İçeriğe Yönlendir

Hava Filtresi Debi ve Filtreleme


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Sizce orijinal filtrenin saniyede geçirdiği hava kütlesi ile yan sanayiler aynı mı? Yan sanayilerin orijinal debiyle aynı debi miktarını geçirme çabası var mı? Bununla ilgili standart var mı?

 

az debi düşük motor gücü, çok debi çok yakıt, büyük delik, toz pislik. 
 

Orijinal parça üreticileri muhakkak firmanın istediği standartlara uygun üretiyordur. Diğerleri de öyle midir? 
 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

KN cilerle bir çalışma yapmıştık, yan sanayiler daha çok geçirgen, bu iyi demek değil tabii. kn daha da çok geçirgen bu da kötü demek değil tabi ki

  • Beğenme 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Çağlar Bayur yazdı:

KN cilerle bir çalışma yapmıştık, yan sanayiler daha çok geçirgen, bu iyi demek değil tabii. kn daha da çok geçirgen bu da kötü demek değil tabi ki

 

Aydınlanmak üzereyken son düzlükte yattım. Baştan alsak abi :crazy:

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Aydınlanmak üzereyken son düzlükte yattım. Baştan alsak abi :crazy:

özet: KN alın güzel bişi :f1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

KN ve BMC kullandım bayağı, fark hissetmiştim ben gaz tepkisinde hem Focus hem Alfa'da. HP artışı ya da 0-100'de iyileşme vermese de %10-15 gaz ile fark sağlıyor.

A6'ya almadım niyeyse. 7 binde değişiyorum zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

KN cilerle bir çalışma yapmıştık,


videosu var mı :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Bimden :crazy:

Dün sabah oradaydim iki dakika önce teyzeler aldı kavga çıkaracaktim baktım teyzeler baya cevval uzak durdum üzerine bir şişe su alıp içtim.

tarihinde Mehmet Yeter tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Yeter yazdı:

Dün sabah oradaydim iki dakika önce teyzeler aldı kavga çıkaracaktim baktım teyzeler baya cevval uzak durdum üzerine bir şişe su alıp içtim.

Teyze artık filtresiz de gezse olurdu :D

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
İlkay Başaran yazdı:

Teyze artık filtresiz de gezse olurdu :D

Ne kadar duman o kadar randuman :hahahoho:

İlkay hocam ne güldüm. 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


videosu var mı :) 

yutubta o zamanlar hayvanat bahçesinden maymun videosu paylaşılmamıştı. biz fax hattından veri indirip yolluyorduk , vesile ile fax santrale bağlı çalışmaz. ve sonra dinazorlar yok oldu birden

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sizce orijinal filtrenin saniyede geçirdiği hava kütlesi ile yan sanayiler aynı mı? Yan sanayilerin orijinal debiyle aynı debi miktarını geçirme çabası var mı? Bununla ilgili standart var mı?

 

az debi düşük motor gücü, çok debi çok yakıt, büyük delik, toz pislik. 
 

Orijinal parça üreticileri muhakkak firmanın istediği standartlara uygun üretiyordur. Diğerleri de öyle midir? 
 

 

 

Filtrenin kalitesini belirleyen şey ne kadar geçirgen olduğu değil ne kadar süzebildiği. Hem süzüp hem flow u yüksek olan daha iyi (kaliteli demek doğru değil onda bir sürü daha etken var) diyebiliriz.

Yansanayi mevzusu çoklukla imalat kalite kontrol mekanizması ile alakalı aslında. Motor üreticisinin "öngördüğü" ortalama flow değerini tutturup partikül tutması aynı olan filitrenin kullanımında bir sıkıntı yok.

Standardı, belli şartlarda birim alandan geçen hava miktarı ile ölçülüyor ona göre belirleniyor. alfa ve Fi değerlerini hatırlamıyorum şimdi ama evet bir standardı var. Yeniyken belirlenen toleransın içinde partikül tutması ve flowu olması yeterli. Kirlendikce zaten performansı düşecek. flow işin en kolay kısmı. MAF bu farklılıkları ölçebilmek için var. Ama partikülleri tutma olayı sıkıntılı.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

 

Şöyle bir video var ne kadar doğru bilmiyorum ama zamanında kutu için k&n kullanmıştım herhangi bir değişiklik hissetmedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan

Bir ara hepa filtrelere bakar iken araştırmıştım. Gözenek standartları ve yüzey alanı var. Yan sanayi ürünler daha geniş gözenek ve dar yüzey alanına sahip idi. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

Filtrenin kalitesini belirleyen şey ne kadar geçirgen olduğu değil ne kadar süzebildiği. Hem süzüp hem flow u yüksek olan daha iyi (kaliteli demek doğru değil onda bir sürü daha etken var) diyebiliriz.

Yansanayi mevzusu çoklukla imalat kalite kontrol mekanizması ile alakalı aslında. Motor üreticisinin "öngördüğü" ortalama flow değerini tutturup partikül tutması aynı olan filitrenin kullanımında bir sıkıntı yok.

Standardı, belli şartlarda birim alandan geçen hava miktarı ile ölçülüyor ona göre belirleniyor. alfa ve Fi değerlerini hatırlamıyorum şimdi ama evet bir standardı var. Yeniyken belirlenen toleransın içinde partikül tutması ve flowu olması yeterli. Kirlendikce zaten performansı düşecek. flow işin en kolay kısmı. MAF bu farklılıkları ölçebilmek için var. Ama partikülleri tutma olayı sıkıntılı.


kutuların üstünde bununla ilgili ne standart, ne ölçüm, hiçbir şey yazmıyorlar. “A markası B modele uyumludur” e uyumludur da sana göre mi uyumludur, standarta göre mi uyumludur. Ne kadar partikül süzüyor, ne kadarını geçiriyor, ve bunu bakım aralığı boyunca sağlayabiliyor mu?
 

Ne iso ne tse, ne de en ve diğerleri. Beyan esaslı
 

serviste hava filtresini değiştirmek için eskiyi atıp yeniyi koymadan yollamışlar. Araç çok yakıyor. Lamba arıza yok yani. 
 

ben orijinal servisten alıyorum. Ne zaman kutunun üstüne bununla ilgili belgeler koyarlar. O zaman yan sanayi tercih ederüm

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


kutuların üstünde bununla ilgili ne standart, ne ölçüm, hiçbir şey yazmıyorlar. “A markası B modele uyumludur” e uyumludur da sana göre mi uyumludur, standarta göre mi uyumludur. Ne kadar partikül süzüyor, ne kadarını geçiriyor, ve bunu bakım aralığı boyunca sağlayabiliyor mu?
 

Ne iso ne tse, ne de en ve diğerleri. Beyan esaslı
 

serviste hava filtresini değiştirmek için eskiyi atıp yeniyi koymadan yollamışlar. Araç çok yakıyor. Lamba arıza yok yani. 
 

ben orijinal servisten alıyorum. Ne zaman kutunun üstüne bununla ilgili belgeler koyarlar. O zaman yan sanayi tercih ederüm

Serviste Otosan hava filtresi var benim. Hiç sevmem.

Mann ya da Filtron daha güvenilir geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

ben orijinal servisten alıyorum. Ne zaman kutunun üstüne bununla ilgili belgeler koyarlar. O zaman yan sanayi tercih ederüm


Sonuçta şanzıman var yani? 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şanzıman söküp toplaması, o kadar zevklidir ki, zaman zaman mesaiye kalıp teknisyenle girişirdik, bi defa da parça artıtrmadan bitmezdi onun anlamazdık :rofl:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


kutuların üstünde bununla ilgili ne standart, ne ölçüm, hiçbir şey yazmıyorlar. “A markası B modele uyumludur” e uyumludur da sana göre mi uyumludur, standarta göre mi uyumludur. Ne kadar partikül süzüyor, ne kadarını geçiriyor, ve bunu bakım aralığı boyunca sağlayabiliyor mu?
 

Ne iso ne tse, ne de en ve diğerleri. Beyan esaslı
 

serviste hava filtresini değiştirmek için eskiyi atıp yeniyi koymadan yollamışlar. Araç çok yakıyor. Lamba arıza yok yani. 
 

ben orijinal servisten alıyorum. Ne zaman kutunun üstüne bununla ilgili belgeler koyarlar. O zaman yan sanayi tercih ederüm

 

 

Üretici speclerine göre ayırmış işte. Benchmark testini üretici yapıyordur herhalde, aksi halde markasının kullanılmasına izin vermemesi gerekir.

 

Çok çok asimetrik bir fark olmadıkça risk almaya gerek yok zaten, orjinal parça da çok matah değil ama en azından sorumluluk onlarda. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...