İçeriğe Yönlendir

Peugeot 407 Aracımı Ustalar Mahvetti


Mikail Gerek

Recommended Posts

Mikail Gerek
(düzenlendi)

Öncelikle merhaba arkadaşlar,

 

2011 model peugeot 407 aracımın ilk olarak direksiyon kutusu patladı gittim bir ustaya yaptırdım. İl merkezine götürdüm il merkezindeki Usta güzel bir şekilde yaptı. Sonra 3-4 gün sonra araç tek marşta almamaya başladı yaşadığım ilçedeki sanayiye gittim. Gitmez olaydım.

 

Mazot otomatiği komple seti değişti, enjektörler kontrol edildi tesisatı yenilendi, ısıtma bujilerin tesisatı yenilendi bir tanesi de kırıkmış (sözde kırık ustanın elinde kırıldığına eminim), ısıtma rölesi bozuk dedi onu değiştirdi, sonra yaptım diye arabayı verdi arabayı aldım. hem turbo gitmiş hem de marş almama devam ediyor. Bir de bana sıfır turbo aldırdı, turboyu başka ustaya götürdüm takması için o ustada senin turbo sağlam kardeş hava hortumunu takmamışlar dedi. Taktı turbo geldi geri. Şu an aracın bagajında yedek turbo yedek turbo yedek hava filtresi yedek mazot filtresi yedek 10-40 yağ ile geziyorum.

 

Yazdıkça sinirleniyorum 20 bin tl oldu hala başladığım yerdeyim hatta eksideyim. Şu an araç düz durursa çalışmıyor yiterek çalıştırıyorum. bayır aşağı bırakırsam 3-4 marşta alıyor. Gün içinde arabayı stop ediyorum tekrar basıyorum almıyor bazen alıyor kafasına göre takılıyor. Mazot elçiğine hava doluyor. Ama Araç çalıştıktan sonra herhangi bir sorun yok istersen 1 saat yol git.

 

Dün en son başlarım ustalara deyip mazot otomatiği ile mazot pompası arasına çekvalf attım yine çare olmadı. Araç yakıtı yine de geri kaçırıyor, çekvaf rağmen gece boyunca elciğin içi hava dolmuş.

 

Bugün başka bir ildeki ustayı aradım o da 5 lt bidona mazot koy aracın deposuna giden mazot geliş ve gidiş hortumunu bidonun içine bırakıp dene olursa depo ile gelen hatta sorun vardır dedi. Şimdi onu deneyeceğim.

 

Türkiyede ki en temiz peugeot 407'lerden biriydi 3 günde içine ettiler. Şu an bütün sanayi ile kavgalıyım. araçtan tiksindim.

 

Herhangi bir öneriniz var mı arkadaşlar. şuan aracın bütün mazot ile alakalı hortumları kesip çekvalf atasım var.

tarihinde Mikail Gerek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Şaşkın 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Burak Tokcan

Allah kolaylık versin. Kimseyi iş bilmez ustanın eline düşürmesin.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mikail Gerek

Biraz önce Depodan gelen yakıt hortumlarından geliş olana 100 TL lik çekvalf alıp taktım araba düzeldi arkadaşlar. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Problemler ciddi değil. Üzülecek bir durum yok acele etmeyin.

Mikail Gerek yazdı:

Biraz önce Depodan gelen yakıt hortumlarından geliş olana 100 TL lik çekvalf alıp taktım araba düzeldi arkadaşlar. 

Geçmiş olsun. Turbonda bulunsun size yahut sonraki sshibine kalır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Gecmis olsun. Aldiginiz turbonun iade sansi yok mu is duzeldi ise ? 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Geçmiş olsun ustalar yüzünden kendimiz usta olmak zorunda kalıyoruz öğreniyoruz 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

Geçmiş olsun ustalar yüzünden kendimiz usta olmak zorunda kalıyoruz öğreniyoruz 

yapay zekayı kullanabilecek bir uygulama geliştirmek lazım. biraz deneyeceğim. defender triger nasıl değişir dedim motorun ne tarafında pompa dedim bildi.

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

motorun ne tarafında pompa dedim bildi.

değişebildi mi?

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

değişebildi mi?

tesla robot yaparsa değişir. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mikail Gerek

Sabah marşa bastım yine almadı. :bambam3:

Mehmet Göktürk yazdı:

Problemler ciddi değil. Üzülecek bir durum yok acele etmeyin.

Geçmiş olsun. Turbonda bulunsun size yahut sonraki sshibine kalır.

Yine çalışmadı hocam sabah. 

Sami Demirpaz yazdı:

Gecmis olsun. Aldiginiz turbonun iade sansi yok mu is duzeldi ise ? 

Yok hocam parçacı sipariş verirken demişti, iade yok diye. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mikail Gerek yazdı:

Biraz önce Depodan gelen yakıt hortumlarından geliş olana 100 TL lik çekvalf alıp taktım araba düzeldi arkadaşlar. 

mazot geri kaçııyor ise sebebi bulunmalı ki genelde yakıt hattında kılcal minnacık bir çatlak çıkabilir bunu da çekvalf vb engellemez

Mehmet Göktürk yazdı:

tesla robot yaparsa değişir. 

elon robotlara karşı diye biliyorum

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Geçmiş olsun. Biraz usta araştırıp öyle harekete geçin bence. 10 ustadan 8’i ne yaptığının farkında değil maalesef

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

mazot geri kaçııyor ise sebebi bulunmalı ki genelde yakıt hattında kılcal minnacık bir çatlak çıkabilir bunu da çekvalf vb engellemez

elon robotlara karşı diye biliyorum

Robot fabrikası var 10 bin dolara satacağım dedi

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Mazot pompası sağlamsa Enjektörlerde işeme olabilir mi?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Mikail Gerek yazdı:

Sabah marşa bastım yine almadı. :bambam3:

Yine çalışmadı hocam sabah. 

Yok hocam parçacı sipariş verirken demişti, iade yok diye. 

bu konu benim xsara ile yaşadığım soruna kadar gidecek gibi duruyor, 

benim konuyu biraz inceleyin, sorunlar aynı gibi görünse de sanki sizin sorun farklı ama biraz bilgi verebilir.

ben son olarak beyin değişimi ile sorunu çözmüştüm. benim aracım ilk çalıştırmada çalışıp ısınınca çalışmıyordu

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/306207-o-bir-fransız/page/4/

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mikail Gerek

Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar, dün 5 lt lik su bidonuna mazot koyup motorun yakıt geliş ve gidiş hortumlarını bu bidona bıraktım. Araç sabah çalıştı. Deponun hortumlarını bağlayınca da çalıştı ama stop edince tekrar çalışmadı. Bidon varken her marşta alıyordu. Yakıt geri kaçıyor diye yakıt geliş hortumuna çekvalf atmıştım acaba çekvalf mi bozuk.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Mikail Gerek yazdı:

Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar, dün 5 lt lik su bidonuna mazot koyup motorun yakıt geliş ve gidiş hortumlarını bu bidona bıraktım. Araç sabah çalıştı. Deponun hortumlarını bağlayınca da çalıştı ama stop edince tekrar çalışmadı. Bidon varken her marşta alıyordu. Yakıt geri kaçıyor diye yakıt geliş hortumuna çekvalf atmıştım acaba çekvalf mi bozuk.

çek valfi test edin açık kalıyor olabilir. ne tür bir çek valf koydunuz, bazı çek valflerinin çalışması için basınç gerekir, üzerinde basınç olmaz ise kaçırma damlatma yapabilir. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mikail Gerek
(düzenlendi)
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

çek valfi test edin açık kalıyor olabilir. ne tür bir çek valf koydunuz, bazı çek valflerinin çalışması için basınç gerekir, üzerinde basınç olmaz ise kaçırma damlatma yapabilir. 

böyle bir şeydi hocam. Takmadan  önce üfürüp denemiştim.

 

Depodan gelen hortumlardan yakıt kaçıyor ya da depo vakumluyor bilmiyorum, gelen hortuma çekvalf attım. Mantıken bidon ile aynı mantık oldu.

 

En sonunda yakıt geri dönüş hortumunu da yakıt geliş hortuma bağlayacağım galiba.

 

2250x1500_thumb_mt1122.png.d8ca092295ffe5be444a695aae4b280f.png

 

tarihinde Mikail Gerek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

çıkarıp tekrar kontrol ettiniz mi pislik pas kir bir şey açık kalmasına neden olabilir. veya daha önce dediğim gibi kapatma için ters basınç gerekebilir. basınç olmadığı zaman zarfı içerisinde sızıntı yapabilir.

bunun testi kolaydır. giriş yönünde çok az bir su doldurun öbür tarafa geçmesini bekleyin. sonra ters tarafa az su koyup tekrar test edin 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bence yakıt sisteminde kaçak testi yaptırın, sorunun kaynağını bulamamışsınız, valflerle kısa süreli çözümle zaman kaybediyorsunuz, yakıt hattında toplu iğne ucu kadar delik olsa hava yapar, motor kısmında yakıt hortumlarının sürtünüp delineceği yerlere bakmakla işe başlayın derim...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mikail Gerek
(düzenlendi)
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

çıkarıp tekrar kontrol ettiniz mi pislik pas kir bir şey açık kalmasına neden olabilir. veya daha önce dediğim gibi kapatma için ters basınç gerekebilir. basınç olmadığı zaman zarfı içerisinde sızıntı yapabilir.

bunun testi kolaydır. giriş yönünde çok az bir su doldurun öbür tarafa geçmesini bekleyin. sonra ters tarafa az su koyup tekrar test edin 

 

anladım hocam teşekkür ederim. kontrol edeceğim. motordan depoya giden geri dönüş hortumu T şeklinde bir parça ile depodan motora gelen yakıt hortumuna bağlamak nasıl bir fikir?

Ali Cihangiroğlu yazdı:

bence yakıt sisteminde kaçak testi yaptırın, sorunun kaynağını bulamamışsınız, valflerle kısa süreli çözümle zaman kaybediyorsunuz, yakıt hattında toplu iğne ucu kadar delik olsa hava yapar, motor kısmında yakıt hortumlarının sürtünüp delineceği yerlere bakmakla işe başlayın derim...

Düzgün bir usta bulsam gideceğim hocam ama buradaki ustalar deneme yanılma ile arabayı pert ediyorlar. Sağlam parçaları da bozuyorlar. Aracın altındaki zeminde yakıt lekesi de yok damla dahi. 

tarihinde Mikail Gerek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mikail Gerek yazdı:

 

anladım hocam teşekkür ederim. kontrol edeceğim. motordan depoya giden geri dönüş hortumu T şeklinde bir parça ile depodan motora gelen yakıt hortumuna bağlamak nasıl bir fikir?

Düzgün bir usta bulsam gideceğim hocam ama buradaki ustalar deneme yanılma ile arabayı pert ediyorlar. Sağlam parçaları da bozuyorlar. Aracın altındaki zeminde yakıt lekesi de yok damla dahi. 

mikro delik varsa hava yapar, hem böyle delik varsa mazot sızmaz, arasanda bulman zor, vakum yapıyor alet, akması için baya hasarlı bölge olmalı, senin aracı tanımıyorum, eğer yakıt pompası yoksa direk motor üstündeki pompa depodan emiş yapıyorsa, yakıt depondada pompa yoksa kaçak göremezsin zaten, motoru kapatınca emiş sıfırlanır depoya geri döner mazot, vakum oluşur, delik varsa içeri hava girer, bu yüzden dışarı mazot kaçağıda olmaz... 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Derya

Peugeot için bakımsızı arabadan soğutur derler hep fakat, kaliteli hizmet alabileceğin ustayı bulmakta problem. İstanbul'da bildiğim tek bir usta var. Maslak Oto Sanayide FP/Eurorepar servisi Ömer usta. Geçmiş olsun umarım aracınızdaki sorun en yakın zamanda en az maliyetle son bulur. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

Focus 2 ler ile aynı motora sahip değil mi bu araç ? 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...