İçeriğe Yönlendir

Ford Focus 2005 MK1 Araç Sorunu - Rölantide Tekleme ve Motor Performansı


Bircan Sezgin

Recommended Posts

Bircan Sezgin
(düzenlendi)

Merhaba,

 

2005 model Ford Focus MK1, yaklaşık 170.000 km’de olan aracımda yaşadığım bir sorunu paylaşmak ve tecrübelerinizi almak istiyorum. Motor rölantideyken teklemeler mevcut ve genel motor performansında bir takım tutarsızlıklar yaşıyorum.

 

Öncelikle, gaz kelebeği ve rölanti potansiyometresini temizlettim. Benzinle temizleyip kurutup tekrar monte ettim, ancak sorunu çözemedim. Hatta rölantideyken gaz kelebeği bölgesinden “blup blup” tarzında sesler duyuyorum. Normalde devir 3000’e ulaşıp gazı kestiğimde, devirin hızlı bir şekilde düşmesini beklerdim. Ancak şimdi devir çok yavaş düşüyor, bu durumu anlayamadım.

 

Başka bir örnek vermek gerekirse, trafikte durmak istediğimde vitesi boşa aldığımda devir 300’e kadar iniyor, ardından hızla 1000 devire çıkıp tekrar 750 civarına geriliyor. Bazen 500-800 devir arasında dalgalanmalar oluyor ve bu araç içinde ciddi bir rahatsızlık veriyor.

 

Bunun yanı sıra, boşta sis farlarını açtığımda daha yoğun bir titreme ve dalgalanma hissediyorum. Aynı zamanda, 3. veya 4. viteste sabit hızla ilerlerken, gaza oturduğumda yada nasıl desem %70 80 bastığımda gazın kesildiği hissine kapılıyorum. Araç bir an sanki stop edecekmiş gibi oluyor, ardından tekrar normale dönüyor. Bu durum, sanki bujilerde bir sorun varmış(2 hafta önce değiştim) ya da yakıt sistemiyle ilgili bir problem varmış gibi hissettiriyor, ancak sorunun tam olarak nereden kaynaklandığını kestiremiyorum. Sakin kullanımda bu belirtiler daha az gözleniyor, ancak hala mevcut.

 

Ateşleme sisteminde mi, yoksa yakıt hattında mı bir sorun olduğunu anlayamadım. Bu konuda deneyimi olan arkadaşların önerilerini bekliyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

 

Teşekkürler.

DipNot:
Motorum 10-40 Motul yağ kullanıyorum bunu en yakın zamanda 5-30 önerilen yağa döndüreceğim.
Yakıt olarak 98 Oktan Benzin koyuyorum Tam depo ile ortalam 450-550 KM yol gidebiliryorum
95 Oktan Yakıt koyduğumda ise psikolojikte olabilir motor sanki daha sesli sallantılı çalıştığını düşünüyorum ama benden önceki sahipleri 95 kullanıyormuş
Bakımları 2 Hafta önce yapılıdı fakat yukarıda yazdıklarım güncel sorunlarım hala devem etmekte. 
Motor kullağımda yakın zamanda değişecektir.

tarihinde Bircan Sezgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hiç arıza teşhis cihazına bağlanıp kontroller yapıldı mı? (büyük not: arıza kodu okumak değil)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Hata 1 gaz kelebeği temizliği kelebeğin orijinalinde temizlemeyin gibi bir uyarı vardı.

 

Tekleme ateşleme performansı ile alakalı 

 

Bobin buji kablosu orijinal mi buji olarak ne var 

 

Blub blub sesi hava filitre kazanı ile alakalı. Yerine tam oturmamis olabilir.

 

Şnorkel tam yerinde mi filitre kazanının ayaklarındaki lastik rondelar sağlam mi

 

O sesin kötü senaryosu motor içi subab kaçırmasıdir en kötüyü hemen söyler ustalar dikkat edin oraya gelene kadar yapılacak işler kazanın iyi sabitlenmesi.

 

Motor devri birden düşmez konfor odaklıdir yoksa gaz bas çekte motor şanzıman takozu gum gum vurma yapar.

Karter havalandırma subabi  ve emme manifolttaki t hortum kontrol edilecek büzülür yırtılır düzensiz hava alma rölanti de aptallasma yapar. Yine hava filitresi altına giren küçük bir hortum var o da kontrol edilecek yerine takılı ve ucundaki hava filitresi içinde olan sünger yerinde mi

 

 

Gazlarkenki boğulma enjektör ve ya yakıt haritasındaki bir sorun olabilir . Benzinde kullanıyorsunuz ama ltft ve stft degerlerine bakmak lazım.

 

 

Rölanti de far sis dalgalanması akü ve şarj kaynaklı dalgalanma dan olabilir ve ateşlemeyi de etkiler

 

98 oktan araca çok Uygun değildi avans ile alakalı sorun yapabilir burda yine ltft vs değeri okunmalı avansin da bı degeri vardı da o ezberimde yok

 

 

Yağ olarak 10 w40 a alıştı ise 5w30 için artık geç kalınmış olabilir eksiltme kaçınılmaz olacaktır 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin

Ateşleme ile alakalı bir sorun olduğunu biliyorum çünkü külbüötr kapağında yağ vardı ve bujıiler hep yağlanıyordu ustam artık bujiler değişmesi gerektiğini ve uzun yıllar böyle çalışıtğı için bobin bujı kabololarında değişim gerektiğini söylemişti. 

Şu an Bobın ve kablo olarak Motocraft sanırım bu marka var ve 4 buji de bosch marka 

blub blup sesi subab sesi olduğunu düşün müyorum çünkü ses üst kapak tarafından değil de gaz kelebeği tarafından geliyor.

Gazlaerken boğulma değilde naısl aanlatyım msela dip gaz basıyorsunuz 80*90 100 giderken birden araç gaz kesiyor 1 sn falan sonra tekrar devam ediyor. Ustam yukarıdkı Buji yağlanması bujı kablosundan olaiblir demişti. enjektörlere hiç baktırmadım ama sanırım bir enjektör temizleyici atabilirim iş görür ise 

98 oktan konusu ise sanırım psikoljikte olaiblir bilmiyorum ama 95 attıpta deneyeceğim baklaım o zaman ki hissiyatlarım nasıl olur avas problem olur diyorsienis 95 oktan alırım bundan sonra

Yağ olarak ise ortalma benden önceki sahibi bu aracı 2 yıldır kullanıyormus ve 2 yıl önceki halini bilmiyorum fakat 2 yıl içince hep motul 10-40 kullanmıslar. bende arabayı ilk alınca bir ustaya gittim bu eski araba ve havada burada sıcak diyip banda motul 10-40 koymuş hava sıcakktan sorun yoktu fakat şimdi sabahları çalıştırmada motordan gelen metal sesleri duyuorum gibi özellikle egzantrik subab seslerını yag ısınınce bu ses gıdıyor tabi de sabahları ilk 10 dk falan gerçekten çok belli KKTC genelde 3 derece ile 40 derece arasında bilmiyorum bazı ustalar idyor ki fabrika en doğrusnu bilir 5 30 koy devam vs: anlamadım ne yapabilirim:

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Hata 1 gaz kelebeği temizliği kelebeğin orijinalinde temizlemeyin gibi bir uyarı vardı.

 

Tekleme ateşleme performansı ile alakalı 

 

Bobin buji kablosu orijinal mi buji olarak ne var 

 

Blub blub sesi hava filitre kazanı ile alakalı. Yerine tam oturmamis olabilir.

 

Şnorkel tam yerinde mi filitre kazanının ayaklarındaki lastik rondelar sağlam mi

 

O sesin kötü senaryosu motor içi subab kaçırmasıdir en kötüyü hemen söyler ustalar dikkat edin oraya gelene kadar yapılacak işler kazanın iyi sabitlenmesi.

 

Motor devri birden düşmez konfor odaklıdir yoksa gaz bas çekte motor şanzıman takozu gum gum vurma yapar.

Karter havalandırma subabi  ve emme manifolttaki t hortum kontrol edilecek büzülür yırtılır düzensiz hava alma rölanti de aptallasma yapar. Yine hava filitresi altına giren küçük bir hortum var o da kontrol edilecek yerine takılı ve ucundaki hava filitresi içinde olan sünger yerinde mi

 

 

Gazlarkenki boğulma enjektör ve ya yakıt haritasındaki bir sorun olabilir . Benzinde kullanıyorsunuz ama ltft ve stft degerlerine bakmak lazım.

 

 

Rölanti de far sis dalgalanması akü ve şarj kaynaklı dalgalanma dan olabilir ve ateşlemeyi de etkiler

 

98 oktan araca çok Uygun değildi avans ile alakalı sorun yapabilir burda yine ltft vs değeri okunmalı avansin da bı degeri vardı da o ezberimde yok

 

 

Yağ olarak 10 w40 a alıştı ise 5w30 için artık geç kalınmış olabilir eksiltme kaçınılmaz olacaktır 



Ateşleme ile alakalı bir sorun olduğunu biliyorum çünkü külbüötr kapağında yağ vardı ve bujıiler hep yağlanıyordu ustam artık bujiler değişmesi gerektiğini ve uzun yıllar böyle çalışıtğı için bobin bujı kabololarında değişim gerektiğini söylemişti. 

Şu an Bobın ve kablo olarak Motocraft sanırım bu marka var ve 4 buji de bosch marka 

blub blup sesi subab sesi olduğunu düşün müyorum çünkü ses üst kapak tarafından değil de gaz kelebeği tarafından geliyor.

Gazlaerken boğulma değilde naısl aanlatyım msela dip gaz basıyorsunuz 80*90 100 giderken birden araç gaz kesiyor 1 sn falan sonra tekrar devam ediyor. Ustam yukarıdkı Buji yağlanması bujı kablosundan olaiblir demişti. enjektörlere hiç baktırmadım ama sanırım bir enjektör temizleyici atabilirim iş görür ise 

98 oktan konusu ise sanırım psikoljikte olaiblir bilmiyorum ama 95 attıpta deneyeceğim baklaım o zaman ki hissiyatlarım nasıl olur avas problem olur diyorsienis 95 oktan alırım bundan sonra

Yağ olarak ise ortalma benden önceki sahibi bu aracı 2 yıldır kullanıyormus ve 2 yıl önceki halini bilmiyorum fakat 2 yıl içince hep motul 10-40 kullanmıslar. bende arabayı ilk alınca bir ustaya gittim bu eski araba ve havada burada sıcak diyip banda motul 10-40 koymuş hava sıcakktan sorun yoktu fakat şimdi sabahları çalıştırmada motordan gelen metal sesleri duyuorum gibi özellikle egzantrik subab seslerını yag ısınınce bu ses gıdıyor tabi de sabahları ilk 10 dk falan gerçekten çok belli KKTC genelde 3 derece ile 40 derece arasında bilmiyorum bazı ustalar idyor ki fabrika en doğrusnu bilir 5 30 koy devam vs: anlamadım ne yapabilirim:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bircan Sezgin yazdı:

98 oktan konusu ise sanırım psikoljikte olaiblir bilmiyorum ama 95 attıpta deneyeceğim baklaım o zaman ki hissiyatlarım nasıl olur avas problem olur diyorsienis 95 oktan alırım bundan son

siz hangi ülkeden yazıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Bircan Sezgin
Çağlar Bayur yazdı:

siz hangi ülkeden yazıyorsunuz?

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'de yaşıyorum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Hata 1 gaz kelebeği temizliği kelebeğin orijinalinde temizlemeyin gibi bir uyarı vardı.

 

Tekleme ateşleme performansı ile alakalı 

 

Bobin buji kablosu orijinal mi buji olarak ne var 

 

Blub blub sesi hava filitre kazanı ile alakalı. Yerine tam oturmamis olabilir.

 

Şnorkel tam yerinde mi filitre kazanının ayaklarındaki lastik rondelar sağlam mi

 

O sesin kötü senaryosu motor içi subab kaçırmasıdir en kötüyü hemen söyler ustalar dikkat edin oraya gelene kadar yapılacak işler kazanın iyi sabitlenmesi.

 

Motor devri birden düşmez konfor odaklıdir yoksa gaz bas çekte motor şanzıman takozu gum gum vurma yapar.

Karter havalandırma subabi  ve emme manifolttaki t hortum kontrol edilecek büzülür yırtılır düzensiz hava alma rölanti de aptallasma yapar. Yine hava filitresi altına giren küçük bir hortum var o da kontrol edilecek yerine takılı ve ucundaki hava filitresi içinde olan sünger yerinde mi

 

 

Gazlarkenki boğulma enjektör ve ya yakıt haritasındaki bir sorun olabilir . Benzinde kullanıyorsunuz ama ltft ve stft degerlerine bakmak lazım.

 

 

Rölanti de far sis dalgalanması akü ve şarj kaynaklı dalgalanma dan olabilir ve ateşlemeyi de etkiler

 

98 oktan araca çok Uygun değildi avans ile alakalı sorun yapabilir burda yine ltft vs değeri okunmalı avansin da bı degeri vardı da o ezberimde yok

 

 

Yağ olarak 10 w40 a alıştı ise 5w30 için artık geç kalınmış olabilir eksiltme kaçınılmaz olacaktır 

Duratec-Zetec Ansiklopedisi :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bircan Sezgin yazdı:

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'de yaşıyorum.

bizde 98 oktan yok da

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Selim Bilgin
×
×
  • Yeni Oluştur...