İçeriğe Yönlendir

Sarı Anahtar Arızası


Fikret Özden

Recommended Posts

Fikret Özden
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba, 2016 1.25 trendx benzinli Ford fiesta aracım var. Bu sabah arabaya bindiğimde 1-2 km gittikten sonra sarı İngiliz anahtarı şeklinde bir arıza lambası yandı araç direkt gaz tepkisini kesti ve ekranda da motor servise götürün diye bir yazı çıktı. İstop edip tekrar denedim yine aynısı olsu. Daha sonra bir tanıdığı aradım, kutup başlarını sök tak dedi yaptım ve sorun ortadan kalktı 20 km kadar bir yol yaptım ve arıza oluşmadı. Dün aracı sürerken gaz tepkisinde anlık boşluklar olduğunu hissetmiştim bugünde böyle bir olay yaşadım. Bu neden kaynaklıdır acaba? Yardımcı olabilecek var mı?

 

edit: 2 gün önce aracın 10 bin bakımlarını yaptırdım. Yağ yağ filtresi hava filtresi değişti.

tarihinde Fikret Özden tarafından düzenlendi
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Akünün durumu nedir?

 

Yorum bağlantısı
Fikret Özden
Selçuk Bakış yazdı:

Akünün durumu nedir?

 

1.5 sene oldu değiştireli mutlu akü. Çalıştırırken falan hiç bir sıkıntı yok. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Arıza koduna bakarak bir yerden başlamak lazım, bu esnada aküyüde ölçtürmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Fikret Özden
Selçuk Bakış yazdı:

Arıza koduna bakarak bir yerden başlamak lazım, bu esnada aküyüde ölçtürmekte fayda var.

Bilgisayara bağlatarak arıza kodunu buldum.. 

bu hatayı yaptırınca hallolacak sanırım.

IMG_4124.jpeg

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

EAC Fail yazmış mıydı?

Sensör arızası aslında...

 

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Önce gaz kelebeğini temizletin.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Eğer lpg yoksa buji ve bobin sorunu gibi

Yorum bağlantısı
Fikret Özden
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

EAC Fail yazmış mıydı?

Sensör arızası aslında...

 

Geçmiş olsun.

EAC fail nedir bilmiyorum. Usta bu hatadan dolayı olduğunu söyledi.

Tamer Topaç yazdı:

Önce gaz kelebeğini temizletin.

Mutlaka yaptıracağım.

Ü.Emre Kartal yazdı:

Eğer lpg yoksa buji ve bobin sorunu gibi

LPG yok, yukarda fotoğraf olarak attım ama bu arıza kaydı ondan da kaynaklanır mı bilmiyorum. Yarın usta bakacak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren

Ateşleme sistemiyle alakalı gibi.

Buji,Buji kablosu vs.kontrol ettirin.

Çok önemli bi problem olduğunu düşünmüyorum.

 

Yorum bağlantısı
Fikret Özden
Mehmet Dagdeviren yazdı:

Ateşleme sistemiyle alakalı gibi.

Buji,Buji kablosu vs.kontrol ettirin.

Çok önemli bi problem olduğunu düşünmüyorum.

 

Ustaya söyledim ama ondan değildir dedi. Şimdide araç arıza göstermiyor diyor. Bu adamlar nasıl usta oluyor ben anlamıyorum. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Fikret Özden yazdı:

Ustaya söyledim ama ondan değildir dedi. Şimdide araç arıza göstermiyor diyor. Bu adamlar nasıl usta oluyor ben anlamıyorum. 

Gaz kelebeği yada gaz pedalındaki sensör sinyallerinde kopma var. Arıza kodu direk söylemiş. 

Yapılacak iş basit ve net

Gaz kelebeği içindeki potansiyometre devresi ve gaz pedalındaki potansiyometre devresi temizlenip durum takip edilecek

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

imbolizer olma ihtimalı yüksek  araçta daha onceden anahtar değişimi yapıldımı

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Arıza kodu belli ya hu,

1- Kelebek sensörü ( kelebeğin yanında ne kadar açık olduğunu tespit eden bir potansiyometre var)

VEYA 

2- Gaz pedal sensörü (aynı şekilde gaz pedalına ne kadar bastığınızı tespit eden sensör var)

VEYA

3- KickDown swicth i (tam gaz yaptığınızı anlayan anahtar) 

VEYA

4- Gerilim sorunu . (eğer bu sensörlere olması gerekenden düşük gerilim gidiyorsa çıktı da yanlış olur. Akü sorunu olabilir denmesinin nedeni bu) 

 

OBD okuyucu size bunları kontrol et demiş. Basit olandan başlayın. sonuncusu en kolayı. TPS in pinotularına "Analog" avometre bağlayıp kontak açıkken kaç volt olduğunu ölçün. Sensör voltajı 5V olması lazım, drivebywire ise 3.8V mu ne görürsünüz. Sonra arabayı stop edip avometreyi direnç ölçecek şekilde ayarlayın ve gaza yavaşça basarken avometrenin ibresinin kesinti olmaksızın akıcı şekilde değiştiğinden emin olun. Bu iki test ile hem 1 hem de 4ncü maddeyi aradan çıkartırsınız.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fikret Özden

Arkadaşlar araç şu an ustada sizlerinde bahsettiği sebeplerden dolayı tek tek kontrol ediyorum dedi ve bugün neticelendirecek inşallah. Bir aracı ile gittiğim için adamdan çok memnun olmasam da sonuçlanmasını bekliyorum. Detayları tekrar bildiririm.

 

edit: arkadaşlar bahsedilen sensörlere vs baktığını ve onlardan olmadığını söylüyor. Dün bıraktığım arabayı hala halledemedi, elinde hata kodu olmasına rağmen sizce bu adamda bir anormallik mi var. Arabayı alsam ve başka yere  mi göstersem ? 

Yorum bağlantısı
Fikret Özden
Uğur Çınar yazdı:

imbolizer olma ihtimalı yüksek  araçta daha onceden anahtar değişimi yapıldımı

Yok yapılmadı kardeşim. 

Yorum bağlantısı
Fikret Özden

Edit: az önce konuştum usta ile, bir yerde şase yapıyor göğsü açıp bakmam lazım şase sorununu halledip sonra beyni kontrol etmem lazım diyor. Hiç güvenilir gelmediği için aracı toplarıyorum. Başka yere göstereceğim yarın.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Fikret Özden yazdı:

... Dün bıraktığım arabayı hala halledemedi, elinde hata kodu olmasına rağmen sizce bu adamda bir eşeklik mi var. Arabayı alsam ve başkasına mı göstersem ? 

fikret bey selamlar.. Arıza sürecleri herzaman sancılı geçer.. Forum olarakta herkes dili döndükce ve tecrübesince cevaplar verir..  temennimiz sizin de sorununuzun bir an evvel hallolması yönünde..Fakat Sizden ricamız forumda hitaplarımıza ve yazışma dilimize dikkat ediyoruz.

Keyifli forumlar. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mertol Kip yazdı:

 

OBD okuyucu size bunları kontrol et demiş. Basit olandan başlayın. sonuncusu en kolayı. TPS in pinotularına "Analog" avometre bağlayıp kontak açıkken kaç volt olduğunu ölçün. Sensör voltajı 5V olması lazım, drivebywire ise 3.8V mu ne görürsünüz. Sonra arabayı stop edip avometreyi direnç ölçecek şekilde ayarlayın ve gaza yavaşça basarken avometrenin ibresinin kesinti olmaksızın akıcı şekilde değiştiğinden emin olun. Bu iki test ile hem 1 hem de 4ncü maddeyi aradan çıkartırsınız.

 

İşte bunları yapacak usta oranı sence % kaç :)

 

Fikret Özden yazdı:

Başka yere göstereceğim yarın.

 

Küçük Sanayi'de Yaşar Usta'yı bulun. 

Tabelası da "Yaşar Usta" olmalı. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

İşte bunları yapacak usta oranı sence % kaç :)

 

 

Bunlar ustalık gereken şeyler değil yaw. 1.25 fiesta diyor. Eski nesil motor, yanlış hatırlamıyorsam o makinelerde driveByWire falan yok, bence kendisi de yapabilir. He yapamıyorsa bas bas paraları ustaaaya olur malesef :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikret Özden

Aracın buji buji kablosu gaz kelebeği değişti hata devam ediyor arkadaşlar. Motorcu ustam elektriksel dedi. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Gaz pedalına da baktırın potansiyometre kısmını temizletmeyi deneyin

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fikret Özden

Beyler 15 günün sonunda problem çözüldü. Bir sürü usta farklı sebebler söyledi. En sonunda tanıdık biri sayesinde arıza kaydına göre hareket ederek gaz pedalı ve gaz pedalı değiştirdik başka bir fiestadan. Sorun düzeldi, sonrasında gaz kelebeği ve pedalı aldım orijinal. Kendi aracıma takıldı. Sorun yoktu. 3-4 gün bindikten sonra araç ansızın aynı arızayı tekrar yaptı 😃 Ustayla tekrar görüştüm, tesisattan kaynaklı parçaya zarar veriyor o zaman falan dedi. Neyse sanayiye götürdüm baktık yine aynı arıza kodu. Aracı bu sefer elektrikçiye götürdüm. Tesisata bakması için. Gaz pedalından beyne giden kablolarda ve soketlerde çok oksitlenme vardı hep temizledim dedi. Muhtemelen arızanı yapan şey bu durumdur dedi. Parçaları boşuna değiştirmiş olduk yani.. Aşağı yukarı 4-5 gün oldu yine o günden beride sorun yok. Bu olayların hemen başında aracın 10 bin bakımını yaptırdım ve o sırada yağ değişen adam motor temizleyici gibi bir sıvı sıktı sonra sildi motorun yüzünü falan. Oksitlenmeye o sebep vermiş olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fikret Özden yazdı:

Oksitlenmeye o sebep vermiş olabilir mi?

sebep verir, arıza teşhis cihazını da yanıltır, genelde aynı hat üstünde 3lü 4 lü parçada arıza teşhis edilirse tesisata odaklanılır onun dışında talihsizlik olmuş ama iş bitmiş arıza gitmiş sevindirici.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fikret Özden
Çağlar Bayur yazdı:

sebep verir, arıza teşhis cihazını da yanıltır, genelde aynı hat üstünde 3lü 4 lü parçada arıza teşhis edilirse tesisata odaklanılır onun dışında talihsizlik olmuş ama iş bitmiş arıza gitmiş sevindirici.

Hocam merhaba araç bugün ansınız yine aynı arızayı verdi. Temizlenen yerler tekrar oksitlenmiş olabilir mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...