sensörü kirliliği ve arızası 5. Turbo arızaları İşlerden fırsat bulunca bunların üzerine sırayla büyükten küçüğe doğru gitmeyi düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon Pazartesi 12:09 Paylaş Pazartesi 12:09 Fatih Senyuz yazdı: 5. Turbo arızaları Selenoid valfi ilk bakılacak nokta. Bizim şirket aracında da olmuştu. 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 12:18 Paylaş Pazartesi 12:18 Fatih Senyuz yazdı: Fren sistemindeki arızalar hangi ülke forumundan bu bilgi? Yorum bağlantısı
Fatih Senyuz Pazartesi 13:01 Yazar Paylaş Pazartesi 13:01 Çağlar Bayur yazdı: hangi ülke forumundan bu bilgi? Renault forums İngiltere sitesiydi sanırım. Yorum bağlantısı
Aytac Sakal Pazartesi 16:49 Paylaş Pazartesi 16:49 (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Debriyaj pedalında bir sensör oluyor. O olmasın problemli olan? Sanki araba debriyaja basılıymış gibi davranıyor öyle anladım. Aynı fikirdeyim. Benim Captur da diğer kullandığımız Dci Duster aynı.Motoru korumak için Debriyaja basılı durumda Dci motorlu araçlar 3000 rpm geçmez. Bence ters çalışıyor sensör yada algılayan ne varsa sorun onda olabilir. Pazartesi 17:10 tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış Pazartesi 19:15 Paylaş Pazartesi 19:15 Aracı vurdurdu iseniz senteyi kontrol ettirin tedbir amaçlı. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın Pazartesi 19:46 Paylaş Pazartesi 19:46 Açılın dci’ci geldi. Listede yazılı olan olası arızalarda ekrana enjeksiyonu kontrol edin uyarısı çıkar. Yakıt filtresini değiştirip deneyin. Tarife göre yakıt az geliyor gibi. Motor 90’lık mı 105’mi? Devamında, hava akışmetre tozdan dolayı doğru okumaz yine bu problem çıkar. Abs’yi frende deneyince çalışmıyor ise abs hatası yine ekranda belirir. Egr açık kalınca emisyonu kontrol edin uyarısı çıkar. Duman atma var mı araçta dip gazda? Frende basılı iken devir yükselmez. Fren svici bozuksa cruise iptal kademesi nedeniyle cruise çalışmaz. Ve yine araç yürümez. Fren kapturü diye geçer parça 2 Yorum bağlantısı
Fatih Senyuz Salı 05:47 Yazar Paylaş Salı 05:47 Servet Aydın yazdı: Açılın dci’ci geldi. Listede yazılı olan olası arızalarda ekrana enjeksiyonu kontrol edin uyarısı çıkar. Yakıt filtresini değiştirip deneyin. Tarife göre yakıt az geliyor gibi. Motor 90’lık mı 105’mi? Devamında, hava akışmetre tozdan dolayı doğru okumaz yine bu problem çıkar. Abs’yi frende deneyince çalışmıyor ise abs hatası yine ekranda belirir. Egr açık kalınca emisyonu kontrol edin uyarısı çıkar. Duman atma var mı araçta dip gazda? Frende basılı iken devir yükselmez. Fren svici bozuksa cruise iptal kademesi nedeniyle cruise çalışmaz. Ve yine araç yürümez. Fren kapturü diye geçer parça Hocam yakıt filtresini de değiştirmiştim bakım yapıldığında. 90’lık motor. Hava akışmetreyi temizlemiştim, düzelen bir şey olmadı. Duman atma yok dip gazda. Diğer arkadaşların da tavsiyesi üzerine debriyaj sensörüyle beraber fren pedal sensörünü de kontrol ettireceğim. Anladığım kadarıyla eski sahibi ABS ışığının sigorta kısmından söndürmüş sanırım. ABS ışığı hiç yanmıyor. Çok teşekkürler. Yorum bağlantısı
Önder Özcan Salı 06:26 Paylaş Salı 06:26 Merhaba, bence turbo selonoid valfine baktırın ilk önce. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Salı 08:40 Paylaş Salı 08:40 ABS de ısrar ediyorum.. Önce abs sorunu çözülmeli. 2007 mondeoda bile fren lambası bozuksa hız sabitleme devreye girmezdi. Abs bozuk, fazla hızlanma diye bir güvenlik önlemi almış olabilirler. Yolda iken hiç bir şartta 3000 deviri geçmiyorsa güvenlik önlemidir. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts