Mertol Kip 18 Ekim 2024 Paylaş 18 Ekim 2024 Toyota var demiş. CVT Şanzıman Nedir? Nasıl Çalışır? | Toyota Türkiye Blog Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ekim 2024 Paylaş 19 Ekim 2024 Mertol Kip yazdı: Toyota var demiş. CVT Şanzıman Nedir? Nasıl Çalışır? | Toyota Türkiye Blog cvt ile e-cvt elma ile marul kadar farklı şanzımanlar. Çok farklılar. e-cvt aslında Toyota hybrid synergy veya power split device diye isimlendirilir. Böyle aratırsanız görsellerde de görülüyor zaten mesela honda da e-cvt diyor. O da bambaşka tasarım. @Çağlar Bayur diferansiyel transaxle içinde Yorum bağlantısı
Mertol Kip 19 Ekim 2024 Paylaş 19 Ekim 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: cvt ile e-cvt elma ile marul kadar farklı şanzımanlar. Şanzıman varmış yani. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Ekim 2024 Paylaş 19 Ekim 2024 Şanzıman yerine Power Device gibi bir ismi var Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ekim 2024 Paylaş 19 Ekim 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: diferansiyel transaxle içinde trans nerede? torpido gözünde mi? Mertol Kip yazdı: Toyota var demiş. CVT Şanzıman Nedir? Nasıl Çalışır? | Toyota Türkiye Blog o ne bilir, yutup esastır 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 19 Ekim 2024 Paylaş 19 Ekim 2024 Ali Darbaz yazdı: Şanzıman yerine Power Device gibi bir ismi var Power Split Device elektrikli motorun benzinli ile eş zamanlı çalışabilmesini sağlayan ve bir anlamda debriyajında görevini üstlenen zımbırtı. Bendix dişlisinin gelişmiş hali gibi bir şey. Onda zaten dişli var ve ona şanzıman diyemeyiz sanırım. Sanırım aşağıdaki video eCVT nin ne olduğunu 13ncü dakikdan sonra gayet net şekilde açıklamış. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Ekim 2024 Paylaş 20 Ekim 2024 Mertol Kip yazdı: Power Split Device elektrikli motorun benzinli ile eş zamanlı çalışabilmesini sağlayan ve bir anlamda debriyajında görevini üstlenen zımbırtı. Bendix dişlisinin gelişmiş hali gibi bir şey. Onda zaten dişli var ve ona şanzıman diyemeyiz sanırım. Sanırım aşağıdaki video eCVT nin ne olduğunu 13ncü dakikdan sonra gayet net şekilde açıklamış. Kavrama, zincir, kayış, selenoid, çoklu debriyaj plakaları olmadığı için, farklı hızlar için farklı dişliler olmadığı için, dişlilerin sadece kendi ekseninde dönmesinden başka işi olmadığı için, mekanik boş ve geri vites olmadığı için aşırı uzun km’ler boyunca ilk günkü gibi çalışıyor. Bu da masrafsızlık demek. Masrafsızlık isteyene tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ekim 2024 Paylaş 20 Ekim 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bu da masrafsızlık demek. masraf izafidir, 100-150binde bir başa gelmesi rutin olan debriyaj masrafı ve tamirat süresii ile, ekranında 5 centlik ledi olan bir ünlem yanıp yerinde çakılı kalan şanzımansızı karşılaştırısak, tibetli der ki usulünün bildiğin tamirat en masrafsızıdır. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Ekim 2024 Paylaş 20 Ekim 2024 (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: Power Split Device elektrikli motorun benzinli ile eş zamanlı çalışabilmesini sağlayan ve bir anlamda debriyajında görevini üstlenen zımbırtı. Bendix dişlisinin gelişmiş hali gibi bir şey. Onda zaten dişli var ve ona şanzıman diyemeyiz sanırım. Sanırım aşağıdaki video eCVT nin ne olduğunu 13ncü dakikdan sonra gayet net şekilde açıklamış. Bu işi en iyi anlatan Weber Auto. Oda felç oldu, sonrada engelli arabası ile seyehat ederken kavşakta adama çarptılar hepten kötürüm oldu. Paylaştığın videoda Weber Auto'dan alıntı var. Görür görmez hatırladım. ZAten Power slit Device olayınıda ondan öğrendiydim. https://www.youtube.com/@WeberAuto/videos 20 Ekim 2024 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 20 Ekim 2024 Paylaş 20 Ekim 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Kavrama, zincir, kayış, selenoid, çoklu debriyaj plakaları olmadığı için, farklı hızlar için farklı dişliler olmadığı için, dişlilerin sadece kendi ekseninde dönmesinden başka işi olmadığı için, mekanik boş ve geri vites olmadığı için aşırı uzun km’ler boyunca ilk günkü gibi çalışıyor. Bu da masrafsızlık demek. Masrafsızlık isteyene tavsiye ederim. Tansu biz iyi ya da kötü yanlarını tartışmıyoruz ki, sonuçta adına ne denirse densin bir şanzıman mekanizması var ve farklı amaçlar için kullanılıyor olsa bile içinde dişlileri de var. Toyota'nın sisteminin sorunsuzluğunu konuşmak için henüz erken bence. Çok yeni daha. Senin deyişinle "ömürlük" olup olmadığını zaman gösterecek. He ben iyi ya da kötü demiyorum haddim değil zaten bunu söylemek. Sen mühendis adamsın, hareketli metal bir parçaların sorunsuz, ömürlük ve masrafsız olduğunu iddia etmenin ne kadar yanlış olduğunu bilirsin. Hele ki Toyota'daki gibi iç içe geçmiş dişli mekanizmasının sorunsuzluğunda eminim japonlar bile iddalı değildir. He şunu söyleyebilirsin, "diferansiyelden daha sorunlu değil", e bu kabul edilebilir. Servis desteği iyi, bozulursa parça maliyeti ucuz denilebilir ama sorunsuz, ömürlük, masrafsız falan bunlar çok aşırı iddialı kelimeler. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Ekim 2024 Paylaş 20 Ekim 2024 Mertol Kip yazdı: Tansu biz iyi ya da kötü yanlarını tartışmıyoruz ki, sonuçta adına ne denirse densin bir şanzıman mekanizması var ve farklı amaçlar için kullanılıyor olsa bile içinde dişlileri de var. Toyota'nın sisteminin sorunsuzluğunu konuşmak için henüz erken bence. Çok yeni daha. Senin deyişinle "ömürlük" olup olmadığını zaman gösterecek. He ben iyi ya da kötü demiyorum haddim değil zaten bunu söylemek. Sen mühendis adamsın, hareketli metal bir parçaların sorunsuz, ömürlük ve masrafsız olduğunu iddia etmenin ne kadar yanlış olduğunu bilirsin. Hele ki Toyota'daki gibi iç içe geçmiş dişli mekanizmasının sorunsuzluğunda eminim japonlar bile iddalı değildir. He şunu söyleyebilirsin, "diferansiyelden daha sorunlu değil", e bu kabul edilebilir. Servis desteği iyi, bozulursa parça maliyeti ucuz denilebilir ama sorunsuz, ömürlük, masrafsız falan bunlar çok aşırı iddialı kelimeler. ilk toyota hibrit 1996’da satılmaya başlandı. 28 sene oldu. Bu süreçte sorunsuzluğu fark eden taksiciler, uberciler, kuryeler her sene daha fazla hibrit aldılar. Neyse, ben sadece tercihen dedim. amerikada toyota ekstra şanzıman garantisi vermedi mesela. Ama vw, ekstra dsg garantisi vermek zorunda kaldı. Bazı şeyler kendini belli eder. Görmekten kaçmamak lazım. Neyse, tercihen söyledim zaten. Öneri sadece. Böyle de bi seçenek var tarzında. @Çağlar Bayur izafi değildir. Totalde cepten çıkan paradır. Rakam bu. Lahmacun mu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ekim 2024 Paylaş 20 Ekim 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: . Totalde cepten çıkan paradır. totalde çıkan meblağa bakalım , ben karşılaştırmaya Agea 1.6 lpg ile geleceğim, labul 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 20 Ekim 2024 Paylaş 20 Ekim 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: ilk toyota hibrit 1996’da satılmaya başlandı. 28 sene oldu. Bu süreçte sorunsuzluğu fark eden taksiciler, uberciler, kuryeler her sene daha fazla hibrit aldılar. Neyse, ben sadece tercihen dedim. amerikada toyota ekstra şanzıman garantisi vermedi mesela. Ama vw, ekstra dsg garantisi vermek zorunda kaldı. Bazı şeyler kendini belli eder. Görmekten kaçmamak lazım. Taksicilerin tercihi ve nedenleri çok farklı. Ben de ticari iş yapıyor olsam japondan şaşmazdım. Bence ticariler doğru kriter değiller. Hibrit ya da Toyota'nın CVT e-CVT ve hatta multimode muydu neydi onu kötülemiyoruzki? Her mal sorun çıkartabilir. Garanti süreçleri bundan dolayı var zaten. Ben geçmişte defaatle Toyota alıp kullandım, sorun(lar) da yaşadım ama hepsi de serviste garanti kapsamında çözüldü. Bugün de RAV4 biraz daha insani paralara satılsa ve motoru da 1.5 falan olsaydı onu alırdım zaten. Ama ben amerikada olsam şanzıman garantisi vermediği için almazdım mesela. Kimse sorun çıkmayacağının garantisini veremez. VW yi geçelim, onu konuşmaya gerek yok. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ekim 2024 Paylaş 20 Ekim 2024 Mertol Kip yazdı: VW yi geçelim, onu konuşmaya gerek yok. ülkede olsan kovalarladı seni, cısss deme öyle şeyler 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Ekim 2024 Paylaş 20 Ekim 2024 Çağlar Bayur yazdı: totalde çıkan meblağa bakalım , ben karşılaştırmaya Agea 1.6 lpg ile geleceğim, labul tamam. 20 senede agea 1 kere revizyon. Prius sıfır revizyon forumdaki 1.6 tüplü size mi gitti 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ekim 2024 Paylaş 20 Ekim 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: 20 senede agea 1 kere revizyon. Prius sıfır revizyon 20 sene öyle bağıran motorla gezenin kulak burun boğaz dr. masrafını neryee yazıyoruz? 2 Yorum bağlantısı
Serkan Derya 21 Ekim 2024 Paylaş 21 Ekim 2024 İş yerinde bir arkadaşımız geçen hafta C3 Aircross aldı eşine. (1.2 Puretech) Aracın lastiği patlamış ve lastik oturana kadar basınç sensörü uyarı vermedi dedi. Fransızlarda elektronik kısmı bazen sıkıntı olabiliyor. Ama arabada beyaz eşya gibi biraz kısmet işi. Eşiniz bir modele göz koydu ise, siz o aracı çoktan aldınız bence Allah kaza bela vermesin şimdiden 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 21 Ekim 2024 Paylaş 21 Ekim 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: tamam. 20 senede agea 1 kere revizyon. Prius sıfır revizyon Sen Egea ile Prius u aynı kefeye mi koydun ben mi yanlış okuyorum? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Ekim 2024 Paylaş 21 Ekim 2024 Mertol Kip yazdı: Sen Egea ile Prius u aynı kefeye mi koydun ben mi yanlış okuyorum? İkisi de taksi değil mi? Veya kiralık 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 22 Ekim 2024 Paylaş 22 Ekim 2024 Uber'de S-Classe Mercedes'ler de var ama. Egea ile aynı kefeye koyarsak döverler bizi. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts