İçeriğe Yönlendir

Ford Mondeo MK4 - Hararet


Selim Ertürk

Recommended Posts

Sani Gerşon
Selim Ertürk yazdı:

Katalitik için egzoscuya mı gitmeliyim normal tamirciye mi bilginiz var mı?

Mekaniker görür, tespit eder ama onaracak olan egzozcudur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
Sani Gerşon yazdı:

Mekaniker görür, tespit eder ama onaracak olan egzozcudur.

Teşekkür ederim, yarın ona bir baktırayım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
(düzenlendi)

Tekrar merhaba, LPG titreyerek çalıştığı için benzinde kullanıyordum, bugün ümraniye Candan Mühendisliğe götürdüm baktırdım, LPG enjektörlerinden birisinin tıkalı olduğunu ve değiştirmem gerektiğini söyledi. Katalitik konvektör onun yüzünden olmuş olabilirmiş, enjektörler dengesiz olunca bişe oluyormuş söyledi ama unuttum. Benzinde kullan arabayı enjektörler değişene kadar lpg ye geçme dedi.

Oradan bi kaç egzozcu ile görüştüm, hepsi kırmızı olduysa içini eritmiştir değiştirmek lazım dedi, biri içini kıralım dedi muayeneden ben geçiririm dedi ama içime pek sinmedi.
 

Egzozcular genel olarak önce yakıt/enjektör problemini çözüp sonra katalitik değişimi yapmayı söylediler ki zaten önce katalitik değişirse lpg onu da bu hale getirebilir.
Yalnız kataliğe herkes garanti veremeyiz diyor, birtanesi belki 1 saat sonra yine böyle olur bilemeyiz dedi.

3bin e de 5 bine de 10 bine de varmış, çin malı dandik diyorlar 3bin ve 5bin olana. 10 olandan taktır diyor. Araba da çift katalitik var.
Araştır orjinal bulmaya çalış diyen de oldu, çıkmacıdan bak diyen de.

Sonuç olarak.
Katalitik arızalı/tıkalı olduğundan içinden ki sıcak havayı geri tepiyormuş bu da hararete sebep olabilirmiş. @Sani GerşonBey'in dediği gibi.
Bugün ümraniyeye gidip geldim ortalama 40km yol yaptım benzinde çok zorlamadan sakin sakin tam mahalleye geldim hararet 90 ı geçmeye başladı. Benzin de daha sakin oluyor araba.

tarihinde Selim Ertürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Lpg yi iptal edip arabayı benzinde düzgün hale getirmek lazım önce

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tespitler doğru ise kullanılan her km arıza masrafını artırır, blok hasarı riski bile mevcut, conta hikaye kalır

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
Ali Gök yazdı:

Lpg yi iptal edip arabayı benzinde düzgün hale getirmek lazım önce

 

 

 

 

Düşünüyorum ama emin değilim, 

 

Çağlar Bayur yazdı:

tespitler doğru ise kullanılan her km arıza masrafını artırır, blok hasarı riski bile mevcut, conta hikaye kalır

Ben de kullanma taraftarı değilim, şu enjektörü halledip hemen kataliği değiştireceğim, sonra sorunlar son bulur inşaAllah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Katalitik muhtemelen erimiş ve gaz geçişi çok sınırlı. Acilen enjektör işini çözüp, katalitiği değiştirmeniz lazım. Egzozcuların dediği gibi, yanma sistemi düzelmeden kat'ı değiştirmek, size bir şey kazandırmayacak.

Bir de şeyi anlamadım: Madem enjektörlerden biri hasarlı, servis niye değiştirmedi onu?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Ertürk yazdı:

hemen kataliği değiştireceğim,

ben olsam önce içini boşaltttırıdım.

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Katalitik muhtemelen erimiş ve gaz geçişi çok sınırlı. Acilen enjektör işini çözüp, katalitiği değiştirmeniz lazım. Egzozcuların dediği gibi, yanma sistemi düzelmeden kat'ı değiştirmek, size bir şey kazandırmayacak.

Bir de şeyi anlamadım: Madem enjektörlerden biri hasarlı, servis niye değiştirmedi onu?

Onu ben de anlamadım, 3-4 gün önce kontrole götürdüm sorun yok diyerek gönderdi. Ücrette aldı ama işte bilmiyorum.
Bugün başka lpg servisine gittim, benzinde kullanıyordum zaten anlattım, lpg ye al dedi hemen enjektörler şişti dedi, araç çalışırken tek tek söküp enjektör borularını baktı, sonra birisini gösterip bu tıkalı, enjektör değişecek dedi.

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

ben olsam önce içini boşaltttırıdım.

aralık ayı sonu emisyon,  ocak ayı sonu muayene var, egzoz ustasının birisi boşaltalım dedi zaten de nasıl olur bilmiyorm, emisyon testinden geçemeyecek deniyor, oraya susturucu takıp geçtiğini söyleyenler de var. 


Katalizatör ile ilgili hiç tecrübem olmadı bu zamana kadar. Internette ararken 8 bin tl ye motordan egzosa tam takım buldum. 
https://www.trendyol.com/pd/temiz-is/ford-uyumlukatalizor-katalitik-konvektor-p-784757055?boutiqueId=61&merchantId=143441&filterOverPriceListings=false
 

aracıma uyumlu mu sordum cevap bekliyorum ama aynısı gibi duruyor.

bir de bu var
https://katalizordunyasi.com/index.php?route=product/product&product_id=145


bugün egzoz ustasının birisinin gösterdiği kat. burada var, usta adedine 5bin demişti. (ürün aynı, kalitesi aynı olmayabilir) oksijen sensörsüz:
https://www.trendyol.com/pd/temiz-is/euro4-katalitik-konvertor-katalizor-urun-tum-1-6-ve-2-0-araclar-icin-uygundur-yuvarlak-katalizor-p-40275168?boutiqueId=61&merchantId=143441

Son olarak, içini boşalttırmak için 2 bin tl ücret istediler ama hani zaman kazanmak adına da mantıklı geliyor. Enjektör + katalitik yerine enjektör + kat iptali, sonraki ay katalitik gibi.
Enjektöre de 6 bin dedi, aynısını internette 3750 ye buldum. Ama işte alsan ne almasan ne internetten enjektör setini alıp takmaya götürsem mantıklı mı olur mantıksız mı onu da bilmiyorum.

Uzun oldu kusura bakmayın, okuduğunuz için teşekkür ederim.

tarihinde Selim Ertürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Selim Ertürk yazdı:

enjektör değişecek dedi.

Peki siz orada "değiştirin" demediniz mi?

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
Sani Gerşon yazdı:

Peki siz orada "değiştirin" demediniz mi?

Maaşı alınca demeyi düşünüyorum.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Selim Ertürk yazdı:

Maaşı alınca demeyi düşünüyorum.

Şimdi düştü jeton, kusura bakmayın :)

Bu halde kullanmayın aracı maaşı alana kadar. Sonra iş motor yaptırmaya gider.

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
Sani Gerşon yazdı:

Şimdi düştü jeton, kusura bakmayın :)

Bu halde kullanmayın aracı maaşı alana kadar. Sonra iş motor yaptırmaya gider.

Est. yarın için Çağlar abinin dediği gibi katalizatör ü iptal ettirmeyi görüşeceğim ustayla, kat. iptal olursa zaten enjektör sorun değil benzinde kullanırım. Şuan kat. tıkalı/arızalı olduğundan sorun oluyor anladığım kadarıyla. Önce kat. iptal edersek, sonra enjektör sonra kat takımı hem araçsız kalmam hem de toplu maliyetten kurtulurum, ama kat. taktırmak istiyorum diğer türlü içime sinmiyor.  Aracı aldığımdam beri her şeyini orjinal aldım, her şeyine çok dikkat ettim. 8 sene de 2-3 arıza yaptı o da normaldir zaten.
 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kat'ı iptal edip sadece benzinde kullanırsanız hiç bir sıkıntı olmaz. LPG istiyorsanız, o enjektör değişecek.

Kat'ı da taktırabilirsiniz sonradan ama, iki kere iş olacak, iki kere işçilik ödenecek doğal olarak.

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Kat'ı iptal edip sadece benzinde kullanırsanız hiç bir sıkıntı olmaz. LPG istiyorsanız, o enjektör değişecek.

Kat'ı da taktırabilirsiniz sonradan ama, iki kere iş olacak, iki kere işçilik ödenecek doğal olarak.

Evet iki kere ödeyeceğim mecbur, fakat bu kat. iptal ettikten sonra tekrar hararet vs. yaparsa nereye baktıracağız.
Bir de iki kat. var sağdaki ısınıyor, diğeri yine de değişmeli midir, yoksa o ısınanı mı değiştireceğiz, boşaltıp dolduran da varmış, değiştirmeden.
Benim gittiğim egzozcular hep hemen değişim dedi, kamerayla bakan yerler de varmış sanırım, bana hiç bakalım vs. diyen olmadı. Bir kaçtanesi bakmak için söküp kesmek lazım dedi.
Bir sürü alternatifi var sanırım bu işin. En doğrusunu nasıl yaparım?

 

Unutmadan;

Bir de kat. iptal edersek yazılım atmamız lazım araç yazılıma izin vermezse kendisini kilitleyebilir yürütemezsin arabayı dedi.
Bir de bu çıktı şimdi.

tarihinde Selim Ertürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yazılım işini bilmiyorum, o konuda tecrübem yok.

Katın ısınanını değiştirseniz şu an için yeter. Ancak kesmeden, sökülmeden içi değişmez onların. Yaparım diyen muhtemelen eksik iş yapacaktır.

Kat boşaldıktan sonra da motor ışığı yanacak ve araç yakıt tüketimi değişecek çünkü kat sonrası o2 sensörü doğal olarak yanlış ölçecek. Kat doldurulduğunda ışığın da sönmesi gerekecek.

Kamerayla bakacak bi durum yok, kat belli ki erimiş, gaz çıkmıyor, kor gibi oluyor. Hararet %95 bu yüzden.

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk

@Sani Gerşon hocam çok teşekkür ederim, sağlam görüneni kontrol ettireyim, ısınanı boşalttırayım, sonrasına bakacağız artık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
(düzenlendi)

Tekrar merhaba,

Katalizatörleri boşalttırdım, genleşme deposu alttan çatlamış yük altında sızdırıyordu, kale marka ile değiştirdim, hararet devam ediyor ama bu sefer şoför tarafında 90c de kalıyor.
eskiden 90 ı geçip 120 ye doğru gidiyordu, 102c de fan açıyor, 104c de hızlanıyor vs. kademeli gidiyordu.

Genleşme deposu değiştikten sonra orası 90 ı minicik geçiyor orada sabit ama ecu üzerinden 108-110c oluyor.

 

Şuan ya termostat bi açıyor bir açmıyor, ya da devirdaim yük altında yeterli suyu basamıyor diye düşünüyorum.

bu ayın sonunda termostat ve devirdaimi değiştireli 2 sene olacak.

Bugün  arabayı sabit dururken 15 dakika 2500 devir de, bi kaç dakika 3000-3500 devir de arada bir 4000 ve 5000 devire çıkartarak denedim. Genleşme deposunu değiştirdikten sonra.
Hararet 95c yi geçmedi.
Harareti ecu dan takip ediyorum.


Ama yük altında sapıtıyor. 

Şuan ecu da 110c olmasına rağmen araba içinde 90c de kalmasının sebebi genleşme deposunun orjinal olmaması diyeceğim ama depo sonuçta, sensör filan takılmıyor, o yüzden kafam almadı.

Genleşme deposunun kendi kapağıyla da aynı, orjinal ile de aynı. Orjinal takılı.
 

tarihinde Selim Ertürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Ertürk yazdı:

Şuan ecu da 110c olmasına rağmen araba içinde 90c de kalmasının sebebi

normal. ibre/gösterge anlık göstermez, eskiden gösterir onda da şikayet çoktu oynaktı ibre.

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

normal. ibre/gösterge anlık göstermez, eskiden gösterir onda da şikayet çoktu oynaktı ibre.

Doğrudur ben bu sorunlardan sonra artık çok takip ettiğim için fark ediyorum muhtemelen.
 

Bugün  araç sabit dururken 15-20 dakika devirli çalışsa bile 95 dereceyi geçiremedim.

Ama aşağı inip bi çıktım yukarı hop 110 lara çıkıp fan deli gibi dönmeye başlıyor.


Araba 8 senedir bende, ben bu arabanın neredeyse fan açtığını hiç duymadım, bozuk olduğunu bile düşünüyordum bir ara, çok nadir fan açardı.
Devirdaim ve termostatı söktürüp kontrol ettirmeyi düşünüyorum, ne dersiniz?

liqui moly radyatör temizliyici de kullandım çıkan pislik çok az eski genleşme deposu ile çıktı, su berrak, zaten hep sertifikasyonun önerdiği antifirizi vs. kullandım.

tarihinde Selim Ertürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

termostat sağlam yoksa ısı düğşerdi. devirdaim sökülünce değişir kontrol edilmez

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

105-110 a kadar normal diyorlardi ECU gostergesinde. Bende de yazin  sicakta rampalarda yardirirsam 102-103 lere cikabiliyor

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
Çağlar Bayur yazdı:

termostat sağlam yoksa ısı düğşerdi. devirdaim sökülünce değişir kontrol edilmez

o zaman devirdaimi değiştireceğiz sanırım, 2 sene de ömrünü bitireceğini sanmıyorum ama yapacak bişe yok.
 

Harun Kocaçalışkan yazdı:

105-110 a kadar normal diyorlardi ECU gostergesinde. Bende de yazin  sicakta rampalarda yardirirsam 102-103 lere cikabiliyor

hocam benim ev zaten yukarda kalıyor, hep çıkıp indiğim yer, 16 ekimden beri bi başladı gidiyor öyle. Hani dik ve başka bir yer olsa tamam diyeceğim de 150-200 metre hadi 300 metrelik bi yokuşta sorun yaşıyorum, soğutma sisteminde bir sorun var bariz şekilde hissettiriyor da bakalım ne olacak, değiştire değiştire gidiyoruz.

Isıtmada da sorun yok zaten bu yüzden saçma geliyor, bakalım nereden ne çıkacak çok merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Ertürk yazdı:

soğutma sisteminde bir sorun var bariz şekilde hissettiriyor

nasıl hisettiriyor

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
Çağlar Bayur yazdı:

nasıl hisettiriyor

Hararet göstergesi oynuyor ve çok sık fan açıyor. Fan en üst kademde çalışıyor, araç bu yola girdikten sonra stop etmesem rolanti bile soğumaya engel oluyor.

16 ekimden önce bunlar hiç olmuyordu, yazın sıcaklarında bile bu fan böyle çalışmadı hiç. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...