İçeriğe Yönlendir

Xiaomi SU7 Kazası


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Bu Çinliler bu tip şeyleri bilerekmi yapıyorlar merak ediyorum. Yapmışsın bir arac ortaya koymuşsun , Fren kaliperin kocaman brembo gibi ama içinden çıkan tam bir hayal kırıklığı

 

 

  • Beğen 2
  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sadece gösterişli iç mekan vs yapmakla olmuyor demek ki. 100 yıllık markaların mutlaka bir tecrübe farkı vardır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Şoför darbeyi arkaya verdirmiş neyseki ama benim dikkatimi çeken frenden ayrı olarak koltuğun hasarı. Dış açıya geçince belli oluyor ki aslında aşırı şiddetli bir çarpışma olmamış. Buna karşın koltuk rijitliğini anında kaybetmiş sanki geleneksel otomobillerde koltuk çok daha dayanıklı sürücü ve yolcuların güvenliği için çok daha etkiliydi

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Yapmışsın bir arac ortaya koymuşsun , Fren kaliperin kocaman brembo gibi ama içinden çıkan tam bir hayal kırıklığı

aşağıdaki video ile bu yazının ilgisi var mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

alakası olduğunu sanmıyorum 4 piston kaliperi tasarlayan brembo oraya konacak balatanın boyunuda hesaplamıştır. ilk defa fren üretmiyor sonuçta. şimdi merakımdan nissan gtr'ın fren kaliperine baktım ki o arabada 550 beygir. 7.5 cm x 3.5 cm balata var neredeyse egea ile aynı :biggrin: youtubeda herkes bilirkişi

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Cihat yazdı:

nissan gtr'ın fren kaliperine baktım

değildir yahu yarın bir bakayım ben gtr ın kaliperine? Leon nun balatası bile ibizadan farklı , escort ta ka dan fakrlı mesela

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Kopyala yapıştırla mühendislik olmuyor demek ki

Koltuk yamuldu.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Ağırlık transferi yapıp hayatını kurtartmış :)  Sürücü gayet iyi maalesef araba çöp :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bu videonun başını kıçını izlemeyen böyle yazar normaldir. Kaç kere frenlere basıldı ne kadar hızdan kaç kere ne kadar hıza düşüldü bilen var mı? Yok. Aynı sürüşü anca f1 aracı freni kaldırır ilgili videodaki toplam testte

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kafasından kaskı fırlayan şortlu pilot videosundan daha çok manço videosu güvenilirdir :rofl:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Araba o hızda devrilmedi, içindeki sağlam çıktı. Daha ne yapması gerekiyor ki anlamadım ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
İlkay Başaran yazdı:

Araba o hızda devrilmedi, içindeki sağlam çıktı. Daha ne yapması gerekiyor ki anlamadım ben.

En son bir tuzlu ayran ikram etseydi tamamdı. Oradan kaldı bence

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

Araba sürücüyü korumuş

Koltuk hasarı garip araştırma yaparlar

Evet balatalar ufak ancak adam pistte oldukça zorlamış öncesinde

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Ne kadar zorlanırsa zorlansın bence fren boşalmamalı. Isınabilir, şişer, performans kaybı yaşar ama sürücü 3-4 kere pompalamış yanıt alamamış mantıklı olarak arabanın yanını vermiş ki önden darbe yemesin. Bu sefer de koltuk Tofaş gibi yerinden çıkmış. Hayat kafesi koltuk yerinde ise Hayat kafesi yoksa ölüm kafesi. B sütununda kafası patlar adamın. İyi yapsa bile Xiaomi araba alır mıyım? Almam.  Telefonu becersinler önce, herkes para kazanmak için her işe girer oldu at izi it izine misali. Aerodinami Porsche, ön Kuga arka Kia Stringer oldu sana yarış arabası. Çala çırpa ancak bu kadar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ü.Emre Kartal yazdı:

En son bir tuzlu ayran ikram etseydi tamamdı. Oradan kaldı bence

 

Valla ben etti zannediyordum. :onder:

Yorum bağlantısı
Emin Önal

Biz bu videoyu konuştuk forumda, yorumladık diye hatırlıyorum.

Benim ilk dikkatimi çeken yine koltuğun darbeden sonra aldığı saçma şekil oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
(düzenlendi)
Mehmet Cihat yazdı:

alakası olduğunu sanmıyorum 4 piston kaliperi tasarlayan brembo oraya konacak balatanın boyunuda hesaplamıştır. ilk defa fren üretmiyor sonuçta. şimdi merakımdan nissan gtr'ın fren kaliperine baktım ki o arabada 550 beygir. 7.5 cm x 3.5 cm balata var neredeyse egea ile aynı :biggrin: youtubeda herkes bilirkişi

 

onlar inç ölçü

18.9 cm x 9.1 cm boyutunda gtr balataları

tarihinde Ali Gülmez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Brembo müdürünün world sbk şampiyonumuz Toprak ile olan bir röportajını izlemiştim. En iyi test yarış pistinde sürücüler tarafından yapılandır diyordu. Bunun öncesinde sipiker soruyor. Toprak' ın firenleri nasıl dayanıyor. Firen ekipmanları burada bütün streslere maruz kalıyor. Toprağın motorundaki firen ekipmanları adeta bir dayanıklılık abidesi diyebiliriz. Buda bir günde olmuyor. Zamanla tecrübe edilerek oluyor. 

 

Aşağıdaki resim yarış sırasında çekilmiş. Nasılda baskı uyguluyor. Bunu tüm yarış boyunca yapıyor. Bu frenlemelerden sonra Brembo müdürü ile röportaj yaptılar. Bu nasıl mümkün olabilir diye. Buna brembonun müdürü bile inanamadı. 

 

Toprak yeteneği ile parlıyormask

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Fatih Sarıkaya yazdı:

Aşağıdaki resim yarış sırasında çekilmiş. Nasılda baskı uyguluyor. Bunu tüm yarış boyunca yapıyor. Bu frenlemelerden sonra Brembo müdürü ile röportaj yaptılar. Bu nasıl mümkün olabilir diye. Buna brembonun müdürü bile inanamadı. 

Yukarıdaki GTR’ın frenine çalışma aralığı olarak 800F yazmışlar. Yani 450C. 450 C’den sonra performans düşecek. 450C dediğin çevre yolunda önüne köpek çıkınca yaptığın fren. Gerçek yarış ekipmanı denildiği gibi başka bir seviye. Hele motor…  

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Bizonla uzun ve görece hızlı bir

Rampa inişi sonrasında frenlerde gariplik, hissizlik hissettim. Durdum baktım görüntüde anormallik yok. Elimi yalayıp diske bi yaklaştırayım dediğimde(dokundurup çekecektim anlık) ızgaraya atılmış pirzola gibi yapıştı parmak.. fren işi mühim:)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Cem Işık yazdı:

Bizonla uzun ve görece hızlı bir

Rampa inişi sonrasında frenlerde gariplik, hissizlik hissettim. Durdum baktım görüntüde anormallik yok. Elimi yalayıp diske bi yaklaştırayım dediğimde(dokundurup çekecektim anlık) ızgaraya atılmış pirzola gibi yapıştı parmak.. fren işi mühim:)

Vectra’nın el freni gergisi bozulduğundan arka frenler gerili kalmıştı. Kontrol edeyim deyinde işaret parmağımın derisi diskte kaldı. Sağ işaret parmağımı parmak izi sensörleri okumuyordu. 😅

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Çağrı Alaf yazdı:

Vectra’nın el freni gergisi bozulduğundan arka frenler gerili kalmıştı. Kontrol edeyim deyinde işaret parmağımın derisi diskte kaldı. Sağ işaret parmağımı parmak izi sensörleri okumuyordu. 😅

Biz hemşehri olabiliriz Çağrı bi araştıralım, Kahramanmaraş’ın neresindensin?👤 

ben parmağı yapıştırdığımda elim komple orda kaldı sandım o nasıl bir acıydı öyle.. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Çağrı Alaf yazdı:

Yukarıdaki GTR’ın frenine çalışma aralığı olarak 800F yazmışlar. Yani 450C. 450 C’den sonra performans düşecek. 450C dediğin çevre yolunda önüne köpek çıkınca yaptığın fren. Gerçek yarış ekipmanı denildiği gibi başka bir seviye. Hele motor…  

Abi parayı verdiğin zaman Toprağın kullandığı kaliperlerden üreticilere veriyor. Üreticilerde bu ekipmanları araçlarına koyuyor. Maliyet artıyor tabi. Tamamen duygusal. Yüksek hızla giderken aracı öyle bir durdurmuştu ki. Verdiğin her kuruşu hakkediyor dedim. Bizzat başıma geldi ve hayran kaldım. Araçtan inip kaliperlere baktım. Üzerlerinde brembo yazıyordu. Benim motorda brembonun bir alt segmenti var. Trafikte sadece ön firen kullanıyorum ve çok iyiler. Yukarıda bahsettiğin firen benim fiestanınki gibi. Ekmek köfte meselesi. Aslında çinlilerin bu işi bir günde yapamayacaklarını belirtmek istedim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Emin Önal yazdı:

Biz bu videoyu konuştuk forumda, yorumladık diye hatırlıyorum.

 

O daha eski bir video. Bu ikinci vaka.

 

Sorun brembo'nun balata seçiminde değil, sorun anlaşıldığı kadarıyla Xiaomi'nin Tesla'dan bile küçük balata kullanması olarak gösteriliyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • İlkay Başaran
×
×
  • Yeni Oluştur...