Zafer Bayraktar 9 Kasım Paylaş 9 Kasım Öncelikle ilk defa konu açıyorum hatam olursa affola. 2 ay önce ford mondeo aldım 2006 model 2.0 benzinli trend paket. Aracı aldığımda yüksek rakımdan aşağı doğru inerken araba buz gibi oldu ve hararet göstergesi en dibe vurdu. Termostatta sıkıntı olduğunu anladım ve ustaya sorduğumda termostat sökülmüş içinde yok dedi. gates marka termostat aldım ve yağ bakımları ve antifrizinide değiştirdim sonrasında araba 98 dereceye geldiğinde fan açıyor ve kapatmamaya başladı. Ustaya gittim elektrikli termostat var arabada elektrikli ama soketini iptal etmişler dedi. Elektrikçiye gittim beyinden oraya tekrar soket çekti. Neyse bağlantıyı yaptık fakat yine sorun çözülmedi ama bu sefer arabaya 4 bin devire kadar gaz verdiğimiz de fan kapatıyordu yani soket görevini yapıyor ama hava var dediler o yüzden kendi suyu dağıtmıyor dedi usta. Tekrar motor ustasına gittim usta bunda hava varmış onun alınması lazım dedim 2 gün yattı araba havasını aldık dedi fakat aynı arıza devam ediyor. Araba olduğu yerde çalışırken fan açtığı zaman kapatmıyor ama gaz verdiğimiz de kapatıyor. Usta termostat orijinal olmadığı için yapıyor diyor. Kimisi de havası hala devam ediyor diyor kısacası ne yapacağımı şaşırdım. Yardımcı olabilecek varsa sevinirim. Çankırı’dan yazıyorum şimdiden teşekkür ediyorum. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 9 Kasım Paylaş 9 Kasım Termostat soketlisyse soketli takacaksiniz orjinalini Yorum bağlantısı
Zafer Bayraktar 9 Kasım Yazar Paylaş 9 Kasım Termostat orjinal değil hocam fakat soketli. Elektrik bağlantıları yaptırıldı. Fan 98de açıyor. 102de ikinci kademe açıyor ve genleşme deposunun kapağı açıkken, genleşme deposuna giren hortumdan yukarı doğru baloncuklar çıkıyor ve soğutma suyu taşıyor. Bir süre sonra baloncuk kesiliyor. Havayı aldım sandım fakat daha sonra tekrar alttan baloncuk geliyor derece de 102 104 arası değişiyor Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 10 Kasım Paylaş 10 Kasım Aracın termostadı yok iken su eksiltmesi veya genleşme kabında baloncuk oluyormuydu ? Yorum bağlantısı
Zafer Bayraktar 10 Kasım Yazar Paylaş 10 Kasım Mustafa Erkan yazdı: Aracın termostadı yok iken su eksiltmesi veya genleşme kabında baloncuk oluyormuydu ? Mustafa bey aracımda şuan için bi su eksiltmesi yok termostat takılmadan önce de eksiltme olmuyordu sadece o gün havasını almak amaçlı genleşme kabının kapağını açıp çalıştırdığımda, 102 dereceye geldiğinde ve sonrasında düştüğünde su seviyesi azalıyor stop edip biraz bekleyince su seviyesi tekrar artıyordu. Anlamadığım havasını aldıysam neden alttan yukarı doğru baloncuklar çıkıyor bi diğer kafama takılan bu kadar fazla baloncuk acaba başka birşeyden mi kaynaklı çözemedim. Yorum bağlantısı
Zafer Bayraktar 12 Kasım Yazar Paylaş 12 Kasım Yeni bir durum fark ettim aracı kullanırken gauge menüden sıcaklığı takıp ediyorum 2. Vites 1500 2000 devirde giderken derece 100 101 değişiyor 103te oluyor bazen, dip gaz yapıp deviri 4 4500e çıkarınca sıcaklık bir anda 90lara kadar iniyor sonra yavaş yavaş yine yükselip 100 102lere geliyor fakat 4. vites 100 kmh giderken sıcaklık hep 100 103 arası. Yani sert gaz verince devirdaimi tamamlıyor gibi. Buna genleşme kabının kapağı etki eder mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Kasım Paylaş 12 Kasım motor suyu sıcaklığı sabit olmaz hiçbr zaman, eski araçlarda ibre anlık ne ise onu gösterirdi dolayısı ile ibre oynardı, şiayet konusu oldu sonra sanal sabit yaptılar bu sefer de obd den bağlanuıp okuyunca oynak rakamlar görüldü, ibre sabit rakam neden oynuyor denildi, artık hiç ibre koymuyorlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Yener1 28 Kasım Paylaş 28 Kasım mk3 ü mü yeni sattım. o terhmostat olayı ile ben çok uğraştım. hatta motoru bile komple revizyon yaptım, radyatör değiştirdim, 3 defa terhmostat değiştirdim. en son isteğime yakın bir terhmostat bulunca neticeye ulaştım. şimdi gelelim konumuza; terhmostat 92 de kapar, 102 de açar. birinci fan kademesi 106 da devreye girer, 100 de tekrar durur. ikinci kademe fan 110 da devreye girer, 106 ya gelince birinci kademeye düşer. ( klima yanı soğutma sistemi açıkken veya emme monifoldu ısısı 60 derecelere geldiğinde fan açma kapama sıcaklıkları farklılık gösterir.) benim yaşadığım problemlere benzer şeyler yaşıyorsunuz, size tavsiyem; 1.malzeme aldığınız parçacı ile konuşup yukarıda yazdığım değerlere yakın değerlerde çalışacak bir terhmostat temin etmesini istemenizdir, eğer o değerlere yakın değerler vermez ise para vermeyeceiğiniz vs. söyleyin. 2. terhmostata gelen iki kablo ucunu bir ölçü aleti ile araç 102 derecelere gelince ölçtürün mutlaka 12-14 volt arası bir değer görmeniz lazım. eğer yük altında ( terhmostata bağlı iken) o değeri görmüyorsanız kablo hattı beyinde ki doğru pinlere bağlımı vs. kontrol edilsin. 3. söylediklerimi teğit etmek için aracı soğukken çalıştırdığınızda radyatörün terhmostata yakın olan üst kısmına elinizi koyun ve soğuk olduğunu göreceksiniz. araç 102 derece civarına geldiğinde veya baktınız fan ilk kademe açtığında hala hortum soğuk ise kesinlikle terhmostat açmıyor demektir. bu kontrol ile siz bile terhmostatın açıp açmadığını kontrol edebilirsiniz. Not: pahalı olan terhmostat daha iyi anlamına gelmez. ucuzların 4 katı fiyatı olanlar bile benim işimi çözmemişti. ucuzu işimi çözmüştü. tecrübe ile sabit. sensör kontrolleri vs. alttaki sayfada var. yarin linkleri yenilerim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts