İçeriğe Yönlendir

Renault Motorlu Mercedes


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Tayfun Aydın

Biraderde vardı c200 AMG 1.6 dizel. Çok sorun yaşadı. En son 150-160 binde motor komple yenilendi. Çıkma blok aldığını hatırlıyorum. Sonra da sattı.. 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Tayfun Aydın yazdı:

150-160 binde motor komple yenilendi. Çıkma blok aldığını hatırlıyorum. Sonra da sattı.. 

Tenhada benim kaputu açıp motoru öpeyim 400k oldu çok şükür. İlk elden bende olsa 800 k görür derdim 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Hamit inan yazdı:

Tenhada benim kaputu açıp motoru öpeyim 400k oldu çok şükür. İlk elden bende olsa 800 k görür derdim 

Mercede Mercedes diye yüklenen de çok oluyordur illaki abi. Canını almadan sürdüysen seninki ondan çok gitmiştir. Maşallah bu arada. 🧿

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Görkem Küçükyılmaz
Hamit inan yazdı:

Tenhada benim kaputu açıp motoru öpeyim 400k oldu çok şükür. İlk elden bende olsa 800 k görür derdim 

 

Ben de öpeceğim sanırım 380K'da biz olduk.  :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

torosta kaldı lağ onlar.. yandan külbütörlü, ka da da var

piyanolardan bahsediyor sanırım, bloktan egzantrik makine otomobilde kalmadı.

Sani Gerşon yazdı:

Mertol abi'yi nasıl sinirlendirmişlerse aynı motor diyerek, adam 6-7 kere yazmış :p 

Gönderdim demedi ben de acımadım vurdum kırbacı vurdum kırbacı :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Servet Aydın yazdı:

Dci denmiş şöyle bi açılın

 

psa grubunda nasıl ki markalara göre aynı! sanılan motorlar alakasız ise dci’de aynı. Bunun ilk örneği çitan’dır. Reno bırak yıldızı daica’da bile farklı motor kullanıyor. Fark derken vitesten atan Mertol’un 😁 kaç kere yazdığı gibi. Parçalar farklı yazılım farklı, parçaların bir kısmı aynı yazılım farklı diye renoda çalışan yıldızda çalışmıyor gibi. Ha Çitan’daki iyileştirmeleri reno daha sonra dci 90-105 ve 110’da da yaptı. 110 aracım olmadı ancak 105 dci, seriyi zirveye çıkardığı motor. Eski serilerde de 80 ve 85 dci. Daha onlar gibi sağlam yok ki olmamalı. 60bin çalışanı olan fabrika taş mı yiyecek🍆

 

O genel bir yanılgı aslında. Vosvosun 90 lık ve 110 luk PD motorlarının bırak süpaplarını egzantriğini, pistonları bile farklı. Ama millete sorsan aynı. Blok aynı olunca motor aynı olaydı ohooooo :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Çok emin bir şekilde 1.4 tjet ile 1.4 multiair aynı motor diyen gördüm dün X'te. Sorunsuz yüklersin filan diyor bir de. Bilmemek ayıp değil de biliyormuş gibi yapmak ayıp.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tayfun Aydın yazdı:

Biraderde vardı c200 AMG 1.6 dizel. Çok sorun yaşadı. En son 150-160 binde motor komple yenilendi. Çıkma blok aldığını hatırlıyorum. Sonra da sattı.. 

vesile ile çıkma blok işi çok sakat, 5sene 10 sene sonra bile döner bulurlar. şu an tüv de hafif kusur diye mevzusu olmuyor lakin yasal değil, bertaraf etme yetkilisinden faturası yok ise

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Konu başlığına uygun vasıtadan bizde mevcut. 1.33 tce motörlü yıldız. Her zaman söylediğim gibi bu motor bu arabaya olmamış, basıyorsun gaza ses var görüntü yok. Şanzıman mı uyumsuz, araba mı ağır , motorun takati mi yetmiyor bilmiyorum ama bir anormallik var skodayla karşılaştırınca. 
sürekli 4x4 diye mi bilmiyorum, merak edip araştırmadım. Kağıt üzerinde 163 hp diyor ama benim 150 hp denen aracım bunun üstünden atlar, döner gelir bir daha atlar. Vergi sisteminden olsa gerek, ucube bir taşıt verdiler elimize.. 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna
Cem Işık yazdı:

Konu başlığına uygun vasıtadan bizde mevcut. 1.33 tce motörlü yıldız. Her zaman söylediğim gibi bu motor bu arabaya olmamış, basıyorsun gaza ses var görüntü yok. Şanzıman mı uyumsuz, araba mı ağır , motorun takati mi yetmiyor bilmiyorum ama bir anormallik var skodayla karşılaştırınca. 
sürekli 4x4 diye mi bilmiyorum, merak edip araştırmadım. Kağıt üzerinde 163 hp diyor ama benim 150 hp denen aracım bunun üstünden atlar, döner gelir bir daha atlar. Vergi sisteminden olsa gerek, ucube bir taşıt verdiler elimize.. 

 

Basinca gItmeyen GLB leriniz degerine alinir dememek icin kendimi zor tutuyorum Cem Bey :-) 

  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Cem Işık yazdı:

Konu başlığına uygun vasıtadan bizde mevcut. 1.33 tce motörlü yıldız. Her zaman söylediğim gibi bu motor bu arabaya olmamış, basıyorsun gaza ses var görüntü yok. Şanzıman mı uyumsuz, araba mı ağır , motorun takati mi yetmiyor bilmiyorum ama bir anormallik var skodayla karşılaştırınca. 
sürekli 4x4 diye mi bilmiyorum, merak edip araştırmadım. Kağıt üzerinde 163 hp diyor ama benim 150 hp denen aracım bunun üstünden atlar, döner gelir bir daha atlar. Vergi sisteminden olsa gerek, ucube bir taşıt verdiler elimize.. 

Sesi de kötü. Ben sevmiyorum renoların sesini. İtalyan olacak motor..

Geçen 1.4 egeanın hava filtresi değişirken çalıştırıp sese baktık. Canavar çıktı içinden. Cidden çok iyi ses var ama ses var sadece :D

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Gökhan Tuna yazdı:

 

Basinca gItmeyen GLB leriniz degerine alinir dememek icin kendimi zor tutuyorum Cem Bey :-) 

Araç hanımın ve çok fena pazarlık yapar.  Geçen bana "benim araba 3 milyon eder mi " diye soruyordu :) 

İşin ilginci sürüş modları var , adını unuttum şimdi. Performans olana aldığında bile dişe dokunur bir fark olmuyor.. Ses yalıtımı mı kötü acaba? Onca ses gelince insan az da  olsa performans bekliyor.. Benim skodada vitesi sporta alınca araba deliriyor resmen. Mercedes'den benim beklentim çok yüksek olduğundan, beni GLB 200 ile mutlu etmek zor özetle. 

Nissan sahibi arkadaşlarım beni yanlış anlamasın, bu arabada nissan amblemi olsa belki de "üff be ne araba yapmış Nissan" diyebilirdim, özellikler, oyuncaklar vs.. Ama mercedes olunca işler karışıyor.. 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Cem Işık yazdı:

mercedes olunca işler karışıyor.. 

 

Cem Işık yazdı:

Araç hanımın

Kullanıcısı memnun ya, sana laf etmek ne haddine?

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Sani Gerşon yazdı:

 

Kullanıcısı memnun ya, sana laf etmek ne haddine?

Sadece Mercedes amblemi var diye memnun, benim araba hala evin favorisi :)

 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile çıkma blok işi çok sakat, 5sene 10 sene sonra bile döner bulurlar. şu an tüv de hafif kusur diye mevzusu olmuyor lakin yasal değil, bertaraf etme yetkilisinden faturası yok ise

kılıf uydurma milletimizin en kolay yapacağı icaddır. tüve motor numarası ayarlanır diye tabela asarlar rahat rahat yaparlar bence sıkıntı çıkmaz :D 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Cem Işık yazdı:

Sadece Mercedes amblemi var diye memnun

Anahtarları masaya bırakınca kiminki öne çıkıyor, onu de bi hele :D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna
(düzenlendi)
Cem Işık yazdı:

Araç hanımın ve çok fena pazarlık yapar.  Geçen bana "benim araba 3 milyon eder mi " diye soruyordu :) 

İşin ilginci sürüş modları var , adını unuttum şimdi. Performans olana aldığında bile dişe dokunur bir fark olmuyor.. Ses yalıtımı mı kötü acaba? Onca ses gelince insan az da  olsa performans bekliyor.. Benim skodada vitesi sporta alınca araba deliriyor resmen. Mercedes'den benim beklentim çok yüksek olduğundan, beni GLB 200 ile mutlu etmek zor özetle. 

Nissan sahibi arkadaşlarım beni yanlış anlamasın, bu arabada nissan amblemi olsa belki de "üff be ne araba yapmış Nissan" diyebilirdim, özellikler, oyuncaklar vs.. Ama mercedes olunca işler karışıyor.. 

 

Baldizimda ayni araba (GLB) var Cem Bey, bir kac defa kullandim; ben de yerine Kodiaq tercih ederim ama siz daha saglam pazarlik edersiniz gibime geliyor :-)

 

Bu arada Mercedes'in sitesinde GLB Meksika uretimi olarak gozukuyor, GLA ve GLC ise Almanya. O da eski sehir efsanelerini akillara getiriyor.

 

tarihinde Gökhan Tuna tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Gökhan Tuna yazdı:

 

Basinca gItmeyen GLB leriniz degerine alinir dememek icin kendimi zor tutuyorum Cem Bey :-) 

de de ağzını korkak alıştırma hatta 350xN dersin olur biter.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Cem Işık yazdı:

Araç hanımın ve çok fena pazarlık yapar.  Geçen bana "benim araba 3 milyon eder mi " diye soruyordu :) 

İşin ilginci sürüş modları var , adını unuttum şimdi. Performans olana aldığında bile dişe dokunur bir fark olmuyor.. Ses yalıtımı mı kötü acaba? Onca ses gelince insan az da  olsa performans bekliyor.. Benim skodada vitesi sporta alınca araba deliriyor resmen. Mercedes'den benim beklentim çok yüksek olduğundan, beni GLB 200 ile mutlu etmek zor özetle. 

Nissan sahibi arkadaşlarım beni yanlış anlamasın, bu arabada nissan amblemi olsa belki de "üff be ne araba yapmış Nissan" diyebilirdim, özellikler, oyuncaklar vs.. Ama mercedes olunca işler karışıyor.. 

valla sesini bende beğenmiyorum, daha baba ses olsa iyyidi, yalnız bu motor 150 hp  tsi yi yer direk spor falanda yemez Sport + yap istersen, şanzıman neydi sende? şanzıman olabilir diyorum, ağırlık olarakta bakmak lazım, 165 hp ile sağlam gitmesi lazım, ses var görüntü yoksa güç nereye gidiyor, zira ses olduğunda güzel gidiyor alet.... 

öte yandan boşver, hanım yakında elektrikli demeye başlar, bundan sonraki derdimiz kaç kw pilin var benim pil seninki döver olacak, dua edinde hanımlar uyanmasın :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Işık
Ali Cihangiroğlu yazdı:

valla sesini bende beğenmiyorum, daha baba ses olsa iyyidi, yalnız bu motor 150 hp  tsi yi yer direk spor falanda yemez Sport + yap istersen, şanzıman neydi sende? şanzıman olabilir diyorum, ağırlık olarakta bakmak lazım, 165 hp ile sağlam gitmesi lazım, ses var görüntü yoksa güç nereye gidiyor, zira ses olduğunda güzel gidiyor alet.... 

öte yandan boşver, hanım yakında elektrikli demeye başlar, bundan sonraki derdimiz kaç kw pilin var benim pil seninki döver olacak, dua edinde hanımlar uyanmasın :D

Koskoca mercedes, kıytırık bir skodayı geçemiyor diye düşündürüyor insanı.. 

Benim şanzıman dq250 denen 6 ileri dsg abi. Ama skoda her durumda içinden geçer gider.. Hızlanma, ara hızlanma, yüksek sürat vs derken.. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Cem Işık yazdı:

Koskoca mercedes, kıytırık bir skodayı geçemiyor diye düşündürüyor insanı.. 

Benim şanzıman dq250 denen 6 ileri dsg abi. Ama skoda her durumda içinden geçer gider.. Hızlanma, ara hızlanma, yüksek sürat vs derken.. 

hımm şanzıman kaynaklı mı acaba, sanırım kıstıkları birşeyler var, zira o şanzıman bildiğim kadarıyla 250 nm ye kadar dayanır, 165 hp tce 270 nm. kırar o şanzımanı, güç kesiyor demekki...

 

neyse boşver, bunlar son yakıtlı arabalarımız olacak büyük ihtimal :tongue:

 

edit: şanzıman böyle değilmiş, dayanıklıyımış...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tamer Topaç yazdı:

DQ250, 410 nm/tork

kaynak aliim, o zaman iş değişir... standart halimi bu

sanırım doğru, 410 değil ama 350-380 nm gibi demişler, birde 4x4 bu araç, onu unuttum bak, buda etken tabii..

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tamer Topaç yazdı:

Kaynak Tamer :kihkih:

400 müş aldatıldık.

https://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox

o zaman 7dct500 verelim, 560 nm.

 

https://gearboxlist.com/volkswagen/dq250/

350 nm. (7dct300 de 340nm. bu arada ve daha sorunsuz ve bakım yok gibi)  birde bunların Stage1-2-3 diye setleri varmış galiba, stage 3 özel baskı setiyle 1200 nm ler yazmışlar, demekki şanzıman kaynaklı değil, hafringer gibi şanzımanmış, o zaman ya fazla güç yiyor motor az geliyor, ya araç ağır yemiyor, sanırım durum böyle...

 

1200 nm. :D yalnız torka dayanıyor ama yine klasik dsg, diğer dertleri aynen devam ediyormuş, mekatronik valfler vs. bakıma muhtaç...

https://boost-parts.de/en/dq250/1176-dq250-6-speed-stage-3-dsg-s-tronic-15-disc-upgrade-clutch-1200-nm.html

mersonun kullandığı bu alet değilmi, eminmiyiz?

 

bakarken ne denk geldi, yolda giderken 120-130 la çoçuk vites kolunu itmiş P ye almış, park kilidi kırmış, P ye nasıl geçiyor yav o kol, mandala basmadan.....

sağlam ama dertli, nasıl oluyorsa, dertler liste halinde hatta, masraflı alet...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...