Mehmet Göktürk 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Yeni araç alacak iseniz elektrikli alın. Bu da herhalde togg olmayacak ise (togg da olabilir tipini beğeniyorsanız) e-2008 / 208 türü araçlar (stellantis) yahut fiat 500e gibi araçlar olabilir. Bütçe nasıl bilmiyorum ama ikinci el olacaksa bunların da ikinci eli mevcut. İkinci el togg da olabilir. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 6 Ekim Paylaş 6 Ekim (düzenlendi) Evren Erakçora yazdı: Verim daha fazla , tüketim daha az. Sıkıntı titreşim , titreşimi azaltmak için bazısında dengeleme şaftı var, ecoboostta volant farklı. 4 silindirliler kadar yumuşak çalışmıyorlar ama. verim fazla tüketim azmı? hangi motora göre dedin bunu, bendekine göre dediysen zaten şansları yokta Mehmet Göktürk yazdı: Yeni araç alacak iseniz elektrikli alın. Bu da herhalde togg olmayacak ise (togg da olabilir tipini beğeniyorsanız) e-2008 / 208 türü araçlar (stellantis) yahut fiat 500e gibi araçlar olabilir. Bütçe nasıl bilmiyorum ama ikinci el olacaksa bunların da ikinci eli mevcut. İkinci el togg da olabilir. e208 güzel şimdilik, teste devam ediyoruz, kardeşim gayet memnum mesela... tek gıcık olduğum yeri direksiyon ekranı fena perdeliyor.... 6 Ekim tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Ekim Paylaş 7 Ekim Ali Cihangiroğlu yazdı: verim fazla tüketim azmı? hangi motora göre dedin bunu, bendekine göre dediysen zaten şansları yokta e208 güzel şimdilik, teste devam ediyoruz, kardeşim gayet memnum mesela... tek gıcık olduğum yeri direksiyon ekranı fena perdeliyor.... Teoride hareketli parça az, sürtünme az, hafif vs. 2 Yorum bağlantısı
Harun Özden 7 Ekim Paylaş 7 Ekim 1.0 ecoboost motor 2017'de revizyon görüyor (2018 de üretimine başlanıyor). Triger yağ içinde çalışan kayıştan zincire dönüyor. Yağ pompası tahriği halen yağ içinde çalışan kayış. Revizyon öncesi turbo ön tarafta, revizyon sonrası turbo arka tarafta. Revizyon ile beraber silindir kapatma özelliği geliyor motora. Focus mk4 revizyonlu motorla geliyor. Ancak Ford elinde bulunan bol miktardaki revizyon öncesi motoru fiesta ve ecosport'ta kullanmaya devam ediyor. Doğru yağın kullanımı bu motor için kritik. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Ekim Paylaş 7 Ekim Harun Özden yazdı: 1.0 ecoboost motor 2017'de revizyon görüyor (2018 de üretimine başlanıyor). Triger yağ içinde çalışan kayıştan zincire dönüyor. Yağ pompası tahriği halen yağ içinde çalışan kayış. Revizyon öncesi turbo ön tarafta, revizyon sonrası turbo arka tarafta. Revizyon ile beraber silindir kapatma özelliği geliyor motora. Focus mk4 revizyonlu motorla geliyor. Ancak Ford elinde bulunan bol miktardaki revizyon öncesi motoru fiesta ve ecosport'ta kullanmaya devam ediyor. Doğru yağın kullanımı bu motor için kritik. 2023 modellerde silindir kapatmayı kaldırmışlar diye biliyorum. Çünkü titreşim şikayetleri varmış. Yorum bağlantısı
Harun Özden 7 Ekim Paylaş 7 Ekim (düzenlendi) Evren Erakçora yazdı: 2023 modellerde silindir kapatmayı kaldırmışlar diye biliyorum. Çünkü titreşim şikayetleri varmış. Bu konuda açıklanmış bir veri yok, kullanıcı tahminleri var. Motordaki titreşim gittiği için kapatıldığını düşünüyorlar. Motorun emisyon değerleri bu teknoloji varken ölçülmüş ve kabul edilmiş. Yurtdışında önemli bir kriter olduğu için kapatmaları düşük bir ihtimal (VW emisyon skandalı sonrası cesaret edeceklerini sanmıyorum) Benim tahminim yazılım ile daha pürüzsüz hale getirdikleri. Ayrıca sabit hız ile seyir edilirken yakıt tüketimi ciddi düşüyor motorun. 7 Ekim tarihinde Harun Özden tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Ekim Paylaş 7 Ekim Harun Özden yazdı: Bu konuda açıklanmış bir veri yok, kullanıcı tahminleri var. Motordaki titreşim gittiği için kapatıldığını düşünüyorlar. Motorun emisyon değerleri bu teknoloji varken ölçülmüş ve kabul edilmiş. Yurtdışında önemli bir kriter olduğu için kapatmaları düşük bir ihtimal (VW emisyon skandalı sonrası cesaret edeceklerini sanmıyorum) Benim tahminim yazılım ile daha pürüzsüz hale getirdikleri. Ayrıca sabit hız ile seyir edilirken yakıt tüketimi ciddi düşüyor motorun. Ford donanım listesinde veya herhangi bir kaynakta silindir kapatma diye bir özellik görünmüyor ilginç. Yorum bağlantısı
Harun Özden 7 Ekim Paylaş 7 Ekim Evren Erakçora yazdı: Ford donanım listesinde veya herhangi bir kaynakta silindir kapatma diye bir özellik görünmüyor ilginç. Bahsettiğimiz motor detayları bir çok kullanıcı için gereksiz detay. Ford türkiye sitesinde çoğu detaylı bilgi yok zaten. Yurtdışı sitelerinden öğreniyoruz çoğu bilgiyi. 2017 ile motora eklenen özellikler için: https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoBoost_engine https://fordauthority.com/fmc/ford-motor-company-engines/ford-ecoboost-family/ford-1-0-liter-ecoboost-fox-engine/ Focus mk4.5 detaylı teknik bilgi için: https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/de/2022/05/Roadshow/Pressetext-Focus-Technische-Daten-Mai2022.pdf Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz 7 Ekim Paylaş 7 Ekim Elektrikli E-C4 lere bakın fiyat performans ürünü ne uğraşacaksınız yağ şanzıman titreşim balata diskle. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Ekim Paylaş 7 Ekim (düzenlendi) Ferhat Yavuz yazdı: Elektrikli E-C4 lere bakın fiyat performans ürünü ne uğraşacaksınız yağ şanzıman titreşim balata diskle. yağla yılda bir, diğerleriyle 10 sene sonra kontrol yapıyoruz biz, ne uğraşması ec4 ile 10 sene sonra ne yaparsın hiç düşündünmü, bunlar 2-3 senede bir yenilenmeli yoksa kalır elinde, şimdi habire araba değişmekmi iyi yoksa 10 sene banamısın demeden binmek ve rahat satabilmekmi bu arada bende elektrikli alabilirim, ortamımda uygun fakat dediğim gibi 3 sene içinde takasa verip yenilemek kaydıyla, zararı göze alarak.... tabi bu sürede beki işler değişir, pil değiştirme makul fiyatlara iner yada hesapta olmayan değişimler olursa ve elektriğe, araban elektrikli diye ev faturama özel zam yemezsek durabilirde, sonuçta bunun ana derdi batarya, daha güncel gelişmiş bir bataryayı getir servise uygun fiyatla değişelim derslerse o zaman iş değişebilir, tabii diğer yazdıklarım olmaz ise... ve kaza durumuna direk perte çıksa daha az can acıtrırdı sorunuda çözülecek, şuan bir kaza yapsan yandın, ne parça var ne yapacak adam, çok kötü bence durum... 7 Ekim tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz 7 Ekim Paylaş 7 Ekim Ali Cihangiroğlu yazdı: yağla yılda bir, diğerleriyle 10 sene sonra kontrol yapıyoruz biz, ne uğraşması ec4 ile 10 sene sonra ne yaparsın hiç düşündünmü, bunlar 2-3 senede bir yenilenmeli yoksa kalır elinde, şimdi habire araba değişmekmi iyi yoksa 10 sene banamısın demeden binmek ve rahat satabilmekmi bu arada bende elektrikli alabilirim, ortamımda uygun fakat dediğim gibi 3 sene içinde takasa verip yenilemek kaydıyla, zararı göze alarak.... tabi bu sürede beki işler değişir, pil değiştirme makul fiyatlara iner yada hesapta olmayan değişimler olursa ve elektriğe, araban elektrikli diye ev faturama özel zam yemezsek durabilirde, sonuçta bunun ana derdi batarya, daha güncel gelişmiş bir bataryayı getir servise uygun fiyatla değişelim derslerse o zaman iş değişebilir, tabii diğer yazdıklarım olmaz ise... ve kaza durumuna direk perte çıksa daha az can acıtrırdı sorunuda çözülecek, şuan bir kaza yapsan yandın, ne parça var ne yapacak adam, çok kötü bence durum... Aynı aracın 1.2 benzinlisi 1,600 TL elektriklisi 1,350 TL ye alınıyor bence riske değer.8 yıl 160.000 km garantisi arkadaşın ve benim gibi senede 15-20 bin yapanlar için çok iyi ayrıca mtv si yıllık 3100 TL , benzinlide 1300 cc aşagısı 4100 TL 1300 cc üzeri 7000 TL ,yakıtta evde şarj 40 kuruş DC de 1 TL, yıllık bakım 2500- 3000(sadece filtre değişecek de neyse) o pil parasını 8 senede rahat amorti eder.Ofisteki arkadaşları test sürüşüne götürdüm citroen ve hyundai ye ikiside para bulursak elektrikliye geçelim diyorlar.Sıkıntı hersene pil menzili artarak ilerleyecek 5 sene sonra 1000 km den aşağı gitmez elektrikliler ve ayrıca satış rakamları çok hızlanmış ötv yi yükseltecekler diye duyumlar var 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 7 Ekim Paylaş 7 Ekim Kırmızısından bizde var. Hanım kullanıyor. Kıvrak ve kolay kontrollü olması avantaj. Hibrit versiyonu 155 beygir. Çok atik. B sınıfı araçtır beklentiler ona göre olsun. Tavsiye olunur. 4 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ekim Paylaş 7 Ekim Hüseyin Sönmez yazdı: B sınıfı araçtır beklentiler ona göre olsun. burası çok önemli 2 Yorum bağlantısı
Hasan Molla 8 Ekim Yazar Paylaş 8 Ekim 3 silindir olmasını çok takmıyorum. Sadece triger konusunun çok net olmaması düşündürdü karar verince iyice araştırıp servisten öğrenmek lazım Triger konusunu. Birkaç farklı markaya da araştırma açısından yöneldi bakalım. VW Tiago ya da Polo gibi. Ben pek polo sevmiyorum ama hayırlısı bakalım. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 8 Ekim Paylaş 8 Ekim Polo kasa değiştirecek artık iyice eskidi Tiago ve tcross ta brezilya üretimi kalite olarak iyi değil bence Bütçe uygun ise trock bakılabilir Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Ekim Paylaş 8 Ekim Jazz hibrit aslında çok güzel. Ne turbo, ne 3 silindir, ne yağlı kayış, ne yakıt fazlalığı, de şanzıman, korkunuz olmaz. Yağ gibi akıyor araba. Şehir içinde çok sessiz 1 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 8 Ekim Paylaş 8 Ekim Tansu Kalafatoğlu yazdı: Jazz hibrit aslında çok güzel. Ne turbo, ne 3 silindir, ne yağlı kayış, ne yakıt fazlalığı, de şanzıman, korkunuz olmaz. Yağ gibi akıyor araba. Şehir içinde çok sessiz 1447 bin tl uygun geldi nedense Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Ekim Paylaş 8 Ekim Ali Gülmez yazdı: 1447 bin tl uygun geldi nedense bedava 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 9 Ekim Paylaş 9 Ekim Hasan Molla yazdı: 3 silindir olmasını çok takmıyorum. Sadece triger konusunun çok net olmaması düşündürdü karar verince iyice araştırıp servisten öğrenmek lazım Triger konusunu. Birkaç farklı markaya da araştırma açısından yöneldi bakalım. VW Tiago ya da Polo gibi. Ben pek polo sevmiyorum ama hayırlısı bakalım. 30 binde bir yağ bakımı yaparım derseneniz triger de sıkıntı olur başka şeyler de. Düzenli ve doğru bakımda hiç bir araç öyle kolay kolay arıza vermez. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 Ekim Paylaş 9 Ekim İstanbuldaki 30 bin Ayvalıktaki 100 bini geçer motor saati olarak ayrıca. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Ekim Paylaş 9 Ekim İlkay Başaran yazdı: İstanbuldaki 30 bin Ayvalıktaki 100 bini geçer motor saati olarak ayrıca. İnsan da yaşlanmaz Ayvalık'ta. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 Ekim Paylaş 9 Ekim Evren Erakçora yazdı: İnsan da yaşlanmaz Ayvalık'ta. Güneş yıpratıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts