Talha Bilgi 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Merhabalar değerli dostlar bir süredir uzun yol aracı arayışım son buldu ve bu ay başında 77 KW - 103 BG gücünde 2012 model dsg şanzımanlı 175 bin km'de bir altea xl aldım. Geçmişi servis bakımlı olması beni cezbetti ve expertiz sonrası alıp konyaya getirip, genel yağ ve filtre Bakımlarını yaptırdım ve şu an için mekanik vs bir sorunu bulunmamakta. Aracı daha çok şehirler arası yolculuklarımda kullanacağım (şehirler arasında gidişi istediğim gibi çok güzel) ama araç ilk kalkışlarda biraz hantal gibi bunun sebebi dsg çalışma prensibi sanırım hemen 2,3,4 diye vitesi yükseltiyor. Hatta garajımdan yokuş yukarı çıkarken vitesi çok artırdığı için araç sarsılıyor. Bu aşamada chip yazılım artırsam diye düşünüyorum ama DSG şanzıman için yüksek torka dayanmaz diyorlar kararsız kaldım... Tavisye ve fikirlerinizi bekliyorum Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 11 Kasım Yazar Paylaş 11 Kasım Evren Erakçora yazdı: Spor mod yok mu bunlarda? S'ye alınabiliyor evet o zaman da bu sefer 3'e mesela çok sünüyor . Birde mesela sürekli S modda kullanılsa bir sorun olurmu ? Yorum bağlantısı
Önder Başböyük 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Sadece dsg optimizasyon yazılımı işinizi çözer. Yazılım sonrası 1.viteste 2000-2500 devire geldikten sonra 2 ye atıyor. Kalkar kalkmaz 2 ye almadığı için bu tür durumlarda sorunlar ortadan kalkmış oluyor. Ama o kasa dsg lere dsg optimizasyonu yapılıp yapılmadığını sormak lazım. 1 1 Yorum bağlantısı
Rifat Şeker 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Ben dsg ile ilgili bir kalibrasyon yapıldığını görmüştüm. Vites geçiş aralıklarını biraz daha değiştiriyorlardı bu yaızlımda işinizi görebilir. 1 Yorum bağlantısı
Fikri Keleş 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Bende takipte kalayım, Dsg 3 km den sonra 2. Vitese atıyor ve dur kalk trafikte sarsıntı oluyor.Gelen yorumlar bakalım ne yönde 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Öncelikle hayırlı olsun, 3.2 FSI'dan sekip 1.6 TDi mantıklı bir seçim olmuş. Piyasadaki 1.6 tdi'ların ciddi bir kısmı yazılımlı geziyor zira stok haliyle cansız ve tatsız bir motor. İlk kalkıştaki hantallığın sebebi motor, şanzıman değil. O şanzıman hatat motorun açığını kapatıyor bir çok açıdan. Motor yazılımı düzgün bir yerde yapılırsa sorun olmaz ama yazılımlı araba kullanmanın temel kurallarına uymak lazım. Yazılımlı diye abanılırsa özellikle 105'likleri (sizdeki ondan sanırım) bir çok arıza açabilir. Bildiğim kadarıyla enjektör sorunu filan çok oluyor bunlarda, şakırdamayan yok gibi. DSG yazılımına gelince, amaç 1'den 2'ye geç atsın ise bence tamamen gereksiz. Çünkü bu arabaların 2. vites oranıyla manuellerin 1. vites oranı birbirine çok yakın zaten. 1. vites çok kısa, ondan dolayı hemen 2'ye alıyor. Zaten piyasadaki otomatiklerin çoğunluğu böyle. Çok dik sıkıntılı yerlerde , ya da örneğin kalkıp hemen duracağınız yokuşlu ışıklarda, garaj çıkışında filan manuele alıp 1'de kalırsanız hiç bir sorun olmaz. 90 model isuzu değil bu sonuçta, 1. viteste 2000-2500 devire kadar basıp 2'ye öyle almasının bir anlamı yok. 1 2 Yorum bağlantısı
Fikri Keleş 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Selim Bilgin yazdı: 1. vites çok kısa, ondan dolayı hemen 2'ye alıyor. Dur kalk trafikte,4-5-8 km hızlarda oluşan titreme ilerleyen zamanda sorun yaratır mı? Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 11 Kasım Yazar Paylaş 11 Kasım Önder Başböyük yazdı: Sadece dsg optimizasyon yazılımı işinizi çözer. Yazılım sonrası 1.viteste 2000-2500 devire geldikten sonra 2 ye atıyor. Kalkar kalkmaz 2 ye almadığı için bu tür durumlarda sorunlar ortadan kalkmış oluyor. Ama o kasa dsg lere dsg optimizasyonu yapılıp yapılmadığını sormak lazım. Aslında evet o da işimi çözer zira sanki S'de de diğer aralıklarıda uzatıyor ben onu istemiyorum. Teşekkürler Selim Bilgin yazdı: Öncelikle hayırlı olsun, 3.2 FSI'dan sekip 1.6 TDi mantıklı bir seçim olmuş. Piyasadaki 1.6 tdi'ların ciddi bir kısmı yazılımlı geziyor zira stok haliyle cansız ve tatsız bir motor. İlk kalkıştaki hantallığın sebebi motor, şanzıman değil. O şanzıman hatat motorun açığını kapatıyor bir çok açıdan. Motor yazılımı düzgün bir yerde yapılırsa sorun olmaz ama yazılımlı araba kullanmanın temel kurallarına uymak lazım. Yazılımlı diye abanılırsa özellikle 105'likleri (sizdeki ondan sanırım) bir çok arıza açabilir. Bildiğim kadarıyla enjektör sorunu filan çok oluyor bunlarda, şakırdamayan yok gibi. DSG yazılımına gelince, amaç 1'den 2'ye geç atsın ise bence tamamen gereksiz. Çünkü bu arabaların 2. vites oranıyla manuellerin 1. vites oranı birbirine çok yakın zaten. 1. vites çok kısa, ondan dolayı hemen 2'ye alıyor. Zaten piyasadaki otomatiklerin çoğunluğu böyle. Çok dik sıkıntılı yerlerde , ya da örneğin kalkıp hemen duracağınız yokuşlu ışıklarda, garaj çıkışında filan manuele alıp 1'de kalırsanız hiç bir sorun olmaz. 90 model isuzu değil bu sonuçta, 1. viteste 2000-2500 devire kadar basıp 2'ye öyle almasının bir anlamı yok. Teşekkürler şehir içinde manuel kullanmak aslında sanırım dsg için mantıklı bir seçenek. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Fikri Keleş yazdı: Dur kalk trafikte,4-5-8 km hızlarda oluşan titreme ilerleyen zamanda sorun yaratır mı? 2. viteste yarım debriyaj giderken mi yapıyor bunu? Yorum bağlantısı
Osman Ünal 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Şanzuman yazılımı ile oynamanın anlamı yok, daha sonra ne olacağı belli değil. Benim garajın çıkışıda dik, D de bırakırsam garaj içinde hemen 2 ye atıp çıkışta da 2 ile yürümeye çalışıyor, garaj içinde ve çıkışta sürekli manuel konumda kullanıyorum. @Fikri KeleşTitreme varsa bir problem vardır baktırmak lazım ama dikkat etmeli piyasanın tamamı güçlendirilmiş tüp çakma peşinde. bence Doğuş ta bir kontrol ettir. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 11 Kasım Paylaş 11 Kasım (düzenlendi) Tek/çift, yağlı/kuru/ıslak farketmez, kavramalı şanzımanların çalışma mantığını (özünde manuel bir şanzıman olduğunu) bilerek kullanılmalı. Başta kavrama olmak üzere bir çok sorunun sebebi, Tork Konvertörlü gibi kullanıldığından kaynaklanıyor. 11 Kasım tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Önce kavramada ve maktronikte sıkıntı var mı kontrolü sonra Yapılabiliyorsa şanzıman kalibrasyonu Son olarak bazı bölgelerde manuel kullanmak 1 Yorum bağlantısı
Fikri Keleş 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Selim Bilgin yazdı: 2. viteste yarım debriyaj giderken mi yapıyor bunu? Tamam kavrama aralığı gibi hızını alınca yapmıyor Osman Ünal yazdı: @Fikri KeleşTitreme Doğuş ta bir kontrol ettir. Araba Doğuş bakımlı zaten,ekleme yapıldığını düşünmüyorum. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Fikri Keleş yazdı: Tamam kavrama aralığı gibi hızını alınca yapmıyor Osman Ünal yazdı: Kavrama yavaştan alarm veriyor demektir, artarsa bir göstermek lazım. 1 Yorum bağlantısı
Fikri Keleş 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Selim Bilgin yazdı: Kavrama yavaştan alarm veriyor demektir, artarsa bir göstermek lazım. O zaman servise ufaktan bi baktirayim ben Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Benim araçta herhangi bir yazılım yok ama 1. vitesi 2000 devirlerde atıyor. Daha doğrusu sürekli böyle yapıyor demeyeyim ama gaz pedalına nasıl basarsam öyle davranıyor. Yakıta acıyıp yumurta var gibi basarsam 10 km hızı görmeden atıyor ama daha sert basarsam 2500 deviri hatta fazlasını da görüyorum. Shift paddle olduğu içinde genelde sıkışık trafiği hissettiğim an kendim müdehale ediyorum. 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Mert Yeldan yazdı: Benim araçta herhangi bir yazılım yok ama 1. vitesi 2000 devirlerde atıyor. Daha doğrusu sürekli böyle yapıyor demeyeyim ama gaz pedalına nasıl basarsam öyle davranıyor. Yakıta acıyıp yumurta var gibi basarsam 10 km hızı görmeden atıyor ama daha sert basarsam 2500 deviri hatta fazlasını da görüyorum. Shift paddle olduğu içinde genelde sıkışık trafiği hissettiğim an kendim müdehale ediyorum. 1.5 evoların yazılımı biraz farklı, ben de Golf'ü ilk aldığımda garip gelmişti. Yorum bağlantısı
Fırat Önal 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Mert Yeldan yazdı: Benim araçta herhangi bir yazılım yok ama 1. vitesi 2000 devirlerde atıyor. Daha doğrusu sürekli böyle yapıyor demeyeyim ama gaz pedalına nasıl basarsam öyle davranıyor. Yakıta acıyıp yumurta var gibi basarsam 10 km hızı görmeden atıyor ama daha sert basarsam 2500 deviri hatta fazlasını da görüyorum. Shift paddle olduğu içinde genelde sıkışık trafiği hissettiğim an kendim müdehale ediyorum. Bende bunu söyleyecektim. Benim arabada düzlükte gaza çok az basınca hemen 2 ye geçiyor. Gaza 1 tık fazla basınca vites geçiş devirleri değişiyor. Ben hala %100 pedala hakim olamadım. Yılların manuel alışkanlığı yüzünden . Ama genelde yokuş yukarı yerlerde gaza az birşey fazla basınca bu sorun ortadan kalkıyor. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Talha Bilgi yazdı: Hatta garajımdan yokuş yukarı çıkarken vitesi çok artırdığı için araç sarsılıyor. öyle rampada S ye alın 1 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 11 Kasım Yazar Paylaş 11 Kasım Çağlar Bayur yazdı: öyle rampada S ye alın Bi S ye alıp denicem bir de manuel denicem bakalım abi hangisi daha iyi olacak. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım Paylaş 11 Kasım bir de zamanla padala basan ayak alışacak, daha iyi ayarlanabilir vites değişimleri altea çok güzeldir, xl si daha iyi tabii 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Selim Bilgin yazdı: 1.5 evoların yazılımı biraz farklı, ben de Golf'ü ilk aldığımda garip gelmişti. ben komple unuttum vites olayını Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Tansu Kalafatoğlu yazdı: ben komple unuttum vites olayını Bi fitesin bile yok. Pis fakir 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Tansu Kalafatoğlu yazdı: ben komple unuttum vites olayını Ben unutmadım, 3 ağır 3 seri takviyeli vabis v8 bile kullanırım Allah'ın izniyle. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts