İçeriğe Yönlendir

Astra J 1.4 Turbo Otomatik Hakkında


Osman Uslu

Recommended Posts

Osman Uslu

Merhaba herkese,

Yeni bir araba alma arifesindeyim. Komşumun bir arabası var.

2013 model 87.000 KM de 1.4 Turbo Otomatik Astra J kasa. 

KM'si 87.000. orijinal kilometrede. 

Forumlarda okuduğum, youtubeda izlediğim kadarıyla piston kırma gibi sorunlar çıkarabiliyormuş.

Bu aracı şu an kullanan ya da geçmiş zamanlarda kullanmış olanlar varsa tecrübelerini aktarabilir mi?

Aracın çok yaktığını biliyorum. hafta sonları kullanılacağı için çok sorun etmiyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
(düzenlendi)

Bir tane satılık var. Kullanıcısı yorum yapabilir.

 

 

tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Uslu
Tamer Topaç yazdı:

Bir tane satılık var.

hayırlısı olsun sizin için de. biz aracı bulduk, biraz yorum ve tecrübeye ihtiyacımız var. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Osman Uslu yazdı:

Merhaba herkese,

Yeni bir araba alma arifesindeyim. Komşumun bir arabası var.

2013 model 87.000 KM de 1.4 Turbo Otomatik Astra J kasa. 

KM'si 87.000. orijinal kilometrede. 

Forumlarda okuduğum, youtubeda izlediğim kadarıyla piston kırma gibi sorunlar çıkarabiliyormuş.

Bu aracı şu an kullanan ya da geçmiş zamanlarda kullanmış olanlar varsa tecrübelerini aktarabilir mi?

Aracın çok yaktığını biliyorum. hafta sonları kullanılacağı için çok sorun etmiyorum. 

 

 

Öncelikle hayırlı ve hayırlısı olsun. 1.4T de Piston segman kırma mevzusu var evet. Ama zamanında yağ değişimi ve onaylı yağ ile bu sorun kısa vadede yaşanmaz. Bazende şans isidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Uslu
Metin Akbal yazdı:

 

Öncelikle hayırlı ve hayırlısı olsun. 1.4T de Piston segman kırma mevzusu var evet. Ama zamanında yağ değişimi ve onaylı yağ ile bu sorun kısa vadede yaşanmaz. Bazende şans isidir.

kısa vadede yaşanmaz demek her canlı ölümü tadacaktır demek gibi bir şey mi? :) 

Er geç başımıza gelecek mi yani. Onaylı yağ kullanalım, bakımları düzenli yapalım, insan gibi çok sıkıştırmadan kullanalım gene bu sorunla karşılaşır mıyız dersiniz

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Osman Uslu yazdı:

kısa vadede yaşanmaz demek her canlı ölümü tadacaktır demek gibi bir şey mi? :) 

Er geç başımıza gelecek mi yani. Onaylı yağ kullanalım, bakımları düzenli yapalım, insan gibi çok sıkıştırmadan kullanalım gene bu sorunla karşılaşır mıyız dersiniz

 

Bu motorun kronik iki sorunu turbo manifold çatlaması ile segman kırması. Şans işi biraz da. 100 binde sorunsuz olanda gördüm 50 binde segman kıran da gördüm.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Osman Uslu yazdı:

kısa vadede yaşanmaz demek her canlı ölümü tadacaktır demek gibi bir şey mi? :) 

Er geç başımıza gelecek mi yani. Onaylı yağ kullanalım, bakımları düzenli yapalım, insan gibi çok sıkıştırmadan kullanalım gene bu sorunla karşılaşır mıyız dersiniz

Kronik sorunlu olduğunu bile bile bir araba alınabilir ancak böyle bir aracı almak için çok acayip bir fırsat olması gerekiyor. Şuradaki bazı şikayetleri okuyunca bu km den bağımsız bir durum bence. 1.4 t lerde kronik piston segman kırma deniyor ama ne kadar kronik orasını bilmiyorum. 

Youtube da da bir sürü video var izleyin. 0w20 yağ ve motor temizleyici kullanmak gerekiyormuş zaten öncesinde kendini belli ediyormuş bu sorun. 

 

https://www.sikayetvar.com/astra/turbo

https://forum.donanimhaber.com/opel-astra-k-1-4t-piston-kirma-problemi--127795993

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Kronik sorunlu olduğunu bile bile bir araba alınabilir ancak böyle bir aracı almak için çok acayip bir fırsat olması gerekiyor. Şuradaki bazı şikayetleri okuyunca bu km den bağımsız bir durum bence. 1.4 t lerde kronik piston segman kırma deniyor ama ne kadar kronik orasını bilmiyorum. 

Youtube da da bir sürü video var izleyin. 0w20 yağ ve motor temizleyici kullanmak gerekiyormuş zaten öncesinde kendini belli ediyormuş bu sorun. 

 

https://www.sikayetvar.com/astra/turbo

https://forum.donanimhaber.com/opel-astra-k-1-4t-piston-kirma-problemi--127795993

 

 

basit ama etkilidir: 30 bin km de bir carbon clean yaptırsınlar, ama gerçeğini tabii

Yorum bağlantısı
Osman Uslu
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Kronik sorunlu olduğunu bile bile bir araba alınabilir ancak böyle bir aracı almak için çok acayip bir fırsat olması gerekiyor. Şuradaki bazı şikayetleri okuyunca bu km den bağımsız bir durum bence. 1.4 t lerde kronik piston segman kırma deniyor ama ne kadar kronik orasını bilmiyorum. 

Youtube da da bir sürü video var izleyin. 0w20 yağ ve motor temizleyici kullanmak gerekiyormuş zaten öncesinde kendini belli ediyormuş bu sorun. 

 

https://www.sikayetvar.com/astra/turbo

https://forum.donanimhaber.com/opel-astra-k-1-4t-piston-kirma-problemi--127795993

 

 

evet bir çok konu var forumlarda. Youtubeda da bir çok video izledim.

başına gelen çok var, hiç gelmeyen sorun yaşamadan kullananlar var.

0W-20 yağ kullanma olayına bakındım biraz. kullanma kılavuzunda bile 0W-20 yağdan hiç bahsetmemiş.

Dexos 2 onaylı 5W-30 ya da 5W-40 yağ kullanılabilir demiş kullanma klavuzu.

0W-20 yağ kullanılsa bu sorunlar yaşanmaz mıydı acaba diye düşünmeye başladım. 

Çağlar Bayur yazdı:

basit ama etkilidir: 30 bin km de bir carbon clean yaptırsınlar, ama gerçeğini tabii

Gerçeğinden kasıt nedir Çağlar Abi. 

Yağ değişiminden önce motor yağına ilave edilerek motorun içini temizlediği söylenen sıvılar olur mu mesela?  

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Osman Uslu yazdı:

Gerçeğinden kasıt nedir Çağlar Abi. 

Yağ değişiminden önce motor yağına ilave edilerek motorun içini temizlediği söylenen sıvılar olur mu mesela?  

işte bunlar gibi değil :) zaten carbon clean emme havası ile ilgilidir yağ değil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Tokcan

Benim edindiğim tecrübe; şehir içinde günlük kısa mesafelerde kullanacaksınız sıkıntı yok. Uzun yolda da motoru soğuta soğuta giderseniz yine sıkıntı yok. Bu aracın soğutma sisteminin çok sorunsuz olması gerekiyor. Motor gereğinden fazla ısılara çıkınca bir çok parçaya zarar veriyor. Sorun şanzımana kadar gidiyor. Ben bununla alakalı çok para harcadım. Şimdilik kronik bir problem kalmadı diyebilirim. Ama doğdurur. Çok nazlı ve kronik sorunlu bir modeldir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Turbo manifoldunu çatlatıyor diye biliyorum. Nisa otonun videolarından bolca bilgi edinebilirsiniz. Ustanın kendisi 1.3 dizel kullanıyor :crazy:

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

Fiyatına bağlı olarak her araç alınabilir hocam. Cosmo ve sport paketleri güzel bunların, km düşük diye değerinin üstünde isteniyorsa mantıklı olmaz, fırsat aracı ise de düşünülebilir 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

bunları bile bile otomobil almak sadece bana mantıklı gelmiyor galiba. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Osman Uslu yazdı:

kısa vadede yaşanmaz demek her canlı ölümü tadacaktır demek gibi bir şey mi? :) 

Er geç başımıza gelecek mi yani. Onaylı yağ kullanalım, bakımları düzenli yapalım, insan gibi çok sıkıştırmadan kullanalım gene bu sorunla karşılaşır mıyız dersiniz


o motorda Lspi sorunun ilk örnekleri yaşanıyordu. Sorunu motor yağında buldular. Düşük devirde çok yüke bindirilirse segmantlardan sızan kalitesiz motor yağı yüksek basınç altında yakıtın erken tutuşmasına sebep oluyordu. Bu da silindir kenarlarının kırılmasına sebep oluyor. Aslında yapılması gereken Orijinal motor yağı kullanmak bu da zor bir şey değil fabrika standartlarında orijinal motor yağı kullanın doğru yerden satın alın sahte ürünlerden uzak dur saygılar

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:


o motorda Lspi sorunun ilk örnekleri yaşanıyordu. Sorunu motor yağında buldular. Düşük devirde çok yüke bindirilirse segmantlardan sızan kalitesiz motor yağı yüksek basınç altında yakıtın erken tutuşmasına sebep oluyordu. Bu da silindir kenarlarının kırılmasına sebep oluyor. Aslında yapılması gereken Orijinal motor yağı kullanmak bu da zor bir şey değil fabrika standartlarında orijinal motor yağı kullanın doğru yerden satın alın sahte ürünlerden uzak dur saygılar


manifold çatlaması?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


manifold çatlaması?


Manifold çatlaması ben pek rastlamadım ya. Benim dedemin arabası biliyorsun 1.4 turbo. Biz onda hiçbir sorun yaşamadık araba şu an 100.000’i geçti

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


manifold çatlaması?

Sana göre değil buralar, alman konularında kronik sıkıntısız pek araç olmaz :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Bütün bunları bilerek bu motorlu astra almam için kilometresinin 0 olması lazım. Geçmişindeki her pürüz ekstra önem arz ediyor.

Yorum bağlantısı
Osman Uslu
Burak Tokcan yazdı:

Benim edindiğim tecrübe; şehir içinde günlük kısa mesafelerde kullanacaksınız sıkıntı yok. Uzun yolda da motoru soğuta soğuta giderseniz yine sıkıntı yok. Bu aracın soğutma sisteminin çok sorunsuz olması gerekiyor. Motor gereğinden fazla ısılara çıkınca bir çok parçaya zarar veriyor. Sorun şanzımana kadar gidiyor. Ben bununla alakalı çok para harcadım. Şimdilik kronik bir problem kalmadı diyebilirim. Ama doğdurur. Çok nazlı ve kronik sorunlu bir modeldir.

yanıtınız için teşekkürler. siz neleri değiştirdiniz ya da tamir ettirdiniz. ne kadar para harcadınız?

sanrım fan 90 derecede devreye girsin diye yazılımla bir müdahale edilebiliyormuş. bu konuda bilginiz var mı ya da siz yaptırdınız mı böyle bir şey. 

Yorum bağlantısı
Osman Uslu
Mehmet Zincirkıran yazdı:

Fiyatına bağlı olarak her araç alınabilir hocam. Cosmo ve sport paketleri güzel bunların, km düşük diye değerinin üstünde isteniyorsa mantıklı olmaz, fırsat aracı ise de düşünülebilir 

araç sport paket. zamanına ve rakiplerine göre epey dolu. değerinden fazla istemiyor sanırım. biraz bakındım bu KM bu paraya araba yok. LPG olsun istemiyorum o yüzden LPG li seçeneklere bakmadım belki onlarda vardır. 

2013 model

87.000 KM 

21.000 TL hasar kaydı var. (geçen sene sol ön far ve tamponu değişmiş, kaput boyanmış. kazalı fotoğraflarını gördüm. bundan kaynaklı hasar kaydı)

Tavan hariç boyaları var (satan kişinin eşi kullanıyor, bende eşime alacağım için boyayı çok dert etmiyorum illaki sürtülecek o araba çünkü)

Fiyat olarak da 680.000 TL dedi ben teklif vermedim. 660.000 TL gibi bir şeye almayı planlıyorum. 

iyi mi sizce? 

Yorum bağlantısı
Osman Uslu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bunları bile bile otomobil almak sadece bana mantıklı gelmiyor galiba. 

sorun yaşamadan kullananlarda var olunca insan oradan biraz cesaretleniyor aslında.

KM'nin düşük olması da biraz cazip geliyor bana. 

kafamı da karıştırmıyor değil tabii ki.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...