İçeriğe Yönlendir

1.6 TDİ/DSG Yazılım Konusu ?


Talha Bilgi

Recommended Posts

Talha Bilgi

Merhabalar değerli dostlar bir süredir uzun yol aracı arayışım son buldu ve bu ay başında 77 KW - 103 BG gücünde 2012 model dsg şanzımanlı 175 bin km'de bir altea xl aldım. Geçmişi servis bakımlı olması beni cezbetti ve expertiz sonrası alıp konyaya getirip, genel yağ ve filtre Bakımlarını yaptırdım ve şu an için mekanik vs bir sorunu bulunmamakta.

 

Aracı daha çok şehirler arası yolculuklarımda kullanacağım (şehirler arasında gidişi istediğim gibi çok güzel) ama araç ilk kalkışlarda biraz hantal gibi bunun sebebi dsg çalışma prensibi sanırım hemen 2,3,4 diye vitesi yükseltiyor. Hatta garajımdan yokuş yukarı çıkarken vitesi çok artırdığı için araç sarsılıyor. Bu aşamada chip yazılım artırsam diye düşünüyorum ama DSG şanzıman için yüksek torka dayanmaz diyorlar kararsız kaldım... Tavisye ve fikirlerinizi bekliyorum Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Spor mod yok mu bunlarda?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Evren Erakçora yazdı:

Spor mod yok mu bunlarda?

S'ye alınabiliyor evet o zaman da bu sefer 3'e mesela çok sünüyor :). Birde mesela sürekli S modda kullanılsa bir sorun olurmu ?

Yorum bağlantısı
Önder Başböyük

Sadece dsg optimizasyon yazılımı işinizi çözer. Yazılım sonrası 1.viteste 2000-2500 devire geldikten sonra 2 ye atıyor. Kalkar kalkmaz 2 ye almadığı için bu tür durumlarda sorunlar ortadan kalkmış oluyor. Ama o kasa dsg lere dsg optimizasyonu yapılıp yapılmadığını sormak lazım.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Rifat Şeker

Ben dsg ile ilgili bir kalibrasyon yapıldığını görmüştüm. Vites geçiş aralıklarını biraz daha değiştiriyorlardı bu yaızlımda işinizi görebilir.

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş

Bende takipte kalayım,

Dsg 3 km den sonra 2.  Vitese atıyor ve dur kalk trafikte sarsıntı oluyor.Gelen yorumlar bakalım ne yönde 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Öncelikle hayırlı olsun, 3.2 FSI'dan sekip 1.6 TDi mantıklı bir seçim olmuş. :D 

Piyasadaki 1.6 tdi'ların ciddi bir kısmı yazılımlı geziyor zira stok haliyle cansız ve tatsız bir motor. İlk kalkıştaki hantallığın sebebi motor, şanzıman değil. :) O şanzıman hatat motorun açığını kapatıyor bir çok açıdan. Motor yazılımı düzgün bir yerde yapılırsa sorun olmaz ama yazılımlı araba kullanmanın temel kurallarına uymak lazım. Yazılımlı diye abanılırsa özellikle 105'likleri (sizdeki ondan sanırım) bir çok arıza açabilir. Bildiğim kadarıyla enjektör sorunu filan çok oluyor bunlarda, şakırdamayan yok gibi.

DSG yazılımına gelince, amaç 1'den 2'ye geç atsın ise bence tamamen gereksiz. Çünkü bu arabaların 2. vites oranıyla manuellerin 1. vites oranı birbirine çok yakın zaten. 1. vites çok kısa, ondan dolayı hemen 2'ye alıyor. Zaten piyasadaki otomatiklerin çoğunluğu böyle. Çok dik sıkıntılı yerlerde , ya da örneğin kalkıp hemen duracağınız yokuşlu ışıklarda, garaj çıkışında filan manuele alıp 1'de kalırsanız hiç bir sorun olmaz. 90 model isuzu değil bu sonuçta, 1. viteste 2000-2500 devire kadar basıp 2'ye öyle almasının bir anlamı yok.

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş
Selim Bilgin yazdı:

1. vites çok kısa, ondan dolayı hemen 2'ye alıyor.

Dur kalk trafikte,4-5-8 km hızlarda oluşan titreme ilerleyen zamanda sorun yaratır mı?

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Önder Başböyük yazdı:

Sadece dsg optimizasyon yazılımı işinizi çözer. Yazılım sonrası 1.viteste 2000-2500 devire geldikten sonra 2 ye atıyor. Kalkar kalkmaz 2 ye almadığı için bu tür durumlarda sorunlar ortadan kalkmış oluyor. Ama o kasa dsg lere dsg optimizasyonu yapılıp yapılmadığını sormak lazım.

 

Aslında evet o da işimi çözer zira sanki S'de de diğer aralıklarıda uzatıyor ben onu istemiyorum. Teşekkürler

Selim Bilgin yazdı:

Öncelikle hayırlı olsun, 3.2 FSI'dan sekip 1.6 TDi mantıklı bir seçim olmuş. :D 

Piyasadaki 1.6 tdi'ların ciddi bir kısmı yazılımlı geziyor zira stok haliyle cansız ve tatsız bir motor. İlk kalkıştaki hantallığın sebebi motor, şanzıman değil. :) O şanzıman hatat motorun açığını kapatıyor bir çok açıdan. Motor yazılımı düzgün bir yerde yapılırsa sorun olmaz ama yazılımlı araba kullanmanın temel kurallarına uymak lazım. Yazılımlı diye abanılırsa özellikle 105'likleri (sizdeki ondan sanırım) bir çok arıza açabilir. Bildiğim kadarıyla enjektör sorunu filan çok oluyor bunlarda, şakırdamayan yok gibi.

DSG yazılımına gelince, amaç 1'den 2'ye geç atsın ise bence tamamen gereksiz. Çünkü bu arabaların 2. vites oranıyla manuellerin 1. vites oranı birbirine çok yakın zaten. 1. vites çok kısa, ondan dolayı hemen 2'ye alıyor. Zaten piyasadaki otomatiklerin çoğunluğu böyle. Çok dik sıkıntılı yerlerde , ya da örneğin kalkıp hemen duracağınız yokuşlu ışıklarda, garaj çıkışında filan manuele alıp 1'de kalırsanız hiç bir sorun olmaz. 90 model isuzu değil bu sonuçta, 1. viteste 2000-2500 devire kadar basıp 2'ye öyle almasının bir anlamı yok.

 

Teşekkürler şehir içinde manuel kullanmak aslında sanırım dsg için mantıklı bir seçenek. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Fikri Keleş yazdı:

Dur kalk trafikte,4-5-8 km hızlarda oluşan titreme ilerleyen zamanda sorun yaratır mı?

 

2. viteste yarım debriyaj giderken mi yapıyor bunu?

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Şanzuman yazılımı ile oynamanın anlamı yok, daha sonra ne olacağı belli değil. 

Benim garajın çıkışıda dik, D de bırakırsam garaj içinde hemen 2 ye atıp çıkışta da 2 ile yürümeye çalışıyor, garaj içinde ve çıkışta sürekli manuel konumda kullanıyorum.

 

@Fikri KeleşTitreme varsa bir problem vardır baktırmak lazım ama dikkat etmeli piyasanın tamamı güçlendirilmiş tüp çakma peşinde. bence Doğuş ta bir kontrol ettir.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
(düzenlendi)

Tek/çift, yağlı/kuru/ıslak farketmez, kavramalı şanzımanların çalışma mantığını (özünde manuel bir şanzıman olduğunu) bilerek kullanılmalı. Başta kavrama olmak üzere bir çok sorunun sebebi, Tork Konvertörlü gibi kullanıldığından kaynaklanıyor.

 

tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Önce kavramada ve maktronikte sıkıntı var mı kontrolü

 

sonra Yapılabiliyorsa şanzıman kalibrasyonu

 

Son olarak bazı bölgelerde manuel kullanmak 

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş
Selim Bilgin yazdı:

 

2. viteste yarım debriyaj giderken mi yapıyor bunu?

Tamam kavrama aralığı gibi hızını alınca yapmıyor 

Osman Ünal yazdı:

 

 

@Fikri KeleşTitreme  Doğuş ta bir kontrol ettir.

 

Araba Doğuş bakımlı zaten,ekleme yapıldığını düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Fikri Keleş yazdı:

Tamam kavrama aralığı gibi hızını alınca yapmıyor 

Osman Ünal yazdı:

 

Kavrama yavaştan alarm veriyor demektir, artarsa bir göstermek lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş
Selim Bilgin yazdı:

 

Kavrama yavaştan alarm veriyor demektir, artarsa bir göstermek lazım.

O zaman servise ufaktan bi baktirayim ben  

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Benim araçta herhangi bir yazılım yok ama 1. vitesi 2000 devirlerde atıyor. Daha doğrusu sürekli böyle yapıyor demeyeyim ama gaz pedalına nasıl basarsam öyle davranıyor. Yakıta acıyıp yumurta var gibi basarsam 10 km hızı görmeden atıyor ama daha sert basarsam 2500 deviri hatta fazlasını da görüyorum.  Shift paddle olduğu içinde genelde sıkışık trafiği hissettiğim an kendim müdehale ediyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mert Yeldan yazdı:

Benim araçta herhangi bir yazılım yok ama 1. vitesi 2000 devirlerde atıyor. Daha doğrusu sürekli böyle yapıyor demeyeyim ama gaz pedalına nasıl basarsam öyle davranıyor. Yakıta acıyıp yumurta var gibi basarsam 10 km hızı görmeden atıyor ama daha sert basarsam 2500 deviri hatta fazlasını da görüyorum.  Shift paddle olduğu içinde genelde sıkışık trafiği hissettiğim an kendim müdehale ediyorum. 

 

1.5 evoların yazılımı biraz farklı, ben de Golf'ü ilk aldığımda garip gelmişti.

Yorum bağlantısı
Fırat Önal
Mert Yeldan yazdı:

Benim araçta herhangi bir yazılım yok ama 1. vitesi 2000 devirlerde atıyor. Daha doğrusu sürekli böyle yapıyor demeyeyim ama gaz pedalına nasıl basarsam öyle davranıyor. Yakıta acıyıp yumurta var gibi basarsam 10 km hızı görmeden atıyor ama daha sert basarsam 2500 deviri hatta fazlasını da görüyorum.  Shift paddle olduğu içinde genelde sıkışık trafiği hissettiğim an kendim müdehale ediyorum. 

 

Bende bunu söyleyecektim. Benim arabada düzlükte gaza çok az basınca hemen 2 ye geçiyor. Gaza 1 tık fazla basınca vites geçiş devirleri değişiyor. Ben hala %100 pedala hakim olamadım. Yılların manuel alışkanlığı yüzünden . Ama genelde yokuş yukarı yerlerde gaza az birşey fazla basınca bu sorun ortadan kalkıyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Talha Bilgi yazdı:

Hatta garajımdan yokuş yukarı çıkarken vitesi çok artırdığı için araç sarsılıyor.

öyle rampada S ye alın

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Çağlar Bayur yazdı:

öyle rampada S ye alın

 

Bi S ye alıp denicem bir de manuel denicem bakalım abi hangisi daha iyi olacak. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bir de zamanla padala basan ayak alışacak, daha iyi ayarlanabilir vites değişimleri altea çok güzeldir, xl si daha iyi tabii

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

1.5 evoların yazılımı biraz farklı, ben de Golf'ü ilk aldığımda garip gelmişti.


ben komple unuttum vites olayını :) 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ben komple unuttum vites olayını :) 

Bi fitesin bile yok. Pis fakir :seytan:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ben komple unuttum vites olayını :) 

 

Ben unutmadım, 3 ağır 3 seri takviyeli vabis v8 bile kullanırım Allah'ın izniyle. :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...