İçeriğe Yönlendir

W210 Kronik Pasların Giderilmesi ve Gençleştirme


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Doğan Arşiray
Murat Sahın yazdı:

Çok büyük bir performans beklentisi yok, ama 5 g tronik olması lazım, manuel Mercedes mi olurmuş :crazy:

 

Arkadaş çok kafaya taktı, bana e200 kompresör uyar, atmosferik motor ıhhhh...

Aslında aynı blokta kol uzunluğu farklı imiş...

benzincideki kol boyumu? hortum pardon ay ne diyorum ben ayol

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

 

burad da w140 ların önceki kasaya göre daha az çıtırdağına dikkat çekilmiş, opsiyonlu bir arabaymış

Bundaki trim kalınlığı ile sıfır Mercedes ten 5 tane trim çıkar 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Aslında aynı blokta kol uzunluğu farklı imiş...

zetec te öyledir, 1.6 ile 2.0 aynı blokta farklı kol ile hacim alır, birçok markada aynı tasarım vardır, tork artar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

hiç anlamam, E kasa 320 den başlar derler onu duyduydum.

başlarda

240 2.6 motor pistonu küçük 320 gibin işte. Ama pic motor Mercedesciler sevmez ara motor. Ömrü uzun derler de bakması maliyetli.abiler 320 över ama camia 2.0 1.8 kompresör tutar. Dizelciler başka om series kafası bence müsrif motor performansına göre. Om642.xxx mır mır motor 3.0 V6 turbo 190 PS. O hacim o turbo az ne 190 beygir. Biz 1.8 m271  kompresör ile 184 beygir aliyoz. Prins LPG'li ile işletme maliyeti bedava kalıyor onun yanında 

Gerçek performans için AMG V6 V8 kompresör Allah Allah sınırsız eğlenceeee

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Yeter yazdı:

Bu kompresörlerin bozulma durumu var mı Mustafa hocam?

İllaki de turbo gibi değil, daha düşük devirli çalışan bir şey ömrü ondan daha uzun olabilir. Boyutlarindan ötürü de daha az stres altında çalışıyor gibi diyebilirim

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Tüfekçi yazdı:

240 2.6 motor pistonu küçük 320 gibin işte. Ama pic motor Mercedesciler sevmez ara motor. Ömrü uzun derler de bakması maliyetli.abiler 320 över ama camia 2.0 1.8 kompresör tutar. Dizelciler başka om series kafası bence müsrif motor performansına göre. Om642.xxx mır mır motor 3.0 V6 turbo 190 PS. O hacim o turbo az ne 190 beygir. Biz 1.8 m271  kompresör ile 184 beygir aliyoz. Prins LPG'li ile işletme maliyeti bedava kalıyor onun yanında 

Gerçek performans için AMG V6 V8 kompresör Allah Allah sınırsız eğlenceeee

om642 nin senesine ve serisine göre 171 hp ile 265 hp ye kadar farklı güçleri vardı.

mesela bizim jeep 211 hp.

w164 ml280 190 hp. w212 265 hp idi. bizim w166 258 hp. vsvsvs

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Yeter yazdı:

Bu kompresörlerin bozulma durumu var mı Mustafa hocam?

hep ani devir değişiminde kompresör dezavantajlı, ömür açısından,

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Doğan Arşiray yazdı:

benzincideki kol boyumu? hortum pardon ay ne diyorum ben ayol

 

Piston kolu boyu yada biyel kolu da olabilir. Yani öyle okudum ama emin değilim :) 

Benzinciyi karıştırmayalım ama lütfen :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

 

Piston kolu boyu yada biyel kolu da olabilir. Yani öyle okudum ama emin değilim :) 

Benzinciyi karıştırmayalım ama lütfen :D 

Aynı şey değil mi?

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Yeter yazdı:

Bu kompresörlerin bozulma durumu var mı Mustafa hocam?

 

Üzerlerinde eaton m62 kompresör var. Tamir kitleri var. Arada bir yağını da değiştirmek gerekiyor.

SC tamir kitleri ortalama turbonun fiyatından daha pahalı bu arada. Uzun ömürlü ama orta-uzun vadede ekonomik değil.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Mertol Kip yazdı:

 

Üzerlerinde eaton m62 kompresör var. Tamir kitleri var. Arada bir yağını da değiştirmek gerekiyor.

SC tamir kitleri ortalama turbonun fiyatından daha pahalı bu arada. Uzun ömürlü ama orta-uzun vadede ekonomik değil.

Demek ki gürcüler bu yüzden kompresöre sıcak bakmıyor. Ustasını bulmakta zor iştir bunun.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Ustalık gerektirecek bir şey değilde sök-takı zahmetli. Motorun tepesini komple sökmen lazım manifolttan onu ayırabilmen için. E 8-10 civata daha sökersen kapak çıkıyor sekman atıyorsun zaten. Bunun yağını değiştirecem diye müşteriden sekman atmayla aynı parayı istesen sana söver.

 

Merdane kılıklı bir şey o. Yanında dişli grubu var, onların yağı değişiyor. Özel bir yağı var herhangi bir gresi koyup devam edersen 30-40 bin km sonra bir daha yaparsın o işi ve dişli ararsın yoksa tofaş diferansiyeli gibi ses yapıyor. Yeniyken alıp bakım zamanı gelmeden iteleyeceksin, en güzeli o. :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

İlk sahibinden çok temiz bir 210 kompressor geçti elimden, @Fatih Keskin binmişti hatırlar hatta. O zaman araba 14-15 yaşındaydı, bayağı para yedi, yemeye de devam ediyordu, benim A6'dan bayağı iyiydi kondüsyonu km de düşüktü. Ama mercedes'in bir özelliği var, o paraları harcamasak da yürürdü, biz harcadığımız için alan abi halen yağ bakımı dışında bir şey yapmamış olabilir.

İnanılmaz keyifli arabalar ama artık şehir içi trafiğinde yorar, uzun yol için de motor daha büyük olsun isterdim ben, güzel gidiyordu ama sweet spotu 110-120 filan, fısır fısır gideceksin teybi açıp, daha hızlı gideceksen şanzımandan ötürü bağırıyor ve yakıyor bayağı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Selim Bilgin yazdı:

 daha hızlı gideceksen şanzımandan ötürü bağırıyor ve yakıyor bayağı.

Şanzımanda değişiklik yapılabiliyor. Bir üst şanzıman konulabilir mi?

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Selim Bilgin yazdı:

İlk sahibinden çok temiz bir 210 kompressor geçti elimden, @Fatih Keskin binmişti hatırlar hatta. O zaman araba 14-15 yaşındaydı, bayağı para yedi, yemeye de devam ediyordu, benim A6'dan bayağı iyiydi kondüsyonu km de düşüktü. Ama mercedes'in bir özelliği var, o paraları harcamasak da yürürdü, biz harcadığımız için alan abi halen yağ bakımı dışında bir şey yapmamış olabilir.

İnanılmaz keyifli arabalar ama artık şehir içi trafiğinde yorar, uzun yol için de motor daha büyük olsun isterdim ben, güzel gidiyordu ama sweet spotu 110-120 filan, fısır fısır gideceksin teybi açıp, daha hızlı gideceksen şanzımandan ötürü bağırıyor ve yakıyor bayağı.

Almadığıma pişman olduğum arabadır bazen aklıma geliyor hayıflanıyorum 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Fatih Keskin yazdı:

Almadığıma pişman olduğum arabadır bazen aklıma geliyor hayıflanıyorum 

 

Koruyabilirdik ama hatırasından dolayı hüzünlü bir tarafı da var şu an, nasibi varmış gitti.

Bu arada Elbistan'a satılmıştı, depremden sonra alan kişi abimi arayıp teşekkür etmiş, o hengamede tüm aileyi bindirip sağ salim Ankara'ya geldik demiş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Selim Bilgin yazdı:

 

Koruyabilirdik ama hatırasından dolayı hüzünlü bir tarafı da var şu an, nasibi varmış gitti.

Bu arada Elbistan'a satılmıştı, depremden sonra alan kişi abimi arayıp teşekkür etmiş, o hengamede tüm aileyi bindirip sağ salim Ankara'ya geldik demiş.

Muhtemelen audi yi almadığıma da pişman olacağım satılık Mercedes var c180

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Fatih Keskin yazdı:

Muhtemelen audi yi almadığıma da pişman olacağım satılık Mercedes var c180

Alınabilecek ender temiz audilerden sonuncusu olabilir.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Şu döşeme işini de halledeyim de biraz da öyle binip vereyim.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mehmet Yeter yazdı:

Şanzımanda değişiklik yapılabiliyor. Bir üst şanzıman konulabilir mi?

 

Konulabilir ama bir üst de 5gtronic, 7g koymak bu motorla zor olur, işletim sistemi vs. bayağı eski çünkü, Mercedes uzun süre 5g ile devam etti.

e200 kompressor için değmez bence.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Görkem Küçükyılmaz
Murat Sahın yazdı:

211 kasadaki e240 için ne düşünüyorsun? 

gereksiz çok yakar ve gitmez :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...