Ali Darbaz Pazar 14:49 Paylaş Pazar 14:49 Merhaba Bir yazılım firması Doğukan Manço'nun motoruna hatalı yazılım yaptığı iddası ile 1.4 milyonluk zarara uğratmış. Şu an sosyal medyada sürekli önüme düşüyor taraflar birbirini suçluyor. İlk video arabaya dynoda yazılım yaparken , ikinci video ise dyno sonrası yaşananları anlatıyor. Hatalı yazılımı yaptığı idda edilen Orçun bey ilk videoda gayet düzgün beyfendi ama ikinci videoda Doğukan MAnço'ya kendi sosyal medya sitelerinde bir karalama kampanyası yapmış. Zaten sıkıntıda burdan kaynaklanıyor. Bu arada Renault Clio Sport aracınıda aynı yerde yazılım yapmış , akabinde bu arabada arıza yapmıştı. Bu konuda kendini geliştiren ve binanın bodrum katında motoru tekrara yazılım yapan SSWorks ekibinede sosyal medyada laf söylemiş. SSwork'un tekrar çeki düzen verdiği Clionun videosu burda . Aynı adam hem clioyu hemde 200sx arabayı aynı gün bozmuş. Clio ucuz yırtmış lakin Pakize motoru kırdı. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin Pazar 14:50 Paylaş Pazar 14:50 Orçun'un yazdıkları nerede? Merak ettim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazar 14:54 Yazar Paylaş Pazar 14:54 (düzenlendi) Selim Bilgin yazdı: Orçun'un yazdıkları nerede? Merak ettim. Önüme düşmedi, sadece bu yazıları gördüm. Pazar 14:55 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat Pazar 15:00 Paylaş Pazar 15:00 (düzenlendi) ben doğukan mançoyu takip ediyorum uzun zamandır tabiki sosyal medyada reklam karşılığı ücretsiz iş yaptırması normal benim gözümde. sekiz silindir olsun otopark olsun yaptıkları işlemlere ücret ödediklerini düşünmüyorum ki buda normal. yani orçun beyin işte reklam için bedava şöyle böyle yapıyor diye suçlaması bana göre saçma. ssworks'ü doğukan mançodan çok daha uzun süredir takip ediyorum serhat çok yetenekli birisi kesinlikle. yazılım yazıyor swap yapıyor, parçaları çiziyor üretiyor uyduruyor temiz iş yapıyor. adamın binanın alt katında olmasının ne gibi bir etkisi var işine onuda anlamadım. orçun beyin hem yazım tarzından hemde üslubundan dolayı benim gözümde kafadan bu olayın suçlusu oldu. tıpkı malum saç tıraşının direk gbt sebebi olması gibi şunuda ekleyeyim bir yazılımcı direk olarak motorun kırılma sebebi olmasa bile motorla alakalı yolunda gitmeyen birşeylerin olduğunu anlamalı gerekirse dyno yazılım işini yarım bırakabilecek kapasiteye sahip olmalı. Pazar 15:02 tarihinde Mehmet Cihat tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Pazar 15:57 Paylaş Pazar 15:57 Ali Darbaz yazdı: Merhaba Bir yazılım firması Doğukan Manço'nun motoruna hatalı yazılım yaptığı iddası ile 1.4 milyonluk zarara uğratmış. 5 kere okudum anlayamadım cümleyi. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon Pazar 16:00 Paylaş Pazar 16:00 HEr şey bir yana, olaylardan sonraki üslup bir yana. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazar 16:14 Paylaş Pazar 16:14 Sabah izlemiştim doğukan’ın videosunu. Kime inanalım şimdi? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi Pazar 16:36 Paylaş Pazar 16:36 Tıklamadan para kazanilan şeyler bunlar diye düşünüyorum o yüzden ne diim Yorum bağlantısı
Süleyman Can Pazar 18:39 Paylaş Pazar 18:39 Firmaların tonla mühendis çalıştırıp para döktüğü üstüne arge bitsin diye o kadar beklediği yazılım işlemine girişen, satan, mağdur olan kimseye acımam. Stock yetmiyorsa daha güçlü bi şey bak. Bu işi profesyonel yapacak kimse yok. Olsaydı teklif gelir sindelfingen de çalışırdı. 3 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Pazar 19:16 Paylaş Pazar 19:16 Süleyman Can yazdı: Firmaların tonla mühendis çalıştırıp para döktüğü üstüne arge bitsin diye o kadar beklediği yazılım işlemine girişen, satan, mağdur olan kimseye acımam. Stock yetmiyorsa daha güçlü bi şey bak. Bu işi profesyonel yapacak kimse yok. Olsaydı teklif gelir sindelfingen de çalışırdı. Yıllarca kullandık? Şimdikine de yapacağım hatta. 1 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin Pazar 19:35 Paylaş Pazar 19:35 Süleyman Can yazdı: Firmaların tonla mühendis çalıştırıp para döktüğü üstüne arge bitsin diye o kadar beklediği yazılım işlemine girişen, satan, mağdur olan kimseye acımam. Stock yetmiyorsa daha güçlü bi şey bak. Bu işi profesyonel yapacak kimse yok. Olsaydı teklif gelir sindelfingen de çalışırdı. Birincisi mevzu bahis araba 1.4 tdci fiesta değil, adam 200sx'e skyline motoru koymuş, motor içine girip dünya kadar ar-ge yapmış, standalone beyin var, yazılımsız nasıl çalışacak? İkincisi de, modifiyenin tarihi otomobilinki kadar eski. Firmaların yazılımları elbette en güvenlisi ama başta emisyon ve bir çok başka faktör var. Bu riskleri alarak bir remap işlemi yapan adam bu yazılımdaki hatadan dolayı 5 dk içinde motor kırmayı hakediyor mu yani? Bu çok sorunlu bir bakış açısı. 4 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazar 20:48 Paylaş Pazar 20:48 Markalar için seri üretim kriterleri önemlidir. Yakıt, güvenlik, emisyon, dayanıklılık vb. Mühendisler daha çok bunları geliştiriyor. Bugatti bile böyle. 10 kere dip gaz yapınca motor yemeyecek. motor modifiyede bunların hiçbiri yok Serbest modifiyede yani 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can Pazar 20:52 Paylaş Pazar 20:52 (düzenlendi) Selim Bilgin yazdı: Birincisi mevzu bahis araba 1.4 tdci fiesta değil, adam 200sx'e skyline motoru koymuş, motor içine girip dünya kadar ar-ge yapmış, standalone beyin var, yazılımsız nasıl çalışacak? İkincisi de, modifiyenin tarihi otomobilinki kadar eski. Firmaların yazılımları elbette en güvenlisi ama başta emisyon ve bir çok başka faktör var. Bu riskleri alarak bir remap işlemi yapan adam bu yazılımdaki hatadan dolayı 5 dk içinde motor kırmayı hakediyor mu yani? Bu çok sorunlu bir bakış açısı. Mevzu bahis arabanın ne olduğunun farkındayım. Bu işlerin göründüğünden daha karmaşık olduğunu, kendi workshop dünyasının diğer dünyadan daha küçük olduğunu anlatmaya çalıştım. Yazılımsız araba çalışır da demedim. Keyfe keder hobin olur kurcalarsın. Yapar çıkarsın. 5 dk sonra kırar kırmaz, hak etmiştir veya etmemiştir. Sorun bu değil. Mevzu bunun ticarete dökülüp, doğru düzgün yönetmeliğinin olmayıp sanki bir alternatifmiş gibi pazarlanmasında. Yoksa herkesin kendi parası. İster gider high end modelini alır arkasına yaslanır, ister gider ucuza basic paket alıp macera arar. Pazar 20:52 tarihinde Süleyman Can tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazar 21:00 Paylaş Pazar 21:00 Süleyman Can yazdı: Mevzu bahis arabanın ne olduğunun farkındayım. Bu işlerin göründüğünden daha karmaşık olduğunu, kendi workshop dünyasının diğer dünyadan daha küçük olduğunu anlatmaya çalıştım. Yazılımsız araba çalışır da demedim. Keyfe keder hobin olur kurcalarsın. Yapar çıkarsın. 5 dk sonra kırar kırmaz, hak etmiştir veya etmemiştir. Sorun bu değil. Mevzu bunun ticarete dökülüp, doğru düzgün yönetmeliğinin olmayıp sanki bir alternatifmiş gibi pazarlanmasında. Yoksa herkesin kendi parası. İster gider high end modelini alır arkasına yaslanır, ister gider ucuza basic paket alıp macera arar. Ruhsat konusunda haklısınız. Ruhsatta 100 beygir yazıp gerçekte 200 beygir olan araçlar var. Yazılımlı veya modifiyeli otomobillerin yasal yükümlülükleri olmalı. ikinci elde de sıkıntı. Adam 3 sene yazılımla motoru yormuş. Satarken orijinal yazılıma dönmüş. 20.000km diye satıyor. gerçi diğer taraftan yazılım olmadan da motora kötü bakmış olabilir. Hepsi ikinci elde risk 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazar 21:55 Yazar Paylaş Pazar 21:55 Bahse konu yazılım firmasının instagramına bakınca açıkca çevre kirliliği için herşeyi yapıyorlar. Bunun kesinlikle yasaklanması gerekli. 1 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın Pazartesi 07:15 Paylaş Pazartesi 07:15 1.4 M'luk motor neymiş maserati filan mı almış? Bana yarısı parayı versin 500bg motoru koyarım önüne iki günde kırılmaz camlı aman pistonlu 3 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin Pazartesi 07:24 Paylaş Pazartesi 07:24 Süleyman Can yazdı: Keyfe keder hobin olur kurcalarsın. Yapar çıkarsın. 5 dk sonra kırar kırmaz, hak etmiştir veya etmemiştir. Sorun bu değil. Mevzu bunun ticarete dökülüp, doğru düzgün yönetmeliğinin olmayıp sanki bir alternatifmiş gibi pazarlanmasında. Yoksa herkesin kendi parası. İster gider high end modelini alır arkasına yaslanır, ister gider ucuza basic paket alıp macera arar. Buna tamam, bence de düzenlenmeli, sertifika verilmeli vs. vs. Süleyman Can yazdı: Mevzu bahis arabanın ne olduğunun farkındayım. Bu işlerin göründüğünden daha karmaşık olduğunu, kendi workshop dünyasının diğer dünyadan daha küçük olduğunu anlatmaya çalıştım. Yazılımsız araba çalışır da demedim. E konu buyken üreticinin ar-ge'sini bozana acımam demek niye o zaman? Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ruhsat konusunda haklısınız. Ruhsatta 100 beygir yazıp gerçekte 200 beygir olan araçlar var. Yazılımlı veya modifiyeli otomobillerin yasal yükümlülükleri olmalı. ikinci elde de sıkıntı. Adam 3 sene yazılımla motoru yormuş. Satarken orijinal yazılıma dönmüş. 20.000km diye satıyor. gerçi diğer taraftan yazılım olmadan da motora kötü bakmış olabilir. Hepsi ikinci elde risk Bu işin doğrusu tüm modifiyelerin (cam filmi vs. dahil) Almanya'daki tüv gibi onaylı olup polis çevirmesinde ve muayenesinde bunun sorgulanması. Ha motordaki yazılımı anlamak zor ama yaptırım olursa düzene girer. Bence öncelikle her türlü ticari aracın egr, dpf ne varsa iptal edilip sürekli duman atarak gezmesini çözmeleri lazım. İkinci ele gelince yazılım en masumu kalabilir, adam belki motor yağı yerine sütlaç döktü, bilemeyiz. 1 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Pazartesi 08:10 Paylaş Pazartesi 08:10 Selim Bilgin yazdı: sütlaç döktü, Bu gözler neler gördü. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya Pazartesi 08:52 Paylaş Pazartesi 08:52 Ali paylaşmasaydı bu adamların varlığından bile haberim yoktu. Hemen gidip superb yi 500 beygire çıkarayım. Seri üretime sadık kalınması ve bu gün sizin ama yarın başka birine ait olacak araca eziyet etmeme taraftarıyım. 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık Pazartesi 09:43 Paylaş Pazartesi 09:43 Fatih Sarıkaya yazdı: Ali paylaşmasaydı bu adamların varlığından bile haberim yoktu. Hemen gidip superb yi 500 beygire çıkarayım. Seri üretime sadık kalınması ve bu gün sizin ama yarın başka birine ait olacak araca eziyet etmeme taraftarıyım. Edebiyle yapılıp edebiyle de kullanılırsa sorun yaşanma ihtimali çok azalır. Ben 3 sene oldu aracımı 150'den 185 beygire çıkarttım. Çok da memnunum açıkçası. Abartılırsa saatli bomba olur onda hemfikiriz. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazartesi 10:02 Paylaş Pazartesi 10:02 Servet Aydın yazdı: 1.4 M'luk motor neymiş maserati filan mı almış? Bana yarısı parayı versin 500bg motoru koyarım önüne iki günde kırılmaz camlı aman pistonlu sponsurluk işleri var. Yarışa çıkamadığı için ücretler söz konusu olmuş olabilir 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna Pazartesi 10:59 Paylaş Pazartesi 10:59 Servet Aydın yazdı: 1.4 M'luk motor neymiş maserati filan mı almış? Bana yarısı parayı versin 500bg motoru koyarım önüne iki günde kırılmaz camlı aman pistonlu Servet Abi, montaji da sen yapacaksan hemen geliyorum, bana 400 at /horse yeter :-) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 11:43 Paylaş Pazartesi 11:43 böyle sonradan bilme videolarını izleyemiyorum fazlaca, midem kaldırmıyor, kısa kısa baktım, zaten egzosda da yağ conta yanmışsa olur falan diyor... neyse... 1. bu tarz işlemleri yaptırıyorsan bunun risklerini de baştan kabul edip sonra ağlamayacaksın(arakadaşıma ödünç arab verdim, bişeyi bozuldu mesela motoru ödünç verdim virajda düşmüş felan, riski kabul etmeyeceksin o dereye girmeyeceksin) 2. videonun ana teması, yerli parça ve mekanik ustalara laf edenlere karşı kurgulanmış zira işleri çok kesilir, bizdeki tunink tayfası ballı kaymaklı x10 misli kazanmaya çok alışık, hayata küserler, onu engellemeye çalışmış 3. çok aman aman bişey yapacam pro gibi takılacam diyorsa, ingiltetereye gidecek oradan artık parça parçamı alır komple motoru yaptırır ithal mi edebilir onun gücünü bilemem ama öyle yaptırır, riski en aza indireceğim derse 4. vesiile ile duvarı siyah tavanda yarım inşaat kalıntısı gibi borusu olan tükkanlardan ben haz etmem, tercih meselesi. 5. modifiye vesilesi: biyel kolu ve saplaması en hayati parçadır böyle işlere giriliyor ise, beygir rakamı da zurnanın ilk deliği değildir aslında son deliğidir, aslında hareketli aksamı hafifletmek ilk deiğidir, bende standart bir zetec 2.0 vardı, Oktaykan topladı, tüm parçaları standart yazılım beyin felan stok, viraj çıkşı kaçabilen araba yoktu, impreza dahil. sonra uzayıp giderdi o kadar olacak. bütçe meselesi. Servet Aydın yazdı: 1.4 M'luk motor vesileler vesileler, bu yarışa felan katılıp vidyo çekip satıyor ya, onu satamama kaybı. senin vidyolar 2.4 milyon eder çeksen 2 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Pazartesi 13:37 Paylaş Pazartesi 13:37 Çağlar Bayur yazdı: 4. vesiile ile duvarı siyah tavanda yarım inşaat kalıntısı gibi borusu olan tükkanlardan ben haz etmem, tercih meselesi. Ama o borular, pooorofosyoneliğin simgesi. Boru gibi boru yani Çağlar Bayur yazdı: Oktaykan Yeni nesi bilmez. Yaşlandık mı yahu 1 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez Pazartesi 15:44 Paylaş Pazartesi 15:44 Yazılım yapılan mekanın sahibi ağır konuşmuş Yazılımı yapan farklı kişi Mahkemede hesaplacağız demiş güzel noktalara parmak basmış 1.4 milyonu ispatlasın ödeyeceğim demiş 1.4 milyon zararı yok demiş 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts