İçeriğe Yönlendir

Xiaomi SU7 Kazası


Ali Darbaz

Recommended Posts

İlkay Başaran
Sani Gerşon yazdı:

O daha eski bir video. Bu ikinci vaka.

 

Sorun brembo'nun balata seçiminde değil, sorun anlaşıldığı kadarıyla Xiaomi'nin Tesla'dan bile küçük balata kullanması olarak gösteriliyor.

Normalde bu adamlar biz bu arabayı tasarladık ve fren sisteminde senin ürününü kullanacağız buyur araba bu demiyorlar mı bremboya ya da nissin vsvs

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
İlkay Başaran yazdı:

Normalde bu adamlar biz bu arabayı tasarladık ve fren sisteminde senin ürününü kullanacağız buyur araba bu demiyorlar mı bremboya ya da nissin vsvs

Orasını ben de anlamadım. Bence brembo'ya bırakılmıyor bu seçim. Öyle olsa, 150hp daha düşük güçlü Tesla'dan küçük balata kullandırmazlardı diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Sani Gerşon yazdı:

Orasını ben de anlamadım. Bence brembo'ya bırakılmıyor bu seçim. Öyle olsa, 150hp daha düşük güçlü Tesla'dan küçük balata kullandırmazlardı diye düşünüyorum.

Tesla baya ağırdır ama bundan.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
İlkay Başaran yazdı:

Tesla baya ağırdır ama bundan.

Tesla diski clio tekeri kadar. Clio 4’ten başlar demiş Elon

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bu arada 35 tonluk mb arocs un fren balatası da el kadar. Bu işte boyuttan ziyade baskı kuvveti önemli gibi, yokda arka lastiklerdeki kampanada kullanılan balatalar öndekilere kıyasla yüzey alanı olarak x10 dur. Yaptığı iş te -x10

Servet Aydın yazdı:

Tesla diski clio tekeri kadar. Clio 4’ten başlar demiş Elon

Kuvvetxkuvvet kolu

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

2001’de transitim vardı. Arkadan T15 frensiz çarpınca koltukla birlikte arka kapıda buldum kendimi

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Araba o hızda devrilmedi, içindeki sağlam çıktı. Daha ne yapması gerekiyor ki anlamadım ben.

şortu da vardı

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Cihat yazdı:

https://www.compbrake.com/product/hawk-brake-pads-hb650-f-730-hps-nissan-r35-gt-r-2009-2014-front/ abi ben böyle birşey buldum örnek olarak ölçüleride yazılmış 

 

 

https://hizliresim.com/se98470

 

 

 

bugün gidip GTR a  baktım bu balatalar 20 cm civarı vardır, kaliper de 21 janta anca sığmış. farklıdırı egea dan

Servet Aydın yazdı:

2001’de transitim vardı. Arkadan T15 frensiz çarpınca koltukla birlikte arka kapıda buldum kendimi

o acil kaçış özelliği

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

o acil kaçış özelliği

Doğan SELEKS’lerde de vardı o donanım. Sürücünün hayatını kurtarmak için kaza yapan uçağın kokpitinden pilotun fırlatılması gibi araba da ekseri ön camdan nadiren de kapılardan şoförü fırlatıp kaza mahallinden uzaklaştırıyor. O teknolojiyi sonradan kaldırdılar neden bilmiyorum. Ne varsa eskilerde var.

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Güncel arabalara (sokakta gördüklerimizi kastediyorum) her diske çift kaliper neden yapmazlar ?süper sporlarda var sanırım.  Daha iyi bir frenleme sağlamaz mı acaba? 

Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
Çağrı Alaf yazdı:

Doğan SELEKS’lerde de vardı o donanım. Sürücünün hayatını kurtarmak için kaza yapan uçağın kokpitinden pilotun fırlatılması gibi araba da ekseri ön camdan nadiren de kapılardan şoförü fırlatıp kaza mahallinden uzaklaştırıyor. O teknolojiyi sonradan kaldırdılar neden bilmiyorum. Ne varsa eskilerde var.

Arkadaş bende ciddi ciddi okuyorum ya, te Allaaamm :exc1:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağrı Alaf yazdı:

Doğan SELEKS’lerde

metalik yeşil karartılmış camlı olacak iç döşeme krem baklava dikiş deri, 4 anfi 22 hopalör oyhhsss

Cem Işık yazdı:

Güncel arabalara (sokakta gördüklerimizi kastediyorum) her diske çift kaliper neden yapmazlar ?süper sporlarda var sanırım.  Daha iyi bir frenleme sağlamaz mı acaba? 

kaliper sayısı değil içindeki piston önemli çok uç örnekte, vesile ile beceriksiz bit yutıbır tek Rs imizi pistte çakmıştı duvara aklıma geldi

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağrı Alaf yazdı:

Doğan SELEKS’lerde de vardı o donanım. Sürücünün hayatını kurtarmak için kaza yapan uçağın kokpitinden pilotun fırlatılması gibi araba da ekseri ön camdan nadiren de kapılardan şoförü fırlatıp kaza mahallinden uzaklaştırıyor. O teknolojiyi sonradan kaldırdılar neden bilmiyorum. Ne varsa eskilerde var.

Çöp tenekesine vurunca da bagajı açar. Rehine varsa kendi başına çıkabilsin uzaklaşsın ortamdan diye.

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

metalik yeşil karartılmış camlı olacak iç döşeme krem baklava dikiş deri, 4 anfi 22 hopalör oyhhsss


CD’ni ben yazarım abi. Repertuarım geniştir, değerinde arabanıza özel şarkı listesi oluşturulur yarım saatte teslim edilir. 
 

Angarın bağları da büklüm büklüm yollarııı - Evir çevir gıvır çevir salla o yana da bu yana da salla - Angaranın bağları da büklüm büklüm yolları - Seni gidi topaaaal bu gece de burda gal - Polatlı’dan galktı da tren eryaman da yaptı da fren - Tarabyada villası cafcaflı arabası her gün barlarda gezer İstanbul hovardasıııı :fiuw:

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

En büyük dişli manyakmış. Kaç diş o 40 var mı?

Önde en ufak arkada en büyükte kaç tork üretir ki insan

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

En büyük dişli manyakmış. Kaç diş o 40 var mı?

Önde en ufak arkada en büyükte kaç tork üretir ki insan

Dişli çapları biliniyorsa hesaplanabilir, kuvvet x kol uzunluğundan. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Dişli çapları biliniyorsa hesaplanabilir, kuvvet x kol uzunluğundan. 

Bacağın basabileceği kg de lazım değil mi. Tek başına vücudu kaldırabildiğine göre merdivende o da sanırım kendi ağırlığımız denebilir mi? Bacağın birinin ağırlığını es geçmek lazım ama gerçi elde poşetlerle vs de çıkıyoruz kendi ağırlığımızı alabilir miyiz. 
20 cm pedal boyu, 80 kg kuvvet önde 15 arkada 45 diş kaç nm yapar acaba

Bisiklette öndeki en ufak dişli 20-25 falandır ama

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Olsun maks tork hesaplayacağız zaten.

Sonra az yaktırıyoruz zaten. 1 hafta işe bisikletle gidip geldim, 12 + 12 km. Baktım ki arabadan fazla yakıyorum bıraktım.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

Olsun maks tork hesaplayacağız zaten.

Sonra az yaktırıyoruz zaten. 1 hafta işe bisikletle gidip geldim, 12 + 12 km. Baktım ki arabadan fazla yakıyorum bıraktım.

Sıfır karbon salıyorsun :crazy:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Sıfır karbon salıyorsun :crazy:

12 km de bir karışık pide ama yarısı tamgaz. Emme manifoldu yanmaya başlayınca yavaşlıyorum :D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
İlkay Başaran yazdı:

En büyük dişli manyakmış. Kaç diş o 40 var mı?

Önde en ufak arkada en büyükte kaç tork üretir ki insan

Birinci viteste araba çekerim rahatlıkla

Evren Erakçora yazdı:

Sıfır karbon salıyorsun :crazy:

Bence daha çok salıyordur kokulu

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
İlkay Başaran yazdı:

Emme manifoldu yanmaya başlayınca

Emme sıkıntı değil de, egzoz olursa sıkıntı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...