Fatih Karaa 12 Ekim Paylaş 12 Ekim Merhaba arkadaşlar aracım uzun zamandır 2bin devir ve çevresinde vuruntu yapıyor bazı zamanlar sanki stop edecek gibi oluyor, devir yükseltiyorum yada düşürüyorum kesintisiz sürüş oluyor. Önce yakıt filtresi değişti sonra dpf rejenerasyonu yapıldı (rejenerasyon yapılırkende N viteste yine arada bir vuruntu yaptı) enjektörler kontrol edildi cihaza bağlanıp 2sinin değerleri 1in hafif üstünde çıktı ama bu kadar sapmada böyle vuruntu olmaz otomatik şanzumancıya git dedi test sürüşü yaptı türbinin arızalı min 50 bin masraf var dedi. Şimdi asıl sorum bu masrafa girmeye değer mi yoksa aracın şanzuman yağı 70 bin önce değişmiş önce onu mu değiştirtsem sadece. Bu seferde yağ değişince vuruntun artar dediler. Kusura bakmayın biraz uzun oldu kafam çok karışık ne yapmalıyım sizce Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Ekim Paylaş 12 Ekim Tork konverter vuruntu yapmaz. En fazla düşük basınç yapar ki yağla alakası yok bu işin. Titreşim veya vuruntu çoğu kez motor takozlarından ve veya enjektör basıncı, zamanlama hatasından ( sente hatası ) yapar. 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 12 Ekim Paylaş 12 Ekim Servet abinin dediği gibi atık senteli Mondeo'da başımıza gelmişti. Yakınlarda trigeri değiştiğinden saptaması kolay olmuştu. Yoksa da ateşleme hatasıdır. Yorum bağlantısı
Fatih Karaa 12 Ekim Yazar Paylaş 12 Ekim Triger 30 bin km önce değişti ama bu arıza sonra 8-10 bin arasında var. 2 tane pompacıya gittim ikiside aynısını dedi enjektörler için değerlerde bu kadar sapmaya böyle sarsıntı yapmaz diye şanzıman alt takozu yeni değiştirdim motor kulaklarına baktırayım haftaiçi o zaman birde. Servet Aydın yazdı: Tork konverter vuruntu yapmaz. En fazla düşük basınç yapar ki yağla alakası yok bu işin. Titreşim veya vuruntu çoğu kez motor takozlarından ve veya enjektör basıncı, zamanlama hatasından ( sente hatası ) yapar. Peki 70bin km önce değişmiş şanzıman yağı değişmenin zamanı gelmişmidir. Yorum bağlantısı
Fatih Karaa 12 Ekim Yazar Paylaş 12 Ekim Servet Aydın yazdı: Hayır. 70.k değilde 120.k ideal periyod Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 13 Ekim Paylaş 13 Ekim Kafa sallıyormu araba bazen. İleri geri gibi. Yorum bağlantısı
Fatih Karaa 13 Ekim Yazar Paylaş 13 Ekim Harun Kocaçalışkan yazdı: Kafa sallıyormu araba bazen. İleri geri gibi. Hayır sadece sarsıntı şeklinde oluyor kulakları elle kontrol ettim hepsi sağlam gibiydi Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 14 Ekim Paylaş 14 Ekim Fatih Karaa yazdı: Hayır sadece sarsıntı şeklinde oluyor kulakları elle kontrol ettim hepsi sağlam gibiydi Mazot pompasinin ustunde bir regulator var onu sokup temizleyin. Yorum bağlantısı
Fatih Karaa 14 Ekim Yazar Paylaş 14 Ekim Harun Kocaçalışkan yazdı: Mazot pompasinin ustunde bir regulator var onu sokup temizleyin. Tamamdır bir deneyeyim. Birde bu sabah arkadaşta obd cihazı var onu bağladım P003 arızası gözüktü baktım turbo selenoid valfinden dolayı verirmiş arızayı şikayetimi buda yapabilir mi peki? Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 14 Ekim Paylaş 14 Ekim Fatih Karaa yazdı: Tamamdır bir deneyeyim. Birde bu sabah arkadaşta obd cihazı var onu bağladım P003 arızası gözüktü baktım turbo selenoid valfinden dolayı verirmiş arızayı şikayetimi buda yapabilir mi peki? O devirlerde egr de devreye girdiği için yapabilir tabi. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 14 Ekim Paylaş 14 Ekim valla enjektörleri sökmeden cihaza takmadan o yorumlar nasıl yapıldı anlamış değilim Yorum bağlantısı
Fatih Karaa 14 Ekim Yazar Paylaş 14 Ekim Harun Kocaçalışkan yazdı: O devirlerde egr de devreye girdiği için yapabilir tabi. Egr iptal hem beyinden hemde körlendi Ali Gülmez yazdı: valla enjektörleri sökmeden cihaza takmadan o yorumlar nasıl yapıldı anlamış değilim Hocam çalışır vaziyette enjektör basınçlarına bakıp 1 ve 2 0.95-0.99 aralığındaydı 3 ve 4 1.10 felan oluyordu ikisi dediler Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 14 Ekim Paylaş 14 Ekim (düzenlendi) Fatih Karaa yazdı: Egr iptal hem beyinden hemde körlendi Hocam çalışır vaziyette enjektör basınçlarına bakıp 1 ve 2 0.95-0.99 aralığındaydı 3 ve 4 1.10 felan oluyordu ikisi dediler hocam zaten 3 ve 4 referans dışı Benimde dizel aracımda 1800 2000 devir arasında tekleme vuruntu vardı Çalışır halde obd den cihaza bağlantı 0,95-0,99 dışında olduğu görülünce motordan söküp enjektörleri kendi test cihazlarını koyup test ettiler Orada enjektörlerin düzensiz ve az yakıt gönderdiği ortaya çıktı 1 tanesi komple değişti 3 tanesinin memeleri temizlenip cihaz üzerinde ayar yapılıp sonra araca takıldı ve sorunum düzeldi 14 Ekim tarihinde Ali Gülmez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Karaa 14 Ekim Yazar Paylaş 14 Ekim Ali Gülmez yazdı: hocam zaten 3 ve 4 referans dışı Benimde dizel aracımda 1800 2000 devir arasında tekleme vuruntu vardı Çalışır halde obd den cihaza bağlantı 0,95-0,99 dışında olduğu görülünce motordan söküp enjektörleri kendi test cihazlarını koyup test ettiler Orada enjektörlerin düzensiz ve az yakıt gönderdiği ortaya çıktı 1 tanesi komple değişti 3 tanesinin memeleri temizlenip cihaz üzerinde ayar yapılıp sonra araca takıldı ve sorunum düzeldi 2 pompacıya gittim dedim hatta söküp bakalım diye ikiside sökmeden bakıp gerek yok dedi Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 14 Ekim Paylaş 14 Ekim Fatih Karaa yazdı: 2 pompacıya gittim dedim hatta söküp bakalım diye ikiside sökmeden bakıp gerek yok dedi yoğun olup uğraşmak istememişlerdir başkada yorum yapmayacağım Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz 14 Ekim Paylaş 14 Ekim Ali Gülmez yazdı: yoğun olup uğraşmak istememişlerdir başkada yorum yapmayacağım Söküp verirsem bakıyorlar artık 😀 sökmeye bile uğraşmıyorlar 1 Yorum bağlantısı
Çözüm Fatih Karaa 19 Ekim Yazar Çözüm Paylaş 19 Ekim Aracın verdiği P003a arızasından dolayı turbo selenoid valfini değiştirdim sarsıntı sorunumda ortadan kalktı. Sanırsam valf yeterli basınç üretemediği için mandalı tam çekemiyor yada tam sabit tutamıyordu. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts