Osman Uslu Pazartesi 10:30 Paylaş Pazartesi 10:30 Merhaba herkese, Yeni bir araba alma arifesindeyim. Komşumun bir arabası var. 2013 model 87.000 KM de 1.4 Turbo Otomatik Astra J kasa. KM'si 87.000. orijinal kilometrede. Forumlarda okuduğum, youtubeda izlediğim kadarıyla piston kırma gibi sorunlar çıkarabiliyormuş. Bu aracı şu an kullanan ya da geçmiş zamanlarda kullanmış olanlar varsa tecrübelerini aktarabilir mi? Aracın çok yaktığını biliyorum. hafta sonları kullanılacağı için çok sorun etmiyorum. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Pazartesi 10:36 Paylaş Pazartesi 10:36 (düzenlendi) Bir tane satılık var. Kullanıcısı yorum yapabilir. Pazartesi 10:39 tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Akbal Pazartesi 10:37 Paylaş Pazartesi 10:37 Tamer Topaç yazdı: Bir tane satılık var. Hangisi 😬 2 Yorum bağlantısı
Osman Uslu Pazartesi 10:38 Yazar Paylaş Pazartesi 10:38 Tamer Topaç yazdı: Bir tane satılık var. hayırlısı olsun sizin için de. biz aracı bulduk, biraz yorum ve tecrübeye ihtiyacımız var. Yorum bağlantısı
Metin Akbal Pazartesi 10:38 Paylaş Pazartesi 10:38 Osman Uslu yazdı: Merhaba herkese, Yeni bir araba alma arifesindeyim. Komşumun bir arabası var. 2013 model 87.000 KM de 1.4 Turbo Otomatik Astra J kasa. KM'si 87.000. orijinal kilometrede. Forumlarda okuduğum, youtubeda izlediğim kadarıyla piston kırma gibi sorunlar çıkarabiliyormuş. Bu aracı şu an kullanan ya da geçmiş zamanlarda kullanmış olanlar varsa tecrübelerini aktarabilir mi? Aracın çok yaktığını biliyorum. hafta sonları kullanılacağı için çok sorun etmiyorum. Öncelikle hayırlı ve hayırlısı olsun. 1.4T de Piston segman kırma mevzusu var evet. Ama zamanında yağ değişimi ve onaylı yağ ile bu sorun kısa vadede yaşanmaz. Bazende şans isidir. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Pazartesi 10:40 Paylaş Pazartesi 10:40 Metin Akbal yazdı: Hangisi 😬 Ataaaaaa Bir diğeri de burada. Yorum bağlantısı
Osman Uslu Pazartesi 10:58 Yazar Paylaş Pazartesi 10:58 Metin Akbal yazdı: Öncelikle hayırlı ve hayırlısı olsun. 1.4T de Piston segman kırma mevzusu var evet. Ama zamanında yağ değişimi ve onaylı yağ ile bu sorun kısa vadede yaşanmaz. Bazende şans isidir. kısa vadede yaşanmaz demek her canlı ölümü tadacaktır demek gibi bir şey mi? Er geç başımıza gelecek mi yani. Onaylı yağ kullanalım, bakımları düzenli yapalım, insan gibi çok sıkıştırmadan kullanalım gene bu sorunla karşılaşır mıyız dersiniz Yorum bağlantısı
Metin Akbal Pazartesi 11:17 Paylaş Pazartesi 11:17 Osman Uslu yazdı: kısa vadede yaşanmaz demek her canlı ölümü tadacaktır demek gibi bir şey mi? Er geç başımıza gelecek mi yani. Onaylı yağ kullanalım, bakımları düzenli yapalım, insan gibi çok sıkıştırmadan kullanalım gene bu sorunla karşılaşır mıyız dersiniz Bu motorun kronik iki sorunu turbo manifold çatlaması ile segman kırması. Şans işi biraz da. 100 binde sorunsuz olanda gördüm 50 binde segman kıran da gördüm. 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan Pazartesi 11:23 Paylaş Pazartesi 11:23 Osman Uslu yazdı: kısa vadede yaşanmaz demek her canlı ölümü tadacaktır demek gibi bir şey mi? Er geç başımıza gelecek mi yani. Onaylı yağ kullanalım, bakımları düzenli yapalım, insan gibi çok sıkıştırmadan kullanalım gene bu sorunla karşılaşır mıyız dersiniz Kronik sorunlu olduğunu bile bile bir araba alınabilir ancak böyle bir aracı almak için çok acayip bir fırsat olması gerekiyor. Şuradaki bazı şikayetleri okuyunca bu km den bağımsız bir durum bence. 1.4 t lerde kronik piston segman kırma deniyor ama ne kadar kronik orasını bilmiyorum. Youtube da da bir sürü video var izleyin. 0w20 yağ ve motor temizleyici kullanmak gerekiyormuş zaten öncesinde kendini belli ediyormuş bu sorun. https://www.sikayetvar.com/astra/turbo https://forum.donanimhaber.com/opel-astra-k-1-4t-piston-kirma-problemi--127795993 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 11:45 Paylaş Pazartesi 11:45 Harun Kocaçalışkan yazdı: Kronik sorunlu olduğunu bile bile bir araba alınabilir ancak böyle bir aracı almak için çok acayip bir fırsat olması gerekiyor. Şuradaki bazı şikayetleri okuyunca bu km den bağımsız bir durum bence. 1.4 t lerde kronik piston segman kırma deniyor ama ne kadar kronik orasını bilmiyorum. Youtube da da bir sürü video var izleyin. 0w20 yağ ve motor temizleyici kullanmak gerekiyormuş zaten öncesinde kendini belli ediyormuş bu sorun. https://www.sikayetvar.com/astra/turbo https://forum.donanimhaber.com/opel-astra-k-1-4t-piston-kirma-problemi--127795993 basit ama etkilidir: 30 bin km de bir carbon clean yaptırsınlar, ama gerçeğini tabii Yorum bağlantısı
Osman Uslu Pazartesi 12:11 Yazar Paylaş Pazartesi 12:11 Harun Kocaçalışkan yazdı: Kronik sorunlu olduğunu bile bile bir araba alınabilir ancak böyle bir aracı almak için çok acayip bir fırsat olması gerekiyor. Şuradaki bazı şikayetleri okuyunca bu km den bağımsız bir durum bence. 1.4 t lerde kronik piston segman kırma deniyor ama ne kadar kronik orasını bilmiyorum. Youtube da da bir sürü video var izleyin. 0w20 yağ ve motor temizleyici kullanmak gerekiyormuş zaten öncesinde kendini belli ediyormuş bu sorun. https://www.sikayetvar.com/astra/turbo https://forum.donanimhaber.com/opel-astra-k-1-4t-piston-kirma-problemi--127795993 evet bir çok konu var forumlarda. Youtubeda da bir çok video izledim. başına gelen çok var, hiç gelmeyen sorun yaşamadan kullananlar var. 0W-20 yağ kullanma olayına bakındım biraz. kullanma kılavuzunda bile 0W-20 yağdan hiç bahsetmemiş. Dexos 2 onaylı 5W-30 ya da 5W-40 yağ kullanılabilir demiş kullanma klavuzu. 0W-20 yağ kullanılsa bu sorunlar yaşanmaz mıydı acaba diye düşünmeye başladım. Çağlar Bayur yazdı: basit ama etkilidir: 30 bin km de bir carbon clean yaptırsınlar, ama gerçeğini tabii Gerçeğinden kasıt nedir Çağlar Abi. Yağ değişiminden önce motor yağına ilave edilerek motorun içini temizlediği söylenen sıvılar olur mu mesela? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 12:17 Paylaş Pazartesi 12:17 Osman Uslu yazdı: Gerçeğinden kasıt nedir Çağlar Abi. Yağ değişiminden önce motor yağına ilave edilerek motorun içini temizlediği söylenen sıvılar olur mu mesela? işte bunlar gibi değil zaten carbon clean emme havası ile ilgilidir yağ değil 1 Yorum bağlantısı
Burak Tokcan Pazartesi 15:10 Paylaş Pazartesi 15:10 Benim edindiğim tecrübe; şehir içinde günlük kısa mesafelerde kullanacaksınız sıkıntı yok. Uzun yolda da motoru soğuta soğuta giderseniz yine sıkıntı yok. Bu aracın soğutma sisteminin çok sorunsuz olması gerekiyor. Motor gereğinden fazla ısılara çıkınca bir çok parçaya zarar veriyor. Sorun şanzımana kadar gidiyor. Ben bununla alakalı çok para harcadım. Şimdilik kronik bir problem kalmadı diyebilirim. Ama doğdurur. Çok nazlı ve kronik sorunlu bir modeldir. 2 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz Pazartesi 16:31 Paylaş Pazartesi 16:31 Turbo manifoldunu çatlatıyor diye biliyorum. Nisa otonun videolarından bolca bilgi edinebilirsiniz. Ustanın kendisi 1.3 dizel kullanıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran Pazartesi 18:12 Paylaş Pazartesi 18:12 Fiyatına bağlı olarak her araç alınabilir hocam. Cosmo ve sport paketleri güzel bunların, km düşük diye değerinin üstünde isteniyorsa mantıklı olmaz, fırsat aracı ise de düşünülebilir 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazartesi 18:54 Paylaş Pazartesi 18:54 bunları bile bile otomobil almak sadece bana mantıklı gelmiyor galiba. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazartesi 19:04 Paylaş Pazartesi 19:04 (düzenlendi) Osman Uslu yazdı: kısa vadede yaşanmaz demek her canlı ölümü tadacaktır demek gibi bir şey mi? Er geç başımıza gelecek mi yani. Onaylı yağ kullanalım, bakımları düzenli yapalım, insan gibi çok sıkıştırmadan kullanalım gene bu sorunla karşılaşır mıyız dersiniz o motorda Lspi sorunun ilk örnekleri yaşanıyordu. Sorunu motor yağında buldular. Düşük devirde çok yüke bindirilirse segmantlardan sızan kalitesiz motor yağı yüksek basınç altında yakıtın erken tutuşmasına sebep oluyordu. Bu da silindir kenarlarının kırılmasına sebep oluyor. Aslında yapılması gereken Orijinal motor yağı kullanmak bu da zor bir şey değil fabrika standartlarında orijinal motor yağı kullanın doğru yerden satın alın sahte ürünlerden uzak dur saygılar Pazartesi 19:08 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazartesi 19:05 Paylaş Pazartesi 19:05 Ali Darbaz yazdı: o motorda Lspi sorunun ilk örnekleri yaşanıyordu. Sorunu motor yağında buldular. Düşük devirde çok yüke bindirilirse segmantlardan sızan kalitesiz motor yağı yüksek basınç altında yakıtın erken tutuşmasına sebep oluyordu. Bu da silindir kenarlarının kırılmasına sebep oluyor. Aslında yapılması gereken Orijinal motor yağı kullanmak bu da zor bir şey değil fabrika standartlarında orijinal motor yağı kullanın doğru yerden satın alın sahte ürünlerden uzak dur saygılar manifold çatlaması? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazartesi 19:09 Paylaş Pazartesi 19:09 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: manifold çatlaması? Manifold çatlaması ben pek rastlamadım ya. Benim dedemin arabası biliyorsun 1.4 turbo. Biz onda hiçbir sorun yaşamadık araba şu an 100.000’i geçti Pazartesi 19:10 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Sahın Pazartesi 19:13 Paylaş Pazartesi 19:13 Tansu Kalafatoğlu yazdı: manifold çatlaması? Sana göre değil buralar, alman konularında kronik sıkıntısız pek araç olmaz 1 3 Yorum bağlantısı
Süleyman Can Pazartesi 21:04 Paylaş Pazartesi 21:04 Bütün bunları bilerek bu motorlu astra almam için kilometresinin 0 olması lazım. Geçmişindeki her pürüz ekstra önem arz ediyor. Yorum bağlantısı
Osman Uslu Salı 06:37 Yazar Paylaş Salı 06:37 Burak Tokcan yazdı: Benim edindiğim tecrübe; şehir içinde günlük kısa mesafelerde kullanacaksınız sıkıntı yok. Uzun yolda da motoru soğuta soğuta giderseniz yine sıkıntı yok. Bu aracın soğutma sisteminin çok sorunsuz olması gerekiyor. Motor gereğinden fazla ısılara çıkınca bir çok parçaya zarar veriyor. Sorun şanzımana kadar gidiyor. Ben bununla alakalı çok para harcadım. Şimdilik kronik bir problem kalmadı diyebilirim. Ama doğdurur. Çok nazlı ve kronik sorunlu bir modeldir. yanıtınız için teşekkürler. siz neleri değiştirdiniz ya da tamir ettirdiniz. ne kadar para harcadınız? sanrım fan 90 derecede devreye girsin diye yazılımla bir müdahale edilebiliyormuş. bu konuda bilginiz var mı ya da siz yaptırdınız mı böyle bir şey. Yorum bağlantısı
Osman Uslu Salı 06:44 Yazar Paylaş Salı 06:44 Mehmet Zincirkıran yazdı: Fiyatına bağlı olarak her araç alınabilir hocam. Cosmo ve sport paketleri güzel bunların, km düşük diye değerinin üstünde isteniyorsa mantıklı olmaz, fırsat aracı ise de düşünülebilir araç sport paket. zamanına ve rakiplerine göre epey dolu. değerinden fazla istemiyor sanırım. biraz bakındım bu KM bu paraya araba yok. LPG olsun istemiyorum o yüzden LPG li seçeneklere bakmadım belki onlarda vardır. 2013 model 87.000 KM 21.000 TL hasar kaydı var. (geçen sene sol ön far ve tamponu değişmiş, kaput boyanmış. kazalı fotoğraflarını gördüm. bundan kaynaklı hasar kaydı) Tavan hariç boyaları var (satan kişinin eşi kullanıyor, bende eşime alacağım için boyayı çok dert etmiyorum illaki sürtülecek o araba çünkü) Fiyat olarak da 680.000 TL dedi ben teklif vermedim. 660.000 TL gibi bir şeye almayı planlıyorum. iyi mi sizce? Yorum bağlantısı
Osman Uslu Salı 06:52 Yazar Paylaş Salı 06:52 Tansu Kalafatoğlu yazdı: bunları bile bile otomobil almak sadece bana mantıklı gelmiyor galiba. sorun yaşamadan kullananlarda var olunca insan oradan biraz cesaretleniyor aslında. KM'nin düşük olması da biraz cazip geliyor bana. kafamı da karıştırmıyor değil tabii ki. Yorum bağlantısı
Recommended Posts