İçeriğe Yönlendir

Ford Mondeo MK4 - Hararet


Selim Ertürk

Recommended Posts

Selim Ertürk

Merhaba 2010 1.6 benzinli aracım bir süredir antifirizsiz çalışyordu antifiriz almıştım ama koymak nasip olmamıştı.

Hiç hararet yapmadan çalışan araba dün akşam ilk defa hararet yaptı,


Bugün antifirizi koyarken radyatöre gelen sağ alttaki boruyu çıkarttım, radyatör tapasının üstündekini, radyatör tapasını da çıkarttım boşalttım temizledim.

Tapa üstünde ki boruyu taktım tapayı kapattım ve su deposundan 3 lt antifirizi tamamen koyamadan depo doldu ve daha su koyamadım.

 

Sonuç olarak radyatöre giren iki boru da soğuk, Su eklenen yere yakın olan boru da soğuk tapanın üstünde ki boru da soğuk ama bu borunun büyük bölümü sıcak fakat radyatöre 10 15 cm kala buz gibi. 
Sisteme hava yaptırdım diye düşünüyorum.  Çok uğraştım havasını almak için ama o borular hep aynı, radyatöre motordan gelen boruların motora yakın olan tarafları sıcak radyatöre yakın olan tarafları soğuk.

Araba çalışırken bir süre 90derece de gidiyor, fan açıyor fan bir yavaş bir hızlı kendisini ayarlıyro devam ediyor sonra çok hızlı çalışıyor ama derece 100 ü geçince stop ediyorum fan çalışıp harareti 1 2 dakika da düşürüyor. 

2 sene önce de antifiriz değiştirirken aynısını yapmıştım, boruları söküp suyu boşaltıp antifiriz değiştirmiştim, hiç sorun olmamıştı.  Bu sefer bir şeyi yanlış yaptım ama çözemedim neeyi yanlış yaptığımı.

Böyle yazınca hava yaptırdığıma %100 eminim ama nasıl düzeltirim bilgisi olan var mı?

 

Not: Bütün yaz antifiriz yoktu, buna rağmen o sıcaklar da hiç hararet yapmamıştı, bi kaç kere fan açmıştı stop ettiğim de ama derece 120 lere hiç gelmemişti.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Ertürk yazdı:

fan açıyor f

bu sırada radytörün altı soğuk mu

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
(düzenlendi)

Radyatör soğuk motordan radyatöre giden boruların motor tarafı sıcak radyatör tarafı soğuk, ama kaloriferi açınca ısıtma var. Bu ilk dün gece oldu, hiç böyle yapmamıştı. Ben ilk antifiriz dedim ama bütün yaz antifiriz yoktu arabada. Bu nedenle termostat kapalı mı kaldı acaba diye düşünüyorum fakat çok da tecrübem yok.
 

Not olarak:
İstanbulu biliyorsanız, dün 25 km göztepeye gittim sorun yoktu, dönüş yolunda yaptı.
son 20 gündür oraya 5 10 kere gidip geldim sorunsuz.

tarihinde Selim Ertürk tarafından düzenlendi
ek mesaj.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

termostat kapalı kalmış motor 25 kim nin 5. km sinde kalırdı, hava yapmış benim anladığım

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

2 soru var merak ettiğim;

 

1) En son 2 sene önce değiştirdiğiniz antifrize ne oldu da bütün yaz su ile gezdiniz?

 

2) Hava almayı nereden yapmaya çalıştınız? Normalde geri dönüşten yahut termostat üzerindeki ince hortumdan yapılır. 

 

Bu şekilde yalancı hararet yapıyor ve çok zorlarsanız conta zarar görür. Bence bilen birine gösterin yapsın, şakaya gelmez

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

termostat kapalı kalmış motor 25 kim nin 5. km sinde kalırdı, hava yapmış benim anladığım

 

Ü.Emre Kartal yazdı:

2 soru var merak ettiğim;

 

1) En son 2 sene önce değiştirdiğiniz antifrize ne oldu da bütün yaz su ile gezdiniz?

 

2) Hava almayı nereden yapmaya çalıştınız? Normalde geri dönüşten yahut termostat üzerindeki ince hortumdan yapılır. 

 

Bu şekilde yalancı hararet yapıyor ve çok zorlarsanız conta zarar görür. Bence bilen birine gösterin yapsın, şakaya gelmez

 

2 sene önce koyduğum antifiriz, kalorifer girişinde ki borunun patlamasıyla ömrünü tamamladı, ve ara da su eksiltiyordu bulamıyordum.
 

Hava almayı genleşme kabından yapıyorum, kapak açıkkan bi süre çalıştırıyorum 2500 devirde 1 dakika kadar, sonra stop edip eksiği tamamlıyorum, kapağı kapatıyorum ve 10 dakika kadar 2500 devir sonra 1 dakika kadar 4000 devir de çalıştırıyorum sonra tekrar 2500 devir de, bu arada kalorifer vs. açık. sonra tekrar 4000 devire çıkıp 2500 devirde sonlandırıyorum biraz soğuyunca suyun eksiğini tamamlıyorum. 

Dün akşam su kaçağının radyatör üst borusunun altından olduğunu gördüm, bugün ustaya götürdüm hortumun contasnı değiştirdi kaçağı kesti ve kaçak varsa hava yapmıştır dedi, orada da radyatör hortumları radyatör tarafı soğuk motor tarafı sıcaktı. Havasını aldılar ayrılırken borulara baktım bütün borular sıcaktı, yaklaşık 15 km sonra tekrar hararet yaptı. Ustayı aradım arabayı bırak termostat ve devirdaim e bakalım dedi. Ama boruların radyatör tarafı yine soğuktu.

Cevaplar için teşekkür ederim.

tarihinde Selim Ertürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Selim Ertürk yazdı:

 

 

2 sene önce koyduğum antifiriz, kalorifer girişinde ki borunun patlamasıyla ömrünü tamamladı, ve ara da su eksiltiyordu bulamıyordum.
 

Hava almayı genleşme kabından yapıyorum, kapak açıkkan bi süre çalıştırıyorum 2500 devirde 1 dakika kadar, sonra stop edip eksiği tamamlıyorum, kapağı kapatıyorum ve 10 dakika kadar 2500 devir sonra 1 dakika kadar 4000 devir de çalıştırıyorum sonra tekrar 2500 devir de, bu arada kalorifer vs. açık. sonra tekrar 4000 devire çıkıp 2500 devirde sonlandırıyorum biraz soğuyunca suyun eksiğini tamamlıyorum. 

Dün akşam su kaçağının radyatör üst borusunun altından olduğunu gördüm, bugün ustaya götürdüm hortumun contasnı değiştirdi kaçağı kesti ve kaçak varsa hava yapmıştır dedi, orada da radyatör hortumları radyatör tarafı soğuk motor tarafı sıcaktı. Havasını aldılar ayrılırken borulara baktım bütün borular sıcaktı, yaklaşık 15 km sonra tekrar hararet yaptı. Ustayı aradım arabayı bırak termostat ve devirdaim e bakalım dedi. Ama boruların radyatör tarafı yine soğuktu.

Cevaplar için teşekkür ederim.

Anladım, eğer ortada geçmişinde delinen boru varsa önerim bütün boruların kontrolü ve yumuşayan özelliğini kaybeden varsa değişmesini öneririm kaçırmayı beklemeden. 

 

Hava alma prosedüründe hata var, ara çalışır vaziyette ve kapak açıkken su tamamlanır. O şekilde çalıştıkça eksilme olur ve beklenmeden tamamlanır. En son geri dönüşten su geldiğini görünce su seviyesi normalin bir tık üzeri doldurulur ve kapak kapatılır. 

 

Aracı biraz kullanıp bu sırada kaloriferi sıcak konumda çalıştırırsınız o kısımda da hava varsa çıkar. Sonra motor soğur ve kapağı açıp seviye eksilmiş ise tamamlarsınız. Eğer eksilmemişse açıp kapatırsınız, sıkışan hava çıkar. 

 

Her defasında kapağı kapat kullan yaparsanız hava hiç gitmez. Hep hava çeker sisteme yerine su girmediği için. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
(düzenlendi)

Cevabınız için teşekkür ederim, bugün usta hava aldı ama hala borunun bi tarafı soğuk, bence hala sistem de hava var. En baştan hava alma prosedürünü tekrar denemeyi düşünüyorum yarın gündüz.
 

Hava alırken ilk aşama da ben de kapak açıkkan bi süre çalıştırıyorum 2500 devirde 1 dakika kadar, sonra stop edip eksiği tamamlıyorum sonra kapatıyorum.
Kapatmazsam bi süre sonra taşma olacak. O zaman ne olacak. Taşma olması mı gerekiyor?

Sakıncası yoksa numaralandırarak en baştan yazsanız olur mu? 

tarihinde Selim Ertürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Selim Ertürk yazdı:

Cevabınız için teşekkür ederim, bugün usta hava aldı ama hala borunun bi tarafı soğuk, bence hala sistem de hava var. En baştan hava alma prosedürünü tekrar denemeyi düşünüyorum yarın gündüz.
 

Hava alırken ilk aşama da ben de kapak açıkkan bi süre çalıştırıyorum 2500 devirde 1 dakika kadar, sonra stop edip eksiği tamamlıyorum sonra kapatıyorum.
Kapatmazsam bi süre sonra taşma olacak. O zaman ne olacak. Taşma olması mı gerekiyor?

Sakıncası yoksa numaralandırarak en baştan yazsanız olur mu? 

Yazdığım sıra ile yapacaksınız zaten. 

 

Mantık şu, kapak açık olacak ve kap her zaman dolu olacak (geri dönüş seviyesine kadar) eksildikçe tamamlayın. 

 

Taşma olması demek hava geliyor demek zaten. Siz kapağı kapatırsanız hava sıkışır ve haliyle tahliye olmaz

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk

Teşekkür ederim tekrar, yarın bu şekilde yapacağım. 

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk

Bugün hava almaya gittim bu sefer de regülatörden su damladığını gördüm elimle aldım damlayı gaz kokuyor.

Regülatör ü değilştirmem lazım şimdi ama Atiker gold için SR06 model yokmuş, Atiker Gold uyumlu bir regülatör modeli var mı bildiğiniz?
Teşekkür ederim.

WhatsApp Görsel 2024-10-19 saat 13.03.34_b444ede5.jpg

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk

Tekrar merhaba, bugün genleşme deposunun kapağı açıkken hava aldım, fan açtıkça bayağı bi taştı su ekledim 15 lt su ekledim taştıkça.

Hava alırken bir süre sonra radyatör hortumundan tak tak ses gelmeye başlıyor ve sesle eş zamanlı titriyor hortum. Titriyor dediğim birisi sopayla vuruyor gibi, tak dediğinde boru 1 cm kadar sağa sola gidiyor. Motorun için de hava var diyebilir miyiz?

 

Ayrıca şöyle bir sorun var, araç fan açınca genleşme deposu taşıyor suyun yarısını zaten taşırıyor, sonra kalanı içeri çekiyor ama su taştığından genleşme deposunda su yok, ben ekleyene kadar borudan yine hava gidiyor içeri, bu böyle böyle devam mı edecek. Yoksa bu noktada başka bir şey mi yapmalıyım.

 

Genleşme deposunun kapağı açıkken radyatör boruları çok sıcak, kapatıp kullanınınca ve yine hararet yapıyor ve yine borular soğuk oluyor.

Hala sistem de hava var değil mi?

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Sistemde hala hava var ve bir yerde de anormallik var. O kadar basınç olmamalı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Karaa

Tahliyeden yavaş mı çıkıyor koyduğunuz su yoksa fışkırıyor gibi mı? 

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
(düzenlendi)
Fatih Karaa yazdı:

Tahliyeden yavaş mı çıkıyor koyduğunuz su yoksa fışkırıyor gibi mı? 


Su genleşme deposundan taşıyor kapağı açıkken, araba da tahliye bölümü yok diye biliyoırum.

--
Sorun devam ediyor, lpg beyni değişti, tekrar hava alındı ama sorun yine devam ediyor.

15 km lik yolu gündüz gittim hararet yapmadı, Aynı yolu akşam giderken daha yolun ortasında hararet yaptı yine.

LPG beynine su T ile alınmış, regülatör değiştikten sonra, kalorifer boruları el yakarken T den lpg beynine giden borular soğuk ve çok yavaş ısınıyor. Benzinde biraz gittikten sonra o borular ısınıyor. ama Kalorifer de sorun yok, borular el yakıyor. Araba çok saçma sapan davranıyor 1 haftadır, triger, devirdaim ve termostat 2022 kasımda değişmişti, (Devirdaimi değiştirdiyse tabi.)

Anadolu yakasında bu sorunu çözebilecek tavsiye edebileceğiniz bir usta var mı acaba?

tarihinde Selim Ertürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
(düzenlendi)

Tekrar merhaba sorun devam ediyor, bi kaç usta ile görüştüm.

1. usta lpg yi sökmem lazım dedi, tekrar takacakmısınız dedim sen istersen taktırırsın dedi.
2. usta sorunun ne olduğunu bilmiyorum incelememiz lazım dedi, ucu açık olduğundan yanaşmadım.

3. usta bu sorunları nokta atışı çözemeyiz, bak şurada bi fiesta var aynı sorun var, radyatör, devirdaim ve termostat değişecek, seninkini de değiştirelim bırak aracı dedi.


bugün hava almaya çalışıyordum arabadan yine kapının önünde fakat bu sefer egzoz manifoldunun sağ tarafında olanın kıpkırmızı olduğunu gördüm işlemi bıraktım.
Bu arıza ne için olabilir hangi ustaya götürmeliyim, sorun ne olabilir bilen var mı?
Araç 1.6 benzinli 2010 mondeo araçta motordan 2 çıkış var birisi kızardı.
 

WhatsApp Görsel 2024-10-31 saat 16.25.16_4257afd7.jpg

tarihinde Selim Ertürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Ertürk yazdı:

2. usta sorunun ne olduğunu bilmiyorum incelememiz lazım dedi,

teknik doğruyu söyleyince stopaj öedenmez dediğimiz usta .. temsili. yani doğrusunu söylemiş lakin müşterinin istediği cevap bu değilmiş

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk

İstediğim cevaptan değil ucu açık geçen araç şarjı bıraktı ustaya götürdüm 3 dedi aracı bıraktım sonra 8 oldu. 

7 verdim. 

İnsanlar dürüst değil ucu açık bırakırsam ne çıkabilir karşıma bilmiyorum 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Selim Ertürk yazdı:


 

WhatsApp Görsel 2024-10-31 saat 16.25.16_4257afd7.jpg

Eğer ki yanlış görmüyorsam, katalitik alev gibi olmuş, kor gibi kızarmış. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Ertürk yazdı:

3 dedi aracı bıraktım sonra 8 oldu. 

bu da diğer bir kısım, en düşük hayali bir rakam söyler, motor kapağı bajda sökülü iken fatura8 olur, el mecbur ödenir lakin genelde dert de bitmez

 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Sani Gerşon yazdı:

Eğer ki yanlış görmüyorsam, katalitik alev gibi olmuş, kor gibi kızarmış. 

Bu araçta çok yüksek zengin karışım ve katalitik tıkanıklığı mı var? 

Oksijen sensörü arızalı

Yorum bağlantısı
Selim Ertürk

Şimdi başkasına götürdüm su kaynatıyor dedi sonra conta testi yaptı conta sağlam dedi bir fordcu arkadaşı varmış Ümraniye de onu aradı o conta yanık 45 80 arası tutar dedi. Ben anlamadım hiç bir şey

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Sani Gerşon yazdı:

Eğer ki yanlış görmüyorsam, katalitik alev gibi olmuş, kor gibi kızarmış. 

Bu dediğime baktınız mı? O kırmızı alan dediğim yer mi? Dediğim gibiyse durum, katalitik tıkalı olduğu için hararet normal.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Ertürk
Sani Gerşon yazdı:

Bu dediğime baktınız mı? O kırmızı alan dediğim yer mi? Dediğim gibiyse durum, katalitik tıkalı olduğu için hararet normal.

Akşam üzeri götürdüğüm usta söyledim ama orayla ilgilenmedi, su kaynatıyor dedi durdu. 
Katalitik için egzoscuya mı gitmeliyim normal tamirciye mi bilginiz var mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...