İçeriğe Yönlendir

Enjektör Temizleme Sıvısını Nasıl Kullanmalıyım?


Fatih Karaa

Recommended Posts

Servet Aydın
İlkay Başaran yazdı:

 

Bi sebze emojsisi var da yemiyor neyse anlayanlar beğendi bile :crazy:

🍆

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Servet Aydın yazdı:

Başka formasyonu davar

Kulağa hoş geliyor.

Yorum bağlantısı
Eren Babayiiğit

Bende aynı ürünü sipariş verecektim. Katkıdan dolayı bir sıkıntı yaşama ihtimalim var mı. Düşük devirde enjektörler şıkırtı yapıyor.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Eren Babayiiğit yazdı:

Bende aynı ürünü sipariş verecektim. Katkıdan dolayı bir sıkıntı yaşama ihtimalim var mı. Düşük devirde enjektörler şıkırtı yapıyor.

Eğer hakkıyla kullanmazsanız evet. Depoya döküp birden uzun yol yapan değil de parça parça kullananların enjektör basınçları düşüyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağrı Alaf yazdı:

Arızalı enjektöre deneme atışı yapmak için kullanılabilir. Tamirden önceki son ümit misali ama sağlam enjektöre kullanmazdım. Tank temizliği yaptıran sahibi biraz bilinçli bi istasyon seçerdim önlem olarak. 

Arabam 220 bindir tek bir katkı görmemiştir tertemiz püskürtüyor. Şu an bindiğim minibüs 150binde canavar gibi. Bu katkıların işe yaramasını algılamamız için enjektörlerin psikolojik sınırlarını bilmemiz lazım. Ben hala diyorum ki bu katkıların koruması psikolojik. Sizin deneyiminizde belki enjektör hiç arıza yapmayacaktı katkı kullanmanız bir şey değiştirmedi abi. 

olabilir, seninkide şans olabilir, kısaca herşey mümkün, bu durumda boşveeer, gittiği yere kadar :)

Çağrı Alaf yazdı:

Eğer hakkıyla kullanmazsanız evet. Depoya döküp birden uzun yol yapan değil de parça parça kullananların enjektör basınçları düşüyor.

neden düşüyor basınç ?

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

olabilir, seninkide şans olabilir, kısaca herşey mümkün, bu durumda boşveeer, gittiği yere kadar :)

neden düşüyor basınç ?

abi sen benim  duruma ne diyorsun peki.

Araç 2009 sorento. 226 binde. katkı kullanmalımıyım yoksa kullanmamalımıyım ? Enektörle riçin yani.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ümit Türk yazdı:

abi sen benim  duruma ne diyorsun peki.

Araç 2009 sorento. 226 binde. katkı kullanmalımıyım yoksa kullanmamalımıyım ? Enektörle riçin yani.

Şimdi km çok, bir kere CC yaptırmak varsa aklının bir köşesinde direk unut, katkıyıda ben olsam kullanırdım, tam dolu depoya uzun yol yapacağım zaman atardım, baktım güzel birkez daha yapar sonra bakımdan bakıma yapardım, ben böyle yapardım, sorun varsa enjektörde kesin kullanırdım, ya pislikse sebeb kendine gelebilir, arızalıysa yine arızalı kalacak başka şansın zaten yok, ha sağlam enjektörse bozulmaz zaten, tabii bunlar benim düşüncem, YTD :D karar senin...

kullanayım ama emin değilim dersen tam depoya yarım kutu at, izle motoru baktın iyi yine yap, sonraki depoda tam kullan ve bakımdan bakıma devam et derim, hem bu kadar korkmaya gerek yok, ne olacak havayamı uçacak motor, altı üstü düşük yoğunlukta çözücü madde kullanıyorsun...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Ali Cihangiroğlu yazdı:

neden düşüyor basınç ?

Abi 3-4 sene önce bi video izlemiştim orada deneme sonrası enjektörler makinaya bağlanıp eski değerler ile karşılaştırılmıştı. Püskürtmede önerildiği gibi kullanılmadığında zayıflama meydana gelmişti. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Şimdi km çok, bir kere CC yaptırmak varsa aklının bir köşesinde direk unut, katkıyıda ben olsam kullanırdım, tam dolu depoya uzun yol yapacağım zaman atardım, baktım güzel birkez daha yapar sonra bakımdan bakıma yapardım, ben böyle yapardım, sorun varsa enjektörde kesin kullanırdım, ya pislikse sebeb kendine gelebilir, arızalıysa yine arızalı kalacak başka şansın zaten yok, ha sağlam enjektörse bozulmaz zaten, tabii bunlar benim düşüncem, YTD :D karar senin...

kullanayım ama emin değilim dersen tam depoya yarım kutu at, izle motoru baktın iyi yine yap, sonraki depoda tam kullan ve bakımdan bakıma devam et derim, hem bu kadar korkmaya gerek yok, ne olacak havayamı uçacak motor, altı üstü düşük yoğunlukta çözücü madde kullanıyorsun...

Enjektör sağlammı bozuk mu bilmiyorum ki :D Bozuk olduğunda nasıl bir belirti veriyor genelde ? 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağrı Alaf yazdı:

Abi 3-4 sene önce bi video izlemiştim orada deneme sonrası enjektörler makinaya bağlanıp eski değerler ile karşılaştırılmıştı. Püskürtmede önerildiği gibi kullanılmadığında zayıflama meydana gelmişti. 

mümkün zira üstünde uyarıda var, çok az yakıtla kullanmayın diye....  neyse canım ben kullandım memnun kaldım, şuanki arabam benzinli, o yüzden henüz birşey yapmadım, arada bir aklıma geliyor ama 250 bar benzinli araçta gerek olmaz diye düşünüyorum, tamamen düşünce ama, öyle bildiğimden değil, dizele alıştıkta bu benzinli atmosferikte olmayınca kafa karışıtırıyor hakikaten.... benzinlide çokta sorun çıkmıyor sanırım, şu konuyu biraz araştırayım hele..

Ümit Türk yazdı:

Enjektör sağlammı bozuk mu bilmiyorum ki :D Bozuk olduğunda nasıl bir belirti veriyor genelde ? 

duman atar, çok yakar, kötü çalışır, ses yapar falan,  motor güzel çalışıyor, yakıtında normalse sorun yoktur diyebiliriz...

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

mümkün zira üstünde uyarıda var, çok az yakıtla kullanmayın diye....  neyse canım ben kullandım memnun kaldım, şuanki arabam benzinli, o yüzden henüz birşey yapmadım, arada bir aklıma geliyor ama 250 bar benzinli araçta gerek olmaz diye düşünüyorum, tamamen düşünce ama, öyle bildiğimden değil, dizele alıştıkta bu benzinli atmosferikte olmayınca kafa karışıtırıyor hakikaten.... benzinlide çokta sorun çıkmıyor sanırım, şu konuyu biraz araştırayım hele..

duman atar, çok yakar, kötü çalışır, ses yapar falan,  motor güzel çalışıyor, yakıtında normalse sorun yoktur diyebiliriz...

Bende kara duman anı hızlanma yapınca bir fıs atıyor :D turbo devreye girince yapıyor. ama sürekli bir duman atma yok. çok yakma konusuna gelince zaten aracın fabrika  verisi 10-12 arası yakıyor yani anormal bir durum oluşmadı henüz. motor kötü çalışmıyor zannımca sadece çok sesi var bildiğiniz dizel sesi. Fordun traktör gibi çıkardığı sesinden bile daha iyi :D 

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ümit Türk yazdı:

Bende kara duman anı hızlanma yapınca bir fıs atıyor :D turbo devreye girince yapıyor. ama sürekli bir duman atma yok. çok yakma konusuna gelince zaten aracın fabrika  verisi 10-12 arası yakıyor yani anormal bir durum oluşmadı henüz. motor kötü çalışmıyor zannımca sadece çok sesi var bildiğiniz dizel sesi. Fordun traktör gibi çıkardığı sesinden bile daha iyi :D 

sende durum ne kadar duman o kadar randuman demekki, bu durumda salla bir tane depoya randumanlı kullan atsın dumanı kir pası :D

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Emme ve EGR sökülüp temizlensin. Farkı göreceksin. 170 ps miydi? Hatta EGR' yi direkt iptal ettir.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Dizel araçta EGR sökülürse motor gücü bile düşebilir. Ters basınç yaratamayan ByPass sistemin patlama sıcaklığı ve egzoz gazı sıcaklığı artar ve üreticinin belirlediği sınırlara yaklaşabilir. Bu da motor ömrünü azaltabilir. Yanmayan yakıtın tahliyesi ile artacak yakıt sarfiyatı ve çevre kirliliği de var. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağrı Alaf yazdı:

Dizel araçta EGR sökülürse motor gücü bile düşebilir. Ters basınç yaratamayan ByPass sistemin patlama sıcaklığı ve egzoz gazı sıcaklığı artar ve üreticinin belirlediği sınırlara yaklaşabilir. Bu da motor ömrünü azaltabilir. Yanmayan yakıtın tahliyesi ile artacak yakıt sarfiyatı ve çevre kirliliği de var. 

çevre için egr dpf olmasın dolaylı yoldan daha faydalı olur aslında, motora gelince, tasarımı egr var diye yapmazlar, egr yi tasarıma eklerler, yani egr iptalinde artacak ısının falan sanmam zarar vereceğini, o sınırlar zaten egr siz motora göre yapılıyor, yoksa egr bozulsa cortlar o motor, kısaca egr dpf ne varsa iptal iyidir, çevre olayı koca bir kandırmaca, stop-start gibi numara bence :tongue: aslında hepsi çalışsın, bir fayda azda olsa enazından sen kullanırken olsunda bizde mecburen motor ömrü önemli, araba alacağız diye senelerimiz geçiyor memlekette...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağrı Alaf yazdı:

Dizel araçta EGR sökülürse motor gücü bile düşebilir. Ters basınç yaratamayan ByPass sistemin patlama sıcaklığı ve egzoz gazı sıcaklığı artar ve üreticinin belirlediği sınırlara yaklaşabilir. Bu da motor ömrünü azaltabilir. Yanmayan yakıtın tahliyesi ile artacak yakıt sarfiyatı ve çevre kirliliği de var. 

Yanma odasına ne kadar temiz ve soğuk hava girer ise, yanma kalitesi de o kadar artar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

Yanma odasına ne kadar temiz ve soğuk hava girer ise, yanma kalitesi de o kadar artar.

sonra egr dediler mertlik bozuldu işte, zaten amaç verimi artırmak değildi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Tamer Topaç yazdı:

soğuk hava girer ise

bende niye bu araba bu kadar soğukta atik diyordum 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Tamer Topaç yazdı:

Yanma odasına ne kadar temiz ve soğuk hava girer ise, yanma kalitesi de o kadar artar.

Yakılamayan yakıt egzoza giderse yanmanın devam etme ihtimali var diye biliyorum. O yüzden EGR'si sökülen arabanın Katalitiği de çok sürmeden dağılıyor. Sistem birbirine bağlı. Yanma kalitesi artsa ne olacak ki ralliye mi gidiyoruz? Önemli olan ekonomi ise EGR ve katalitik bence kalmalı. Katalitik ise ters basıncı düşürüp Top Speed dolaylarında daha fazla püskürtme yapılmasına yol açıyor mesela. Canım EGR valfim. Hiç sorun çıkarmadı bana varlığı ile yokluğu bir. :D 

Yorum bağlantısı
Fatih Karaa
Tamer Topaç yazdı:

Emme ve EGR sökülüp temizlensin. Farkı göreceksin. 170 ps miydi? Hatta EGR' yi direkt iptal ettir.

140lık araç olay ilk başladığından sonra Egr iptal edildi araçta. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Fatih Karaa yazdı:

140lık araç olay ilk başladığından sonra Egr iptal edildi araçta. 

Size yazmamıştım. Sorento için yazmıştım.

Ümit Türk yazdı:

bende niye bu araba bu kadar soğukta atik diyordum 

İntercooler' ın amacı da bu zaten. Ya da cold air intake sistemlerin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...