İçeriğe Yönlendir

Renault Motorlu Mercedes


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

İlkay Başaran
Çağrı Alaf yazdı:

2 adet DC Motor motor yük olmamalı üreticiye artık. Çip krizi desen değil, hammadde krizi desen değil. Artık bobinleri de alüminyumdan yapıyorlar ucuz diye zaten. Bu kadarı abartı gibi. Dalga geçmekle haklılar bence. 

Peugeo django alacaktı arkadaşım. Start stop, tcs falan yok dedi. 

Retro motor yapmış adamlar hayati olan abs var işte kalanını neden arıyorsun ki?

Bu olaya örnek oldu arka camların manuel olması. 

Elle açalım ne olacak ucuz olacaksa?

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
İlkay Başaran yazdı:

Peugeo django alacaktı arkadaşım. Start stop, tcs falan yok dedi. 

Retro motor yapmış adamlar hayati olan abs var işte kalanını neden arıyorsun ki?

Bu olaya örnek oldu arka camların manuel olması. 

Elle açalım ne olacak ucuz olacaksa?

Orası doğru hayati şeyler değiller olsa daha iyi ancak ucuz olacaksa kabul ama üretici arka camları otomatik yapınca onu size ucuz yapmak için değil kendi cebini kotarmak için yapar. Devede kulak bir özellik arabayı nasıl ucuzlatsın ki? Radyo ekranı yok. Beyine kodlamışlar. Yahu bi multimedya sistemi en basitinden hiç olmazsa eski Vectra A gibi kötü bi yol bilgisayarı koy. Şu görüntü nedir? 
 

image.jpeg.55e6cdba7961f13a680d8ab24eb14c01.jpeg
 

Arka camların sürücü konsolundan ayarlanabilmesi ufak gibi görünen ama lazım olan bir özellik bu arada. Hem güvenlik için hem de araç havalandırması için. Uzun yolda giderken ara sıra foseptiğin yakınlarından geçeriz arabanın içi pis koku dolar. İşi bilen çapraz şekilde bir arka bir ön cam açar 5 saniyede içerisi buz gibi olur. İşi bilmeyen ön camları açar bekler de bekler paraşüt etkisinden koku içeride sıkışır bir süre. Benim arka camım otomatik değilse arkada da kimse oturmuyorsa vay halime. Ya da 3-4 yaşında bir erkek çocuğunu arkaya güvenle oturtamam. Kolunu çıkarır bacağını çıkarır. Manuel açma kapama demek kilitlenemeyen mekanizma demek. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

parası yeten mercedes alır parası yetmeyen reno motoru bu yav der :D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Diğer şeyler kişinin kendi bileceği iş ama yazılanların bazıları doğru bilgi değil.

Bu motor renaulttaki uygulamalarında tüketimi ile ünlü ama mercedesler o kadar hafif araçlar değil ve öyle 5 litreler falan hayal.

Motor her ne kadar bloğu ufak tefek değişikliklerle aynı olsa da üzerindeki çevrebirimleri, elektrik sistemi, yazılımı vs vs çok farklı. Motoru krang ve piston olarak görüyorsan evet aynı. :)

Kronik sıkıntısı olmadığı da doğru değil. Mercedesin uygulamasında O2 sensör hatasından illallah ediyorlar. Servis bunun sıklıkla yaşandığını söylüyor. Buna abim de dahil, satmadan önce (60 binde mi ne sattı) 2 kez değişti ve hiç ucuz değil, renault/nissan ınkiler de uymuyor. Parçası sandığınız kadar bol değil ve çoklukla yetkili servisten temin etmek durumundasınız, eh mercedes servisleri ucuzluğu ile meşhur değiller, uyduruk sensöre motor parası isteyebiliyorlar.

Keza periyodik bakımları da hiç öyle sandığınız gibi değil. normal servis ücreti x 3 gibi düşünebilirsiniz.

 

Daha uzatabilirim ama gerek yok bence. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mertol Kip yazdı:

Daha uzatabilirim ama gerek yok bence. 

 

Abi yeterince uzatmışsın bence. :flowers:

 

 

Screenshot 2024-10-30 at 10.32.28.png

  • Beğen 1
  • Mutlu 10
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mertol abi'yi nasıl sinirlendirmişlerse aynı motor diyerek, adam 6-7 kere yazmış :p 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağrı Alaf yazdı:

Reno motorlu diye bir araba ile dalga geçen adam 2 noktada üretimden - arabadan anlamıyordur. 
 

1- Hemen hemen tüm firmalar şuanki motorlarını geçmişte birlikte başlattıkları ortak girişimler sonucu ürettiler. Yani bir firmanın sıfırdan motor yapması Henry Ford - Benz zamanındaydı. Adını sayamayacağım kadar çok model aynı hacimde farklı kısaltmalar ile aynı motoru çok ufak oynamalar ile piyasaya sürdüler. Her araba fabrikasında her sene bir motor üretilmiyor. Herkes bir araya gelip ortak bir tesiste beyin ve para ortaya koyup tek motor üretip farklı şekillerde lisanslıyorlar. Opel ile ISUZU bile iş ortaklığı yaptı. SAAB - Opel direkt olarak FIAT Polonya motor lisansını kullandılar. 
 

2- Firmalar birkaç marka fanı dost ortamında hava atacak diye maliyetlerini katlamaz. Bazen firmaların öngördükleri spesifikasyonları sağlayan motorlar diğer araba üreticilerinin halihazırda mevcut bantlarında üretilebilecek kapasitede olur. İhaleyi açan firma yüklenicilere parçalardan bekledikleri dayanımları - sertlikleri - kalite standartlarını bildirerek bir talepte bulunurlar. Bu taleplere tamam olan firmalar anlaşmayı yüklenirler ve mevcut bantlarında sözleşme karşılığı bu motorları üretiler. Eğer sözleşme kendi motorlarında kullandıklarından yüksek dayanım isteyen hammadde gerektiriyorsa farklı hammadde tedarik ederler o motoru nazaran daha dayanıklı yapar yine üretiler ama nihayetinde Mercedes’in dediği nitelikte bir motor ortaya çıkar. Böylelikle bir taraf banttan aldığı verimi arttırır diğer taraf ise yeni bant kurmak ile uğraşmaz ve Win-Win dediğimiz durum olur. Kaldı ki Renault hiç sevmesem de köklü ve motor kalitesi yüksek bir firma.

 

Öte yandan Mercedes eski Mercedes değil. Dünyada daralan bir ekonomi var, rahat kesim gittikçe azalıyor dolaylı olarak Mercedes’in kitlesi de azalıyor ve buna göre daha uygun ancak marka algısını kirletmeyen araçlar çıkarmak zorunda kalıyorlar. C 180-200 alıp aşırı beklentiye giren hata yapar. O adam o arabayı eskiden var olan şimdilerde nesli tükenen orta direğe göre yaptı. İddialı bir model olduğunu da hiçbir zaman beyan etmedi. Mercedes’in Mercedes olduğu arabalar yok değil ancak eskiden kaç dönüm tarla parası ise yine o kadar toprak parası vermeden sahip olamıyorsun. 

ortadirek mevzusunu katılmamak elde değil.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Burada dalga geçilmeye konu olan araçlar özellike w205 C200d ler.

Motor ile şanzıman uyumsuzluğundan dolayı 40-50.000 km lerde motor ve şanzıman dağıtan o kadar çok olmuşki bu sebeple kötü nam yürümüş.

sonra zaten vazgeçtiler sanırım bu motordan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Mb O2 sensörü ya da çevrebirimleri değiştirmeseymiş keşke o zaman. 110 luk dciler var şirkette 10 kadar. Şansmıdır nedir bizde sorun yok. Kangoo, duster vs

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Bide şöyle düşünün. Benim C3 B sınıfı kaputun altında 114 kilo Bmw motoru var. Renocularda Mercedes motorlu arabam var şeklinde düşünebilir. 

bendede 105 kg, standart gücü 165 hp 270 nm, Nissan GTR teknolu, Merso Reno Mitsu ortak yapım motor var, ben ne yapayım :tongue:

herşeyi bırak, artık şundan istiyorum ben, devir değişiyor :D

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

Benim C3 B sınıfı kaputun altında 114 kilo Bmw motoru var.

 

Peki BMW'nin bundan haberi var mı? :fiuw:

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Sani Gerşon yazdı:

Mertol abi'yi nasıl sinirlendirmişlerse aynı motor diyerek, adam 6-7 kere yazmış :p 

e aynı motor zaten

Çağrı Alaf yazdı:

Orası doğru hayati şeyler değiller olsa daha iyi ancak ucuz olacaksa kabul ama üretici arka camları otomatik yapınca onu size ucuz yapmak için değil kendi cebini kotarmak için yapar. Devede kulak bir özellik arabayı nasıl ucuzlatsın ki? Radyo ekranı yok. Beyine kodlamışlar. Yahu bi multimedya sistemi en basitinden hiç olmazsa eski Vectra A gibi kötü bi yol bilgisayarı koy. Şu görüntü nedir? 
 

image.jpeg.55e6cdba7961f13a680d8ab24eb14c01.jpeg
 

 

aga bu ne? en son böyle ekransız bir kokpiti skoda pickup da görmüştüm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Doğan Arşiray yazdı:

aga bu ne?

Son model araba, teker üstü davlumbazları da yok. Yalıtım köpüğü de yok. 2024 model Broadway. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

110 luk dciler var şirkette 10 kadar. Şansmıdır nedir bizde sorun yok.

sorun/arıza bakış açısına da bağlıdır, şirket ruhsatlı vasıtalar en sorunsuzudur genelde (kamçı nerede bağajda mı?)

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

sorun/arıza bakış açısına da bağlıdır, şirket ruhsatlı vasıtalar en sorunsuzudur genelde (kamçı nerede bağajda mı?)

4 tane ranger vardı. Onlar da şirket ruhsatlı. Aldıran işinden oldu herbirine 6 ayda bir yarım motor. Horoz kıran, orta askıları saymıyorum bile. Her pzt değiştirirdik. Hilüxe geçtiler de kademeci de rahat etti. Online tavla oynuyor şimdi.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Horoz kıran

o ne ?

İlkay Başaran yazdı:

kademeci de rahat etti.

insan dimi bunları kullanan?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

o ne ?

insan dimi bunları kullanan?

Renoları kullananlarla aynı.

Sübapları iten bişeymiş horoz diyor izmirdeki parçacı. Bana sorsan kepsi kuş

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Sübapları iten bişeymiş horoz diyor

torosta kaldı lağ onlar.. yandan külbütörlü, ka da da var

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

torosta kaldı lağ onlar.. yandan külbütörlü, ka da da var

Onun dediği abi cidden bilmiyorum. 2.5 tdci di. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
İlkay Başaran yazdı:

2.5 tdci

Bunlar en sağlam motorlar aslında. Yoksa 2.2 mi?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tamer Topaç yazdı:

Bunlar en sağlam motorlar aslında. Yoksa 2.2 mi?

Yok 2.5 ti ler

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dci denmiş şöyle bi açılın

 

psa grubunda nasıl ki markalara göre aynı! sanılan motorlar alakasız ise dci’de aynı. Bunun ilk örneği çitan’dır. Reno bırak yıldızı daica’da bile farklı motor kullanıyor. Fark derken vitesten atan Mertol’un 😁 kaç kere yazdığı gibi. Parçalar farklı yazılım farklı, parçaların bir kısmı aynı yazılım farklı diye renoda çalışan yıldızda çalışmıyor gibi. Ha Çitan’daki iyileştirmeleri reno daha sonra dci 90-105 ve 110’da da yaptı. 110 aracım olmadı ancak 105 dci, seriyi zirveye çıkardığı motor. Eski serilerde de 80 ve 85 dci. Daha onlar gibi sağlam yok ki olmamalı. 60bin çalışanı olan fabrika taş mı yiyecek🍆

Yorum bağlantısı
Murat Kırçal

Mercedes ise 2.2 dizel motordan başkası yalan.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Dci denmiş şöyle bi açılın

 

psa grubunda nasıl ki markalara göre aynı! sanılan motorlar alakasız ise dci’de aynı. Bunun ilk örneği çitan’dır. Reno bırak yıldızı daica’da bile farklı motor kullanıyor. Fark derken vitesten atan Mertol’un 😁 kaç kere yazdığı gibi. Parçalar farklı yazılım farklı, parçaların bir kısmı aynı yazılım farklı diye renoda çalışan yıldızda çalışmıyor gibi. Ha Çitan’daki iyileştirmeleri reno daha sonra dci 90-105 ve 110’da da yaptı. 110 aracım olmadı ancak 105 dci, seriyi zirveye çıkardığı motor. Eski serilerde de 80 ve 85 dci. Daha onlar gibi sağlam yok ki olmamalı. 60bin çalışanı olan fabrika taş mı yiyecek🍆

o fabrikaların alayı duman olacak, vw da başladı bile, çin canına okudu hepsinin, 300 bin kişi işsiz kalacakmış alamanyada....

en güzeli eldekini korumak, Film başladıda ben sevmedim bu filmi, sonunda hepimiz yayan kalacağız sanki...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...