İçeriğe Yönlendir

Golf Mk4 PD130 SWAP


Barış Demiray

Recommended Posts

Barış Demiray

Öncelikle herkese selamlar,

 

Golf Mk4 coupe 1.9 tdi axr(101hp) araç sahibiyim. Aracıma PD130 ve 6 ileri şanzıman swaplamak istiyorum. Swap yaparken dikkat etmem gerekenler neler ve aracıma uydurabilmem için hangi parçaların da değişmesi gerekiyor. Tesisatta değişiklik yapmak gerekir mi?

Değerli cevaplarınız için teşekkür ederim.

Daha önce böyle bir swap yapıldımı bilmiyorum ancak yapan kişilerde değerli bilgilerini aktarırlarsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

merakla izliyorum. benzer birşeyi eski bir mercedeste yapmayı düşlüyorum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

önden çekişli de marş yeri önemli, diğer yerler tornacı vs. de uydurulur. bir de bu değişimdeki amaç aynı hızda devir azaltmak ise iyi inceleyin, ben focusu 6 ileri yapacaktım lakin 100 k/h hızda devir sadece 150 d/d olunca o zahmete harcamaya girmekten vaz geçtim. tesisatı vs ellemeye gerek olmaz.

Doğan Arşiray yazdı:

merakla izliyorum. benzer birşeyi eski bir mercedeste yapmayı düşlüyorum.

onlarda diferansiyele gir, daha rahat kolay

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ovv fena. Yanlış hatırlamıyorsam anahtar kadran ECU da beraber satılıyordu böyle bir swap için. Araçtaki ECU, kadran ve kontak ile kodlanabilirse ihtiyaç olmayabilir. Vag tacho kablo program ile kadran kodu alınması gerekir. ECU nun otomatik araca uygun şekilde kadraja ve kontağa kodlanması gerekir. Birkaç yazılım detayı vardı Bora varken bende çok ilgiliydim bir çok şeyi unuttum.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Daha önce bu işi yapmış bir garaj bulmadan girmezdim ben olsam. Yeriniz liftiniz yoksa standart servislerde olmaz bu işler. Sorun çözülene kadar lifti işgal etmesini istemezler arabanın. İstanbul’da zaten dükkana parçacı gelse yanaşacağı yer yok dükkanın önünde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Demiray
(düzenlendi)

@Metin AkbalBenim tahminlerime göre beyin, hava filtre kutusu, tesisat, alt takımın değişmesi gerekeceği.

@Selim Bilgin çok sevdiğim bi abimin Vw servisi var liftle ilgili veya aracın uzun süre yatması ile ilgili bir sorunum yok.

@Çağlar Bayur vitesi değiştirmemin iki sebebi var birincisi hali hazırda hibrit turbo big cooler var aracımda ve şanzıman 230 gibi bitiyor son hızı arttırmak ikinci sebebi ise mevcut şanzımanın swaptan sonraki yüklememde kaldırmayacağını düşünmem.

@Emre Demir SSWORK’ün Mk1 swapladığını gördüm ancak kendim yapmak istiyorum ve kendilerinden fikir almak için iletişime geçmeye çalıştım ama ulaşamadım.

 

cevaplarınız için teşekkür ederim.

 

tarihinde Barış Demiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Barış Demiray yazdı:

Benim tahminlerime göre beyin, hava filtre kutusu, tesisat, alt takımın değişmesi gerekeceği.

 

Tabi daha görünmeyen kısım var. Amortisörler, fren diskleri vs vs. Ben motorun yerleşimi ile olan kısma değindim. 1.6 benzinlinin fren diski ile 1.9 TDI ın fren diski aynı olmaz.

Yorum bağlantısı
Barış Demiray

@Metin Akbal aracım zaten 1.9 tdi siz sanırım 1.6 benzinli ile karıştırdınız belirtmiştim aslında :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Bu araçlarla bu motorlarla en çok uğraşan SSWorks Serhat. Dilersen başka yönlendirebileceğim garajlar da var. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sade şanzıman değişecek diye anlamışım... aracı satar , hazır motorlusuunu alırıdm

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Barış Demiray yazdı:

@Metin Akbal aracım zaten 1.9 tdi siz sanırım 1.6 benzinli ile karıştırdınız belirtmiştim aslında :) 

 

2. mesajımda iş karıştı :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Barış Demiray

@Mustafa Arıkansize zahmet olmazsa neler yapmamız gerektiğimi öğrensem yeter kendim yapmak istiyorum çünkü.

@Çağlar Bayur abi aracım Coupe benim gümrük girişli Coupelerin hepsi pd130 varsa da ilanlarda yok zaten 😄

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   2 kullanıcı

    • Emre Demir
    • Fikri Keleş
×
×
  • Yeni Oluştur...