Talha Bilgi 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Merhabalar değerli dostlar bir süredir uzun yol aracı arayışım son buldu ve bu ay başında 77 KW - 103 BG gücünde 2012 model dsg şanzımanlı 175 bin km'de bir altea xl aldım. Geçmişi servis bakımlı olması beni cezbetti ve expertiz sonrası alıp konyaya getirip, genel yağ ve filtre Bakımlarını yaptırdım ve şu an için mekanik vs bir sorunu bulunmamakta. Aracı daha çok şehirler arası yolculuklarımda kullanacağım (şehirler arasında gidişi istediğim gibi çok güzel) ama araç ilk kalkışlarda biraz hantal gibi bunun sebebi dsg çalışma prensibi sanırım hemen 2,3,4 diye vitesi yükseltiyor. Hatta garajımdan yokuş yukarı çıkarken vitesi çok artırdığı için araç sarsılıyor. Bu aşamada chip yazılım artırsam diye düşünüyorum ama DSG şanzıman için yüksek torka dayanmaz diyorlar kararsız kaldım... Tavisye ve fikirlerinizi bekliyorum Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 11 Kasım 2024 Yazar Paylaş 11 Kasım 2024 Evren Erakçora yazdı: Spor mod yok mu bunlarda? Genişlet S'ye alınabiliyor evet o zaman da bu sefer 3'e mesela çok sünüyor . Birde mesela sürekli S modda kullanılsa bir sorun olurmu ? Yorum bağlantısı
Önder Başböyük 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Sadece dsg optimizasyon yazılımı işinizi çözer. Yazılım sonrası 1.viteste 2000-2500 devire geldikten sonra 2 ye atıyor. Kalkar kalkmaz 2 ye almadığı için bu tür durumlarda sorunlar ortadan kalkmış oluyor. Ama o kasa dsg lere dsg optimizasyonu yapılıp yapılmadığını sormak lazım. 1 1 Yorum bağlantısı
Rifat Şeker 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Ben dsg ile ilgili bir kalibrasyon yapıldığını görmüştüm. Vites geçiş aralıklarını biraz daha değiştiriyorlardı bu yaızlımda işinizi görebilir. 1 Yorum bağlantısı
Fikri Keleş 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Bende takipte kalayım, Dsg 3 km den sonra 2. Vitese atıyor ve dur kalk trafikte sarsıntı oluyor.Gelen yorumlar bakalım ne yönde 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Öncelikle hayırlı olsun, 3.2 FSI'dan sekip 1.6 TDi mantıklı bir seçim olmuş. Piyasadaki 1.6 tdi'ların ciddi bir kısmı yazılımlı geziyor zira stok haliyle cansız ve tatsız bir motor. İlk kalkıştaki hantallığın sebebi motor, şanzıman değil. O şanzıman hatat motorun açığını kapatıyor bir çok açıdan. Motor yazılımı düzgün bir yerde yapılırsa sorun olmaz ama yazılımlı araba kullanmanın temel kurallarına uymak lazım. Yazılımlı diye abanılırsa özellikle 105'likleri (sizdeki ondan sanırım) bir çok arıza açabilir. Bildiğim kadarıyla enjektör sorunu filan çok oluyor bunlarda, şakırdamayan yok gibi. DSG yazılımına gelince, amaç 1'den 2'ye geç atsın ise bence tamamen gereksiz. Çünkü bu arabaların 2. vites oranıyla manuellerin 1. vites oranı birbirine çok yakın zaten. 1. vites çok kısa, ondan dolayı hemen 2'ye alıyor. Zaten piyasadaki otomatiklerin çoğunluğu böyle. Çok dik sıkıntılı yerlerde , ya da örneğin kalkıp hemen duracağınız yokuşlu ışıklarda, garaj çıkışında filan manuele alıp 1'de kalırsanız hiç bir sorun olmaz. 90 model isuzu değil bu sonuçta, 1. viteste 2000-2500 devire kadar basıp 2'ye öyle almasının bir anlamı yok. 1 2 Yorum bağlantısı
Fikri Keleş 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Selim Bilgin yazdı: 1. vites çok kısa, ondan dolayı hemen 2'ye alıyor. Genişlet Dur kalk trafikte,4-5-8 km hızlarda oluşan titreme ilerleyen zamanda sorun yaratır mı? Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 11 Kasım 2024 Yazar Paylaş 11 Kasım 2024 Önder Başböyük yazdı: Sadece dsg optimizasyon yazılımı işinizi çözer. Yazılım sonrası 1.viteste 2000-2500 devire geldikten sonra 2 ye atıyor. Kalkar kalkmaz 2 ye almadığı için bu tür durumlarda sorunlar ortadan kalkmış oluyor. Ama o kasa dsg lere dsg optimizasyonu yapılıp yapılmadığını sormak lazım. Genişlet Aslında evet o da işimi çözer zira sanki S'de de diğer aralıklarıda uzatıyor ben onu istemiyorum. Teşekkürler Selim Bilgin yazdı: Öncelikle hayırlı olsun, 3.2 FSI'dan sekip 1.6 TDi mantıklı bir seçim olmuş. Piyasadaki 1.6 tdi'ların ciddi bir kısmı yazılımlı geziyor zira stok haliyle cansız ve tatsız bir motor. İlk kalkıştaki hantallığın sebebi motor, şanzıman değil. O şanzıman hatat motorun açığını kapatıyor bir çok açıdan. Motor yazılımı düzgün bir yerde yapılırsa sorun olmaz ama yazılımlı araba kullanmanın temel kurallarına uymak lazım. Yazılımlı diye abanılırsa özellikle 105'likleri (sizdeki ondan sanırım) bir çok arıza açabilir. Bildiğim kadarıyla enjektör sorunu filan çok oluyor bunlarda, şakırdamayan yok gibi. DSG yazılımına gelince, amaç 1'den 2'ye geç atsın ise bence tamamen gereksiz. Çünkü bu arabaların 2. vites oranıyla manuellerin 1. vites oranı birbirine çok yakın zaten. 1. vites çok kısa, ondan dolayı hemen 2'ye alıyor. Zaten piyasadaki otomatiklerin çoğunluğu böyle. Çok dik sıkıntılı yerlerde , ya da örneğin kalkıp hemen duracağınız yokuşlu ışıklarda, garaj çıkışında filan manuele alıp 1'de kalırsanız hiç bir sorun olmaz. 90 model isuzu değil bu sonuçta, 1. viteste 2000-2500 devire kadar basıp 2'ye öyle almasının bir anlamı yok. Genişlet Teşekkürler şehir içinde manuel kullanmak aslında sanırım dsg için mantıklı bir seçenek. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Fikri Keleş yazdı: Dur kalk trafikte,4-5-8 km hızlarda oluşan titreme ilerleyen zamanda sorun yaratır mı? Genişlet 2. viteste yarım debriyaj giderken mi yapıyor bunu? Yorum bağlantısı
Osman Ünal 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Şanzuman yazılımı ile oynamanın anlamı yok, daha sonra ne olacağı belli değil. Benim garajın çıkışıda dik, D de bırakırsam garaj içinde hemen 2 ye atıp çıkışta da 2 ile yürümeye çalışıyor, garaj içinde ve çıkışta sürekli manuel konumda kullanıyorum. @Fikri KeleşTitreme varsa bir problem vardır baktırmak lazım ama dikkat etmeli piyasanın tamamı güçlendirilmiş tüp çakma peşinde. bence Doğuş ta bir kontrol ettir. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 (düzenlendi) Tek/çift, yağlı/kuru/ıslak farketmez, kavramalı şanzımanların çalışma mantığını (özünde manuel bir şanzıman olduğunu) bilerek kullanılmalı. Başta kavrama olmak üzere bir çok sorunun sebebi, Tork Konvertörlü gibi kullanıldığından kaynaklanıyor. 11 Kasım 2024 tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Önce kavramada ve maktronikte sıkıntı var mı kontrolü sonra Yapılabiliyorsa şanzıman kalibrasyonu Son olarak bazı bölgelerde manuel kullanmak 1 Yorum bağlantısı
Fikri Keleş 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Selim Bilgin yazdı: 2. viteste yarım debriyaj giderken mi yapıyor bunu? Genişlet Tamam kavrama aralığı gibi hızını alınca yapmıyor Osman Ünal yazdı: @Fikri KeleşTitreme Doğuş ta bir kontrol ettir. Genişlet Araba Doğuş bakımlı zaten,ekleme yapıldığını düşünmüyorum. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Fikri Keleş yazdı: Tamam kavrama aralığı gibi hızını alınca yapmıyor Osman Ünal yazdı: Genişlet Kavrama yavaştan alarm veriyor demektir, artarsa bir göstermek lazım. 1 Yorum bağlantısı
Fikri Keleş 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Selim Bilgin yazdı: Kavrama yavaştan alarm veriyor demektir, artarsa bir göstermek lazım. Genişlet O zaman servise ufaktan bi baktirayim ben Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Benim araçta herhangi bir yazılım yok ama 1. vitesi 2000 devirlerde atıyor. Daha doğrusu sürekli böyle yapıyor demeyeyim ama gaz pedalına nasıl basarsam öyle davranıyor. Yakıta acıyıp yumurta var gibi basarsam 10 km hızı görmeden atıyor ama daha sert basarsam 2500 deviri hatta fazlasını da görüyorum. Shift paddle olduğu içinde genelde sıkışık trafiği hissettiğim an kendim müdehale ediyorum. 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Mert Yeldan yazdı: Benim araçta herhangi bir yazılım yok ama 1. vitesi 2000 devirlerde atıyor. Daha doğrusu sürekli böyle yapıyor demeyeyim ama gaz pedalına nasıl basarsam öyle davranıyor. Yakıta acıyıp yumurta var gibi basarsam 10 km hızı görmeden atıyor ama daha sert basarsam 2500 deviri hatta fazlasını da görüyorum. Shift paddle olduğu içinde genelde sıkışık trafiği hissettiğim an kendim müdehale ediyorum. Genişlet 1.5 evoların yazılımı biraz farklı, ben de Golf'ü ilk aldığımda garip gelmişti. Yorum bağlantısı
Fırat Önal 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Mert Yeldan yazdı: Benim araçta herhangi bir yazılım yok ama 1. vitesi 2000 devirlerde atıyor. Daha doğrusu sürekli böyle yapıyor demeyeyim ama gaz pedalına nasıl basarsam öyle davranıyor. Yakıta acıyıp yumurta var gibi basarsam 10 km hızı görmeden atıyor ama daha sert basarsam 2500 deviri hatta fazlasını da görüyorum. Shift paddle olduğu içinde genelde sıkışık trafiği hissettiğim an kendim müdehale ediyorum. Genişlet Bende bunu söyleyecektim. Benim arabada düzlükte gaza çok az basınca hemen 2 ye geçiyor. Gaza 1 tık fazla basınca vites geçiş devirleri değişiyor. Ben hala %100 pedala hakim olamadım. Yılların manuel alışkanlığı yüzünden . Ama genelde yokuş yukarı yerlerde gaza az birşey fazla basınca bu sorun ortadan kalkıyor. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Talha Bilgi yazdı: Hatta garajımdan yokuş yukarı çıkarken vitesi çok artırdığı için araç sarsılıyor. Genişlet öyle rampada S ye alın 1 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 11 Kasım 2024 Yazar Paylaş 11 Kasım 2024 Çağlar Bayur yazdı: öyle rampada S ye alın Genişlet Bi S ye alıp denicem bir de manuel denicem bakalım abi hangisi daha iyi olacak. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 bir de zamanla padala basan ayak alışacak, daha iyi ayarlanabilir vites değişimleri altea çok güzeldir, xl si daha iyi tabii 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Selim Bilgin yazdı: 1.5 evoların yazılımı biraz farklı, ben de Golf'ü ilk aldığımda garip gelmişti. Genişlet ben komple unuttum vites olayını Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: ben komple unuttum vites olayını Genişlet Bi fitesin bile yok. Pis fakir 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Kasım 2024 Paylaş 11 Kasım 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: ben komple unuttum vites olayını Genişlet Ben unutmadım, 3 ağır 3 seri takviyeli vabis v8 bile kullanırım Allah'ın izniyle. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts