İçeriğe Yönlendir

2006 Fiesta 1.4 Benzin Debriyaj Baskı Balata Değişimi Sonrası Sorunlar


Burak Eroğlu

Recommended Posts

Burak Eroğlu

Herkese merhaba değerli forum üyeleri.

1 hafta önce aracımda hiç bir sorun yokken baskı balata zamanı geldi ve sevise götürdüm. İşlem sonrası araç düzgün çalışıyor eve gidiyorum. Sabah aracımı çalıştırdıktan sonra. Benzinli arabam dizel gibi çalışmaya başlıyor. Egzoz kısmında sanki helikopter sesi gibi pata pata pata şeklinde ses çıkarıyor. Aracı yürütmeye çalıştığımda araba titriyor ve yürürken de titremeye devam ediyor. Bir süre sonra araç normal sesine döndü ama motor ışığı yanmaya devam ediyor. Ve bunu her sabah çalıştırdığımda yapıyor. Işık için cihaza bağladığımda 1. Ci enjeksiyon sürekli arıza yazıyordu ama sonra o arıza gitti. Usta tekrar yanınca getir dedi. Malum çalıştığım için götüremedim. Cumartesi götürücem asıl debriyajı takan ustaya. Hiç bir sorun olmayan araba bu değişimden sonra kendini toparlayamadı. Birde benzin menzil alanı çizgi çizgi oluyor onuda görsel olarak ekledim. Buraya kadar okuduğunuz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. 05FB6DBB-0C65-420A-91E4-D844F9807106.jpeg.7e1acd22b9e8bb3e43dfae2776e44d09.jpeg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bobin ve veya bujide arızası olabilir, kadrandaki çizgiler hız sensör verisi gelmemesi yüzünden o baskı balata zamanı işçilik ile ilgili büyük ihtimal

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Eroğlu

Çağlar hocam. Bugün o debriyajı değişen ustaya gittim. Aracı cihaza bağladık. 1.nci silindir enjeksiyon sürekli arız hata verisi aldık. Buji leri değiştirerek denedik ama hata gitmedi. Bobin değişemedik çünkü iadesi olmuyormuş. O yüzden kaldı. Bu hatadan dolayı silindir üst kapağının contanın değişmesi gerektiğini yaklaşık 40-60 bin arası masraf olacağının bilgisini aldık. Merak ettiğim. Böyle arızası olan aracın motor ışığı söner mi. Ve istanbuldan Tekirdağ’a hiç arıza yakmadan araba normale dönmüş bir şekilde gelir mi. Ne yapacağımı şaşırdım. Şuan arabada hiç bir hata yok. Ama sabah yüksek ihtimalle yine aynı hatayı vericek. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Bıktım, nefret ettim bir tarafı düzeltim derken bir tarafını bozan ustalardan.

Baskı balatayı değiştirirken, bir taraflara değip zarar vermişler belli.

Sensör ya da kablolarında bir sorun olma ihtimali yüksek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Burak Eroğlu yazdı:

Bu hatadan dolayı silindir üst kapağının contanın değişmesi gerektiğini yaklaşık 40-60 bin arası masraf olacağının bilgisini aldık

müthiiş teşhis... töbe estağfurulah.

 

Burak Eroğlu yazdı:

Ve istanbuldan Tekirdağ’a hiç arıza yakmadan araba normale dönmüş bir şekilde gelir mi. Ne yapacağımı şaşırdım. Şuan arabada hiç bir hata yok.

gelir: buji kabloları tam oturmamışsa, arıza arken kazara tam oturtmuşsa düzelmiştir.

Burak Eroğlu yazdı:

Bobin değişemedik

gerek yokki 1-3 2-4 birlikte çakar, denemek içni 1ile 3 ü yer değiştirecekti o kadar mesela.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Eroğlu

Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Forumda bir kişininde başına aynısı gelmiş. O hız sensörünü değişmekle çözmüş sanırım bende ordan ilerlicem. Bende kapakla ilgili bir sorun olmadığını düşünüyorum. Sensörden değilse buji, buji kablosu bobin olarak ilerlicem. İlgili konu da bu linkte daha önce konuşulmuş. Sonucu kesinlikle paylaşıcam. Belki birilerine Işık olur.


Birde burunlar öyle havada ki “biz bu işi 20 yıldır yapıyoruz” vs. Kabul ettiremedim. Daha da uğramam dükkanına. bir sorum daha olcak. 
Motor boşta iken şakır şakır ses geliyor debriyaja basınca ses kesiliyor neden olabilir 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Burak Eroğlu yazdı:

Motor boşta iken şakır şakır ses geliyor debriyaja basınca ses kesiliyor neden olabilir 

baskı balata değişirken debriyaj bilyası (rulmanı ) değişti mi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Eroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

baskı balata değişirken debriyaj bilyası (rulmanı ) değişti mi ?

Evet luk marka set olarak alınmıştı. Değişti dedi işlemi yapan. Hata benim bende başında durmadım değişip değişmediği ustanın insafı :) 

Yorum bağlantısı
Burak Eroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

set denen baskı balata dır

Başka bir sebebi olabilir mi debriyaja basıldığında ses kesilmesinin 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Burak Eroğlu yazdı:

Motor boşta iken şakır şakır ses geliyor debriyaja basınca ses kesiliyor neden olabilir 

Bu benim araçta da var, baskı balata değişiminden sonra nüksetti. Bendeki soğukken oluyor, balata ısınınca kesiyor, ses kalmıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Burak Eroğlu

Sevgili form üyeleri detaylı bi anlatım olucak inşallah herkese bi bilgi olur tecrübe olur, başımdan geçenleri anlatayım. Yukarıda anlattığım işlemden sonra başka bi ustaya giderek durumu anlattım. Once buji kabloları kontrol edildi. Sorunsuzdu. Sonra bujileri kontrol ettik 1 tanesi arızalı idi değiştik. 2 gün düzeldi sonra tekrar yapmaya başladı. Aynı ustaya götürdüm bobin kontrolü yapıldı o da sorunsuzdu. Tek işlem enjektörler kaldı. 1 ve 2 ci enjektörlerin yeri değişti o arada temizlemesi de yapıldı ve takıldı yaklaşık 1 haftadır sorunsuz kullanıyorum. Motor ışıgı, çizgi çizgi olma durumu kalmadı. Fikir veren yardımcı olan buradaki abilerime çok teşekkür ederim. İşin özeti herkes usta değil. İlk ustaya bırakmış olsaydım -60.000 tl de üst kapak açıp conta değişecek idim ve sorun o bile değildi. Sorunsuz sürüşler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Geçmiş olsun, o yüzden hep derim, bu memlekette kendin usta olacaksın yada elinden gelmiyorsa bilgin olacak...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...