Deniz Duran Cuma 17:47 Paylaş Cuma 17:47 (düzenlendi) Merhabalar. Ayağımı yerden kessin diye uygun fiyata 1997 model Ford Mondeo 2.0 Ghia otomatik vites araç aldım. Arabalardan ahım şahım anlamam, kimim kimsem de yok. Aracı alalı 3 hafta falan oldu. Aldıktan hemen sonra, stop etme sorunu vardı onu yaptırdım. Birde yağ bakımlarını yaptırdım. Bugün sabah araç benzinde marş almadı. LPG ile çalıştırıp tamirciye götürdüm, benzin pompasının tıkandığını söyledi. Sonrasında 1.000 TL ye onarımı yapıldı ve araba benzinde marş aldı. Arabayla sadece benzinde biraz gezdikten sonra, bir benzin istasyonuna girdim. Lavaboya gittim geldim arabayı çalıştırdım. Araba önce benzinde çalıştı sonra LPG ye geçti. (Atiker sıralı sistem var.) Normalde arabayı çalıştırdıktan sonra hemen sönen "ABS ışığı ve yağ lambası", araç LPG ye geçtikten sonra, özellikle rölantide sönmemeye başladı. Gaza basınca lambalar sönüyor, rölantiye düşünce geri yanıyor. Aracı benzin istasyonuna kadar sürdüğüm süreç boyunca hiç böyle bir şey başıma gelmemişti. Boş bir yolda aracın ABS sini sert fren yaparak test ettim ve bir sorun göremedim, kaldı ki yağ bakımlarını yaptıralı da 3 gün falan oldu. Bunun sebebi nedir acaba? Ben elektrikle alakalı olduğunu düşünüyorum ama, bu işten anlayan insanların da yardımına ihtiyacım var. Lütfen, yardımcı olursanız çok sevinirim. NOT: Foruma yeni üyeyim, umarım doğru yere konu açmışımdır. Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim. Cuma 17:48 tarihinde Deniz Duran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Cuma 18:13 Paylaş Cuma 18:13 ihtimaller: abs lambasını yağ lambasına bağlamışlar ki muayeneden geçsin, sıkça yapılır, sebebi abs lambası bazen yakın kalıyor ise (arıza var) asıl konumz düşük devirde yağ lambası yakması. bu konan yağ ile ilgili olabilir. ne kulanıldı yağ olarak marka model? 2 Yorum bağlantısı
Deniz Duran Cuma 18:22 Yazar Paylaş Cuma 18:22 Çağlar Bayur yazdı: ihtimaller: abs lambasını yağ lambasına bağlamışlar ki muayeneden geçsin, sıkça yapılır, sebebi abs lambası bazen yakın kalıyor ise (arıza var) asıl konumz düşük devirde yağ lambası yakması. bu konan yağ ile ilgili olabilir. ne kulanıldı yağ olarak marka model? abi yağ olarak sanırım opetin yağı kullanıldı. Özel bir Ford serviste yaptırmıştım yağ bakımını. Hep opetin yağı vardı serviste. Yorum bağlantısı
Murat Sahın Cuma 18:25 Paylaş Cuma 18:25 Selamlar, sizin aracın piri Çağlar abidir. Geçmiş olsun. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Cuma 18:26 Paylaş Cuma 18:26 Deniz Duran yazdı: abi yağ olarak sanırım opetin yağı kullanıldı. Özel bir Ford serviste yaptırmıştım yağ bakımını. Hep opetin yağı vardı serviste. 10/40 mı kondu yağ filtresi sorunlu olabilir değişti mi? her şekilde sonuçta yağı değişene gidin zaman geçmeden 1 Yorum bağlantısı
Deniz Duran Cuma 18:28 Yazar Paylaş Cuma 18:28 Çağlar Bayur yazdı: 10/40 mı kondu yağ filtresi sorunlu olabilir değişti mi? her şekilde sonuçta yağı değişene gidin zaman geçmeden hayır abi 5/30 olarak özellikle belirttim 5/30 konuldu. yag filtresi ve polen filtresi de degisti. Murat Sahın yazdı: Selamlar, sizin aracın piri Çağlar abidir. Geçmiş olsun. tesekkür ederim. Yorum bağlantısı
Eray Aksoylu Cumartesi 08:38 Paylaş Cumartesi 08:38 yağ lambasını abs lambasına bağlamış olma ihtimalini göz ardı ederek yazıyorum, gaza bastığınızda fren yaptığınızda araç esnediğinde savrulduğunda abs lambası yan sön yapıyorsa fren hidrolik yağınızı kontrol edin. fren hidrolik yağı azaldığında uyarı lambası yan sön yapar biraz daha azalırsa sürekli yanar. eğer kaçak yoksa frenlerinizin tutmasında bir sorun olmaz sebebi ise balatalarınızın azalmasıdır. balatalar azaldıkça fren hidrolik yağı da olması gereken seviyeden düşmektedir. eğer balatalarınız bir süre daha gider derseniz yağı tamamlayıp devam edin balataları değiştirirken de mutlaka ve mutlaka fren hidrolik yağınızı da değiştirin. ufak bir dipnot normalde fren hidroliği azaldığında abs ve el freni lambası yanması lazım ancak sizin gösterge paneline müdahale edilmiş olabilir. bu yüzden yağ filtrenizi ve yağ seviyenizi düzenli olarak sallıyorum haftada 1 kontrol edin. bu kontrolü ise aracı akşam düz bir zemine bırakın sabah marş basmadan aracın sağ ön tekerlek hizasında yere bakın yağ filtresi o kısımdadır orda ciddi seviyede yağ kaçağı varsa yere damlama yapar. ardından da yağ çubuğunu çekip kontrol edin. düz bir zeminde olmasının sebebi karterdeki yağın birikme yapmaması içindir. akşamdan sabaha marş basmadan dememin sebebi ise çalışmış motordaki yağ kontrolü doğru olmaz motor içinde dolaşan yağ da olduğu için yağ çubuğu doğru seviyeyi göstermez. 1 Yorum bağlantısı
Deniz Duran Pazartesi 11:30 Yazar Paylaş Pazartesi 11:30 Bu cuma aracı özel Ford servisine götüreceğim. Yağ bakımı yaptırdığım yere gitmiştim hafta sonu, araçta yağ var herhangi bir sorun yok. Bugün sabah işe giderken, boş yolda biraz hızlanıp frene sert bastım, ABS gayette çalışıyor araçta herhangi bir silkeleme falan olmadı fren yaptığımda. Sanırım sorun elektriksel. Bakalım, pahalıya patlamaz sorunum umarım. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts