İçeriğe Yönlendir

Araç Önerisi (Citroen C3 1.2 Puretech)


Mehmet Dagdeviren

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:


cvt ile e-cvt elma ile marul kadar farklı şanzımanlar. Çok farklılar. 
 

e-cvt aslında Toyota hybrid synergy veya power split device diye isimlendirilir. Böyle aratırsanız görsellerde de görülüyor zaten

 

mesela honda da e-cvt diyor. O da bambaşka tasarım. 
 

@Çağlar Bayur diferansiyel transaxle içinde :) 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


cvt ile e-cvt elma ile marul kadar farklı şanzımanlar.

 

Şanzıman varmış yani. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Darbaz yazdı:

Şanzıman yerine Power Device gibi bir ismi var

 

 Power Split Device elektrikli motorun benzinli ile eş zamanlı çalışabilmesini sağlayan ve bir anlamda debriyajında görevini üstlenen zımbırtı. Bendix dişlisinin gelişmiş hali gibi bir şey. Onda zaten dişli var ve ona şanzıman diyemeyiz sanırım.

 

Sanırım aşağıdaki video eCVT nin ne olduğunu 13ncü dakikdan sonra gayet net şekilde açıklamış.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

 Power Split Device elektrikli motorun benzinli ile eş zamanlı çalışabilmesini sağlayan ve bir anlamda debriyajında görevini üstlenen zımbırtı. Bendix dişlisinin gelişmiş hali gibi bir şey. Onda zaten dişli var ve ona şanzıman diyemeyiz sanırım.

 

Sanırım aşağıdaki video eCVT nin ne olduğunu 13ncü dakikdan sonra gayet net şekilde açıklamış.

 

 


Kavrama, zincir, kayış, selenoid, çoklu debriyaj plakaları olmadığı için, farklı hızlar için farklı dişliler olmadığı için, dişlilerin sadece kendi ekseninde dönmesinden başka işi olmadığı için, mekanik boş ve geri vites olmadığı için aşırı uzun km’ler boyunca ilk günkü gibi çalışıyor. Bu da masrafsızlık demek. Masrafsızlık isteyene tavsiye ederim. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bu da masrafsızlık demek.

masraf izafidir, 100-150binde bir başa gelmesi rutin olan debriyaj masrafı ve tamirat süresii ile, ekranında 5 centlik ledi olan bir ünlem yanıp yerinde çakılı kalan şanzımansızı karşılaştırısak, tibetli der ki usulünün bildiğin tamirat en masrafsızıdır.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mertol Kip yazdı:

 

 Power Split Device elektrikli motorun benzinli ile eş zamanlı çalışabilmesini sağlayan ve bir anlamda debriyajında görevini üstlenen zımbırtı. Bendix dişlisinin gelişmiş hali gibi bir şey. Onda zaten dişli var ve ona şanzıman diyemeyiz sanırım.

 

Sanırım aşağıdaki video eCVT nin ne olduğunu 13ncü dakikdan sonra gayet net şekilde açıklamış.

 

 

 

Bu işi en iyi anlatan Weber Auto. Oda felç oldu, sonrada engelli arabası ile seyehat ederken kavşakta adama çarptılar hepten kötürüm oldu.  Paylaştığın videoda Weber Auto'dan alıntı var. Görür görmez hatırladım. ZAten Power slit Device olayınıda ondan öğrendiydim. 

 

https://www.youtube.com/@WeberAuto/videos

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Kavrama, zincir, kayış, selenoid, çoklu debriyaj plakaları olmadığı için, farklı hızlar için farklı dişliler olmadığı için, dişlilerin sadece kendi ekseninde dönmesinden başka işi olmadığı için, mekanik boş ve geri vites olmadığı için aşırı uzun km’ler boyunca ilk günkü gibi çalışıyor. Bu da masrafsızlık demek. Masrafsızlık isteyene tavsiye ederim. 

 

Tansu biz iyi ya da kötü yanlarını tartışmıyoruz ki, sonuçta adına ne denirse densin bir şanzıman mekanizması var ve farklı amaçlar için kullanılıyor olsa bile içinde dişlileri de var.

 

Toyota'nın sisteminin sorunsuzluğunu konuşmak için henüz erken bence. Çok yeni daha. Senin deyişinle "ömürlük" olup olmadığını zaman gösterecek. He ben iyi ya da kötü demiyorum haddim değil zaten bunu söylemek.  Sen mühendis adamsın, hareketli metal bir parçaların sorunsuz, ömürlük ve masrafsız olduğunu iddia etmenin ne kadar yanlış olduğunu bilirsin. Hele ki Toyota'daki gibi iç içe geçmiş dişli mekanizmasının sorunsuzluğunda eminim japonlar bile iddalı değildir. He şunu söyleyebilirsin, "diferansiyelden daha sorunlu değil", e bu kabul edilebilir. Servis desteği iyi, bozulursa parça maliyeti ucuz denilebilir ama sorunsuz, ömürlük, masrafsız falan bunlar çok aşırı iddialı kelimeler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

Tansu biz iyi ya da kötü yanlarını tartışmıyoruz ki, sonuçta adına ne denirse densin bir şanzıman mekanizması var ve farklı amaçlar için kullanılıyor olsa bile içinde dişlileri de var.

 

Toyota'nın sisteminin sorunsuzluğunu konuşmak için henüz erken bence. Çok yeni daha. Senin deyişinle "ömürlük" olup olmadığını zaman gösterecek. He ben iyi ya da kötü demiyorum haddim değil zaten bunu söylemek.  Sen mühendis adamsın, hareketli metal bir parçaların sorunsuz, ömürlük ve masrafsız olduğunu iddia etmenin ne kadar yanlış olduğunu bilirsin. Hele ki Toyota'daki gibi iç içe geçmiş dişli mekanizmasının sorunsuzluğunda eminim japonlar bile iddalı değildir. He şunu söyleyebilirsin, "diferansiyelden daha sorunlu değil", e bu kabul edilebilir. Servis desteği iyi, bozulursa parça maliyeti ucuz denilebilir ama sorunsuz, ömürlük, masrafsız falan bunlar çok aşırı iddialı kelimeler.


ilk toyota hibrit 1996’da satılmaya başlandı. 28 sene oldu. Bu süreçte sorunsuzluğu fark eden taksiciler, uberciler, kuryeler her sene daha fazla hibrit aldılar. Neyse, ben sadece tercihen dedim.
 

amerikada toyota ekstra şanzıman garantisi vermedi mesela. Ama vw, ekstra dsg garantisi vermek zorunda kaldı. Bazı şeyler kendini belli eder. Görmekten kaçmamak lazım. 
 

Neyse, tercihen söyledim zaten. Öneri sadece. Böyle de bi seçenek var tarzında. 


@Çağlar Bayur izafi değildir. Totalde cepten çıkan paradır. Rakam bu. Lahmacun mu :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

. Totalde cepten çıkan paradır.

totalde çıkan meblağa bakalım , ben karşılaştırmaya Agea 1.6 lpg ile geleceğim, labul

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ilk toyota hibrit 1996’da satılmaya başlandı. 28 sene oldu. Bu süreçte sorunsuzluğu fark eden taksiciler, uberciler, kuryeler her sene daha fazla hibrit aldılar. Neyse, ben sadece tercihen dedim.
 

amerikada toyota ekstra şanzıman garantisi vermedi mesela. Ama vw, ekstra dsg garantisi vermek zorunda kaldı. Bazı şeyler kendini belli eder. Görmekten kaçmamak lazım. 

 

Taksicilerin tercihi ve nedenleri çok farklı. Ben de ticari iş yapıyor olsam japondan şaşmazdım. Bence ticariler doğru kriter değiller.

 

Hibrit ya da Toyota'nın CVT e-CVT ve hatta multimode muydu neydi onu kötülemiyoruzki? Her mal sorun çıkartabilir. Garanti süreçleri bundan dolayı var zaten. Ben geçmişte defaatle Toyota alıp kullandım, sorun(lar) da yaşadım ama hepsi de serviste garanti kapsamında çözüldü. Bugün de RAV4 biraz daha insani paralara satılsa ve motoru da 1.5 falan olsaydı onu alırdım zaten. Ama ben amerikada olsam şanzıman garantisi vermediği için almazdım mesela. Kimse sorun çıkmayacağının garantisini veremez.

VW yi geçelim, onu konuşmaya gerek yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

VW yi geçelim, onu konuşmaya gerek yok. 

ülkede olsan kovalarladı seni, cısss deme öyle şeyler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

totalde çıkan meblağa bakalım , ben karşılaştırmaya Agea 1.6 lpg ile geleceğim, labul


tamam. 20 senede agea 1 kere revizyon. Prius sıfır revizyon :) 

 

forumdaki 1.6 tüplü size mi gitti :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

20 senede agea 1 kere revizyon. Prius sıfır revizyon

20 sene öyle bağıran motorla gezenin kulak burun boğaz dr. masrafını neryee yazıyoruz?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Serkan Derya

İş yerinde bir arkadaşımız geçen hafta C3 Aircross aldı eşine. (1.2 Puretech) Aracın lastiği patlamış ve lastik oturana kadar basınç sensörü uyarı vermedi dedi. Fransızlarda elektronik kısmı bazen sıkıntı olabiliyor. Ama arabada beyaz eşya gibi biraz kısmet işi. Eşiniz bir modele göz koydu ise, siz o aracı çoktan aldınız bence :biggrin:  Allah kaza bela vermesin şimdiden :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


tamam. 20 senede agea 1 kere revizyon. Prius sıfır revizyon :) 

 

 

Sen Egea ile Prius u aynı kefeye mi koydun ben mi yanlış okuyorum? :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

Sen Egea ile Prius u aynı kefeye mi koydun ben mi yanlış okuyorum? :)


İkisi de taksi değil mi? Veya kiralık :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Uber'de S-Classe Mercedes'ler de var ama. Egea ile aynı kefeye koyarsak döverler bizi. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...