Şükrü Aracı 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Aracımı çalıştırdığımda hararet göstergesi sıfır konumunda oluyor, aradan 10-15dk geçtikten sonra normal (orta) konuma geliyor ve normal konumda kalıyor. Motor sıcakken stop edip tekrar çalıştırdığımda böyle bir sorun yaşamıyorum, belirtmek isterim yaz aylarında da bu bahsettiğim sorun oluyordu. Bu normal midir, bu olayı hiç tecrübe eden var mıdır aranızda? Ve en önemlisi neden olur? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Şükrü Aracı yazdı: ve normal konumda kalıyor. Motor sıcakken stop edip tekrar çalıştırdığımda böyle bir sorun yaşamıyorum, yani motor sıcakken çalıştırınca hararet göstergesi kırmızı bölgeye mi gidiyor su kaynatıyor? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Şükrü Aracı yazdı: Aracımı çalıştırdığımda hararet göstergesi sıfır konumunda oluyor, aradan 10-15dk geçtikten sonra normal (orta) konuma geliyor ve normal konumda kalıyor. Motor sıcakken stop edip tekrar çalıştırdığımda böyle bir sorun yaşamıyorum, belirtmek isterim yaz aylarında da bu bahsettiğim sorun oluyordu. Bu normal midir, bu olayı hiç tecrübe eden var mıdır aranızda? Ve en önemlisi neden olur? motor sıcakken sıcaklık göstergesinin soğuk mu göstermesini bekliyorsunuz? Beklentiniz ne yönde? 1 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 4 Ekim Paylaş 4 Ekim (düzenlendi) Hararet göstergesinin amacı konusunda mutabık mıyız? Motor soğuk, çalıştırdınız, motor ısındıkça ibre ortaya geldi ve bir noktadan sonra arabanın soğutma sistemi devreye girdiği için daha fazla ısınmadı (ısınmaya devam etse su kaynatır zaten). Tam olarak nerede sorun olduğunu düşündünüz? 4 Ekim tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Cem Işık 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Sabah aracı çalıştırdınız, motordaki su soğuk olduğu için hararetin en altta olması normaldir, yaz kış durumuna göre en çok 10 dakika içinde ısınır ve 90 dereceye gelir sabitlenir. Gayet normal bu. akşam çay içtiğiniz çaydanlık sabah kalktığınızda altı yanmadığı için soğuyor ya, bu da aynısı.. 1 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Bence araçlardaki o gösterge tamamen gereksiz. Onun yerine başka bir şeyler konabilir oraya. O gösterge kırmızıya geldiyse zaten iş işten geçmiş oluyor. Kırmızıya geldiğinde hemen müdahale edeyim deseniz bile zor. Sabahları ilk çalıştırmada bakıyorum oraya. Bir çentik yükselince hareket ediyorum. Haricinde hiç işim olmadı. İnsanı tedirgin eden bir yer orası. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Ben mesajı şöyle anladım, hararet göstergesi yavaş yavaş değil de birden ortaya geliyor ve orda sabit kalıyor, yani kademe kademe yükselmiyor. Doğru mu anladım? 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu 5 Ekim Paylaş 5 Ekim (düzenlendi) Şükrü Aracı yazdı: Aracımı çalıştırdığımda hararet göstergesi sıfır konumunda oluyor, aradan 10-15dk geçtikten sonra normal (orta) konuma geliyor ve normal konumda kalıyor. Motor sıcakken stop edip tekrar çalıştırdığımda böyle bir sorun yaşamıyorum, belirtmek isterim yaz aylarında da bu bahsettiğim sorun oluyordu. Bu normal midir, bu olayı hiç tecrübe eden var mıdır aranızda? Ve en önemlisi neden olur? Ben mi yanlış anladım: Arabanın 10- 15 dakikada ısınmasından rahatsız sanırım. Hatta yaz aylarında da bu sorunun olduğunu belirtmiş, Benim arabamın hararet göstergesi 2 dakikada da normal düzeye geliyor. Bence de göstergede giderilmesi gereken bir sorun var. Mustafa Karahan yazdı: Ben mesajı şöyle anladım, hararet göstergesi yavaş yavaş değil de birden ortaya geliyor ve orda sabit kalıyor, yani kademe kademe yükselmiyor. Doğru mu anladım? 10- 15 dakikada normal seviyesine ulaştığını belirtmiş, bu gecikmenin nedeni ne olabilir diyor, ya da ben öyle anladım. 5 Ekim tarihinde İbrahim Aslıoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Fatih Sarıkaya yazdı: Bence araçlardaki o gösterge tamamen gereksiz. Onun yerine başka bir şeyler konabilir oraya. O gösterge kırmızıya geldiyse zaten iş işten geçmiş oluyor. Kırmızıya geldiğinde hemen müdahale edeyim deseniz bile zor. Sabahları ilk çalıştırmada bakıyorum oraya. Bir çentik yükselince hareket ediyorum. Haricinde hiç işim olmadı. İnsanı tedirgin eden bir yer orası. Motor soğukken çok yüklenmeyin diye o Fatih Sarıkaya yazdı: Bence araçlardaki o gösterge tamamen gereksiz. Onun yerine başka bir şeyler konabilir oraya. O gösterge kırmızıya geldiyse zaten iş işten geçmiş oluyor. Kırmızıya geldiğinde hemen müdahale edeyim deseniz bile zor. Sabahları ilk çalıştırmada bakıyorum oraya. Bir çentik yükselince hareket ediyorum. Haricinde hiç işim olmadı. İnsanı tedirgin eden bir yer orası. Ford fusion 140 binde su kaçırıp hararet alarmı verdi. (1.6 tdci). Eşim durdu hemen sürmedi ben gittim su bidonlarıyla. Soğutup Ekleye ekleye eve servise getirdik. Sonra 340 binde sattık alan duacıydı. Zatem imam bi arkadaştı ama aracı elinden akrabaları almış sonra aradı başka araç var mı diye. Hala kandillerde araşırız. Motorlailgili nişey yapılmadı. Su pompası kaçırıyormuş o drğişti. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Mehmet Göktürk yazdı: Motor soğukken çok yüklenmeyin diye o Bu göstergeye sahip olmayan araçlar var. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Fatih Sarıkaya yazdı: Bu göstergeye sahip olmayan araçlar var. onlarda genel his ile hareket ediliyor. Bizim de vardı ford ka. çok ısınırsa (ibre 90 ı geçerse ) ışık var. genelde o tür araçlar yüklenecek özelliği olmayan basit araçlar oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Fatih Sarıkaya yazdı: Bu göstergeye sahip olmayan araçlar var. Bazı eski amerikan araçlarında üst donanımlarda yağ, hareret , akü vs göstergesi varken alt donanımlarda bunlar yerine lamba var. O tip gösterge opsiyon gibi. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Enteresandır Reno 12 ilk çıkanlarda (1974 bizim araç) değişik bi akü göstergesi vardı. Çk enteresan güzel gösterirdi. Acaba nasıl çalışır teknik bilen var mı? Voltmetre değildi. Yavaş yavaş gelirdi. (resimde sağda) Şu güzelliğe bak: 4 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ekim Paylaş 5 Ekim (düzenlendi) Şarj ederken + ya kayıyor, sarj edemiyorsa - oluyor diye biliyorum. Eski Amerikanlarda charge, discharge yönü var 5 Ekim tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Hararet göstergesi sadece kırmızıya gelince alarm vermiyor. 1.6 ecoboost varken bindim gidiyorum, hava da soğuk, araba ısınmayınca ibreye baktım en altta duruyor, normalde çok hızlı ısınırdı, hemen sağa çektim ve bingo, su neredeyse bitmiş. Ecoboostların meşhur sorunu. İbreye bakmasam öyle gidip motoru kucağıma alacaktım. Sevgili Ford silecek suyuna sensör ve uyarı koymuş, motor soğutma suyuna koymamış. Borular filan değişti halen eksiltiyordu. Soğutma kabının kapağını değişince düzeldi. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Mehmet Göktürk yazdı: Voltmetre değildi. Yavaş yavaş gelirdi. (resimde sağda) o zaman kesin civalı veya yağlı Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Çağlar Bayur yazdı: o zaman kesin civalı veya yağlı Yanlış... şimdi anlaşıldı.. land rover gibi. https://www.ebay.com/itm/403806062722 (yandan çekili resme bak gerçi makyajlı modelin ama aynı devre) 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu 5 Ekim Paylaş 5 Ekim (düzenlendi) Selim Bilgin yazdı: Hararet göstergesi sadece kırmızıya gelince alarm vermiyor. 1.6 ecoboost varken bindim gidiyorum, hava da soğuk, araba ısınmayınca ibreye baktım en altta duruyor, normalde çok hızlı ısınırdı, hemen sağa çektim ve bingo, su neredeyse bitmiş. Ecoboostların meşhur sorunu. İbreye bakmasam öyle gidip motoru kucağıma alacaktım. Sevgili Ford silecek suyuna sensör ve uyarı koymuş, motor soğutma suyuna koymamış. Borular filan değişti halen eksiltiyordu. Soğutma kabının kapağını değişince düzeldi. Benzeri iki kere başıma geldi, araba ısınması gereken sürede ısınmayınca durup kaputu açıp suya baktım ki su kalmamış. Bidonla doldurduğum su alttan boşalıyor. Birinde termostat yuvası diğerinde de devirdaim bozulmuştu. Broadway su boşalınca stop etmişti. 5 Ekim tarihinde İbrahim Aslıoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Hocam r12 hızı mil gösteren saati mi bu? Mehmet Göktürk yazdı: Enteresandır Reno 12 ilk çıkanlarda (1974 bizim araç) değişik bi akü göstergesi vardı. Çk enteresan güzel gösterirdi. Acaba nasıl çalışır teknik bilen var mı? Voltmetre değildi. Yavaş yavaş gelirdi. (resimde sağda) Şu güzelliğe bak: Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Ha evet ingiliz olsa gerek yahut amerikaya biraz gitmişti Yorum bağlantısı
Şükrü Aracı 5 Ekim Yazar Paylaş 5 Ekim (düzenlendi) Bu konuya yanıt gönderen herkese teşekkür ediyorum. Çağlar Bayur yazdı: yani motor sıcakken çalıştırınca hararet göstergesi kırmızı bölgeye mi gidiyor su kaynatıyor? Hayır, aksine. Aracı ilk kez çalıştırdığımda hararet göstergesi C ve H ibarelerinden (cold ve hot) C noktasında yani en altta kalıyor, yaklaşık 10 dakika boyunca 1500 devirde gaz verince hararet göstergesi normal yani orta seviyeye geliyor. Mehmet Göktürk yazdı: motor sıcakken sıcaklık göstergesinin soğuk mu göstermesini bekliyorsunuz? Beklentiniz ne yönde? Yanlış anlaşıldıysam kusura bakmayın, beklentim en fazla 1-2 dakika içinde hararet göstergesinin soğuk yani C ibaresinden orta yani normal seviyeye gelmesi. Eğer tüm araçlarda hararet göstergesinin C yani en alt noktadan normal seviyeye gelmesi zaten 10-15 dakika sürüyor diyorsanız o zaman benim aracımda da problem yok. Selim Bilgin yazdı: Hararet göstergesinin amacı konusunda mutabık mıyız? Motor soğuk, çalıştırdınız, motor ısındıkça ibre ortaya geldi ve bir noktadan sonra arabanın soğutma sistemi devreye girdiği için daha fazla ısınmadı (ısınmaya devam etse su kaynatır zaten). Tam olarak nerede sorun olduğunu düşündünüz? Hararet müşüründe bir problem olabileceği konusunda düşüncem vardı, konuyu da bu sebeple açtım fakat forum üyelerinin fikir birliği bu durumun normal olduğu yönünde galiba. Cem Işık yazdı: Sabah aracı çalıştırdınız, motordaki su soğuk olduğu için hararetin en altta olması normaldir, yaz kış durumuna göre en çok 10 dakika içinde ısınır ve 90 dereceye gelir sabitlenir. Gayet normal bu. akşam çay içtiğiniz çaydanlık sabah kalktığınızda altı yanmadığı için soğuyor ya, bu da aynısı.. Anladım teşekkürler. Mustafa Karahan yazdı: Ben mesajı şöyle anladım, hararet göstergesi yavaş yavaş değil de birden ortaya geliyor ve orda sabit kalıyor, yani kademe kademe yükselmiyor. Doğru mu anladım? Tam tersi, araç kullanmaya biraz ara verdiğimden hararet göstergesinin nasıl çalıştığını unutmuşum galiba, benim beklentim en fazla 1-2 dk içinde kademe kademe orta seviyeye gelmesiydi fakat 10dk civarında kademe kademe orta seviyeye geliyor. İbrahim Aslıoğlu yazdı: Ben mi yanlış anladım: Arabanın 10- 15 dakikada ısınmasından rahatsız sanırım. Hatta yaz aylarında da bu sorunun olduğunu belirtmiş, Benim arabamın hararet göstergesi 2 dakikada da normal düzeye geliyor. Bence de göstergede giderilmesi gereken bir sorun var. 10- 15 dakikada normal seviyesine ulaştığını belirtmiş, bu gecikmenin nedeni ne olabilir diyor, ya da ben öyle anladım. Tam olarak meramım budur İbrahim Bey. Fakat herkes görüş birliğinde bulunduğuna göre demek ki normalmiş. 5 Ekim tarihinde Şükrü Aracı tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Şükrü Aracı 5 Ekim Yazar Paylaş 5 Ekim Selim Bilgin yazdı: Hararet göstergesi sadece kırmızıya gelince alarm vermiyor. 1.6 ecoboost varken bindim gidiyorum, hava da soğuk, araba ısınmayınca ibreye baktım en altta duruyor, normalde çok hızlı ısınırdı, hemen sağa çektim ve bingo, su neredeyse bitmiş. Ecoboostların meşhur sorunu. İbreye bakmasam öyle gidip motoru kucağıma alacaktım. Sevgili Ford silecek suyuna sensör ve uyarı koymuş, motor soğutma suyuna koymamış. Borular filan değişti halen eksiltiyordu. Soğutma kabının kapağını değişince düzeldi. İbrahim Aslıoğlu yazdı: Benzeri iki kere başıma geldi, araba ısınması gereken sürede ısınmayınca durup kaputu açıp suya baktım ki su kalmamış. Bidonla doldurduğum su alttan boşalıyor. Birinde termostat yuvası diğerinde de devirdaim bozulmuştu. Broadway su boşalınca stop etmişti. Bilgilendirmeleriniz için sağolun. Bu konudaki genel görüş birliği normal olduğu ama yine de bir bakmakta fayda var. Yarın ilk iş soğutma suyuna bakacağım. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Şükrü Aracı yazdı: Yanlış anlaşıldıysam kusura bakmayın, beklentim en fazla 1-2 dakika içinde hararet göstergesinin soğuk yani C ibaresinden orta yani normal seviyeye gelmesi. Eğer tüm araçlarda hararet göstergesinin C yani en alt noktadan normal seviyeye gelmesi zaten 10-15 dakika sürüyor diyorsanız o zaman benim aracımda da problem yok. Bu bir çok faktöre bağlı, benim ilk TSI'lar çok uzun sürüyordu mesela, yeni TSI'lar çok hızlı ısınıyor. 10-15 dk gayet iyi bir süre, kurcalamayın bence. Ayrıca araba ısınsın diye durduğu yerde gaz vermeyin. Bu hem cebinize, hem çevreye hem de arabaya zarar. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Şükrü Aracı yazdı: Hayır, aksine. Aracı ilk kez çalıştırdığımda hararet göstergesi C ve H ibarelerinden (cold ve hot) C noktasında yani en altta kalıyor, yaklaşık 10 dakika boyunca 1500 devirde gaz verince hararet göstergesi normal yani orta seviyeye geliyor. normal, sürüş devam ederken akan trafikte orada klaıyorsa da normal , sorunsuz güzel motor Yorum bağlantısı
Şükrü Aracı 5 Ekim Yazar Paylaş 5 Ekim Selim Bilgin yazdı: Bu bir çok faktöre bağlı, benim ilk TSI'lar çok uzun sürüyordu mesela, yeni TSI'lar çok hızlı ısınıyor. 10-15 dk gayet iyi bir süre, kurcalamayın bence. Ayrıca araba ısınsın diye durduğu yerde gaz vermeyin. Bu hem cebinize, hem çevreye hem de arabaya zarar. Haklısınız teşekkürler. Çağlar Bayur yazdı: normal, sürüş devam ederken akan trafikte orada klaıyorsa da normal , sorunsuz güzel motor Dediğiniz gibi normal sürüş esnasında hararet göstergesinde artış olmuyor normal seviyede kalıyor. Tekrardan yanıtlayan herkese teşekkür ederim, otomobil konusunda duayen denilebilecek kişilersiniz. Hele o paylaştığınız renault 12 gösterge paneli ve sargılı termostat fotoğrafları çok hoştu, geçmişe gitmiş olduk sayenizde. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts