Sani Gerşon 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Çağlar Bayur yazdı: 140 bin adet getirsinler, iddia ederim ki 140 bini satar, gelmiyor ki satılsın yani, manuel/otomatik gibi Gelmiyor mu, üretilmiyor mu? Ben de seninle aynı fikirdeyim. Ne kadar gelirse hepsi satar. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Sani Gerşon yazdı: Gelmiyor mu, üretilmiyor mu? Ben de seninle aynı fikirdeyim. Ne kadar gelirse hepsi satar. ömösyön tantanasını var ya, 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Çağlar Bayur yazdı: 140 bin adet getirsinler, iddia ederim ki 140 bini satar, Euro 6E ile gelse, yine de okey miyiz? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Tansu Kalafatoğlu yazdı: Euro 6E ile gelse, yine de okey miyiz? adblue'lu olanlar mıydı? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Sani Gerşon yazdı: adblue'lu olanlar mıydı? adblue 2016’da çıktı euro 6 ile çıktı. Şu an euro 6e’deyiz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Tansu Kalafatoğlu yazdı: Euro 6E ile gelse, yine de okey miyiz? abcde... z ye kadar gider Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Tansu Kalafatoğlu yazdı: adblue 2016’da çıktı euro 6 ile çıktı. Şu an euro 6e’deyiz. Ok, sorun yok, özellikle E'yi sormanızı ona bağladım da. O da sorun değil, iptal eder, dizel devam ederiz 1.5dci ile şehir içi 5.5LT ile geziyordum ben Clio3'ümde. Gerçi o zaman dizel benzinden ucuzdu. Yaşlanmış olabilirim Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Harun Kocaçalışkan yazdı: Dual Motor verelim. takas olursa düşünelim Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Fatih Keskin yazdı: takas olursa düşünelim sadece malum arabayla olabilir :S Şaka bi yana patron satacaktı da carvak yamuk yaptı. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Sani Gerşon yazdı: Ok, sorun yok, özellikle E'yi sormanızı ona bağladım da. O da sorun değil, iptal eder, dizel devam ederiz 1.5dci ile şehir içi 5.5LT ile geziyordum ben Clio3'ümde. Gerçi o zaman dizel benzinden ucuzdu. Yaşlanmış olabilirim Sorun sadece adblue olsa, ben de hemen alırım dizel çok fazla teknolojik oldu. Emisyon diye diye sürekli mevcuta yeni şeyler eklendi. Ben caydım hani elektrikliler için yepyeni şase tasarlanmıştı, dizel için de öyle bir şey olmalı. Basit. Yorum bağlantısı
Muhammed Lokman Tosun 4 Kasım Yazar Paylaş 4 Kasım Konuya dönecek olursak bu yeni batarya teknolojisi hakkında bilgisi olan var mıdır? Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 5 Kasım Paylaş 5 Kasım Muhammed Lokman Tosun yazdı: Konuya dönecek olursak bu yeni batarya teknolojisi hakkında bilgisi olan var mıdır? en büyük avantajı %100 e kadar şarj olması uzun yolda avantaj sağlıyor diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Kasım Paylaş 5 Kasım Ali Gülmez yazdı: en büyük avantajı %100 e kadar şarj olması uzun yolda avantaj sağlıyor diye düşünüyorum şarj deşarj sayısı çok yüksek. 1 milyon km gidiyor deniyor. tabi araba dayanırsa. ancak bence yıllar geçtikçe o da zamana bağlı olarak eskiyecektir. Pilin değişimi burada mümkün olacak. Ancak 300 bin km sonra %10 batarya eskimesi yaşayan çok kişi var. Bunun yanında motor yatakları, soğutma sistemi, kapı cam vs bu tür sorunlar oluyor. salıncak sorunları vs. Bu adamlar araba üretiminde çok çok yeni olduğu için bazı otomotiv temel işleri daha zayıf olabilir. Salıncak burçları vs bir mersedes audi honda kadar kaliteli olmayabilir. 2 Yorum bağlantısı
Muhammed Lokman Tosun 5 Kasım Yazar Paylaş 5 Kasım Chatgpt'ye konuyla alakalı şunları söyledi; Tesla Model Y Standart Range, 2023 itibariyle yeni bir pil teknolojisi kullanmaya başladı. Bu yeni teknoloji, Tesla'nın "4680 hücre" adı verilen batarya hücrelerini içermektedir. Bu hücreler, Tesla'nın daha önce kullandığı 2170 hücrelere kıyasla daha büyük ve verimli olup, şu avantajları sunmaktadır: Daha Yüksek Enerji Yoğunluğu: 4680 hücreler, daha fazla enerji depolayarak, aracın menzilini artırmakta yardımcı olur. Bu, daha uzun yolculuklar yapmayı mümkün kılar. Daha Uygun Maliyet: Bu hücreler, üretim maliyetlerini azaltmayı hedefliyor. Tesla, 4680 hücreleri daha düşük maliyetle üreterek, elektrikli araç fiyatlarını düşürmeyi ve daha erişilebilir hale getirmeyi amaçlıyor. Daha İyi Performans: 4680 hücreler, daha hızlı şarj olma yeteneğine ve daha uzun ömürlü pil performansına sahip. Daha Az Karmaşıklık: Bu hücre tasarımı, daha basit bir yapıya sahip olup, araç üretim sürecinde daha az karmaşıklık yaratıyor. Tesla bu yeni hücreleri yalnızca Model Y gibi araçlarda kullanmakla kalmayıp, gelecekteki diğer modellerinde de bu teknolojiyi benimsemeyi planlıyor. Ayrıca, bu hücrelerin üretimi Tesla'nın Texas'taki Giga Texas fabrikasında yapılıyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Kasım Paylaş 5 Kasım Bu bataryanın fiziksel boyutu. Kimyasalı değil. 18650, 21700, şimdi de 46800'e geçiyor demek ki. Yorum bağlantısı
Muhammed Lokman Tosun 5 Kasım Yazar Paylaş 5 Kasım Sani Gerşon yazdı: Bu bataryanın fiziksel boyutu. Kimyasalı değil. 18650, 21700, şimdi de 46800'e geçiyor demek ki. Kimyasalında da mı değişkilik var? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Kasım Paylaş 5 Kasım Muhammed Lokman Tosun yazdı: Chatgpt'ye konuyla alakalı şunları söyledi; chatgpt, elonun bu yeni batarya için afrikada çıkarttığı ayaklanma hakkında bir şey söyler mi? nasıl soruluyor Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Kasım Paylaş 5 Kasım Muhammed Lokman Tosun yazdı: Kimyasalında da mı değişkilik var? Evet, bataryanın kimyasalı değişti. En büyük fark bu zaten. Yorum bağlantısı
Muhammed Lokman Tosun 5 Kasım Yazar Paylaş 5 Kasım Çağlar Bayur yazdı: chatgpt, elonun bu yeni batarya için afrikada çıkarttığı ayaklanma hakkında bir şey söyler mi? nasıl soruluyor Der ki; Elon Musk'ın, Tesla'nın elektrikli araç bataryalarında kullanılan lityum, nikel ve kobalt gibi kritik madenleri tedarik etme sürecinde Afrika'da bir "ayaklanma çıkardığı" iddiası üzerine kamuoyunda farklı yorumlar yapılmış olsa da, bununla ilgili kanıtlanmış bir isyan ya da doğrudan bir bağlantı bulunmamaktadır. Tesla ve diğer birçok teknoloji şirketi, elektrikli araçlarda ve diğer teknolojik cihazlarda kullanılan hammaddeleri temin ederken Afrika’daki çeşitli madencilik faaliyetlerine dolaylı olarak dahil olmaktadır. Bu tür madenlerin çoğu Afrika’nın Demokratik Kongo Cumhuriyeti gibi ülkelerinde bulunur ve burada madencilik faaliyetleri zaman zaman işçi hakları, çevresel etkiler ve yerel topluluklarla ilişkiler konusunda sorunlarla gündeme gelmektedir. Özellikle kobalt madenciliği, işçi sömürüsü ve çocuk işçiliği iddialarıyla sık sık eleştirilmiştir. Elon Musk ve Tesla, bu tür kaynakları etik ve sürdürülebilir bir şekilde tedarik etme sözü vermiş olsa da, bu süreç karmaşıktır ve yerel halkla ve hükümetlerle ilgili anlaşmazlıklar yaşanabilmektedir. Tesla, bu hammaddelere yönelik bağımlılığı azaltmak ve sürdürülebilir kaynaklardan tedarik sağlamak adına çeşitli adımlar atıyor. Özellikle yeni nesil 4680 pillerinde kobalt kullanımını düşürmeye veya tamamen ortadan kaldırmaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Kasım Paylaş 5 Kasım Muhammed Lokman Tosun yazdı: , bununla ilgili kanıtlanmış bir isyan ya da doğrudan bir bağlantı bulunmamaktadır. aynı chatgpt, irandaki nükleer santrali havaya uçurmak için , soğutma suyunda rezonans yaratmaya siemens ürünlerinin bağtantısının da kanıtlanmadığını söyler sanırım, Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 5 Kasım Paylaş 5 Kasım Muhammed Lokman Tosun yazdı: Chatgpt'ye konuyla alakalı Ali, sen misin 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Kasım Paylaş 5 Kasım Chat gpt ye böyle sorular sorulmaz. Ben tüm sorunuzu yanıtladım. Başka neyi mesela merak ettiniz? 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Kasım Paylaş 5 Kasım kocaman lityum bataryalı araba saçmalığı hikayesi çok uzun sürmeyecek lityum madenciliğinin ve pil üretmenin çevre kirliliği boyutu felaket düzeyde. başta üretilen ton başına kullanılan su ve diğer yüzlerce işlemde fena durumlar var. ha, elektrikli araba iyidir, masrafsızdır, o ayrı konu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Kasım Paylaş 5 Kasım Tansu Kalafatoğlu yazdı: lityum madenciliğinin ve pil üretmenin çevre kirliliği boyutu felaket düzeyde. kıyamet alameti veya hesabını çalmışlar? 2 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 6 Kasım Paylaş 6 Kasım Tansu Kalafatoğlu yazdı: boyutu felaket düzeyde Çağlar Bayur yazdı: kıyamet alameti veya hesabını çalmışlar? Pankartları hazırlayalım 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts