İçeriğe Yönlendir

Reno motorlu mercedes bla bla bla


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Merak ettiğim bir konuyu sizlere danışmak istiyorum. Mercedes bazı modellerinde renonun yıllardır kullandığı bildiğim kadarıyla kronik sorunu sıkıntısı olmayan müthiş yakıt ekonomisi olan 1.5dci motorunu kullanıyor. Forumlarda vs. he şu reno motorlu araba mı falan diye ara ara dalga geçiyorlar. Sormak istediğim nokta şu, ben A noktasından B noktasına sorunsuz gideyim şöyle 90-100-110hpler fazlasıyla işimi görür beni fazlasıyla tatmin eder.

 

Böyle bir durumda parçası bol, ustası bol, işçiliği çok zor olmayan bu motorun aldığım mercedeste olmasının bana zararı değil aksine yararı yok mu? Benim 150-170-200 beygirlerle işim yok. 200 torkluk 90hp bir makine bile beni beklentimin çok üstünde doyuruyor zaten. Bayiden sıfır alacak olsam 1.6 saf mercedes benzinli motoru mu yoksa renonun 1.5 dizelini mi koyalım deseler benim gidip dizeli seçmemin bana ne zararı olabilir ki? Dıştan muazzam görünümlü bir mercedesim var. İçerde de şehiriçi 5 litre yakıyor. Banane kimin motoru neyin nesi. Bu bakış açısı hakkında ki görüşünüz nedir?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Genel olarak elektrikli araclarin yayginlastigi ve gelecekte piyasaya hakim olacak yakit türünün ne olacagi tam olarak bilinemedigi icin özellikle 2030 yilinda fosil yakitli arac üretmeyi birakacagini aciklayan ancak kendileri de hala tam olarak ne yapmak zorunda olduklarini bilemeyen, elektrikli mi, fosil yakitli mi, yoksa Fuelcell tipinde arac mi üretsek karmasasinda kalan otomobil üreticilerinden bu yillarda motor Ar-Ge'si beklemek hayal kirikligi ile sonuclanabilir. Bu dönemde bu tip büyük projelere girismek isteyen bircok otomobil firmasi, masrafi bölüsebilecegi baska firmalarla ortak proje yapmaya calismaktadir.

 

Motor Ar-Ge süreci oldukca uzun ve masrafli bir sürectir. Ne kadar test yaparsaniz yapin, alt tedarikci yani motora ait bir parcayi üreten tedarikci kaynakli basit gözüken ama önemli bir nedenden dolayi bile sonradan sattiginiz araclari geri cagirmak zorunda kalabilirsiniz. Bu nedenle firmalarin kendisini ispatlamis motorlarla devam etmeye calismasi bana cok garip gelmiyor.

 

Geri cagirma bir otomotiv sirketinin basina gelecek en kötü seylerden biridir. Aractaki hata, gelistirme asamasinda tespit edilip ortadan kaldirildiginda maliyeti X iken, pazara ciktiktan sonra servise cagirip ortadan kaldirildiginda 2X ya da 3X olmaktadir. Yine de hicbir marka, farkli bir üreticiden aldigi motoru kendi kriterlerine uygun testlerden gecirmeden piyasaya sürmez. Yani aslinda kendini ispatlamis motor, diger markada seri üretimde kullanilmadan önce kendini tekrar ispatlamak zorundadir. Sonucta motorla alakali yasanacak her problemde, motoru alip takan yani Mercedes suclu olacaktir. Bu nedenle de sert kosullarda test edilir.

 

Isin tabii kültürel boyutuna da bakmak gerekir. Örnegin Türkiye'de boya ve degisen cok ciddi bir problem olmasina ragmen, Almanya'da ikinci elde boyanmis bir araci (eger ciddi bir kaza gizlenmiyorsa) cok önemsemezler. Aksine memnuniyetle satin alirlar, cünkü boya onlara göre yenidir ve ceplerinden parasi cikmayacaktir.

 

Motor konusunda yine bir kisim insan, markaya duydugu güveni motora duymak ister ve bu nedenle markanin kendi motorunun aracta olmasini ister. Ancak bir kisim insan ise, isimi gördügü ve masraf cikarmadigi sürece kaputun altinda ne oldugu umrumda olmaz diye düsünür.

 

Toparlamak istersek, aracin dis donanimi, ic donanimi, tasarimi sizi etkiliyorsa ve motoru da kendini ispatlamis bir motorsa bence insanlarin fikirlerine kulak tikayip zevkle binebilirsiniz.

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Muazzam görünüme ne ihtiyaç var? Zaten bilen "reno motorlu bu" demiyor mu? Ve de siz..Kaldı ki bence reno motorlu olanlar muazam görünmüyor. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

İçerde de şehiriçi 5 litre yakıyor.

110'Luklarda kronik olarak enjektör sorunu var. Geçen şans eseri bindiğim bir reno motorlu merso'da rölantide al ver yapıyordu. Aynısı duster'ımda da vardı. Enjektörler temizlendi, tamir edildi sorun kalktı.

Bununla beraber şehir içi 5litre 110'luklarda yine hayal. Hele istanbul'da. Eski 65'liklerdeydi o tüketim.

Onun haricinde tabi her yerde ustası da parçası da bol.

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Reno motoruna bilmeden kalitesiz diyenler

Sunroof bağımlıları

Lpg motora zarar vermezciler

 

Bunlarla araba tartışma. Cogunlukla facebook da takılırlar. Uzaklaş oradan. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

a'dan b'ye gitmek için mercedes markasına gerek yok. işletme maliyeti bu kadar düşünülüyorsa daha ucuz markalar var. mercedese binen için de paranın pek önemi yok. dışarıdakiler reno motoru yağğğ demesin, isterse servise sık uğrasın, sorun değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

90 HP 5 litre tüketen götürgeç aranıyorsa neden Mercedes? Sorun orada bence. Nitekim MB de bıraktı zaten o işi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bide şöyle düşünün. Benim C3 B sınıfı kaputun altında 114 kilo Bmw motoru var. Renocularda Mercedes motorlu arabam var şeklinde düşünebilir. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

bu motorun aldığım mercedeste olmasının bana zararı değil aksine yararı yok mu?

motorun değil de, sadece logo değişti diye x2 mebalğalar ödemem ben, teknik fayda artmadan cebe yararı yok zararı var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

sadece logo değişti diye x2

Sadece logo değişti diye x2 insan da binebiliyor arabaya, o ne olcek?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

motorun değil de, sadece logo değişti diye x2 mebalğalar ödemem ben, teknik fayda artmadan cebe yararı yok zararı var

Masada bu paket, bmw anahtarı ve iphone nin açmayacağı kapı yok :seytan:

20241029_224915.jpg

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

Muazzam görünüme ne ihtiyaç var? Zaten bilen "reno motorlu bu" demiyor mu? Ve de siz..Kaldı ki bence reno motorlu olanlar muazam görünmüyor. 

 

Mesela aynı motorun kullanıldığı rönoya göre daha güvenli yada daha konforlu olabilir mi hocam? A180cdi'da kullanılan motor 1.5 dci, clio olmasındansa a180 olması iyi olabilir kullanıcı için sanki. 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

a'dan b'ye gitmek için mercedes markasına gerek yok. işletme maliyeti bu kadar düşünülüyorsa daha ucuz markalar var. mercedese binen için de paranın pek önemi yok. dışarıdakiler reno motoru yağğğ demesin, isterse servise sık uğrasın, sorun değil.

 

Ekmek köfte ilişkisi, motor aynı olsa da aracın vaat ettiği şeyler aynı olmuyor. Yoksa psa motorlu fordlar mazdalar volvolar satılmaz her yer 308 dolaydı :) 

 

Selim Bilgin yazdı:

90 HP 5 litre tüketen götürgeç aranıyorsa neden Mercedes? Sorun orada bence. Nitekim MB de bıraktı zaten o işi. 

 

Mercedes A serisini bırakmalı bence ama o konu ayrı. Bundan bağımsız olarak bakarsak 90 hp 5 litre tüketen mercedes yine mercedestir. 5 litre tüketen 90 hp rönodan konforlu ve güvenli değil midir?

 

Çağlar Bayur yazdı:

motorun değil de, sadece logo değişti diye x2 mebalğalar ödemem ben, teknik fayda artmadan cebe yararı yok zararı var

 

Şasi, koltuklar, şanzuman, airbagler, sürüş destek sistemleri vs vs?

İlkay Başaran yazdı:

Masada bu paket, bmw anahtarı ve iphone nin açmayacağı kapı yok :seytan:

20241029_224915.jpg

O paket bitti abi :D Hepsi siyah hepsi aynı artık. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Şasi, koltuklar, şanzuman, airbagler, sürüş destek sistemleri vs vs?

90 larda olsa fark vardı, sene 2030 a geldi, suzukinin başlangıç modelinde bile hemen hepsi mevcut o derece

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

90 larda olsa fark vardı, sene 2030 a geldi, suzukinin başlangıç modelinde bile hemen hepsi mevcut o derece

2024 clioda arka camı çevirerek açıyosun hala :tongue:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

2024 clioda arka camı çevirerek açıyosun hala :tongue:

daha iyi, bakış açısına bağlı mesela, araba içinde kamping yapan için bir nimet bu

Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

Tek amacin A noktasindan B noktasına gitmek ise  her araba taşır. Hatta bisiklet bile..

Giderken zevk alacağım dersen mercedes.

Zevk alırken tatminde yaşayacağım dersen 150 HP+

 

Diğer türlü kibarca ozdoyum yaşar tatmin oldum sanırsın   😁

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

1.5 DCI olanlar zaten a flaş cla 180 CDI vs, onlarda performans beklentisi zaten çok değil.

 

Problemli olan lar c200 CDI gibi 1.6 DCI motorlar. C180 CDI var mı hatırlayamadım da yoktu sanki.

 

Olan şu c200 CDI alan kişi gerçekten bir 200 serisi motoru olduğunu düşünerek nispeten daha performans bekliyor ve bir Mercedes 200 serisi motor gibi kullanıyor. Öyle olunca zaten renoda bile az olan nispeten sorunlu 1.6dci motorun gazabına uğruyor.

 

Mercedes belli bir yıldan sonra zaten c200 CDI dan vazgeçip kötü namını silmek için c200d modeline yani Mercedes motorunun minimalize edilmiş bloğuna omxxx serisine döndü. Ama bir kere o kaputun altına reno motoru girdiği için yeni Mercedes dizelleri hep o kötü şöhreti taşımak zorunda kaldı.

 

Renoda performans serisi 1.6 DCI  iyiydi belki ( ki reno modellerinde de sanırım 1.5dci gibi sevilmiyor sorunsuzlukta) bir Mercedes olarak vasat performans sergiliyordu.

 

205 kasadaki c200 CDI yeni çıktığında benim 203 kasa 230 kompresör aracım vardı. Kendini bilmez çok 205 kasaya ızdırap olup oynamisimdir. 1 km öteden sanki içimden geçecek gibi selektör atanlara bolca onların gerçek Mercedes motoru sahibi olmadığıni hissettirmisimdir. 

 

 

Amaç yakıt tasarrufu ise evet o beklentiniz Mercedes de belki reno motoru ile karşılanabilir ama altınızdaki arabanın bir reno motorlu araç olduğunu bilerek surmelisiniz.

 

Eğer performans beklentiniz varsa bir gerçek omxxx serisi motor gibi kullanırsanız su koyvermeye meyilli bir DCI motoru sahibi olduğunuz kısa sürede arızalarla anlaşılıyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

Bu ara CDI diye geçmiyor Muş 205 deki 1.6 DCI c200d bluetech mis reno olaranlar sonrakilerde bluetech lafı kalkmış c200d olmuş model adı onu duzlelteyim

C220d de olabilir Mercedes motoru olan o ayrı mi tam çözemedim 205 kasada 206 kasa da ama kesin bilgi Mercedes c200d ler :)

 

A ve cla da 2018 de Mercedes motoru var gibi o kesin

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Bu ara CDI diye geçmiyor Muş 205 deki 1.6 DCI c200d bluetech mis reno olaranlar sonrakilerde bluetech lafı kalkmış c200d olmuş model adı onu duzlelteyim

C220d de olabilir Mercedes motoru olan o ayrı mi tam çözemedim 205 kasada 206 kasa da ama kesin bilgi Mercedes c200d ler :)

 

A ve cla da 2018 de Mercedes motoru var gibi o kesin

 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Reno motorlu diye bir araba ile dalga geçen adam 2 noktada üretimden - arabadan anlamıyordur. 
 

1- Hemen hemen tüm firmalar şuanki motorlarını geçmişte birlikte başlattıkları ortak girişimler sonucu ürettiler. Yani bir firmanın sıfırdan motor yapması Henry Ford - Benz zamanındaydı. Adını sayamayacağım kadar çok model aynı hacimde farklı kısaltmalar ile aynı motoru çok ufak oynamalar ile piyasaya sürdüler. Her araba fabrikasında her sene bir motor üretilmiyor. Herkes bir araya gelip ortak bir tesiste beyin ve para ortaya koyup tek motor üretip farklı şekillerde lisanslıyorlar. Opel ile ISUZU bile iş ortaklığı yaptı. SAAB - Opel direkt olarak FIAT Polonya motor lisansını kullandılar. 
 

2- Firmalar birkaç marka fanı dost ortamında hava atacak diye maliyetlerini katlamaz. Bazen firmaların öngördükleri spesifikasyonları sağlayan motorlar diğer araba üreticilerinin halihazırda mevcut bantlarında üretilebilecek kapasitede olur. İhaleyi açan firma yüklenicilere parçalardan bekledikleri dayanımları - sertlikleri - kalite standartlarını bildirerek bir talepte bulunurlar. Bu taleplere tamam olan firmalar anlaşmayı yüklenirler ve mevcut bantlarında sözleşme karşılığı bu motorları üretiler. Eğer sözleşme kendi motorlarında kullandıklarından yüksek dayanım isteyen hammadde gerektiriyorsa farklı hammadde tedarik ederler o motoru nazaran daha dayanıklı yapar yine üretiler ama nihayetinde Mercedes’in dediği nitelikte bir motor ortaya çıkar. Böylelikle bir taraf banttan aldığı verimi arttırır diğer taraf ise yeni bant kurmak ile uğraşmaz ve Win-Win dediğimiz durum olur. Kaldı ki Renault hiç sevmesem de köklü ve motor kalitesi yüksek bir firma.

 

Öte yandan Mercedes eski Mercedes değil. Dünyada daralan bir ekonomi var, rahat kesim gittikçe azalıyor dolaylı olarak Mercedes’in kitlesi de azalıyor ve buna göre daha uygun ancak marka algısını kirletmeyen araçlar çıkarmak zorunda kalıyorlar. C 180-200 alıp aşırı beklentiye giren hata yapar. O adam o arabayı eskiden var olan şimdilerde nesli tükenen orta direğe göre yaptı. İddialı bir model olduğunu da hiçbir zaman beyan etmedi. Mercedes’in Mercedes olduğu arabalar yok değil ancak eskiden kaç dönüm tarla parası ise yine o kadar toprak parası vermeden sahip olamıyorsun. 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)

Maliyet açısından bakarsak...

Servise Renault motorlu bir Bir Mercedes ile gitme ile Renault motorlu bir Renault ile gitmek arasında fark olacaktır.

Tam 3 yıldır 90 Hp Dci motorlu Araç kullanıyorum Şehir dışında Gece yolculuğunda 3,6 3,8 gördüm.ama Şehir içinde 5 lt oldukça Ütopik bir beklenti olur.

 

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Her kişinin Otomobilden beklentisi farklı oluyor kimi Lüks araç ister kimi Süratli kimi Ekonomik kimide Sorunsuz.

Daha önemlisi her kişinin Maddi Olanakları aynı değil Bana Renault uyar sana Mercedes yada Bmw dikkate almakta fayda var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...