İçeriğe Yönlendir

2008 Fiesta 1.4 Tdci P0102-02 Hatası Çözülemiyor


Ali Buldaş
Çözüme git Ali Buldaş tarafından,

Recommended Posts

Ali Buldaş

Merhaba hayırlı akşamlar

  2008 1.4 tdci fiesta aracımı aldığımdan beridir siyah duman ve silinmesine rağmen gene gelen Hava akışmetre hatasıyla uğraşmaktayım

 Ford serviste fordun kendi programıyla bakıldı. Baska bi programlada bakıldı

 P102-02 Hava akışmetre düşük düşük voltaj hatası veriyor.

 Alman malı hava akışmetre taktık hata verdi

Çıkma aldık geldik orginal SİEMENS taktık gene hata verdi

Yan sanayi taktık gene hata verdi.

Egryi körledik gene hata verdi.

 

Ustam ya beyinde yada tesisatta hata olduğunu için bunu yaptığını bu iki kısma bakılması gerektiğini söyledi.

Tecrübesi olan daha önce başına gelen varmı?

 

Şimdiden çok teşekkür ederim yorumlarınız için..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Buldaş yazdı:

silinmesine rağmen gene gelen Hava akışmetre hatasıyla uğraşmaktayım

arıza, adı üstünde arıza, hata kodu dilince düzelmez yani geri gelmiyor zaten arıza orada durur, arıza kodunu silince arıza orada durduğu için de yeniden ekranda belirir.

Ali Buldaş yazdı:

Ustam ya beyinde yada tesisatta hata olduğunu için

yol testine çıkılıp canlı veri okundu mu hiç?

Yorum bağlantısı
Ali Buldaş
Çağlar Bayur yazdı:

arıza, adı üstünde arıza, hata kodu dilince düzelmez yani geri gelmiyor zaten arıza orada durur, arıza kodunu silince arıza orada durduğu için de yeniden ekranda belirir.

yol testine çıkılıp canlı veri okundu mu hiç?

 Elinde tabletle yola çıktık yolda değerlere bakarak gitti baya yol yaptık. Ama geldigimizde gene hata kodu vardı malesef

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Buldaş yazdı:

 Elinde tabletle yola çıktık yolda değerlere bakarak gitti baya yol yaptık. Ama geldigimizde gene hata kodu vardı malesef

kod, zurnanın son deliği, hava giriş, ltft,stft ve load% sine bakıp yaorum yapabilmeli idi, anlatımdan bana yakın gelen şey tesisat lakin onun için de aynı referans voltaj ile çalışan diğer sensör grafiklerine bakmalı. byin ihtimali %0.000001

benzin bitiyor, depo ibresini elle kaldırabiliriz, bırakınca yine boşa düşer.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

Sensör değişimlerinde sonuç aynı kod gitmemiş sensör sağlam çalışıyor varsayarak ve buna istinaden kod diyor ki, 

Normalde şu değerde buradan en az şu kadar hava geçmesi gerekirken bu seviyeden daha düşük hava geçiyor ben bu havayı çekemiyorum bana vermiyorsun kontrol et diyor.

1-Hava filtresi sıkıntılı olabilir söküp deneyin 

2-Maf sensörü sonrası - turbo hava girişi arası vakum kaybı var mı kontrol edin

3-Turbo bozuk olabilir ve yeterli performansa ulaşamayıp istenilen emişi sağlamıyor olabilir.

4-İnterkol varsa kontrol edin tıkalı olabilir temizlettirin.

5-**Egzoz hattına da yoğunlaşın katalitizor yada susturucular tıkalı olabilir. Egzozcular yılan kamera ile görebiliyorlar söküp kontrol ettirin.

Sizin araçta hava giriş - egzoz çıkışa kadar bir yerlerde bir tıkanıklık olabilir.

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

Bir ihtimal , maf sensörü tesisatı'nın sigortası atmış olabilir. Kontrol edildi mi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

Düşük voltaj mı diyor, "maf sensor signal LOW" mu diyor.

 

bir sensör Low durumundaysa o sensör içinden kısa devredir yada tesisatta kısa devre vardır. Direnç çok düşüktür yani. Tam tersi Sensor High diyorsa açık devre vardır ve direnç neredeyse sonsuz büyüklüktedir. ( kopuk kablo vs)

 

OBD de genel olarak  sinyal referans aralığının dışındaysa mesela çok düşükse, Sinyal tolerans aralığında değil,  yada sensör düşük performans vs gibi bir şey der.

 

ama eklemem lazım tabi araca özel olarak çıkan kodlarda buna sebep olan başka bir problem de olabilir. mesela mercedes te MAF sensörü performans hatası diyrodu ama okuduğu değer yüksekti mesela, high demiyordu. soketi sökünce, MAF sensörü yok diyordu.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Buldaş
Doğan Arşiray yazdı:

Düşük voltaj mı diyor, "maf sensor signal LOW" mu diyor.

 

bir sensör Low durumundaysa o sensör içinden kısa devredir yada tesisatta kısa devre vardır. Direnç çok düşüktür yani. Tam tersi Sensor High diyorsa açık devre vardır ve direnç neredeyse sonsuz büyüklüktedir. ( kopuk kablo vs)

 

OBD de genel olarak  sinyal referans aralığının dışındaysa mesela çok düşükse, Sinyal tolerans aralığında değil,  yada sensör düşük performans vs gibi bir şey der.

 

ama eklemem lazım tabi araca özel olarak çıkan kodlarda buna sebep olan başka bir problem de olabilir. mesela mercedes te MAF sensörü performans hatası diyrodu ama okuduğu değer yüksekti mesela, high demiyordu. soketi sökünce, MAF sensörü yok diyordu.

 Ama programa veri akışı var. 3.33 gibi bi hava akışı sıcaklık akışı veriyor kopuk olsa degerleri gorurmu program?

Avometre ile. Beyindeki soketle hava akışmetredeki soketi bulup  tek tek kaplolara baksam ohum degerlerini ölçsem bişi bulabilirmiyim?

Yücel YILDIZ yazdı:

Bir ihtimal , maf sensörü tesisatı'nın sigortası atmış olabilir. Kontrol edildi mi ?

Hayır bakılmadı bu şekilde olsa maf sensorunu hiç görmemesi gerekmezmi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yücel YILDIZ yazdı:

Bir ihtimal , maf sensörü tesisatı'nın sigortası atmış olabilir. Kontrol edildi mi ?

sensörlere ait sigorta olmaz

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Buldaş yazdı:

 Ama programa veri akışı var. 3.33 gibi bi hava akışı sıcaklık akışı veriyor kopuk olsa degerleri gorurmu program?

Avometre ile. Beyindeki soketle hava akışmetredeki soketi bulup  tek tek kaplolara baksam ohum degerlerini ölçsem bişi bulabilirmiyim?

Hayır bakılmadı bu şekilde olsa maf sensorunu hiç görmemesi gerekmezmi?

gormezdi, ama nadiren tesisatta sorun oluyor olabilir.  hepsini denemek gerek sabirla. 

Yorum bağlantısı
Ali Buldaş
Doğan Arşiray yazdı:

gormezdi, ama nadiren tesisatta sorun oluyor olabilir.  hepsini denemek gerek sabirla. 

Daha onceden arabanın yazılımıyla oynanıp oynanmadığını nasıl anlayabilirim?

Bazı garip şeyler oluyor. Mesela yola cktgmda biraz ilerledigimde bazen kendi kendine arabayı kitliyor.

Bazen arabadan inince ben kapatmasam bile kendi kendine arana kitlenip açılıyor.

Acaba diyorum acemi birisi arabanın yazılımınamı müdahale ettide zamanlamayla falanmı oynadı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sonradan takılmış alarm var mı

Yorum bağlantısı
Ali Buldaş
Çağlar Bayur yazdı:

sonradan takılmış alarm var mı

Hayır yok sadece teyp var araçta sonradan takılan

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Ali Buldaş

Hava akışmetre hatası cozuldu.

Yaklasık 300 km yol gitmeme ragmen hala hata kodu vermedi

Tamircide 6500 liralık orginal almanlar

3500 liralık hellalar yansanayiler denememize rağmen hata veren araç.

Rasgale girip hava akışmetre sordugum çıkmacıdan aldığım hava hava akışmetre ile son buldu.

Hava akışmetre Siemens orginal çıkma kazalıdan.

Bunu kendim orda montajımı yaptım biraz yaglığmış balata spreyi sıktım

Ve takmtım. Bidaha hata vermedi

Ama duman sorunum bundan değilmiş gene aynı devam ediyor.

Ama aracın yaktı düştü şu an depo ile ölçtım 1.79 yakıyor. Vites gecislerindeki vuruş geçti daha stabil çalışıyor ve sesi iyileşti.

Herkese teşekkür ederim...

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...