İçeriğe Yönlendir

Eşim için Ford Puma 1.0 Ecoboost Almayı Düşünüyoruz


Hasan Molla

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Yeni araç alacak iseniz elektrikli alın. Bu da herhalde togg olmayacak ise (togg da olabilir tipini beğeniyorsanız) e-2008 / 208 türü araçlar (stellantis) yahut fiat 500e gibi araçlar olabilir. Bütçe nasıl bilmiyorum ama ikinci el olacaksa bunların da ikinci eli mevcut. İkinci el togg da olabilir. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

Verim daha fazla , tüketim daha az. Sıkıntı titreşim , titreşimi azaltmak için bazısında dengeleme şaftı var, ecoboostta volant farklı. 4 silindirliler kadar yumuşak çalışmıyorlar ama. 

verim fazla tüketim azmı? hangi motora göre dedin bunu, bendekine göre dediysen zaten şansları yokta :tongue:

Mehmet Göktürk yazdı:

Yeni araç alacak iseniz elektrikli alın. Bu da herhalde togg olmayacak ise (togg da olabilir tipini beğeniyorsanız) e-2008 / 208 türü araçlar (stellantis) yahut fiat 500e gibi araçlar olabilir. Bütçe nasıl bilmiyorum ama ikinci el olacaksa bunların da ikinci eli mevcut. İkinci el togg da olabilir. 

e208  güzel şimdilik, teste devam ediyoruz, kardeşim gayet memnum mesela... tek gıcık olduğum yeri direksiyon ekranı fena perdeliyor....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Puma olmaz. Honda Jazz 1.5 Hybrid bakabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ali Cihangiroğlu yazdı:

verim fazla tüketim azmı? hangi motora göre dedin bunu, bendekine göre dediysen zaten şansları yokta :tongue:

e208  güzel şimdilik, teste devam ediyoruz, kardeşim gayet memnum mesela... tek gıcık olduğum yeri direksiyon ekranı fena perdeliyor....

Teoride hareketli parça az, sürtünme az, hafif  vs. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Genel kanıdır. Ford makyaj yemeden alınmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Özden

1.0 ecoboost motor 2017'de revizyon görüyor (2018 de üretimine başlanıyor). Triger yağ içinde çalışan kayıştan zincire dönüyor. Yağ pompası tahriği halen yağ içinde çalışan kayış. Revizyon öncesi turbo ön tarafta, revizyon sonrası turbo arka tarafta. Revizyon ile beraber silindir kapatma özelliği geliyor motora.
Focus mk4 revizyonlu motorla geliyor. Ancak Ford elinde bulunan bol miktardaki revizyon öncesi motoru fiesta ve ecosport'ta kullanmaya devam ediyor.
Doğru yağın kullanımı bu motor için kritik. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Harun Özden yazdı:

1.0 ecoboost motor 2017'de revizyon görüyor (2018 de üretimine başlanıyor). Triger yağ içinde çalışan kayıştan zincire dönüyor. Yağ pompası tahriği halen yağ içinde çalışan kayış. Revizyon öncesi turbo ön tarafta, revizyon sonrası turbo arka tarafta. Revizyon ile beraber silindir kapatma özelliği geliyor motora.
Focus mk4 revizyonlu motorla geliyor. Ancak Ford elinde bulunan bol miktardaki revizyon öncesi motoru fiesta ve ecosport'ta kullanmaya devam ediyor.
Doğru yağın kullanımı bu motor için kritik. 

2023 modellerde silindir kapatmayı kaldırmışlar diye biliyorum. Çünkü titreşim şikayetleri varmış. 

Yorum bağlantısı
Harun Özden
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

2023 modellerde silindir kapatmayı kaldırmışlar diye biliyorum. Çünkü titreşim şikayetleri varmış. 

Bu konuda açıklanmış bir veri yok, kullanıcı tahminleri var. Motordaki titreşim gittiği için kapatıldığını düşünüyorlar. Motorun emisyon değerleri bu teknoloji varken ölçülmüş ve kabul edilmiş. Yurtdışında önemli bir kriter olduğu için kapatmaları düşük bir ihtimal (VW emisyon skandalı sonrası cesaret edeceklerini sanmıyorum) Benim tahminim yazılım ile daha pürüzsüz hale getirdikleri. Ayrıca sabit hız ile seyir edilirken yakıt tüketimi ciddi düşüyor motorun.

tarihinde Harun Özden tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Harun Özden yazdı:

Bu konuda açıklanmış bir veri yok, kullanıcı tahminleri var. Motordaki titreşim gittiği için kapatıldığını düşünüyorlar. Motorun emisyon değerleri bu teknoloji varken ölçülmüş ve kabul edilmiş. Yurtdışında önemli bir kriter olduğu için kapatmaları düşük bir ihtimal (VW emisyon skandalı sonrası cesaret edeceklerini sanmıyorum) Benim tahminim yazılım ile daha pürüzsüz hale getirdikleri. Ayrıca sabit hız ile seyir edilirken yakıt tüketimi ciddi düşüyor motorun.

Ford donanım listesinde veya herhangi bir kaynakta silindir kapatma diye bir özellik görünmüyor ilginç. 

Yorum bağlantısı
Harun Özden
Evren Erakçora yazdı:

Ford donanım listesinde veya herhangi bir kaynakta silindir kapatma diye bir özellik görünmüyor ilginç. 

Bahsettiğimiz motor detayları bir çok kullanıcı için gereksiz detay. Ford türkiye sitesinde çoğu detaylı bilgi yok zaten. Yurtdışı sitelerinden öğreniyoruz çoğu bilgiyi.
2017 ile motora eklenen özellikler için:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoBoost_engine
https://fordauthority.com/fmc/ford-motor-company-engines/ford-ecoboost-family/ford-1-0-liter-ecoboost-fox-engine/
Focus mk4.5 detaylı teknik bilgi için:
https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/de/2022/05/Roadshow/Pressetext-Focus-Technische-Daten-Mai2022.pdf
 

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Elektrikli E-C4 lere bakın fiyat performans ürünü ne uğraşacaksınız yağ şanzıman titreşim balata diskle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ferhat Yavuz yazdı:

Elektrikli E-C4 lere bakın fiyat performans ürünü ne uğraşacaksınız yağ şanzıman titreşim balata diskle.

yağla yılda bir, diğerleriyle 10 sene sonra kontrol yapıyoruz biz, ne uğraşması :D  ec4 ile 10 sene sonra ne yaparsın hiç düşündünmü, bunlar 2-3 senede bir yenilenmeli yoksa kalır elinde, şimdi habire araba değişmekmi iyi yoksa 10 sene banamısın demeden binmek ve rahat satabilmekmi :tongue:

 

bu arada bende elektrikli alabilirim, ortamımda uygun fakat dediğim gibi 3 sene içinde takasa verip yenilemek kaydıyla, zararı göze alarak....

tabi bu sürede beki işler değişir, pil değiştirme makul fiyatlara iner yada hesapta olmayan değişimler olursa ve elektriğe, araban elektrikli diye ev faturama özel zam yemezsek durabilirde, sonuçta bunun ana derdi batarya, daha güncel gelişmiş bir bataryayı getir servise uygun fiyatla değişelim derslerse o zaman iş değişebilir, tabii diğer yazdıklarım olmaz ise... ve kaza durumuna direk perte çıksa daha az can acıtrırdı sorunuda çözülecek, şuan bir kaza yapsan yandın, ne parça var ne yapacak adam, çok kötü bence durum...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yağla yılda bir, diğerleriyle 10 sene sonra kontrol yapıyoruz biz, ne uğraşması :D  ec4 ile 10 sene sonra ne yaparsın hiç düşündünmü, bunlar 2-3 senede bir yenilenmeli yoksa kalır elinde, şimdi habire araba değişmekmi iyi yoksa 10 sene banamısın demeden binmek ve rahat satabilmekmi :tongue:

 

bu arada bende elektrikli alabilirim, ortamımda uygun fakat dediğim gibi 3 sene içinde takasa verip yenilemek kaydıyla, zararı göze alarak....

tabi bu sürede beki işler değişir, pil değiştirme makul fiyatlara iner yada hesapta olmayan değişimler olursa ve elektriğe, araban elektrikli diye ev faturama özel zam yemezsek durabilirde, sonuçta bunun ana derdi batarya, daha güncel gelişmiş bir bataryayı getir servise uygun fiyatla değişelim derslerse o zaman iş değişebilir, tabii diğer yazdıklarım olmaz ise... ve kaza durumuna direk perte çıksa daha az can acıtrırdı sorunuda çözülecek, şuan bir kaza yapsan yandın, ne parça var ne yapacak adam, çok kötü bence durum...

Aynı aracın 1.2 benzinlisi 1,600 TL elektriklisi 1,350 TL ye alınıyor bence riske değer.8 yıl 160.000 km garantisi arkadaşın ve benim gibi senede 15-20 bin yapanlar için çok iyi ayrıca mtv si yıllık 3100 TL , benzinlide 1300 cc aşagısı 4100 TL 1300 cc üzeri 7000 TL ,yakıtta evde şarj 40 kuruş DC de 1 TL, yıllık bakım 2500- 3000(sadece filtre değişecek de neyse) o pil parasını 8 senede rahat amorti eder.Ofisteki arkadaşları test sürüşüne götürdüm citroen ve hyundai ye ikiside para bulursak elektrikliye geçelim diyorlar.Sıkıntı hersene pil menzili artarak ilerleyecek 5 sene sonra 1000 km den aşağı gitmez elektrikliler ve ayrıca satış rakamları çok hızlanmış ötv yi yükseltecekler diye duyumlar var 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Kırmızısından bizde var. Hanım kullanıyor.

Kıvrak ve kolay kontrollü olması avantaj.

Hibrit versiyonu 155 beygir. Çok atik.

B sınıfı araçtır beklentiler ona göre olsun.

Tavsiye olunur. 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hüseyin Sönmez yazdı:

B sınıfı araçtır beklentiler ona göre olsun.

burası çok önemli

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Molla

3 silindir olmasını çok  takmıyorum.  Sadece triger konusunun çok net olmaması  düşündürdü karar verince iyice araştırıp servisten öğrenmek lazım Triger konusunu. Birkaç farklı markaya da  araştırma açısından yöneldi bakalım. VW Tiago  ya  da Polo gibi.  Ben pek polo sevmiyorum ama hayırlısı bakalım. 

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

Polo kasa değiştirecek artık iyice eskidi

Tiago ve tcross ta brezilya üretimi kalite olarak iyi değil bence

Bütçe uygun ise trock bakılabilir

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Jazz hibrit aslında çok güzel. Ne turbo, ne 3 silindir, ne yağlı kayış, ne yakıt fazlalığı, de şanzıman, korkunuz olmaz. Yağ gibi akıyor araba. Şehir içinde çok sessiz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Jazz hibrit aslında çok güzel. Ne turbo, ne 3 silindir, ne yağlı kayış, ne yakıt fazlalığı, de şanzıman, korkunuz olmaz. Yağ gibi akıyor araba. Şehir içinde çok sessiz

1447 bin tl uygun geldi nedense

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gülmez yazdı:

1447 bin tl uygun geldi nedense


bedava :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Hasan Molla yazdı:

3 silindir olmasını çok  takmıyorum.  Sadece triger konusunun çok net olmaması  düşündürdü karar verince iyice araştırıp servisten öğrenmek lazım Triger konusunu. Birkaç farklı markaya da  araştırma açısından yöneldi bakalım. VW Tiago  ya  da Polo gibi.  Ben pek polo sevmiyorum ama hayırlısı bakalım. 

30 binde bir yağ bakımı yaparım derseneniz triger de sıkıntı olur başka şeyler de.  :)

Düzenli ve doğru bakımda hiç bir araç öyle kolay kolay arıza vermez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

İstanbuldaki 30 bin Ayvalıktaki 100 bini geçer motor saati olarak ayrıca.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

İstanbuldaki 30 bin Ayvalıktaki 100 bini geçer motor saati olarak ayrıca.

İnsan da yaşlanmaz Ayvalık'ta.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

İnsan da yaşlanmaz Ayvalık'ta.

Güneş yıpratıyor.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
İlkay Başaran yazdı:

Güneş yıpratıyor.

 

image.png.da030cda34a96fae207ecf7ae094d918.png

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...