İçeriğe Yönlendir

Bu Terleme midir?


Abdullah Akbıyık

Recommended Posts

Abdullah Akbıyık

Iyi aksamlar cumleten,100bin kmde 1.25 2015 fiestada yag eksiltme gibi bir problem yokken motor kaputunu actigimda bazı yerlerde nemlilik parlaklık görülüyor aynı zamanda motor kaputunun iç kısmındada hafif yağ ile karışmış tozlar oluyor, özellikle fotoğrafta görünen ūst kapaktaki somunda ve iki tane benzin enjektörünün dibinde diğer parçaların aksine bir nemlilik mevcut, bu terleme midir? 5 bn km once degisen subaplar ile bağlantisi var midir? Motorun üstünde buharlaşıp yoğunlaşan damlaların izleri de mevcut bu saydıklarım hangi ölcüye kadar tolereedilebilir sayılmaktadır. Tekrardan hayırlı aksamlar dilerimIMG_20241031_181757.jpg.318f073e5fbd9d6e85f4bbd2b35e59b3.jpg

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Bu terlemedir. Yağ dediğimiz şey sıcaklığa karşı dayanıklıdır ancak çalışma limitleri üzerinde yanıp tortu bırakmak yerine buharlaşma özelliği göstermesi için özellikle formülü ayarlanır. 
 

Zaman içerisinde motordan bir şekilde buhar yolu ile ayrılan eser miktardaki yağ bu şekilde eser miktarda terleme bırakır. Alt kartelde bu oran daha fazladır. Bu görseldeki terleme bile sayılmayacak kadar eser miktar. Problem eşiği motorun yağlamasının etkilendiği eşik ile aynı. Yani şu an hiçbir problem yok. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen

şu terleme işi bizim ustaların işi savsaklama adına buldukları çare gibi geliyor bana. terleme demek minimumda olsa kaçak demek olmuyor mu sonuçta? sübap değişmeden önce bu tür yağlanmalar oluyormuydu peki aracınızda? 

Yorum bağlantısı
Coşku Mert
(düzenlendi)

emin olmak için oraları balata spreyi ile komple temizleyip devamı halinde terleme diyebiliriz. muhtemelen kulbutor kapak contasından kaynaklı bir durum

tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdullah Akbıyık
Serkan Gülderen yazdı:

şu terleme işi bizim ustaların işi savsaklama adına buldukları çare gibi geliyor bana. terleme demek minimumda olsa kaçak demek olmuyor mu sonuçta? sübap değişmeden önce bu tür yağlanmalar oluyormuydu peki aracınızda? 

Subap degismeden once boyle bir sey fark etmedim hocam, son zamanlarda gozume takıldı.

 

İlkay Başaran yazdı:

Yağını fazla koymuş da olabilirler. 

Bes kilometre once kontrol ettigim seviyede neredeyse. iki cizgi arasında yukarıya yakın bir seviyede.

 

Coşku Mert yazdı:

emin olmak için oraları balata spreyi ile komple temizleyip devamı halinde terleme diyebiliriz. muhtemelen kulbutor kapak contasından kaynaklı bir durum

Yag bakimi gelinceye kadar takip edecegim, yag bakimiyla birlikte kulbutor contasını da degistirtmeyi düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Kulbitor kapak contası yada pcv valfinden (yağ buharını hava filtre kabına gönderen sistem) kaynaklı

2010 fiestamda da var. Çok sallamıyorum.  

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Isınan motor yüzeyi ile motor yağının birleşmesi ile oluşuyorsa demek ki az da olsa bir yerlerden hafif yağ bırakmıştır. Birçok araçta gözlemlenir ama bu normal olduğu anlamına da gelmez. Aşırı titizler üzerine gider, diğerleri de zamanla gider.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Buna benzer c Max aracımda oldu.ustaya gittim kapak civatalarinı sıktı gönderdi.yine gittim normaldedi.üstteki kapağı söküp contasini kendim değiştirdim şu an böyle bir sorunum yok.aracim 195000 de. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...