İçeriğe Yönlendir

Bir Dolandırıcılık Girişimi


İsa Acar

Recommended Posts

İsa Acar
(düzenlendi)

Merhabalar, aşağıdaki yazıyı Fransa' ya Türkçe olarak mail atmayı düşünüyoruz. Farklı bir fikri olan var mı?

@Mertol Kip abi sen Fransa' da yaşıyorsun diye biliyorum. Bu e postada kullanılan dil, onların anlayabileceği türden yazılmış mı? Ya da aşağıdaki google çevirisini mi göndermeliyiz? Bi akıl verebilir misin abi?

 

 

Merhaba,

Bu e-postayı Türkiye’ den yazıyorum. İstanbul’ da “GÜLEN PEUGEOT” isimli yetkili satıcı firmadan 2024 model 3008 Peugeot 1.5 BlueHDI Allure almak için işlemleri başlattım. Ücretin tamamını ödedim, işlemler GÜLEN PEUGEOT isimli yetkili satıcı firma tarafından başlatıldı. İşlemler tamamlandıktan sonra, aracımı teslim almak için uçakla İstanbul’ a gittim.

Ancak hoş olmayan bir durumla karşılaştım. Aracımın tavanında boya deformasyonları mevcuttu. Boya hasarının farkında olan GÜLEN PEUGEOT isimli yetkili satıcı firma, bununla ilgili bana bir bilgi paylaşımında bulunmadı ve bana bu aracı satmaya kalktı. Yani beni dolandırmaya çalıştı.

Aracı almaktan vazgeçtim ama paramı 28 gün boyunca iade etmediler.

GÜLEN PEUGEOT isimli yetkili satıcı firmayı, Türkiye distribütörü STELLANTİS OTOMOTİV PAZARLAMA A.Ş.’ ye şikayet etmemize rağmen, zararımızı karşılamak adına bir şey yapılmadı. Bildiğimiz kadarıyla GÜLEN PEUGEOT isimli yetkili satıcı firmaya bir ceza da uygulanmadı.

Bu iki firmadan da şikayetçiyim.

 

Bonjour,

J'écris cet e-mail depuis la Turquie. J'ai commencé le processus d'achat d'un modèle 3008 Peugeot 1.5 BlueHDI Allure 2024 auprès d'un concessionnaire agréé nommé "GÜLEN PEUGEOT" à Istanbul. J'ai payé l'intégralité des frais et les transactions ont été initiées par le concessionnaire agréé nommé GÜLEN PEUGEOT. Une fois les procédures terminées, je me suis envolé pour Istanbul pour récupérer mon véhicule.

Cependant, j'ai rencontré une situation désagréable. Il y avait des déformations de peinture sur le plafond de mon véhicule. Le concessionnaire agréé GÜLEN PEUGEOT, qui était au courant des dommages sur la peinture, ne m'a partagé aucune information à ce sujet et a essayé de me vendre ce véhicule. Alors il a essayé de m'arnaquer.

J'ai renoncé à acheter le véhicule, mais ils ne m'ont pas remboursé pendant 28 jours.

Bien que nous nous soyons plaints du concessionnaire agréé GÜLEN PEUGEOT auprès de son distributeur turc STELLANTİS OTOMOTİV PAZARLAMA A.Ş., rien n'a été fait pour compenser nos pertes. À notre connaissance, aucune sanction n’a été infligée au concessionnaire agréé GÜLEN PEUGEOT.

J'ai une plainte contre ces deux sociétés.

tarihinde İsa Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İsa bence Türkçe gönder. 

Onlar düşünsün. 

Düzgün bir fransızca ile yazılmaz ise yanlış anlayabilirler. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Ozyurek yazdı:

İsa bence Türkçe gönder. 

Onlar düşünsün. 

Muhtemelen kaale bile almazlar.

Fransızlar İngilizce bile konuşmayı sevmiyorlar. Türkçe çok umurlarında olmayacaktır.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
İsa Acar

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

İsa bence Türkçe gönder. 

Onlar düşünsün. 

Düzgün bir fransızca ile yazılmaz ise yanlış anlayabilirler. 

 

Sani Gerşon yazdı:

Muhtemelen kaale bile almazlar.

Fransızlar İngilizce bile konuşmayı sevmiyorlar. Türkçe çok umurlarında olmayacaktır.

 

Skor 1 - 1 

biraz daha bekleyelim :D

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
İsa Acar yazdı:

 

 

 

Skor 1 - 1 

biraz daha bekleyelim :D

 

Ben de Sani Gerşon'a katılıyorum. Türkçe yerine İngilizce yazılsa belki okurlar ki Fransızlar yol tarifine bile İngilizce cevap vermiyorlar. Türkçe'yi umursamazlar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

bence ikisini de gönderin. :) birinden anlamaz ise diğerinden anlarlar 

hem Türkçe hem Fransızca  

  • Beğen 4
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Ozyurek yazdı:

İsa bence Türkçe gönder. 

Onlar düşünsün. 

Aklıma şu geldi ya:

 

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Abi mesela “isimli” yerine gülen otomotiv’den denmeli. İşlemler tamamlandıktan sonra değil, süreç bitince, gibi düzeltmeler yapılmalı diye düşünüyorum. Batı diller bizim gibi değil. En azından ingilizce değil. Daha düz mantıkla çalışıyor. Bizim dilde gazel yazılıyor. Çok girmemek lazım içine :) daha doğrusu doğu kültürü daha eski olduğu için dil daha gelişmiş. 

Sani Gerşon yazdı:

Aklıma şu geldi ya:

 

 


 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
İsa Acar
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

 

 

:D:D:D

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Abi mesela “isimli” yerine gülen otomotiv’den denmeli. İşlemler tamamlandıktan sonra değil, süreç bitince, gibi düzeltmeler yapılmalı diye düşünüyorum. Batı diller bizim gibi değil. En azından ingilizce değil. Daha düz mantıkla çalışıyor. Bizim dilde gazel yazılıyor. Çok girmemek lazım içine :) daha doğrusu doğu kültürü daha eski olduğu için dil daha gelişmiş. 


 

 

Bu tarz detayları danışmak istedim zaten, teşekkürler :flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Abi mesela “isimli” yerine gülen otomotiv’den denmeli. İşlemler tamamlandıktan sonra değil, süreç bitince, gibi düzeltmeler yapılmalı diye düşünüyorum. Batı diller bizim gibi değil. En azından ingilizce değil. Daha düz mantıkla çalışıyor. Bizim dilde gazel yazılıyor. Çok girmemek lazım içine :) daha doğrusu doğu kültürü daha eski olduğu için dil daha gelişmiş. 


 

 

 

 

Bu Adam yorum da katmış :)

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

istersen çince yaz yolla, gelecek cevabı şimdiden yazayım:

contactez votre revendeur local

hatta heyecan olsun diye cümle arasına cimbom şampiyon yaz, inan ki okumayacaklar bile

  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar
(düzenlendi)

En sağlamı, gerçekten de sosyal medya sanırım :unsure2:

 

tarihinde İsa Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Fransız bir arkadaşınız yok mu ya?

Bence Fransız birinin bu derdi kendi kültürüne göre Fransızca yazıp göndermesi daha etkili olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

istersen çince yaz yolla, gelecek cevabı şimdiden yazayım:

contactez votre revendeur local

hatta heyecan olsun diye cümle arasına cimbom şampiyon yaz, inan ki okumayacaklar bile


biz bosch almanya’ya yazdık. Sonraki gün bosch türkiye bize döndü. 3 hafta sonra çamaşır makinesi yenisiyle değişti

 

IMG-1714.jpg

 

IMG-1713.jpg

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bosch almanya’ya

kaç model bosch araba

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

kaç model bosch araba


Otomatik :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İsa Acar yazdı:

ama paramı 28 gün boyunca iade etmediler.

vesile ile buradaki kaybı anlatmak için önce biraz ekonomi dersi lazım, yollanan yazıyı okuyacak olan insanın bünyesinde yıllık enflasyon %2.5. yani 28 günün ne önemi olduğunu anlamayacak zaten, hatta tam tersi de olabilir, fransız belki 2 ayda geri ödüyordur?

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Otomatik :) 

no frost mu

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İsa Acar
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


biz bosch almanya’ya yazdık. Sonraki gün bosch türkiye bize döndü. 3 hafta sonra çamaşır makinesi yenisiyle değişti

 

 

Gelir mi dersin şimdi, bize de sıfır bi araba :crazy:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Otomatik :) 

Onundamı şanzımanı yoktu,  planet dişlisi olan güç aktarma sistemli...

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İsa Acar yazdı:

Gelir mi dersin şimdi, bize de sıfır bi araba :crazy:


aslında zorlanırsa şu indirimli fiyata aracınız hazır. Gelip alabilirsiniz diyebilirler. Ama zor be abi. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

İsa metinde hatalar var da onu zaten görmezden gelirler onu kafaya takmana gerek yok da, sorması ayıp kimi kime şikayet ediyon? İyimser tahmin (doğru kişiye ulaştığını ve cevap döndüklerini varsayıyorum) hakkınızı Türk mahkemelerinde arayın falan yazacaklardır. talebinin ne olduğunu da yazmamışsın. Yani bana böyle bir mail gelse, ne istiyor bu yaw falan diye düşünürüm. PArasını almış mı? almışsa ne yapmamızı, bu adamları dövmemizi falan mı istiyor? almamışsa tahsilatta yardım mı istiyor? 28 günlük faiz mi istiyor (ki bu onların anlayabileceği bir şey değil bu arada) yeni araba talebi olmamış, sadece bizi bilgilendirmeye mi çalışıyor? vs vs vs bin tane opsiyon var. Bence içerik hakkında biraz ddaha düşün. Bi de Google translate değilde DeepL falan kullan :). İlla çevirmen kullanacaksan da ingilizce yazıp ingilizceden Fransızcaya çevir bence. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar
Mertol Kip yazdı:

İsa metinde hatalar var da onu zaten görmezden gelirler onu kafaya takmana gerek yok da, sorması ayıp kimi kime şikayet ediyon? İyimser tahmin (doğru kişiye ulaştığını ve cevap döndüklerini varsayıyorum) hakkınızı Türk mahkemelerinde arayın falan yazacaklardır. talebinin ne olduğunu da yazmamışsın. Yani bana böyle bir mail gelse, ne istiyor bu yaw falan diye düşünürüm. PArasını almış mı? almışsa ne yapmamızı, bu adamları dövmemizi falan mı istiyor? almamışsa tahsilatta yardım mı istiyor? 28 günlük faiz mi istiyor (ki bu onların anlayabileceği bir şey değil bu arada) yeni araba talebi olmamış, sadece bizi bilgilendirmeye mi çalışıyor? vs vs vs bin tane opsiyon var. Bence içerik hakkında biraz ddaha düşün. Bi de Google translate değilde DeepL falan kullan :). İlla çevirmen kullanacaksan da ingilizce yazıp ingilizceden Fransızcaya çevir bence. 

 

:D:D

Haklısın abi, çok teşekkür ediyorum.

Yukarıdaki çeviriyi gönderdik, gayet kibar bir şekilde cevaplamışlar (çevirinin yalancısıyım)  :D ama araç TR ye kayıtlı olduğu için bir şey yapamayacaklarını ilettiler. :flowers:

 

Google da Gülan Peugeot' a yorum yazdık, X' den de yazdık bir şeyler, ha bi de şikayet var a yazdık. Elimizden gelen bu kadar. 

Zaman ayırıp fikir veren herkese teşekkür ediyorum :flowers:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağlar Bayur yazdı:

gelecek cevabı şimdiden yazayım:

contactez votre revendeur local

 

İsa Acar yazdı:

araç TR ye kayıtlı olduğu için bir şey yapamayacaklarını ilettiler.

standart prosedür, gemiye koyar yollar, kalanı giden ülkeye aittir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar
Çağlar Bayur yazdı:

 

standart prosedür, gemiye koyar yollar, kalanı giden ülkeye aittir


Honda civic C sütunu çöktü, o kadar mağdur vardı, honda da bir şey yapmamıştı sanırım. Se se se…

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İsa Acar yazdı:


Honda civic C sütunu çöktü, o kadar mağdur vardı, honda da bir şey yapmamıştı sanırım. Se se se…

o standart özellik ekstra ücret almıyor bayi, ikram gibin bişi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...