İçeriğe Yönlendir

Alman Otomotiv Sektörü Nereye Gidiyor


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Bugünün haberinde mercedes’in yıl sonu kâr beklentisi hedeflenenden ciddi anlamda daha aşağıda olacağını okudum. Hatta mercedes yetkilileri “çinlilerle rekabete rağmen şu kadar kâr yapmayı da başardık” gibi cümleler kurmuş. 
 

VW grup zaten sürekli fabrika kapatma, işçi çıkarma gibi haberlerle anılıyor. 
 

BMW de aynı merdeces gibi etkilendiğini açıkladı. 
 

bu işin sonu nereye varacak?


Avrupa kendi koyduğu emisyon kurallarını kaldırıp eskiye döner mi?

 

Arabaları ucuzlatır mı?

 

küçülüp butik üretici mi olurlar? 
 

Birleşirler mi?

 

çinlileri avrupaya sokmazlar mı?

 

avrupalıların şöyle bir hatası var. Otomobil sektörünce yıllarca öncü olmanın rahatlığı vardı. Sistem üstüne sistem ekleyerek oldukça karmaşık teknolojide emisyona uydular. Ama artık iş kapıya dayandı. Sıfırdan farklı mekanik mimari ile üretmediler. Elektrikli de ucuz üretemiyorlar. Hidrojen yatırımı geç kaldı. Yapay yakıt geç kaldı. Kaldı da kaldı. 
 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Avrupaya sokmayarak bişey yapamaz. Çünkü ihraç etmesi gerek. O ne olacak?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


bu arada yeni bir haber daha çıktı. AB üyesi 5 ülke, şirketlere fosil yakıtla çalışan araç alımında 45 milyar avroyu sübvanse ediyormuş. 

BMW patronları da açıklama yapmış. 2035’de fosil yakıtlıların satışının tamamen yasaklanması gerçekçi değil demişler

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Herkes stratejik hata, geç kaldılar gibi ifadeler kullanıyor ama özellikle alman üreticiler rehavete kapılacak son millet. Zira içten yanmalı motorun mucidi marka mercedes'in sloganı en iyisi ya da hiçbiri. Kendilerini sürekli eleştirerek sektörde lider konumlara geldiler. Bir günde de kurulmadılar.

 

İki problem bu gündemlere sebep oldu. İlki kalite diğeri elektrik işinin gidişatı. Kaliteden ödün vermek istemeyip üzerine güçlü sendikalar ile arayı iyi tutmak için personel maliyetinden kısmak istemiyorlar. Bu ikisi fiyatı belli bir yere kadar indiriyor. Üzerine rusya savaşı elektrik maliyetini artırınca fiyat epey yukarıda kalıyor. 

 

Şimdiye kadar yaptıkları tek hata elon'un güçlü pr'ı ile başlayıp çinliler'in biz de yaparız hem de daha ucuza diye başlattığı ama uygulamada hiç de verimli olmayan elektrikli araç işine girmeleriydi. Çok para harcadılar. Özellikle mercedes eq, vw id ile gereksiz para döktü. Satışlar azalınca kar bir yana zararı minimize etmek için uğraştılar.

 

Toyota ile bmw hidrojen konusunda çok iddaalı. Mutlaka bir alternatif bulur yola devam ederler. İsim algısı güçlü firmalar üzerine devlet vergileri dürüstçe kasada beklettiği için geri ödemeli teşvikler ile kurtarır hepsini. 

 

Es wird nicht leichter. Du wirst stärker. (hiçbir şey kolaylaşmaz, sen güçlenirsin)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

İşçilik pahalı adamlarda. Benim focus Almanya üretimi ama bir çok rakibinden pahalı değil. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Süleyman Can yazdı:

iyisi ya da hiçbiri.

Saab bu yüzden yok oldu

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Hamit inan yazdı:

Saab bu yüzden yok oldu

2000'de gm satın alıp dizayn dilini tamamen değiştirip peşi sıra hatalar yapınca battılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Süleyman Can yazdı:

2000'de gm satın alıp dizayn dilini tamamen değiştirip peşi sıra hatalar yapınca battılar.

GM ye geçme sebebi yüksek kaliteden taviz vermediği için maliyet ile baş edememesi idi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yüksek kalite? Piyasada ciddi kalitede çinli otomobil var. 
 

eski mercedeslerin rakiplerinden farkı ile bugünkü mercedeslerin rakiplerinden farkı aynı mı sizce?

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Evren Erakçora yazdı:

İşçilik pahalı adamlarda. Benim focus Almanya üretimi ama bir çok rakibinden pahalı değil. 

Senin araba aşağı yukarı Egea ile aynı para. Kalite olarak egea senin arabanın yarısı bile değil. Hatta 3/1 değil. Adam rekabet edemiyor bunlarla. Bizim burada 10 araçtan 5 i mutlaka egea. Egeam olsa sabah ilana koysam öğlene bulmaz satılır. Fiesta ise aylarca ilanda kalır. Ne garip memleket.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Çin her konuda olduğu gibi araçlar konusunda da üretimi uygun fiyata getirerek dünyayı domine ediyor olacağı bu. Kar oranlarının azalması çok çok normal. Eskisi gibi piyasanın kaymağı kalmadı. Vw yoksa başka bir sürü marka var ve bakıyorum dediğin gibi mercedesin eskiden farkı çoktu ama şimdi biraz daha yakın teknolojiler..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu
Fatih Sarıkaya yazdı:

Senin araba aşağı yukarı Egea ile aynı para. Kalite olarak egea senin arabanın yarısı bile değil. Hatta 3/1 değil. Adam rekabet edemiyor bunlarla. Bizim burada 10 araçtan 5 i mutlaka egea. Egeam olsa sabah ilana koysam öğlene bulmaz satılır. Fiesta ise aylarca ilanda kalır. Ne garip memleket.

Focusu satana kadar gobegim cayladi 😂

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Daralan ekonomiler. Çok uzun süredir dünyadaki para tek bir  yerde toplanmaya devam ediyor. Etkilenmeyen hiçbir sektör yok. Tarih tekerrürden ibaret. Bu işler şiddetle çözülür genelde. Bir de Alman aktivistler Rusya meselesinde milleti çok heyheylediler. Enerji krizi üzerine bunlar gelince Alemanların da forsu söndü. Halbuki adamın dibine Amerika üs kurmaya çalışırken ses eden yoktu, ayı inine çıra attılar sonra da ayı kükredi diye ortalığı birbirine verdiler. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Trump kazanırsa herşey daha kötüye gider. Avrupanın sorunu eski tekstil gibi bu sektörü kaybedecek. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

rekabet iyidir yahu 

Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Sanırım bu durum bizdeki otomotiv sektörünü doğrudan alakadar ediyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Ford CEO’su 6 aydır Xiaomi SU7 kullanıyormuş ve aracın harika olduğunu söylemiş. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Elektrikli araçların maliyetleri aşağı yönlü devam ettikçe Avrupalı markaları daha kötü günler bekliyor. 

20241026_225616.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mahmut Yıldız yazdı:

Elektrikli araçların maliyetleri aşağı yönlü devam ettikçe Avrupalı markaları daha kötü günler bekliyor. 

20241026_225616.jpg


300-500km ağırlığındaki piller çok sürdürülebilir değil. Yine maden, yine işleme tesisleri, yine atık, yine çevre sorununu çıkarıyor. Alternatif ne var? Yapay yakıt. Hidrojen. 
 

çin o yarışta da var. Herkesten fazla hidrojeni yeşil enerjiyle elektroliz etmeye başladı. Domine edecekler dünyayı. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bunu biz de yapabiliriz. Çok büyük bilinmeyenleri yok. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

bunu biz de yapabiliriz. Çok büyük bilinmeyenleri yok. 


Kalıpçı ustaları 10 katlı bina yapabilir. Sağlam da olur. Ama ekonomik olmaz hocam. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

 

Aklımızdaki sorulara cevap veren güzel bir video. Izlemenizi tavsiye ederim. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kaldı da kaldı. 

2030 yılında , 2024 model şerisi ve alman arabası olan ile çay içmek isterdim... onların izleniimlerini dinlemek için. otomotiv instada trend modeller ile yön tayin etmez, 20-30 yıllık kısa vade planlar ile yürür, fabrikada yılların verdiği üretim tecrübesi kıymetlidir.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

BMW patronları da açıklama yapmış. 2035’de fosil yakıtlıların satışının tamamen yasaklanması gerçekçi değil demişler

2005 te sorsalar söylerdik daha pilli tantanası yok iken

Mahmut Yıldız yazdı:

Elektrikli araçların maliyetleri aşağı yönlü devam ettikçe

müspet veya menfi, elon dan gelen hiçbir veriye güvenmem, sebep te yazalım: 1500 lük egeayı 50 ye alma başarısını gösteren birisi, temiz olamaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...