İçeriğe Yönlendir

1.4 TSI 150 HP Twincharger 2500-3000 Rpm Arası Boğulma Sesi


Yücel YILDIZ
Çözüme git Yücel YILDIZ tarafından,

Recommended Posts

Yücel YILDIZ

Merhabalar 

Konu başlığındaki motora sahi o aracım tiguan. Nasıl anlatayım bilemiyorum bir sorun var bu net ama sebebini aklım almıyor. sizlerin desteğine ihtiyacım var .

Aracım Gaz pedalı açısı farketmeksizin , yokuş yukarı veya aşağı farketmeksizin , Tam 2500de başlayıp 3000 devirde son bulan bir motor boğulma sesi , sanki vites at der gibi , boğuluyorum der gibi bir ses aracın içinde özellikle de arka koltukda daha çok hissedildigini söylüyor araçta Seyehat edenler.

Fakat ne alt devirlerde var bu sorun ne de yüksek devirlerde . 

hatta tam 3.000 devire geldiğimde araç birden sessizlesiyor motor rahatlıyor akıp gidiyor. 

daha önce yapılan bakımlar şu şekilde.

 

Yağ bakımı( Castrol hyspec)

bobin buji takım olarak değişti 

n75 değişti 

n249 değişti 

map sensörleri değişti

 

Bu bakımlar yapılmadan önce de bu sorun vardı şuanda da var . Son olarak aynı aractan kuzenimde var onun aracı kullandım böyle bir sorun yok .

destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim 

 

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
(düzenlendi)
Selim Bilgin yazdı:

Ses kaydı alsak? 

Abi imkansız telefon ya da kayıt cihazına yansımaz . anca yolculuk yapan farkedilir

ama yine de deneyeceğim 

tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
(düzenlendi)

 

 

 

bu arkadaş da aynı sorunu yaşamış abiler birebir aynisi

tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Erik
Yücel YILDIZ yazdı:

Merhabalar 

Konu başlığındaki motora sahi o aracım tiguan. Nasıl anlatayım bilemiyorum bir sorun var bu net ama sebebini aklım almıyor. sizlerin desteğine ihtiyacım var .

Aracım Gaz pedalı açısı farketmeksizin , yokuş yukarı veya aşağı farketmeksizin , Tam 2500de başlayıp 3000 devirde son bulan bir motor boğulma sesi , sanki vites at der gibi , boğuluyorum der gibi bir ses aracın içinde özellikle de arka koltukda daha çok hissedildigini söylüyor araçta Seyehat edenler.

Fakat ne alt devirlerde var bu sorun ne de yüksek devirlerde . 

hatta tam 3.000 devire geldiğimde araç birden sessizlesiyor motor rahatlıyor akıp gidiyor. 

daha önce yapılan bakımlar şu şekilde.

 

Yağ bakımı( Castrol hyspec)

bobin buji takım olarak değişti 

n75 değişti 

n249 değişti 

map sensörleri değişti

 

Bu bakımlar yapılmadan önce de bu sorun vardı şuanda da var . Son olarak aynı aractan kuzenimde var onun aracı kullandım böyle bir sorun yok .

destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim 

 

Kompresörden kaynaklı olabilir mi.Kasnakları vs

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Mert Erik yazdı:

Kompresörden kaynaklı olabilir mi.Kasnakları vs

Aracı aldığım kişi devirdaimi yeni değiştirdiğini belgeledi. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

kompresör işi epey zor ama. mekanik olarak söküp takması zor yani yerine.  onu baypas etsek.., kelebeğinin fişini çeksek mesela. ne değişiyor görsek?

Yorum bağlantısı
Ali Gök

klimanın açık yada kapalı olması ile değişiyormu 

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Ali Gök yazdı:

klimanın açık yada kapalı olması ile değişiyormu 

Klima kapalı iken bu durum, açıkken hiç denemedim 

Doğan Arşiray yazdı:

kompresör işi epey zor ama. mekanik olarak söküp takması zor yani yerine.  onu baypas etsek.., kelebeğinin fişini çeksek mesela. ne değişiyor görsek?

Peki boğaz kelebeğinin fişini mi cekmeliyim yoksa hemen onun önünde 2. Bir boğaz kelebeğine benzeyen havanın turboya mi kompresöre mi gideceğini belirleyen 2. Bir boğaz var onu mu cekmeliyim , 

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Doğan Arşiray yazdı:

kompresör işi epey zor ama. mekanik olarak söküp takması zor yani yerine.  onu baypas etsek.., kelebeğinin fişini çeksek mesela. ne değişiyor görsek?

image.png.bec80b5cd68995555a2ef811416a0cd3.png

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

kompresoru baypas edip turbonun goturmesini saglayan parca.  belkide takili kaliyordur. mekanik olarak arizalidir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

kompresör işi epey zor ama. mekanik olarak söküp takması zor yani yerine.  onu baypas etsek.., kelebeğinin fişini çeksek mesela. ne değişiyor görsek?

vw beyni bunu yemez, yese de lamba yakar daha da söndürmez sanırım

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

fişi çekip deneyeceğim. Muhtemelen çekiş düşüklüğü olacaktır fakat 2500-3000 rpm arasında bi farklılık olacak mı gözlemleyip bildireceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
(düzenlendi)

Dökümanda şöyle bir bilgi var . Sanırım 2400 rpmden sonra birşeyler olduğu kesin. Açıklayacak var mıdır ?

 

 

 

 

image.png.2584c0041823430ce34aacf9b6e746a6.png




image.png.3f7c5820919bb9e8b0b7d1855e49bb3c.png

tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

2400-3000 rpm arasında egzoz gazlarını rahatça dışarı atamadığından yapıyor olabilir mi sizce ? katalizör tıkanıklıgı vs

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

Sanırım cevap bu yanılmıyorsam eğer. Roots üfleyici derken kompresörden bahsedıyor çeviri biraz hatalı.  Doğan abi sen ne düşünüyorsun ?


image.png.1705c6a1f540c95921c740c7eca9e834.png

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Yücel YILDIZ yazdı:

2400-3000 rpm arasında egzoz gazlarını rahatça dışarı atamadığından yapıyor olabilir mi sizce ? katalizör tıkanıklıgı vs

öyle olsa sonradan açılmazdı.  bu kılavuzun orijinalini hatmetmiştim ben. o kapak, devir artınca kapanıp açılıyor yüke göre. kapalı kalıyorsa hava geçemiyordur. pıt diye takılı kaldığı yerden kuturuluyordur mesela. ölçümü iki map sensörü ile yapıyor. o sensörleri değiştirdiğine göre birtek arada tıkanıklık yapabilecek şey bu parça. gaz kelebeği gibi birşey.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • Çözüm
Yücel YILDIZ
(düzenlendi)

Selamlar yeniden , sorunun kaynağı aşağaki arkadaş...BOŞLUK Yapmış içindeki bilya dağılmış salladığımda taktir takır ses yapıyor Forumda daha önce başka bir arıza için bahsi geçmişti. DEğiştirmek istedim. Sorunumu çözdü. Ayrıca yogun beyaz duman su buharı (araç ısındıktan sonra da geliyordu) onu da azalttı. Çünkü bı itici arızalı oldugunda yağın içine benzin kaçıyor. Bi gün birilerine yardımcı olur belki




 

IMG_20241115_144743.jpg

IMG_20241115_144804.jpg

IMG_20241115_144754.jpg

tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Başkalarına da yardımcı olması açısından, nedir bu parça, adı ney?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Yüksek basınçlı yakıt pompası iticisi. 

Sanayi tabiri ile pompa fincanı.

TSI araçlarında yaşanan ülkemizdeki 95 oktan benzin sorunu kaynaklı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Doğan Arşiray yazdı:

bu yuksek basinc pompasi degilmi? 

yüksek basınç pompasi iticisi 

Önder Özcan yazdı:

Başkalarına da yardımcı olması açısından, nedir bu parça, adı ney?

Yüksek basınç pompa iticisi diye geçiyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Yüksek basınçlı yakıt pompası iticisi. 

Sanayi tabiri ile pompa fincanı.

TSI araçlarında yaşanan ülkemizdeki 95 oktan benzin sorunu kaynaklı. 

Aslında aracın depo kapağının iç kısmında fabrika etiketinde 95 oktan yazıyor

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Benim BLG motorlu 170'lik Jetta'nın katalogunda "98 oktan kullanın, 95 oktan ile kullanırsanız performans düşüşü ve vuruntu sorunu yaşayabilrisiniz" yazıyordu. Sonra TR'de 98 oktan kalmayınca hem kılavuzu hem de ecu'ları güncellediler galiba ama mevcut yakıtlarımızın 95 oktan da olmadığını söylüyorlar.

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Selim Bilgin yazdı:

Benim BLG motorlu 170'lik Jetta'nın katalogunda "98 oktan kullanın, 95 oktan ile kullanırsanız performans düşüşü ve vuruntu sorunu yaşayabilrisiniz" yazıyordu. Sonra TR'de 98 oktan kalmayınca hem kılavuzu hem de ecu'ları güncellediler galiba ama mevcut yakıtlarımızın 95 oktan da olmadığını söylüyorlar.

Mümkündür. Herşeyde olduğu gibi yakıtta da bulmuşuzdur bi yolunu. Dürüstlükte ülkece üst sıralardayız. 
Peki mevcut durumda hangi marka'nın yakıtını kullanır tavsiye edersiniz?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...