İçeriğe Yönlendir

Focus Motordan Gelen Şıkırtı sesi Hikayesi


Can Sezgin

Recommended Posts

Can Sezgin

Merhaba Ford Focus 1.6 MK1 Benzin 2005 model araca sahibim. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde yaşıyorum. Daha önceki konularıma bakıcak olursanız belli başlı problemler vardı Rölanti dalgalanması vs motor aşırı titreme zor çalışma gibi vs. Şimdi bunları eleyerek nereye ulaştığımı ve yaşadığım sorunu anlatacağım sizlere 

İlk önce youtube'a aracamın motorunun videosunu yükledim. ilk önce onu izlemenizi şiddelte tavsiye ederim. 1 Dakikadan uzun süre olduğu için oraya yükledim linkte bu şekilde 
LINK : VIDEO YUKLENMEDI YUKLENINDE GUNCELLEYECEGIM ! 

Şimdi Senaryomuz şu şekidle başlıyor tekleme sorunu bujı yağlanması ateşleme trafikte stop etmek vs gibi problemlerım vardı arabada bir ustama gittim Allah razı olsun ondan arabama arabası gibi baktı şimdi yapılan işlemleri söylüyorum

 

  • Külbütor Kapağının contası değişti
  • Gaz Kelebeği Sökülüp benzinle iyice temizlendi
  • Motor Takozu değişti (Çok fazla ses ve titreme vardı şimdi çok rahatladı)
  • Ateşleme Bobin Değişti
  • 4 Buji kablosu değişti
  • 10-40 Motul yağ koyuldu (500 KM once)
  • 4 Hella Marka Bujı değişti
  • V kayışı ve rulmanı Değişti 


Yani kısacası periyodik bakım olsun genel bir eskiyen parça olsun bir çoğu değişti ve Tekleme Gaza basınca gaz kesme stop etme çok titresimli çalışma gibi unsurlar giderili bu konuda memnumum fakat biraz para gitti ona üzülüyorum. çünkü giden para olsun ama psikolojim çok etkilendi abiler.

Para verip sorun çıkartmakta ayrı dert tabi ki kimse 2005 model araban sıfır muamalesi beklemez fakat para veripte sorun yaşamakta istemez velhasılıkelam tüm bunları yaptık ustamla beraber otalama 10-15 bin tl arası param gitti açıkçası. bazı fotoğraf görüntüler var belki işine yarar yaramz ben yine koyarım gazkelebeği rölanti motoru vs sökülü halinin. Neyes ben bunları yaptırıdm geçen 2 gün önce abilerim fakat motorun o devir düşmesi düzelmedi ama çok aza indi bununda sebebi ustamın dediğine göre göre Subap kaçıyormuş zaten ben bunu duydum yıkıldım. Üst kapak açılıcak falan dedi ama gerek yok buna böyle bin buna hiç bişey olmaz dedi.

Sonra gittim ben arabanı almaya arbaya bindim sanki sıfır araba almışım gibi motor çok rahatlamış tek bir titresim yok arabada çok mutlu oldum ilerliyorum biraz gaza yüklenmek istedim fakat arabda şimdi çekiş düşüklüğü başladı 3 vitesle çıakrkan bir yeri sanki 2 viteste çıkıyorum ya da düz yolda 5 vitese gazı açtığımda araba eskiden daha iyi ivleneiyordu gibi geliyor. bende şey düşdüm çünkü kendimi iyi hissetmem lazım motor takozu değişmeden önce işte çok sesli gürültülü takur tukur oluyordu şimdi pürüzleştiği için anlamıyorum gittiğin falan. Kendime bu yalanı uydurdum buna bir inanıyorum bir inanmiyorum.

Neyse bunuda geçtim asıl can alıcı noktalardan birtanesi ise şıkırtı sesi(ustamın dediğine göre Subap sesi). Motorun takozu değiştiken sonramı artık bilmiyorum motordan sanki çakırtı şatırtı gibi seslerer çıkarmaya başladı ve dikkat etip hayatımı zehit ediyorum ne modum kalıyor ne de psiklojim sizlere bir video attım oan gidip bir incelerseniz abi mutlu olurum en azından bilen abilerimiz ustlalarımız bana bir yorum yapsın bu motorda şıkırtı sesi var mı yokmu var ise nedir nasıl olur motor blok patlarmı yok olur mu artık böyle devam mı edeyim. Bilemiyorum benim kendi ustam diyor ki Araban tamamdır buna daha fazla masraf etme bir müddet bin 6 ay 1 sene sonra bakarız çaresine ama boşuna masraf etme he ediceksende ortalama 30bin TL civarı para alırım dedi üst kapak açılıp subap itici bilmemne vs değişmi için. Bir ses var beni rahatsız ediyor arabaların yanından geçerken bana yank ıypaıyor o ses videoda ne kadar belli oldu ama emin değilim. kısaca hikayem böyel dostlarım abilerim bana yardımı olursanız mutlu olurum. 


Not - 
Arababam yağ yakmıyor su eksiltmiyor u baz alarak bunları söyledim. Aşağıda Gaz Kelebeği Rölanti Moturunun temizleme işlemindeki bazı fotoğraflar.


 

  • Rölanti motorunu söküp benzin ile iyice temizlendi

WhatsApp Image 2024-10-27 at ÖS 9.01.24 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-10-27 at ÖS 9.01.24.jpeg

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Can Sezgin yazdı:

Daha önceki konularıma bakıcak olursanız

Geçmiş olsun.

Bu ilk mesajınız, daha önceki konularınız derken?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Arıza koduna baktırın. Şakırtı kaynağı motordaki mekanik bir ses mi yoksa aşırı yakıt hava karışımı nedeni ile vuruntu mu yapıyor belli olur.

P0171 172 kodları veriyor ise emme hattına yoğunlaşın 

++ Düzensiz hava girişi kontrolü 

+ Pcv valfi değişmedi ise değişimi 

++ TPS(kelebek) sensörü kontrolü 

Eğer tekleme subap kaynaklı ise arıza kodlarında P0300 301 302 vs görülebilir.

Araç km si 200k üzeri subaplar hiç değişmedi ise bozulma evresine gitmiştir revizyon gerekir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin
Ömer Sarıgül yazdı:

Arıza koduna baktırın. Şakırtı kaynağı motordaki mekanik bir ses mi yoksa aşırı yakıt hava karışımı nedeni ile vuruntu mu yapıyor belli olur.

P0171 172 kodları veriyor ise emme hattına yoğunlaşın 

++ Düzensiz hava girişi kontrolü 

+ Pcv valfi değişmedi ise değişimi 

++ TPS(kelebek) sensörü kontrolü 

Eğer tekleme subap kaynaklı ise arıza kodlarında P0300 301 302 vs görülebilir.

Araç km si 200k üzeri subaplar hiç değişmedi ise bozulma evresine gitmiştir revizyon gerekir.

 

Sani Gerşon yazdı:

Geçmiş olsun.

Bu ilk mesajınız, daha önceki konularınız derken?


Merhaba Konun sahibi benim. 2 farkli cihazda 2 farkli hesap acik kalmis. anlamadım neden 2 hesabım olduğunu neyse. Diğerine giriş yapamadığımdan buradan yazıyorum.

Video yüklendi buradan konunun şıkırtı sesini inceleye bilirsiniz. 
 

 

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
Bircan Sezgin yazdı:

 


Merhaba Konun sahibi benim. 2 farkli cihazda 2 farkli hesap acik kalmis. anlamadım neden 2 hesabım olduğunu neyse. Diğerine giriş yapamadığımdan buradan yazıyorum.

Video yüklendi buradan konunun şıkırtı sesini inceleye bilirsiniz. 
 

 

Bu şıkırtı sesi ile binilir mi boyle. Arıza kodu kontrolu sonrasi ust kapak actır baktir yaptirın. Yapılmayacak bir arızası oldugunu sanmam

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motora ait arıza kodu okundu mu hiç? diye bir başlayalım, videoda aracı süremeyecek bir ses ben duymadım, lakin videolardan ses tayiini de oldukça yanıltır diye belirteyim

vesile ile arızaya fal açılmaz, motoru indirip te arıza aranmaz, elle kolla bacakla burunla kolla arıza bulunmaz,

Yorum bağlantısı
Can Sezgin
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

motora ait arıza kodu okundu mu hiç? diye bir başlayalım, videoda aracı süremeyecek bir ses ben duymadım, lakin videolardan ses tayiini de oldukça yanıltır diye belirteyim

vesile ile arızaya fal açılmaz, motoru indirip te arıza aranmaz, elle kolla bacakla burunla kolla arıza bulunmaz,




Ariza kodu olarak p103 ve Vuruntu sensoru hatasi aldim(kod numarasini hatirlamiyorum) motor rolanti dalganamasi yaptidindan vuruntu sensoru hatasi verir demislerdi! 

Fakat soyle bir durum var ben belki boyle biniyordum uzun zamandir motor kulagi atesleme vs degistigi icin sifir parcalar takildi bu sesi duymaya basladim sanki onceden bu ses yoktu. problem burada zaten. Hikayimin tamamini okursaniz cok mutlu olurum Aracim 174Bin KM de

Ya da soyle bir teorim var 500 km hadi biraz daha abartalim 1000 Km once Dandik bir ustaya gittim ayak ustu Turk petrolleri 10-40 yag koydu fakat yag bidonu falan yoktu bir makenizma yapmis bompadan dolduruyordu bir bidona oradanda benim araca koydu yagin rengi falna temizdi acaba diyorum yanlis bir yag koydu. Da bu sikirti sesi geldi gibi gibi . 

tarihinde Can Sezgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Can Sezgin yazdı:

 Vuruntu sensoru hatasi aldim(kod numarasini hatirlamiyorum) motor rolanti dalganamasi yaptidindan vuruntu sensoru hatasi verir demislerdi! 

Böyle bir şey yok bu yanlış bilgi. Sensörü değiştirin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o yağı da bir değişin önce

ve sonra doğru dürüst bir arıza teşhis cihazına bağlatın

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...