Yücel YILDIZ 3 Kasım Paylaş 3 Kasım Merhabalar Konu başlığındaki motora sahi o aracım tiguan. Nasıl anlatayım bilemiyorum bir sorun var bu net ama sebebini aklım almıyor. sizlerin desteğine ihtiyacım var . Aracım Gaz pedalı açısı farketmeksizin , yokuş yukarı veya aşağı farketmeksizin , Tam 2500de başlayıp 3000 devirde son bulan bir motor boğulma sesi , sanki vites at der gibi , boğuluyorum der gibi bir ses aracın içinde özellikle de arka koltukda daha çok hissedildigini söylüyor araçta Seyehat edenler. Fakat ne alt devirlerde var bu sorun ne de yüksek devirlerde . hatta tam 3.000 devire geldiğimde araç birden sessizlesiyor motor rahatlıyor akıp gidiyor. daha önce yapılan bakımlar şu şekilde. Yağ bakımı( Castrol hyspec) bobin buji takım olarak değişti n75 değişti n249 değişti map sensörleri değişti Bu bakımlar yapılmadan önce de bu sorun vardı şuanda da var . Son olarak aynı aractan kuzenimde var onun aracı kullandım böyle bir sorun yok . destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 3 Kasım Yazar Paylaş 3 Kasım (düzenlendi) Selim Bilgin yazdı: Ses kaydı alsak? Abi imkansız telefon ya da kayıt cihazına yansımaz . anca yolculuk yapan farkedilir ama yine de deneyeceğim 3 Kasım tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 3 Kasım Yazar Paylaş 3 Kasım (düzenlendi) bu arkadaş da aynı sorunu yaşamış abiler birebir aynisi 3 Kasım tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Erik 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Yücel YILDIZ yazdı: Merhabalar Konu başlığındaki motora sahi o aracım tiguan. Nasıl anlatayım bilemiyorum bir sorun var bu net ama sebebini aklım almıyor. sizlerin desteğine ihtiyacım var . Aracım Gaz pedalı açısı farketmeksizin , yokuş yukarı veya aşağı farketmeksizin , Tam 2500de başlayıp 3000 devirde son bulan bir motor boğulma sesi , sanki vites at der gibi , boğuluyorum der gibi bir ses aracın içinde özellikle de arka koltukda daha çok hissedildigini söylüyor araçta Seyehat edenler. Fakat ne alt devirlerde var bu sorun ne de yüksek devirlerde . hatta tam 3.000 devire geldiğimde araç birden sessizlesiyor motor rahatlıyor akıp gidiyor. daha önce yapılan bakımlar şu şekilde. Yağ bakımı( Castrol hyspec) bobin buji takım olarak değişti n75 değişti n249 değişti map sensörleri değişti Bu bakımlar yapılmadan önce de bu sorun vardı şuanda da var . Son olarak aynı aractan kuzenimde var onun aracı kullandım böyle bir sorun yok . destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim Kompresörden kaynaklı olabilir mi.Kasnakları vs Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 4 Kasım Yazar Paylaş 4 Kasım Mert Erik yazdı: Kompresörden kaynaklı olabilir mi.Kasnakları vs Aracı aldığım kişi devirdaimi yeni değiştirdiğini belgeledi. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 4 Kasım Paylaş 4 Kasım kompresör işi epey zor ama. mekanik olarak söküp takması zor yani yerine. onu baypas etsek.., kelebeğinin fişini çeksek mesela. ne değişiyor görsek? Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 4 Kasım Yazar Paylaş 4 Kasım Ali Gök yazdı: klimanın açık yada kapalı olması ile değişiyormu Klima kapalı iken bu durum, açıkken hiç denemedim Doğan Arşiray yazdı: kompresör işi epey zor ama. mekanik olarak söküp takması zor yani yerine. onu baypas etsek.., kelebeğinin fişini çeksek mesela. ne değişiyor görsek? Peki boğaz kelebeğinin fişini mi cekmeliyim yoksa hemen onun önünde 2. Bir boğaz kelebeğine benzeyen havanın turboya mi kompresöre mi gideceğini belirleyen 2. Bir boğaz var onu mu cekmeliyim , Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 4 Kasım Yazar Paylaş 4 Kasım Doğan Arşiray yazdı: kompresör işi epey zor ama. mekanik olarak söküp takması zor yani yerine. onu baypas etsek.., kelebeğinin fişini çeksek mesela. ne değişiyor görsek? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 4 Kasım Paylaş 4 Kasım kompresoru baypas edip turbonun goturmesini saglayan parca. belkide takili kaliyordur. mekanik olarak arizalidir Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Doğan Arşiray yazdı: kompresör işi epey zor ama. mekanik olarak söküp takması zor yani yerine. onu baypas etsek.., kelebeğinin fişini çeksek mesela. ne değişiyor görsek? vw beyni bunu yemez, yese de lamba yakar daha da söndürmez sanırım Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 4 Kasım Yazar Paylaş 4 Kasım fişi çekip deneyeceğim. Muhtemelen çekiş düşüklüğü olacaktır fakat 2500-3000 rpm arasında bi farklılık olacak mı gözlemleyip bildireceğim. 1 Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 4 Kasım Yazar Paylaş 4 Kasım (düzenlendi) Dökümanda şöyle bir bilgi var . Sanırım 2400 rpmden sonra birşeyler olduğu kesin. Açıklayacak var mıdır ? 4 Kasım tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 4 Kasım Yazar Paylaş 4 Kasım 2400-3000 rpm arasında egzoz gazlarını rahatça dışarı atamadığından yapıyor olabilir mi sizce ? katalizör tıkanıklıgı vs Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 4 Kasım Yazar Paylaş 4 Kasım Sanırım cevap bu yanılmıyorsam eğer. Roots üfleyici derken kompresörden bahsedıyor çeviri biraz hatalı. Doğan abi sen ne düşünüyorsun ? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Yücel YILDIZ yazdı: 2400-3000 rpm arasında egzoz gazlarını rahatça dışarı atamadığından yapıyor olabilir mi sizce ? katalizör tıkanıklıgı vs öyle olsa sonradan açılmazdı. bu kılavuzun orijinalini hatmetmiştim ben. o kapak, devir artınca kapanıp açılıyor yüke göre. kapalı kalıyorsa hava geçemiyordur. pıt diye takılı kaldığı yerden kuturuluyordur mesela. ölçümü iki map sensörü ile yapıyor. o sensörleri değiştirdiğine göre birtek arada tıkanıklık yapabilecek şey bu parça. gaz kelebeği gibi birşey. Yorum bağlantısı
Çözüm Yücel YILDIZ Cuma 11:45 Yazar Çözüm Paylaş Cuma 11:45 (düzenlendi) Selamlar yeniden , sorunun kaynağı aşağaki arkadaş...BOŞLUK Yapmış içindeki bilya dağılmış salladığımda taktir takır ses yapıyor Forumda daha önce başka bir arıza için bahsi geçmişti. DEğiştirmek istedim. Sorunumu çözdü. Ayrıca yogun beyaz duman su buharı (araç ısındıktan sonra da geliyordu) onu da azalttı. Çünkü bı itici arızalı oldugunda yağın içine benzin kaçıyor. Bi gün birilerine yardımcı olur belki Cuma 11:54 tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Cumartesi 05:42 Paylaş Cumartesi 05:42 bu yuksek basinc pompasi degilmi? Yorum bağlantısı
Önder Özcan Cumartesi 07:00 Paylaş Cumartesi 07:00 Başkalarına da yardımcı olması açısından, nedir bu parça, adı ney? Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu Cumartesi 09:09 Paylaş Cumartesi 09:09 Yüksek basınçlı yakıt pompası iticisi. Sanayi tabiri ile pompa fincanı. TSI araçlarında yaşanan ülkemizdeki 95 oktan benzin sorunu kaynaklı. 2 Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ Cumartesi 16:37 Yazar Paylaş Cumartesi 16:37 Doğan Arşiray yazdı: bu yuksek basinc pompasi degilmi? yüksek basınç pompasi iticisi Önder Özcan yazdı: Başkalarına da yardımcı olması açısından, nedir bu parça, adı ney? Yüksek basınç pompa iticisi diye geçiyor 1 Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ Pazartesi 08:39 Yazar Paylaş Pazartesi 08:39 Hasan Karabekiroglu yazdı: Yüksek basınçlı yakıt pompası iticisi. Sanayi tabiri ile pompa fincanı. TSI araçlarında yaşanan ülkemizdeki 95 oktan benzin sorunu kaynaklı. Aslında aracın depo kapağının iç kısmında fabrika etiketinde 95 oktan yazıyor Yorum bağlantısı
Selim Bilgin Pazartesi 10:32 Paylaş Pazartesi 10:32 Benim BLG motorlu 170'lik Jetta'nın katalogunda "98 oktan kullanın, 95 oktan ile kullanırsanız performans düşüşü ve vuruntu sorunu yaşayabilrisiniz" yazıyordu. Sonra TR'de 98 oktan kalmayınca hem kılavuzu hem de ecu'ları güncellediler galiba ama mevcut yakıtlarımızın 95 oktan da olmadığını söylüyorlar. Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ Dün saat 05:09 Yazar Paylaş Dün saat 05:09 Selim Bilgin yazdı: Benim BLG motorlu 170'lik Jetta'nın katalogunda "98 oktan kullanın, 95 oktan ile kullanırsanız performans düşüşü ve vuruntu sorunu yaşayabilrisiniz" yazıyordu. Sonra TR'de 98 oktan kalmayınca hem kılavuzu hem de ecu'ları güncellediler galiba ama mevcut yakıtlarımızın 95 oktan da olmadığını söylüyorlar. Mümkündür. Herşeyde olduğu gibi yakıtta da bulmuşuzdur bi yolunu. Dürüstlükte ülkece üst sıralardayız. Peki mevcut durumda hangi marka'nın yakıtını kullanır tavsiye edersiniz? Yorum bağlantısı
Recommended Posts