İçeriğe Yönlendir

Rot Ayarı Hangi Durumlarda Yapılması Şarttır?


Recep Yavuz

Recommended Posts

Recep Yavuz

Merhabalar. Geçenlerde bir başlıkla aracımda gelen salınım sırasındaki sesi çözdüm. Bu ses Viraj demir kolu (z rot)  dedikleri parçadanmış. O gün o parçaları değiştirdik ve ses kesildi. 1 yıl önce de herhangi bir ses vb. olmasa da rot balans için gittiğim ustanın tavsiyesi üzerine, amortisör takozlarındaki boşluktan dolayı amortisör üst takoz+bilyası da geçen gün değiştirdim.

 

Değişim yapan usta istersen bi sürüşte bak çekme varsa az da olsa rot ayarı yaptır dedi. Ben de düşündüm, acaba ön takımlarda herhangi bir parçanın dahi değiştiği durumlarda rot ayarı gerekir mi? Rot için mutlaka direksiyonda bir sağa sola çekme gözlemlenmeli midir? Bu durumla ilgili bilgisi olanlardan arkadaşlardan öğrenmek isterim konuyu. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Salıncak, viraj demiri vs değişince rot ayarı gerekir bence.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Z rot ve takoz için rot’a gerek yok ama senede bir kez rota girmekte fayda vardır. Alt takım ve lastik ömrü uzar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

direksiyon kutusu onarımı veya rot kolu, rot başı değişiminde elzem olarak rot ayarı gereklr. diğer parçalarda normal şartlarda gerekmez ama kontrol amaçlı yapılsa iyi olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Recep Yavuz yazdı:

Değişim yapan usta istersen bi sürüşte bak çekme varsa az da olsa rot ayarı yaptır dedi.

genel bilgi hatasıdır, rot ayarı bozukluğu çekme yaptırmaz, direksiyon yamuk durur.

vesile ile 1-1.5 yılda bir rot ayarı yaptırırım, uzun süreli kullanım ömrü için

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Bizimki gibi tarlada dolaşılan ülkelerde en geç yılda bir yapılmalı. Girdiğimiz çukuru falan geçtim, asfalt kalitesi iğrenç olduğu için sürekli vibrasyon var tekerlerde ve süspansiyonda.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

genel bilgi hatasıdır, rot ayarı bozukluğu çekme yaptırmaz, direksiyon yamuk durur.

vesile ile 1-1.5 yılda bir rot ayarı yaptırırım, uzun süreli kullanım ömrü için

E tamam, direksiyonu da düzeltince sağa ya da sola çeker işte :seytan:

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Bir bilgi ekleyeyim, elektronik kutusu olan araçlarda rot ayarı yapıldıktan sonra sabitleme aparatı çıkarılmadan bilgisayar ile açı sensörü sıfırlanmalı. 

 

Yapılmazsa mükemmel bir ayar yapıp direksiyonu tam yazılımdaki sıfır noktasına denk getiremediyseniz direksiyon bir yöne ağır çalışır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Benim Vectra'nın devrini yeni almıştım. Bir sabah bi kavşak dönerken araba döndüğüm tarafa aşırı meyil verdi. En azından ben farklı hissettim. Ustamla aramda 500 metre var  yok şansıma. Doğru gittim yanına, bir de bakasın ki Z-Rot yok yerinde. Kafasından sıyırmış boşa düşmüş. Nasıl olduğunu anlayamadık. Gidip yeni parça aldım taktırdım, sonrasında da hiç ayar mayar yaptırmamıştım. Demek ki yaptırmak gerekiyormuş. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağrı Alaf yazdı:

Z-Rot yok yerinde.

zrot un ismi rot, sonradan ayara gerek olmaz

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

zrot un ismi rot, sonradan ayara gerek olmaz

Rot kolu ve başı değişince gerek oluyor ama komple değişince mi olmuyor? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağrı Alaf yazdı:

Rot kolu ve başı değişince gerek oluyor ama komple değişince mi olmuyor? 

z-rot. viraj demirinin bağlı olduğu parça komple değil.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

z-rot. viraj demirinin bağlı olduğu parça komple değil.


yeni nesiller böyle. Eskiden c ve y rot vardı. Hey gidi. 
 


🤮

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Arabayı aldığımdan beri hiç yaptırmadım (6 yıl) ve lastiklerde de düzensiz aşınma yok herhangi bir tarafa çekme yok. 
 

Bu süreçte amortisör amortisör takozları z rot değişti.

 

Ama rot başı rot kolu salıncak hiç değişmedi. Onlar değişirse rota girerim yoksa gerek yok gibi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...