Hasan Molla 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Herkese selamlar. Şöyle bbir baktım da foruma epey süre olmuş girmeyeli. Ancak epey de eski bir kullanıcı sayılırım. Eski bir 2006 fiesta 1.6 TDCI Ghia kullanıcısı olarak burdayım. Eşim için biraz yüksek model , sorunsuz otomatik vites bir araç almayı düşünüyoruz. 10 sene kadar Citroen C3 1.4 Dizel manuel araç kullandıkktan sonra artık o da otomatik araç almaya ikna oldu. Ben Ford Puma önerdim , kendisinin de hoşuna gitti. Bu araç hakkında deneyimi , iyi veya kötü eleştirisi olan var mı? 1.0 125 HP motor bence yeterli gibi. Gerek 1.0 motor , gerekse yarı otomatik şanzıman hakkında görüşleriniz nelerdir? yakıt tüketimi olarak şhir içi 6 litreleri göreceğini pek sanmıyorum ancak eşim senede 10 bin km nin altında yol yapıyor. 8 senede 80 bin km yol yapamadı dizel araç ile. Ben pumayı biraz şişmanlatılmış Fiesta gibi görüyorum. Yorum ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim şimdiden. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 6 Ekim Paylaş 6 Ekim trigeri yağ içinde çalışıyor o yüzden yağ değişim periyodu ve yağ tipine dikkat etmeniz gerekiyor Yorum bağlantısı
Süleyman Can 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Arkadaşta var tipik ford dna si , güzel arac ama şu yağlı triger işi biraz bozuyor. 2019 dan sonra bazı parçalar revize edildi dediler ama detayını bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Bu araca alternatif olarak eşinize skoda kamiq öneririm bizim şirkette 3 tane var her gün görüyorum iç hacim ve dış tasarım olarak bence daha başarılı tsi zaten çok sorunsuz dsg de basınç tüpü revizyonu ile sorunsuz oluyor Yorum bağlantısı
Hasan Molla 6 Ekim Yazar Paylaş 6 Ekim Ali Gülmez yazdı: trigeri yağ içinde çalışıyor o yüzden yağ değişim periyodu ve yağ tipine dikkat etmeniz gerekiyor bu konunun detayını bilmiyorum bir araştırayım. farklı bir durum sanırım Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Ekim Paylaş 6 Ekim 2022den itibaren olması lazım triger zincirli, yeni modelleri tercih edin. Eski modeller yağlı. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Hasan Molla yazdı: bu konunun detayını bilmiyorum bir araştırayım. farklı bir durum sanırım Piyasadaki 1.0 ecoboost ve 1.2 puretech motoların trigeri yağ içinde çalışıyor. Bu nedenle çok daha hızlı yıpranıyor ve kopabiliyor. Yıpranma esnasında trigerden kopan parçalar yağ kanallarını tıkayıp yağlamayı kesiyor ve motor yatak sarıyor 1 Yorum bağlantısı
Hasan Molla 6 Ekim Yazar Paylaş 6 Ekim Ali Gülmez yazdı: Bu araca alternatif olarak eşinize skoda kamiq öneririm bizim şirkette 3 tane var her gün görüyorum iç hacim ve dış tasarım olarak bence daha başarılı tsi zaten çok sorunsuz dsg de basınç tüpü revizyonu ile sorunsuz oluyor Evet kamik güzel bir model ancak hanımların araç seçme kriterleri farklı olabiliyor. Bizim için 3. 4. sırada olan bazı kriterler hanlar için en öne geçebiliyor. Bu aracın tipi hoşuna gitti mesela. Ya da farklı marka araçlarda ilk önce baktığı şey bardak tutacagı. Evren Erakçora yazdı: 2022den itibaren olması lazım triger zincirli, yeni modelleri tercih edin. Eski modeller yağlı. Evet yüksek modellere bakıyorum. İncelediğim araç da 2023 garantisi devam ediyor. Yorum bağlantısı
Cem Işık 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Benim eşim de marka algısından ötürü mercedes glb aldırdı kendine, şimdi benim arabaya(kodiaq) bindiğinde senin araban benimkinden çok iyi diyor (motor performansı vs olarak) . Hanımların kriterleri çok farklı bizden. Bence bir bayide /galeride denetin, kullanımını beğenmesi önemli. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Molla 6 Ekim Yazar Paylaş 6 Ekim Ali Gülmez yazdı: Piyasadaki 1.0 ecoboost ve 1.2 puretech motoların trigeri yağ içinde çalışıyor. Bu nedenle çok daha hızlı yıpranıyor ve kopabiliyor. Yıpranma esnasında trigerden kopan parçalar yağ kanallarını tıkayıp yağlamayı kesiyor ve motor yatak sarıyor Ama Evren Bey'in dediği gibi sanırım 2022 den sonra zincire dönmüş. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Molla 6 Ekim Yazar Paylaş 6 Ekim Cem Işık yazdı: Benim eşim de marka algısından ötürü mercedes glb aldırdı kendine, şimdi benim arabaya(kodiaq) bindiğinde senin araban benimkinden çok iyi diyor (motor performansı vs olarak) . Hanımların kriterleri çok farklı bizden. Bence bir bayide /galeride denetin, kullanımını beğenmesi önemli. Çok haklısınız. Mesela ben de Hyundai Kona gösterdim. Kore arabaları adi, almam ben o arabayı dedi. Kimden duymuşssa . Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Hasan Molla yazdı: Ama Evren Bey'in dediği gibi sanırım 2022 den sonra zincire dönmüş. İnternette net bir bilgi olmamasına rağmen hibrit olanların zincirli olduğu gibi bir yorum var Fordun sitesinde 2024 yılında puma için 2 ayrı sekme var 1 tanesi yeni puma diye geçiyor makyaj olabilir Makyajsız olanın 1.0 ında 125 hp sinde hibrit yazmıyor sadece 155 olan hibrit Makyajlı olanda ise 125 ve 155 için hibrit yazılmış Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 6 Ekim Paylaş 6 Ekim (düzenlendi) Ali Gülmez yazdı: Bu araca alternatif olarak eşinize skoda kamiq öneririm bizim şirkette 3 tane var her gün görüyorum iç hacim ve dış tasarım olarak bence daha başarılı tsi zaten çok sorunsuz dsg de basınç tüpü revizyonu ile sorunsuz oluyor Arkadaşım sıfır kamiq aldı 3~5 ay sonra sattı ekspertiz de üst kapaktan yağ sızıyordu 5000 tl indirim yapmıştı. 6 Ekim tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Pumalar ilk çıktığında, 2 farklı Puma ile test sürüşü yapmıştık. İkisinin de arka koltuğuna rahatsız edici derecede uğultu sesi geliyordu. O zaman için alırsak "bagaj tabanına, tabandaki 80 litrelik plastik kutuya ve arka çamurluk içlerine yalıtım yapsak ses kesilir mi?" diye konuşmuştuk bayide. Makyajlı kasada yalıtım yapılmış olabilir. Test sürüşü yapmanızda fayda var. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Ekim Paylaş 6 Ekim triger kayışının yağ içinde olup olmamasından ziyade alınacak aracın bakımları daha önemli. eğer yağ değişimi 10 bin km’yi geçirilmeden doğru yağ ile yapılmışsa ve triger değişimi 50 bin km’yi geçmeden orijinal kayış ile yapılmışsa sorunsuz kullanılır yağ içinde çalışan triger kayışı daha dayanıklıdır. Daha az yakıt tükettirir. Ama bakım işlemi doğru yapılmazsa sonuçları da çok ağır olur. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Tansu Kalafatoğlu yazdı: triger kayışının yağ içinde olup olmamasından ziyade alınacak aracın bakımları daha önemli. eğer yağ değişimi 10 bin km’yi geçirilmeden doğru yağ ile yapılmışsa ve triger değişimi 50 bin km’yi geçmeden orijinal kayış ile yapılmışsa sorunsuz kullanılır yağ içinde çalışan triger kayışı daha dayanıklıdır. Daha az yakıt tükettirir. Ama bakım işlemi doğru yapılmazsa sonuçları da çok ağır olur. Tansu 2014 yılında ilk çıkan 1.0 ecoboost fiestayı arkadaşım almıştı ilk bakıma götürdüğünde 660 tl gibi çılgın bir para ödemişti ve çok sinirlenmişti dizelden daha fazla yağ bakımı tuttu diye bakımın yüksek çıkması o senelerde kullanılan 5w20 yağ idi şu an 1.0 ecoboost için hangi ya kullanılıyor bilmiyorum Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Ali Gülmez yazdı: Tansu 2014 yılında ilk çıkan 1.0 ecoboost fiestayı arkadaşım almıştı ilk bakıma götürdüğünde 660 tl gibi çılgın bir para ödemişti ve çok sinirlenmişti dizelden daha fazla yağ bakımı tuttu diye bakımın yüksek çıkması o senelerde kullanılan 5w20 yağ idi şu an 1.0 ecoboost için hangi ya kullanılıyor bilmiyorum 0w16 bile çok pahalı değil. O zamanlar teknolojik yağ diye servisler üstüne koymuştur. ama araştırdığım kadarıyla yağın kalitesi ve değişim periyodu çok önemli. Zaten turbo da çok hızlı dönüyor bu motorda. Sık değiştirmek lazım. haa, son teknoloji olmasın, hassas emisyon değerlerine uyulacak diye hassas motor parçaları olmasın, sorun çıkarmasın deniyorsa, bakımı her yerde her yağla yapılsın deniyorsa, atmosferik cvt şanzıman candır Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Ali Gülmez yazdı: Tansu 2014 yılında ilk çıkan 1.0 ecoboost fiestayı arkadaşım almıştı ilk bakıma götürdüğünde 660 tl gibi çılgın bir para ödemişti ve çok sinirlenmişti dizelden daha fazla yağ bakımı tuttu diye bakımın yüksek çıkması o senelerde kullanılan 5w20 yağ idi şu an 1.0 ecoboost için hangi ya kullanılıyor bilmiyorum 5w20 yağ kullanılıyor, diğer markalarla aşağı yukarı aynı bakım fiyatları. Tansu Kalafatoğlu yazdı: triger kayışının yağ içinde olup olmamasından ziyade alınacak aracın bakımları daha önemli. eğer yağ değişimi 10 bin km’yi geçirilmeden doğru yağ ile yapılmışsa ve triger değişimi 50 bin km’yi geçmeden orijinal kayış ile yapılmışsa sorunsuz kullanılır yağ içinde çalışan triger kayışı daha dayanıklıdır. Daha az yakıt tükettirir. Ama bakım işlemi doğru yapılmazsa sonuçları da çok ağır olur. Yüzde 1 yakıt tüketimi sağlıyor Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Evren Erakçora yazdı: 5w20 yağ kullanılıyor, diğer markalarla aşağı yukarı aynı bakım fiyatları. Yüzde 1 yakıt tüketimi sağlıyor yüzde 1 oradan, yüzde 3 yağdan, silindir kapatma, yelkende supapları açık bırakma derken %10’a varıyor işte. Daha ne olsun Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Tansu Kalafatoğlu yazdı: yüzde 1 oradan, yüzde 3 yağdan, silindir kapatma, yelkende supapları açık bırakma derken %10’a varıyor işte. Daha ne olsun Silindir kapatma sanırım bende yok, son versiyonlarda iptal etmişler diyorlar yabancı kaynaklar. İnsanlar motor titreme yaptığı için memnun değilmiş. Spor moda alıyorlarmış silindir kapatmasın diye. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Evren Erakçora yazdı: Silindir kapatma sanırım bende yok, son versiyonlarda iptal etmişler diyorlar yabancı kaynaklar. İnsanlar motor titreme yaptığı için memnun değilmiş. Spor moda alıyorlarmış silindir kapatmasın diye. Mantıklı. Geride çalışan 2 silindir tam asimetrik çalışmıyordur muhtemelen. 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Tansu Kalafatoğlu yazdı: yağ içinde çalışan triger kayışı daha dayanıklıdır. 2019 dan sonra zincire geçtiler. Puretech ile de şikayetler duyuyorum. Yağ içinde triger işi iş değil. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Süleyman Can yazdı: 2019 dan sonra zincire geçtiler. Puretech ile de şikayetler duyuyorum. Yağ içinde triger işi iş değil. Focus 2019da geçmiş kasa değiştirince, puma sanırım epey sonra geçmiş 2021,2022 de falan. Motorun görünümünden belli oluyor, sol tarafta aliminyum kapak var. https://images.app.goo.gl/S15FytCWv297VuN18 Bu zincirli 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 6 Ekim Paylaş 6 Ekim (düzenlendi) kayışı yağda olan araba almayın, mümkünse 3 silindirlide almayın... bu arada Forda Pejoda zincire geçmiş, özellikle Pejonun başı yurtdışında çok ağrımış, bizim gibi değil tabii adamların ülkesi, tasarım hatasından dönmüşler diye okuduydum... 6 Ekim tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Ekim Paylaş 6 Ekim Ali Cihangiroğlu yazdı: kayışı yağda olan araba almayın, mümkünse 3 silindirlide almayın... bu arada Forda Pejoda zincire geçmiş, özellikle Pejonun başı yurtdışında çok ağrımış, bizim gibi değil tabii adamların ülkesi, tasarım hatasından dönmüşler diye okuduydum... Verim daha fazla , tüketim daha az. Sıkıntı titreşim , titreşimi azaltmak için bazısında dengeleme şaftı var, ecoboostta volant farklı. 4 silindirliler kadar yumuşak çalışmıyorlar ama. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts